Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Ik had het wel gesnapt maar wou gewoon wat flauw doen. Het heeft in elk geval een glimlach op jouw gezicht getoverd.
    En ik heb met opzet niets gezegd: Paul heeft ferm sterke vingers
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Je zit al echt in de buurt Geert : de kast. Maar zo plots van de ene seconde op de andere.....
      Toen ik hem open vees zag ik het meteen. Het was ook op 3 seconden opgelost.
      Had zelfs geen schroevendraaier nodig.
      Iedereen die zelfs geen jota kent van elektro had het even goed kunnen oplossen.
      Vocht of een beestje (muis?) in de kast Paul ?

Bij ons (Philips) zat er eens een rat tussen de Canalys baren, (400 volt 600 Amp) bij het inschakenen op afstand, een overslag tussen de drie fasen, net een bom, hoogsanningscabine op zijn gat en gans de fabriek stil, wat een rust.
      Last edited by Guest42; 30 april 2012, 18:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Vocht of een beestje (muis?) in de kast Paul ?

Bij ons (Philips) zat er eens een rat tussen de Canalys baren, (400 volt 600 Amp) bij het inschakenen op afstand, een overslag tussen de drie fasen, net een bom, hoogsanningscabine op zijn gat en gans de fabriek stil, wat een rust.
        Inderdaad, een muis die tussen de stroomlatten gevallen was en van daaruit verlies veroorzaakte.
        Goede diagnose Geert.

Comment

Inderdaad, een muis die tussen de stroomlatten gevallen was en van daaruit verlies veroorzaakte.
          Goede diagnose Geert.
          Heb ik nu een prijs gewonnen.

Als onderhoudstechnieker electromechanica van continue lopende metaalopdampmachienes bij Philips, heb ik de helft van mijn leven diagnoses moeten stellen Paul.

Hier was ik verantwoordelijk voor de verhuis van enkele Opdamp en snijmachines, uit Vishay Fürstenstein, (Duitsland dichtbij grens Tsjechie) ik hoefde er alleen voor te zorgen dat deze werden verhuisd en onder gelijklopende parameters terug konden worden opgestart in Roeselare, prijs één zo een Multimet 800 ongeveer 4.000.000€ KLIK
          Ik wil meteen dat soort werk terug gaan doen voor nog een paar jaar, maar jammer genoeg is alles daarna naar China en Indie verhuisd, en zijn wij op brugpensioen moeten gaan.

Comment

Heb ik nu een prijs gewonnen.

Als onderhoudstechnieker electromechanica van continue lopende metaalopdampmachienes bij Philips, heb ik de helft van mijn leven diagnoses moeten stellen Paul.

Een prijs niet maar ik vind het een verdomd snelle en accurate diagnose.
            Wacht, nog een.
            Collega van de drukkerij heeft in zijn nieuwe keuken zijn wasmachine staan. In afwachting van de volgende was heeft zijn vrouw de hoofdwas ernaast al gelegd.
            's Morgens .

's Avonds (gelukkig) vinden ze een hoop smeulende was.
            Aan de wasmachine geen defect, beetje zwart bovenaan.
            Groot spel met de wasmachinetechnieker, maar ik voel me nog altijd vereerd dat ik het defect puur theoretisch heb kunnen oplossen. Ik was zelfs niet ter plaatse.
            Sindsdien kan ik voor de drukker geen fouten meer maken.

Zeeeeeeeeeeeeeeeeer logische verklaring, meer mensen zouden dat moeten weten.

PaulM

Comment

Een prijs niet maar ik vind het een verdomd snelle en accurate diagnose.
              Wacht, nog een.
              Collega van de drukkerij heeft in zijn nieuwe keuken zijn wasmachine staan. In afwachting van de volgende was heeft zijn vrouw de hoofdwas ernaast al gelegd.
              's Morgens .

's Avonds (gelukkig) vinden ze een hoop smeulende was.
              Aan de wasmachine geen defect, beetje zwart bovenaan.
              Groot spel met de wasmachinetechnieker, maar ik voel me nog altijd vereerd dat ik het defect puur theoretisch heb kunnen oplossen. Ik was zelfs niet ter plaatse.
              Sindsdien kan ik voor de drukker geen fouten meer maken.

Zeeeeeeeeeeeeeeeeer logische verklaring, meer mensen zouden dat moeten weten.

PaulM
              Kan vanalles zijn hé Paul.

Heeft het soms te maken met een openstaande wasmachinedeur en invallend zonlicht ?

Of heeft het met de electriciteit te maken ?
              Last edited by Guest42; 2 mei 2012, 08:21.

Comment

Welke was smeulde?
                Die in de machine, of die er op of er naast lag?

Zou het kunnen liggen aan de waterkraan die nog dicht stond, waardoor de machine overhitte?

Comment

De droge was die boven op de machine lag smeulde en het lag niet aan de machine en ook niet aan de elektriciteit. Geert zit al ver in de goede richting. Ik weet niet als ze pal boven de machine lag maar het deed er in feit niet toe, ze kon er evengoed naast gelegen hebben (ik ben niet ter plaatste geweest). Maar ze lag wel op een van de kasten. Ik neem aan op werkhoogte.
                  Ik vroeg aan de drukker : heb jij toevallig niet ..... en bingo.
                  In feite ongelofelijk hoeveel pech een mens kan hebben.
                  Last edited by Guest2; 2 mei 2012, 14:28.

Comment

Zonlicht geconcentreerd of gereflecteerd door de glazen deur van de wasmachine?

Vergrootglaseffect dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Zonlicht geconcentreerd of gereflecteerd door de glazen deur van de wasmachine?

Vergrootglaseffect dus.
                      Eerste is mis, tweede is juist. Glazen deur zit zelden in de zon of kan zelden genoeg weerkaatsen naar boven indien wel in de zon.
                      Geconcentreerd dus, maar door wat ?
                      Last edited by Guest2; 2 mei 2012, 17:05.

Comment

Een fles die in de buurt van de was stond?

Comment

Ik hou het ook op een brandpunt van een glazen fles water of een visbokaal in combinatie met de zon of iets in die zin Paul.

Ondertussen is Theo zijn euro gevallen, en is hij waarschijnlijk reeds een opstelling aan het maken met vergrootglazen ipv. inductie om te koken.....
                          We zijn dus lichtjes afgeweken van TS zijn probleem.
                          Last edited by Guest42; 2 mei 2012, 17:53.

Comment

Ik hou het ook op een brandpunt van een glazen fles water of een visbokaal in combinatie met de zon of iets in die zin Paul.

Ondertussen is Theo zijn euro gevallen, en is hij waarschijnlijk reeds een opstelling aan het maken met vergrootglazen ipv. inductie om te koken.....
                            We zijn dus lichtjes afgeweken van TS zijn probleem.
                            Visbokaal. Yes.
                            Dat is verd. snel gevonden.

PaulM

Comment

Visbokaal. Yes.

PaulM
                              Westvlamingen worden versleten als boeren uit de streek van de patatten en varkens Paul, volgens limburgers (uit Hasselt) praten wij ook zeer snel, maar dat komt ook omdat wij zo snel denken hé.........
                              Last edited by Guest42; 3 mei 2012, 10:08.

Comment

Visbokaal. Yes.

PaulM
                                Met dit weertje is het risico behoorlijk klein, of het zou moeten zijn dat het regenwater kortsluiting maakt in de wasmachine...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X