Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    daar ben ik 100% eens mee, dat er werken aan de gang zijn dat je u snelheid aanpast.
    maar daar zit net het probleem er zijn geen werken gedurende de dag.
    men werkt er s'nachts.
    Daar is een antwoord op :

REGIO: – Van 30 april tot en met 30 juni 2012 krijgt het wegdek van de ring om Brussel (R0) tussen Dilbeek en Asse (Zellik) een onderhoud. Om de hinder voor de weggebruiker te beperken tot ee…

Snelheidsbeperkingen :
    De werken worden zodanig gefaseerd, dat het verkeer overdag steeds over de volledige capaciteit van de autosnelweg beschikt (drie rijstroken in iedere rijrichting).
    Daartoe zal het geregeld overdag over een wegdek moeten rijden waarvan de bovenste asfaltlaag is verwijderd.
    Opdat dit veilig kan gebeuren, zal op die locaties een snelheidsbeperking worden opgelegd van 70 km/u.

’s Nachts zal er over de gehele werfzone een snelheidsbeperking van 70 km/u gelden. Omdat nog te veel automobilisten zich niet aan de verlaagde snelheid houden en daarmee niet enkel zichzelf maar ook de andere weggebruikers en de arbeiders op de werf in gevaar brengen, zal de wegpolitie regelmatig snelheidscontroles uitvoeren.

Het komt er dus weer op neer om naar de borden te kijken!
    Hou er rekening meer dat de "nachturen" nogal verschillen in de week tegenover de zaterdag of zondag.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat denk je maar.
      Op de pv zetten ze dan "bewust trager rijden dan het andere verkeer" en van vastgestelde snelheid spreken ze niet eens.

Ik heb het wel degelijk over de rechtse rijstrook.
      De wetgeving is zo gemaakt dat als ze u willen beboeten, dit dus altijd kunnen doen.
      Alles hangt af hoe de verbalisant iets interpreteerd en het ook noteerd in zijn pv, met een beetje woordspeling kan je alles een draai geven.
      Bij mij stond er "bewust trager rijden dan het andere verkeer" maar zonder vermelding van de vastgestelde snelheid ... bewijs dan maar eens dat je toch 70 reed waar maar 70 mocht, nergens staat dat je beboet wordt om 70 te rijden.
      Als je een gefrustreerde flik achter u hebt buiten dienst met zijn privé-voertuig en die heeft zin om u een kl**t af te draaien, dan heb je het zitten.
      Sorry, maar dat PV'ke had ik voor de rechtbank getrokken. Het enige wat je moest doen is stellen dat je de snelheid reed die je daar moest rijden (en niet 40 waar je 70 "moest" doen). Jij moet niets bewijzen, dat is de taak van de politie. Er zijn een hele serie zaken waar de politie inderdaad niets moet bewijzen, omdat het vaststellingen zijn van een beëdigd ambtenaar en ze kortstondig zijn (GSM gebruik achter het stuur, door het oranje of rood rijden, ...), maar snelheid is iets wat ze exact moeten vaststellen en bewijzen, en is meestal niet kortstondig (met een multinova, video-wagen, vogelkastje, ...). Zo'n PV moet trouwens volledig zijn : de plaats vermelden, vaststellingen, type meettoestel, laatste ijking...
      Als jij de snelheid rijdt die daar gebruikelijk is (en dus max. de toegelaten snelheid), dan heeft die flik niet veel te zeggen. Zelfs als je daarmee een file van 5 km. achter je wagen hebt.
      Dit is gewoon onvolledig en had ik voor de politierechtbank gekegeld... Een gefrustreerde flik moet ook de regels volgen.

Dus als ik je goed begrijp mag de klassieke landbouwer met zijn tractor, of het gemiddeld axameke vanaf nu de baan niet meer op, wegens niet in staat de te rijden snelheid te halen.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Sorry, maar dat PV'ke had ik voor de rechtbank getrokken. Het enige wat je moest doen is stellen dat je de snelheid reed die je daar moest rijden (en niet 40 waar je 70 "moest" doen).
        Moet je eens even nadenken alvorens te beslissen ... heb ik ook gedaan.

Boete kost me inderdaad onterecht 150€ maar als ik dat voor de rechtbank wou laten komen moest ik een advokaat nemen en een dag verlof nemen, mits ik op dat moment geen verlof meer staan had zou het dus een dag onbetaald worden.
        Aan de prijs zitten we dus al ... boete betalen of niet, dat geld was toch weg.

Maar niets zegt dat ik in de rechtbank mijn gelijk kan halen ... dus risico om te verliezen bestaat altijd.
        Maar dan komt het, die 150€ is een minnelijke schikking geweest en voor dezelfde "overtreding" is bij een veroordeling door de rechtbank intrekking van het rijbewijs "verplicht" en meestal 3 maand.
        Rekening houdend dat ik op 100km van mijn werk woon, er geen openbaar vervoer is van bij mij tot ginder en ik dus bij een eventuele veroordeling enkel zou kunnen kiezen voor 3 maand onbetaald verlof is de beslissing dus snel gemaakt.

Het is inderdaad een schande te moeten betalen voor dit machtsspelletje maar betalen was de goedkoopste optie en het minste miserie.
        Soms moet je ook eens op je chic bijten zoals ze zeggen en niet absoluut je gelijk willen halen.

------------------

Kleine bemerking ... als de maximumsnelheid op de snelweg beperkt is tot 70km/u, dan is de minimum niet 70km/u. De minimumsnelheid is slechts 70km/u in normale omstandigheden en op plaatsen waar 120km/u toegelaten is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X