Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even een nieuw discussiepunt lanceren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• even een nieuw discussiepunt lanceren

Stel : je wordt ergens in een of ander land uitgeschud, zonder geld, zonder eten, met alleen je kleren aan. Je hebt dus een probleem. Te voet kan je niet meer naar huis, minimum afstand 500 km
    Welk land zouden jullie kiezen om terug thuis te geraken ?

Ik bijt de spits af : Ierland

Re: even een nieuw discussiepunt lanceren

Liechtenstein of San Marino

Comment

@TS : Jij kijkt teveel films.

Maar als ik mocht kiezen : ZEKER GEEN ZUIDERS LAND, VEEL TE WARM !!!!
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Daar dienen ambassades voor,
        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          @TS : Jij kijkt teveel films.
          Ik teveel films bekijken ????? Jij kijkt teveel in een kristallen bol.
          Maar allé zeg van alle BD leden kijk ik het minst van al naar films, ik zou zelfs niet weten hoe ik de tv moest aanzetten zonder dat mijn vrouw thuis is. De laatste film die ik gezien heb is was die van Al Gore, ik ben de titel al vergeten. Die daarvoor was "Schindler's list". In de cinema dan nog.
          Daarvoor, en verder reikt mijn geheugen niet was "Death Poets society". Ook in de cinema.

Maar ik ben wel actief geweest geweest in het milieu van Eurochildren die Noord-Ierse kinderen naar hier haalde om ze een onbezorgde vakantie te geven.
          Aan te bevelen is het lezen van het boek van Tony Hawks (uitg. Sirene) : "door Ierland met een koelkast". Moet je eens doen, lukt in geen enkel ander land, het liften door een land met als enig gezelschap een koelkast. Het is wel geen film.

My God, ik kijk teveel films

Zeg wees eens heel eerlijk, heb je zelf ooit gereisd met autostop ? Ik wel, toen ik nog geen geld had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik teveel films bekijken ????? Jij kijkt teveel in een kristallen bol.
            Maar allé zeg van alle BD leden kijk ik het minst van al naar films, ik zou zelfs niet weten hoe ik de tv moest aanzetten zonder dat mijn vrouw thuis is. De laatste film die ik gezien heb is was die van Al Gore, ik ben de titel al vergeten. Die daarvoor was "Schindler's list". In de cinema dan nog.
            Daarvoor, en verder reikt mijn geheugen niet was "Death Poets society". Ook in de cinema.

Maar ik ben wel actief geweest geweest in het milieu van Eurochildren die Noord-Ierse kinderen naar hier haalde om ze een onbezorgde vakantie te geven.
            Aan te bevelen is het lezen van het boek van Tony Hawks (uitg. Sirene) : "door Ierland met een koelkast". Moet je eens doen, lukt in geen enkel ander land, het liften door een land met als enig gezelschap een koelkast. Het is wel geen film.

My God, ik kijk teveel films

Zeg wees eens heel eerlijk, heb je zelf ooit gereisd met autostop ? Ik wel, toen ik nog geen geld had.

Het niet zo ernstig en serieus nemen Paul, hij bedoelde er niks negatiefs mee. De vraag komt iederaan over alsof de vraagsteller een nogal rijke fantasie heeft (en ook daar is niks mis mee).

Nu, welke land? Mij zou het allemaal niet zoveel uitmaken, ik kom altijd wel ergens terecht (plantrekker ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Het niet zo ernstig en serieus nemen Paul, hij bedoelde er niks negatiefs mee. De vraag komt iederaan over alsof de vraagsteller een nogal rijke fantasie heeft (en ook daar is niks mis mee).
              Doe ik ook niet hoor
              In mijn meest geliefde landen weet ik dat ik wel érg mijn plan moet trekken.
              Ik bedoelde in feite naar waar je als individu de grootste gastvrijheid hebt ervaren, niet als reis-koper van een organisatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Doe ik ook niet hoor
                In mijn meest geliefde landen weet ik dat ik wel érg mijn plan moet trekken.
                Ik bedoelde in feite naar waar je als individu de grootste gastvrijheid hebt ervaren, niet als reis-koper van een organisatie.
                Aha, grootste gastvrijheid. Dat is iets anders.
                In Europa is dit Rusland (Sint-Petersburg regio)

Comment

Rusland? brrrrrrr tis daar te koud in de winter

Trouwens ik zou de vraag anders stellen.

Stel een groot onheil veegd belgie van de kaart, alles onder water, maar je zit toevallig in het buitenland met al je geld op zak, naar welk land imigreer je?

Ik denk ergens bij de scandinavische landen te gaan aankloppen of ik binnen mag

Comment

Aha, grootste gastvrijheid. Dat is iets anders.
                    In Europa is dit Rusland (Sint-Petersburg regio)
                    Bwah, ik heb zo de indruk dat je als toerist (vreemde, buitenlander,....) overal wel goed wordt ontvangen. Alhoewel dat er voor mij niet zo veel vreemde oorden zijn geweest, zo heb ik dat tot nu toe toch ondervonden.
                    Veel hangt ook af van je eigen houding. Gemeende interesse tonen voor hun taal-cultuur opent vele deuren.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hmmm, ergens waar het warm genoeg is om mijn eigen tomaatjes te kweken. En waar ze het niet erg vinden om een hutje te bouwen langs het strand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Rusland? brrrrrrr tis daar te koud in de winter

Trouwens ik zou de vraag anders stellen.

Stel een groot onheil veegd belgie van de kaart, alles onder water, maar je zit toevallig in het buitenland met al je geld op zak, naar welk land imigreer je?

Ik denk ergens bij de scandinavische landen te gaan aankloppen of ik binnen mag

Gotverdorie, ik ook.
                        Zweden, en met de rest van het geld een buitenverblijfje in IJsland.

Op voorwaarde dat ik daar Bert De Graeve, de Fluppe en de Lorre en de Dikke Dehaene en nog een paar andere van die mooie niet als buren heb natuurlijk.
                        Met den Albert valt er nog te klappen denk ik, en te lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Bwah, ik heb zo de indruk dat je als toerist (vreemde, buitenlander,....) overal wel goed wordt ontvangen. Alhoewel dat er voor mij niet zo veel vreemde oorden zijn geweest, zo heb ik dat tot nu toe toch ondervonden.
                          Veel hangt ook af van je eigen houding. Gemeende interesse tonen voor hun taal-cultuur opent vele deuren.
                          Ik ga nooit op reis als toerist, ik kom op plaatsen die geen enkele touroperator aandoet. Mensen zijn over het algemeen gastvrij in elk land maar na ongeveer een jaar in Rusland te hebben gewerkt denk ik toch een redelijk goed beeld van de Russen woonachtig in de SPb regio te hebben. Moskou is dan weer anders, mensen zijn norser en viezer. Zelfde geldt voor de regio Tatarstan.

En koud? De zomer was daar heerlijk. Luieren op de banken van de Neva rivier, badende Russinnen op elk stukje gras etc. Helemaal niks verkeerd mee.
                          Enige nadeel zijn de muggen. De meeste gemene muggen die er zijn (net zoals in Finland etc). Die prikken gaan dwars door je broek heen om je lek te maken .

Mocht er nu zich inderdaad een ramp voordoen en we moeten Vlaanderen verlaten dan ga ik richting Zuidelijk Afrika . Wat laat ik zeker links liggen? Het hele Midden-Oosten.

Comment

Mocht er nu zich inderdaad een ramp voordoen en we moeten Vlaanderen verlaten dan ga ik richting Zuidelijk Afrika .
                            Tegen wie zeg je het Vincent, manman, wij zijn er zo in totaal 12 weken geweest, kant Kaapstad en zo een 700 Km daar rond.

Er loopt momenteel een spelprogramme met Peter van Asbrouck (op VT4 denk) ik "Peter tegen de rest" het spel wordt gespeeld rond Kaapstad, Stellenbos, Outshoorn enz.

Man wat een mooie herinneringen hebben wij daar aan zeg, volgens mij het mooiste plekje op de wereld, met alles wat je hartje maar wensen kan, supervriendelijke mensen, goed klimaat, prachtige streek, superlekker eten, en je ruikt er de pure natuur. Was ik maar rijk

Comment

bwa ....geef mij maar rusland, de vrouwen zijn daar een pak mooier
                              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                              X