Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oei oei Oranje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oei oei Oranje

Hugo Camps, altijd een speciaal manneken geweest en een eigen (eigenaardige) kijk op het voetbal.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

voetbal ... heb er mijn gedacht over en vooral over die supporters , komen ze hier ff zoveel lawaai maken zonder enig respect te hebben voor mensen die proberen te slapen of te studeren in de nacht van zodra ze eens scoren. En die Nederlandse grofheid kan ik ook wel missen:

klik

leuke foto lekker grof ... zegt veel over de supporters. En wat heeft België in zo een EK te zoeken. Onze mannen kunnen niet eens sjotten en een geluk dat ze het weten en zich daar niet belachelijk maken voor gans Europa, zoals de Nederlanders nu net gedaan hebben: grote mond, en derna afdruipen. Voor mij mag deze sport verdwijnen. Brengt meer hooligans, destructie, dierenmishandeling met zich mee dan dat het effectief mensen pleziert.

De enige waar je met plezier naar kan kijken zijn Portugal, Spanje en Italië. Die mannen weten hoe om te gaan met een bal, de supporters daar hoor je ook niet veel negatiefs over. Enkel maken ze hier in onze straat enorm veel lawaai en hebben ze ook weer geen respect voor de andere mensen die in die straat wonen...

conclusie: tis spijtig voor onze buren, maar ze hadden maar beter moeten sjotten en kritiek geven op de Belgen gaat niets helpen, wij deden er niet aan mee, en verliezen in de eerste ronde is net zoals niet deelnemen ...
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Hugo Camps, altijd een speciaal manneken geweest en een eigen (eigenaardige) kijk op het voetbal.

Grtz, RF
        Zijn artikel over Oranje heb ik gelezen.
        Al zijn artikels trouwens lees ik
        Zijn artikels zijn meestal, bondig, kernachtig en raak tot op het bot.
        Hij is wel nog het handgemeen vergeten, de klappen die de dokter van Oranje kreeg.
        (werd gisteren bevestigd)
        Het is intern goed fout gelopen.
        Dat ze maar een voorbeeld nemen aan Ierland
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          voetbal ... wij deden er niet aan mee, en verliezen in de eerste ronde is net zoals niet deelnemen ...
          nou......wij hadden ons wel geplaatst hè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

voetbal ... heb er mijn gedacht over en vooral over die supporters , komen ze hier ff zoveel lawaai maken zonder enig respect te hebben voor mensen die proberen te slapen of te studeren in de nacht van zodra ze eens scoren. En die Nederlandse grofheid kan ik ook wel missen:

klik

leuke foto lekker grof ... zegt veel over de supporters. En wat heeft België in zo een EK te zoeken. Onze mannen kunnen niet eens sjotten en een geluk dat ze het weten en zich daar niet belachelijk maken voor gans Europa, zoals de Nederlanders nu net gedaan hebben: grote mond, en derna afdruipen. Voor mij mag deze sport verdwijnen. Brengt meer hooligans, destructie, dierenmishandeling met zich mee dan dat het effectief mensen pleziert.

De enige waar je met plezier naar kan kijken zijn Portugal, Spanje en Italië. Die mannen weten hoe om te gaan met een bal, de supporters daar hoor je ook niet veel negatiefs over. Enkel maken ze hier in onze straat enorm veel lawaai en hebben ze ook weer geen respect voor de andere mensen die in die straat wonen...

conclusie: tis spijtig voor onze buren, maar ze hadden maar beter moeten sjotten en kritiek geven op de Belgen gaat niets helpen, wij deden er niet aan mee, en verliezen in de eerste ronde is net zoals niet deelnemen ...
            even counteren:

-> brengt hooligans ed mee: ooit al naar thai boks wedstrijden rond het brusselse geweest? Of Amerika met hockey wedstrijden?

-> België kan niet shotten? nochtans hebben ze al meermaals bewezen dat ze het wel kunnen (wel altijd met lange tussenpozen ). Laten we mexico niet vergeten, of in het wk waar ze tegen brazilië even het vuur aan de schenen gingen leggen...

-> Laten we vooral de sport niet afbreken vanwege zijn supporters... zo blijft er maar weinig meer over...

-> Nederland belachelijk maken omdat ze in de 1e ronde eruit lagen? Belgie was deze keer, net als andere keren niet in staat om voor die 1e ronde mee te dingen...

Je bent geen voetbalfan, en dat is je grootste recht, maar de sport ten gronde trekken vanwege jouw punten vind ik kort door de bocht
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              nou......wij hadden ons wel geplaatst hè.
              grt,bouk.
              Juist.
              Het verval op een paar jaar tijd is wel merkwaardig he bouk.
              In elke wedstrijd lukte het 20 minuten en daarna was het over.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                even counteren:

-> brengt hooligans ed mee: ooit al naar thai boks wedstrijden rond het brusselse geweest? Of Amerika met hockey wedstrijden?

-> België kan niet shotten? nochtans hebben ze al meermaals bewezen dat ze het wel kunnen (wel altijd met lange tussenpozen ). Laten we mexico niet vergeten, of in het wk waar ze tegen brazilië even het vuur aan de schenen gingen leggen...

-> Laten we vooral de sport niet afbreken vanwege zijn supporters... zo blijft er maar weinig meer over...

-> Nederland belachelijk maken omdat ze in de 1e ronde eruit lagen? Belgie was deze keer, net als andere keren niet in staat om voor die 1e ronde mee te dingen...

Je bent geen voetbalfan, en dat is je grootste recht, maar de sport ten gronde trekken vanwege jouw punten vind ik kort door de bocht
                raar om af te komen met een andere sport, het gaat hier over voetbal en de mentaliteit ervan. Mexico was toen het echt nog om voetbal ging, waar de spelers niet speelden voor de miljoenen die ze konden krijgen als ze eens scoorden, toen zag je echt voetbal. Waar is dat voetbal van toen? Toen had je niet eens barricades nodig voor het publiek, ze konden zo het veld op. Nu zijn het een bende hooligans die zich maar zat zuipen, en die dat niet binnen mogen verstoren de rust van de anderen door toertjes te draaien met hun auto's, alles kapot te slaan ( why not ze wonen er toch niet ) ( ik zeg dit omdat ik op nog geen 200m van het RSCA stadion woon en wij zien hier serieus af alst eens Brugge Anderlecht of Standard Anderlecht is. Is dat voetbal? Ik moet wel eerlijk bij zeggen dat ze niet allemaal zo zijn, maar vindt je het niet erg worden dat je met je zoontje bvb eens naar een match wil kijken en je wordt in elkaar geslagen door de hooligans, of je moet een paar minuten voor het einde het stadion al verlaten om miserie te vermijden?

Voetbal zou niet bestaan zonder zijn supporters, wie betaald anders die ferrari's ( die ze een dag nadien in de prak rijden onder invloed van alcohol ). Waarom nederland erdoor is en belgie niet, logisch, geen van beide kunnen sjotten of kwalitatieve voetbal geven, vandaar belgie niet mee in de rondeselectie of hoe ze het ook noemen, en nederland er nu al uit.

Wie zegt dat ik geen voetbal fan ben? Ik geniet van Italie spanje Brazilie, Argentinie ... die kunnen voetballen. Leg me eens uit waarom die mannen niet op 1200km van het stadion kunnen logeren?

Ochja, ik zeg het nogmaals, het is spijtig voor hen, maar ze hadden maar beter moeten spelen, de zwaksten eruit. zo gaat dat met elk spel. Ik kijk alleen niet uit naar een finale Spanje Italie, want dan gaan hier ook brokken komen ( ik zit in een spaans italiaanse buurt )

Trouwens, ze zouden beter eens een paar van die Nederlandse spelers eruit kiepen ... Wat doet Robben nog in dat elftal, vroeger presteerde hij maar nu ... ksnap hun beslissingen niet hoor.

Comment

neem mijn reactie zeker niet verkeerd op, maar het is frustrerend als zijnde student in blok/examen periode om geen nachtrust te hebben door roepende/tierende voetbal supporters en als een zombie toekomen op het examen. Na het examen naar huis te gaan en dan een dutje proberen te doen omdat 's nachts niet mogelijk is door de voetbalfans. En zo verlies je veel tijd om te studeren.

en als ik dan de dag nadien naar de replays even kijk tijdens een korte pauze, en zie dat het spel op niets trok en dat er daarom zoveel te doen was ...

ps/ bij deze mijn laatste zegje over dit topic

Comment

neem mijn reactie zeker niet verkeerd op, maar het is frustrerend als zijnde student in blok/examen periode om geen nachtrust te hebben door roepende/tierende voetbal supporters en als een zombie toekomen op het examen. Na het examen naar huis te gaan en dan een dutje proberen te doen omdat 's nachts niet mogelijk is door de voetbalfans. En zo verlies je veel tijd om te studeren.

en als ik dan de dag nadien naar de replays even kijk tijdens een korte pauze, en zie dat het spel op niets trok en dat er daarom zoveel te doen was ...

ps/ bij deze mijn laatste zegje over dit topic
                    Ik neem je post zeker niet verkeerd op, kheb er ook alle begrip voor...

De reden dat ik er andere sporten bij haal is vrij simpel,
                    je hangt voetbal aan de schandpaal, terwijl die supporters bij vele sporten aggresiever geworden zijn... zou dit niet een evolutie in de maatschappij zijn?

Dat belgie niet het niveau haalt van een Spanje of Italië is 100% waar,
                    maar een Duitsland speelt ook niet op zo'n niveau, maar speelt meer als blok...
                    Schoner voetbal is ook niet altijd beter voetbal...

maar goed,
                    ieder zijn idee natuurlijk
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

• Re: Oei oei Oranje

Erg nobel van die Nederlanders!

Het terugtrekken van de Nederlandse spelers uit het Europees Kampioenschap heeft het aanzien van Nederland in de wereld aanzienlijk vergroot. Oranje wordt alom geprezen voor de politieke moed en daadkracht.

Bert van Marwijk: “Het gaat om grove schendingen van de mensenrechten. De behandeling van de oppositieleider Joelia Timosjenko is voor ons onverteerbaar. De spelers wilden niet verder onder deze barre omstandigheden en ook bij mij begon het met de dag meer te knagen. Als je die laatste wedstrijd speelt in Charkov waar Timosjenko wordt vastgehouden, word je keihard met de neus op de feiten gedrukt.”

Mark van Bommel: “Duitsland is ook kritisch geweest, maar durft daar blijkbaar geen consequenties aan te verbinden, hetzelfde geldt voor Portugal. Zo’n ijdeltuit als Ronaldo kijkt niet verder dan zijn neus lang is.”

De bondscoach oogst wereldwijde lof met zijn besluit. Fifavoorzitter Sepp Blatter: “Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal maar een spelletje, wat je van de Oekraïense mensenrechtensituatie niet kunt zeggen. Met Bert van Marwijk heeft de voetbalwereld een coach die de juiste prioriteiten stelt.”
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        de enige die het goed doet is onze scheidsrechter.
                        Niet goed genoeg, blijkbaar: hij is naar huis gestuurd. De NOS zendt het rechtstreeks uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Het viel toch ook op dat er meer Belgen (en Nederlanders) naar het buitenland verhuisden voor het grote geld.
                          Als je dan die mannen opneemt in de nationale ploeg dan wordt het moeilijk.
                          Kijk maar naar de Duitsers, zelfs Özil bakt er niets van.

Hoe pas je dat in elkaar, hoe maak je er een geheel van, hoe motiveer je die mensen.
                          Het klinkt oubollig maar er moet plichtsgevoel zijn, eergevoel en de nodige
                          discipline.
                          Als ik dat de Belgische spelers zou vertellen dat lachen ze me vierkant uit.
                          Misschien moet Wilmots toch maar eens proberen met een elftal met uitsluitend in België actieve spelers. (Idem voor Nederland). Die gaan zich wellicht de ziel uit het lijf spelen om internationaal in de kijker te komen.
                          We gaan het dan allicht ook niet halen in de voorrondes, maar we zouden tenminste terug Rode Duivels zien ipv Rode Slakken.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Misschien moet Wilmots toch maar eens proberen met een elftal met uitsluitend in België actieve spelers. (Idem voor Nederland). Die gaan zich wellicht de ziel uit het lijf spelen om internationaal in de kijker te komen.
                            We gaan het dan allicht ook niet halen in de voorrondes, maar we zouden tenminste terug Rode Duivels zien ipv Rode Slakken.
                            Zit een stuk waarheid in.
                            Twee wedstrijden goed presteren en ze kijken ook uit naar het buitenland voor de poen.
                            Ach, kunt ge die mannen nu ongelijk geven?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ja juist nete.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X