Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Een discussie die enkel en alleen in België kan? Typisch, want ocharme wanneer we ons 500m. aan een bepaalde snelheid moeten houden die lager ligt dan normaal...

Of er nu al dan niet geflitst wordt op die plaats maakt toch niks uit? Snelheidsbeperking = snelheidsbeperking. Dus als je daar zeventig per uur mag/moet rijden dan rij je effectief aan die snelheid. Kan toch niet zo moeilijk zijn, ofwel?

Weet je wat mijn gedacht hierover is? dat ze veel te laks zijn wat betreft het uitvoeren van snelheidscontroles tijdens wegenwerken, ze moesten 1000x strenger optreden en het bedrag van de boetes verdubbelen.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
      Hallo,

Wordt er geflitst op de ring rond Brussel ter hoogte van de werken tussen Jette en Dilbeek? Over het ganse traject is een beperking opgelegd van 70km/uur maar ik lees op sommige websites dat dit geldt tijdens de uitvoering van werken - is ni echt duidelijk? Dus wanneer men er effectief bezig is met werken. Gisterenavond omstreeks 20h30 probeerde ik m'n snelheid te laten zakken naar 70 (ter hoogte van afrit 12 want net ervoor ben ik erop gereden (kwam van Asse) maar dan wordt je bijna gelyncht door achterliggers dier er 120 blijven rijden, zelfs op de meest rechtse rijstrook!

Tommy
      maak dagelijks gebruik van deze weg, en speciaal opgelet of er geen speciaal flitsbakskes staan, noppes.
      maar er zijn geen werken aan de gang als ik passeer, nu men eega verwittigde mij dat er op de radio melding gemaakt werd dat ze er gingen plaatsen tijdens de werken, zou best kunnen dat ze er plaatsen als ze er bezig zijn.

grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Een discussie die enkel en alleen in België kan? Typisch, want ocharme wanneer we ons 500m. aan een bepaalde snelheid moeten houden die lager ligt dan normaal...

Of er nu al dan niet geflitst wordt op die plaats maakt toch niks uit? Snelheidsbeperking = snelheidsbeperking. Dus als je daar zeventig per uur mag/moet rijden dan rij je effectief aan die snelheid. Kan toch niet zo moeilijk zijn, ofwel?

Weet je wat mijn gedacht hierover is? dat ze veel te laks zijn wat betreft het uitvoeren van snelheidscontroles tijdens wegenwerken, ze moesten 1000x strenger optreden en het bedrag van de boetes verdubbelen.
        Ik ga mee met wat jij schrijft behalve wat betreft het verhogen van de geldboetes, dat gaat niet helpen. Strafpunten op het rijbewijs daarentegen. Is laatst nog ter sprake gekomen tijdens het zondag programma "De 7e dag".

En de ring van Brussel en het zich houden aan de maximum snelheid is een contradictio in terminis. Evenzo die van Antwerpen. In elk geval mijn ervaring telkens ik mijn dochter die in Melle woont ga bezoeken.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

er heeft niemand niets op tegen dat jij je aan de max. opgelegde snelheid houdt.
          liefst dan nog op het eerste rijvak zodat de rest door kan.

wat betreft de afstand der werken is 10 km (dus ietsken meer dan 500 m.)en de asfalt ligt reeds.
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
            wat betreft de afstand der werken is 10 km (dus ietsken meer dan 500 m.)en de asfalt ligt reeds.
            Ja en daar gaat het net om hé... al bedraagt de afstand maar 50m. dan nog houden bestuurders zich niet aan de maximum toegelaten snelheid.

Ik leg het effe simpeler uit hoe een Belg denkt; "waarom zou ik ocharme voor die 500m. mijn snelheid moeten minderen?" en "die denken nu toch niet dat ik 10km aan één stuk tegen zeventig ga rijden zeker?"
            Dat is de manier waarop de modale en dus het gros van de Belgen denkt tijdens het autorijden.

enfin soit, mij zullen ze iig niet afstraffen met een geldboete hoor.
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Weet je wat hier het probleem is met ons verkeer in België? Dat men geen 1 km kan rijden zonder weer eens de snelheid te moeten aanpassen, zelfs op een voorrangsweg. Er is geen enkel land in de EU waar zoveel vervuiling is door verkeersborden als in België, het is simpelweg waanzin. In theorie is het mooi. In de bebouwde kom 50km:h, erbuiten afhankelijk van het type weg 70 of 90km/h.
              Rij eens over de expressweg N43 (Gent-Kortrijk) van pakweg Deinze naar de De Sterre in Gent en zie hoeveel keer je je snelheid moet aanpassen.

Je hebt scholen waar er in de nabije omgeving maar 30km/h mag gereden worden, geen probleem mee MAAR dan wel op een intelligente manier door dynamische borden. Waarom moet je op een doordeweekse dag in juli 30km/h gaan rijden omdat je een kleuterschooltje nadert? De schooltijden zijn gekend, waarom dan de snelheid niet gaan beperken tijdens de start, middag en einde van de schooldag?
              Wat is het nut om een stuk van 50m een bord te hebben van eerst 70km/h en dan het bord bebouwde kom en net erna dan 50km/h??

Ook dat is België Kirsten.

EDIT: elke 76 seconden is er een snelheidsverandering als je rijdt in Vlaanderen (over een 100km traject over N wegen)
              Er zijn 2 fragmenten (A & B): http://www.radio1.be/programmas/peet...verkeersborden
              Last edited by Sultana; 12 mei 2012, 22:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Weet je wat hier het probleem is met ons verkeer in België? Dat men geen 1 km kan rijden zonder weer eens de snelheid te moeten aanpassen, zelfs op een voorrangsweg. Er is geen enkel land in de EU waar zoveel vervuiling is door verkeersborden als in België, het is simpelweg waanzin. In theorie is het mooi. In de bebouwde kom 50km:h, erbuiten afhankelijk van het type weg 70 of 90km/h.
                Rij eens over de expressweg N43 (Gent-Kortrijk) van pakweg Deinze naar de De Sterre in Gent en zie hoeveel keer je je snelheid moet aanpassen.

Je hebt scholen waar er in de nabije omgeving maar 30km/h mag gereden worden, geen probleem mee MAAR dan wel op een intelligente manier door dynamische borden. Waarom moet je op een doordeweekse dag in juli 30km/h gaan rijden omdat je een kleuterschooltje nadert? De schooltijden zijn gekend, waarom dan de snelheid niet gaan beperken tijdens de start, middag en einde van de schooldag?
                Wat is het nut om een stuk van 50m een bord te hebben van eerst 70km/h en dan het bord bebouwde kom en net erna dan 50km/h??

Ook dat is België Kirsten.

EDIT: elke 76 seconden is er een snelheidsverandering als je rijdt in Vlaanderen (over een 100km traject over N wegen)
                Er zijn 2 fragmenten (A & B): http://www.radio1.be/programmas/peet...verkeersborden
                Nagels mét koppen! Ik geef u groot gelijk, Sultana for president!!

Maar 't is echt een oerlelijke situatie op onze Belgische wegen en niet alleen wat betreft verkeersborden, de lintbebouwing bijvoorbeeld vind ik persoonlijk spuuglelijk en wederom een staaltje van (on)doordacht Belgisch denkwerk...

Rij maar eens door landen als Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, etc. waar je nergens zoveel verkeersborden ziet langs de kant van de weg als hier ten lande.
                Mensen ginds worden ook veel beter opgeleid volgens mij zodat ze hun kennis reeds mee hebben vanop de rijschool en dus niet om de haverklap te hoeven herinnert
                door om de 50m. een verkeersbord te plaatsen...

achja, in mijn ideale wereld hé... en ik hoor het Schouppe nog zo graag zeggen enkele jaren geleden "we gaan het aantal verkeersborden in België op z'n minst halveren..."
                awel volgens mij zijn er nog enkele nieuw geplaatste borden bijgekomen.

Comment

Indien je niet weet hoe snel je mag rijden dan ben je zelf al in overtreding.
                  Waar werken zijn is er doorgaans een inhaalverbod voor vrachtwagens, dewelke begrensd zijn tot 89 km/h en die rijden er altijd op de Brusselse ring.
                  Dat iedereen dan op de rechtse rijstrook aan 120 km/h en meer rijdt geloof ik bijgevolg niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    er heeft niemand niets op tegen dat jij je aan de max. opgelegde snelheid houdt.
                    liefst dan nog op het eerste rijvak zodat de rest door kan.

Ik hoop dat als de rest doorkan, ze dat doen op een plek waar zo'n vogelkastje staat : dan heeft de Belgische staat er ook nog iets aan...
                    Dus omdat het 10 km. is i.p.v. 500 m. mag men plots wel sneller rijden dan toegelaten ?
                    T'is een manier van denken, maar ze is helaas verkeerd.

Praat morgen eens met een paar wegenwerkers, en vraag eens wat ZIJ vinden van het rijgedrag en mentaliteit van de Belgische bestuurders bij wegenwerken...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Het zal er allemaal nog niet op beteren eens ze overal trajectcontroles uit gaan voeren en men je al kan pakken omdat je 1km te hard gaat.
                      Vroeger kon je nog rijden zonder op je teller te moeten kijken en je had dan je aandacht op de weg, nu ligt je aandacht op de teller en speur je alle hoekjes af naar flitscontroles.
                      Het is ook alsof ze de wegcode moeilijk maken, waarom schaffen ze de voorrang van rechts niet af.
                      Als ze de hoofdwegen voorrang geven en al wat er op uitkomt moet stoppen maar op de een plaats maken ze het zo en op de andere plaats weer anders.
                      Ik ken hier een voorrangsbaan met talrijke gevaarlijke kruisingen waar je 90km mag rijden en op nauwelijks enkele km er vandaan wegen waar bijna niets op uit komt en waar je maar 70km mag rijden.
                      De Turnhoutsebaan en Antwerpsebaan nog zoiets ze bestaat uit 3 rijvakken maar het grootste gedeelte mag je het middenvak niet gebruiken, mag je niet voorbij steken en mag je maar 70km rijden. Een paar weken geleden in Luxemburg kwam ik op vergelijkbare wegen met drie rijvakken waar je beurtelings in je richting over twee vakken mocht rijden, de tegenliggers hadden dan inhaalverbod en 1 rijvak en je mocht daar bovendien 110km rijden.
                      Waarom zijn de 90km borden verdwenen tussen de dorpen, hier rijden de nederlanders op die wegen zonder dat ze weten hoe hard ze mogen want hier telt dat als je een kruising oversteekt en er geen snelheidsbord staat je 90km mag maar dat kennen de nederlanders niet.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Als je 70 rijdt, waar je 70 moet rijden, dan kunnen ze je moeilijk een boete geven voor het opzettelijk ophouden van het verkeer... T'is het een of het ander, hé...
                        Dat denk je maar.
                        Op de pv zetten ze dan "bewust trager rijden dan het andere verkeer" en van vastgestelde snelheid spreken ze niet eens.

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Als er meerdere rijstroken zijn in dezelfde richting en je rijdt links , dan misschien Da's zoals op de meest linkse rijstrook blijven rijden tegen 120 in normale omstandigheden wanneer er rechts plaats is .
                        Ik heb het wel degelijk over de rechtse rijstrook.
                        De wetgeving is zo gemaakt dat als ze u willen beboeten, dit dus altijd kunnen doen.
                        Alles hangt af hoe de verbalisant iets interpreteerd en het ook noteerd in zijn pv, met een beetje woordspeling kan je alles een draai geven.
                        Bij mij stond er "bewust trager rijden dan het andere verkeer" maar zonder vermelding van de vastgestelde snelheid ... bewijs dan maar eens dat je toch 70 reed waar maar 70 mocht, nergens staat dat je beboet wordt om 70 te rijden.
                        Als je een gefrustreerde flik achter u hebt buiten dienst met zijn privé-voertuig en die heeft zin om u een kl**t af te draaien, dan heb je het zitten.
                        Last edited by VerSeg; 13 mei 2012, 13:48.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Tja, trahjectcontrole, da's een idee. Of een genre péage zoals in Frankrijk, dan kunnen ze gelijk de wegentaks afschaffen EN automatisch hebben ze dan trajectcontrole en dus boetes.
                          Als je op dat traject te snel bij de volgende péage bent, dan heb je dus te snel gereden: boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                            Als je op dat traject te snel bij de volgende péage bent, dan heb je dus te snel gereden: boete.
                            En als je dan te snel gereden hebt, maar je hebt het geluk dat je 20 minuten moet aanschuiven aan de péage ... dan heb je geen boete.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

De discussie gaat hier niet of je snelheidsbeperkingen moet respecteren of niet, dat spreekt voor zich en daar is geen vraag voor nodig.
                              De vraag van de TS is of er op bepaalde momenten een snelheidsbeperking van toepassing is.
                              Die vraag kan je enkel beantwoorden door op het betreffende moment naar de verkeersborden te kijken, staan er geldige snelheidsbeperkingen ... dan zijn ze van toepassing en anders niet.

Punt is dat velen een simpele vraag weer moeten verdraaien in een discussie om verwijten te gaan maken dat "anderen" fouten maken en ze zelf heilig zijn.

Over het ganse traject is een beperking opgelegd van 70km/uur maar ik lees op sommige websites dat dit geldt tijdens de uitvoering van werken - is ni echt duidelijk?
                              Simpel antwoord ... als "na" de werkuren van die mannen die borden er nog staan, dan is de snelheidsbeperking geldig.
                              Als "na" de werkuren van die mannen die borden (of de eerste ervan) omgedraaid zijn, dan is er geen snelheidsbeperking.
                              Last edited by VerSeg; 13 mei 2012, 14:02.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Praat morgen eens met een paar wegenwerkers, en vraag eens wat ZIJ vinden van het rijgedrag en mentaliteit van de Belgische bestuurders bij wegenwerken...
                                daar ben ik 100% eens mee, dat er werken aan de gang zijn dat je u snelheid aanpast.
                                maar daar zit net het probleem er zijn geen werken gedurende de dag.
                                men werkt er s'nachts.
                                www.korandoke.be

Comment

Working...
                                X