Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Theo : ik wou de je moed niet ontnemen, zoveel draden komen er niet toe in een inductieplaat. Max 4 + aarding. Wel niet vergeten om eerst de zekeringen af te zetten .
    Als het probleem dieper zit, dan heb je een probleem. Begin gewoon eens om te kijken en te voelen naar en aan de elasticiteit van de draden die binnenkomen in de aansluitdoos in de muur. Als dat allemaal mooi is van kleur en niet zwart en verhard, dan is het de beurt aan de aansluitplaten van de plaat zelf. Maar éérst de zekeringen.
    eens uittrekken en eens goed bekijken. Roetplekjes zijn uit den boze.
    Ik heb nog geweten dat je ze kon horen knetteren vanwege slechte contacten.
    Een kookplaat heeft meestal een eigen circuit, de mijne toch.
    En om het nog stommer te stellen : het is niet dom om alle schroeven van alle zekeringen eens op (trek) spanning te controleren. Op 30 jaar gebeurt er veel.

Mvg

PaulM
    Geen probleem Paul

Alles lijkt in orde.
    Ik kan nergens iets abnormaals zien.
    De zekeringen heb ik ook gevonden.

Het enige wat ik kan zien is de onderzijde maar die is volledig afgedekt.
    Een kleine ventilator is wel zichtbaar.

Mijn buurman is lang hier geweest en die is ook op de hoogte van teen en tander.
    Maar we hebben meer gesproken over zijn ouders en hun gouden bruiloft nu zaterdag
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Geen probleem Paul

Alles lijkt in orde.
      Ik kan nergens iets abnormaals zien.
      De zekeringen heb ik ook gevonden.

Het enige wat ik kan zien is de onderzijde maar die is volledig afgedekt.

Dat laatste is wel raar want de meeste kookplaten kunnen worden ingesteld op 1 of meerfasig. Meestal meerfasig maar dan hebben wij hier in ons ons landeke nog 3x230 tot 3x400 V. Voor zover ik weet werkt elke plaat afzonderlijk op 230 volt. Die draden moeten toch ergens aan het apparaat gekoppeld liggen want ik kan me niet voorstellen dat er daar fabrieksmatig 30 m nutskabel aan hangt die niet geswicht kan worden.

Correct me if I'm wrong. Toen de schrijnwerkers hier 10 jaar geleden (ja OK, dat heb ik zelf eens NIET gedaan) de nieuwe keuken installeerden waren er ook vodden met de kookplaat omdat de electriciens op vakantie waren. Ik heb de electro zelf gelegd en toen, -mits tekenen- zelf de kookplaat aangesloten. We zijn intussen al 10 jaar verder en alles werkt OK hoor.
      Haal die plaat eruit en bekijk gewoon eens hoe goed of goed slecht de draden aangesloten zijn. Het is zo dikwijls een resultaat van slordigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Dat laatste is wel raar want de meeste kookplaten kunnen worden ingesteld op 1 of meerfasig. Meestal meerfasig maar dan hebben wij hier in ons ons landeke nog 3x230 tot 3x400 V. Voor zover ik weet werkt elke plaat afzonderlijk op 230 volt. Die draden moeten toch ergens aan het apparaat gekoppeld liggen want ik kan me niet voorstellen dat er daar fabrieksmatig 30 m nutskabel aan hangt die niet geswicht kan worden.

Correct me if I'm wrong. Toen de schrijnwerkers hier 10 jaar geleden (ja OK, dat heb ik zelf eens NIET gedaan) de nieuwe keuken installeerden waren er ook vodden met de kookplaat omdat de electriciens op vakantie waren. Ik heb de electro zelf gelegd en toen, -mits tekenen- zelf de kookplaat aangesloten. We zijn intussen al 10 jaar verder en alles werkt OK hoor.
        Haal die plaat eruit en bekijk gewoon eens hoe goed of goed slecht de draden aangesloten zijn. Het is zo dikwijls een resultaat van slordigheid.
        Wat ik kan zien Paul is een dikke zwarte kabel....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Wat ik kan zien Paul is een dikke zwarte kabel....
          Je zal toch eens een elektricien bij jou moeten uitnodigen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Je zal toch eens een elektricien bij jou moeten uitnodigen.
            Bekijk en download gratis de Whirlpool acm 702 ne Kookplaat handleiding (pagina 1 van 7) (Engels). Ook voor ondersteuning en handleiding per email.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Theo, jij woont toch op een appartement nietwaar?
              Wel dan zou het mij verwonderen dat er bij jou drie fasen binnenkomen.
              Je kan dat controleren door naar de zekeringen te kijken. Als uw vuur aangesloten is op 2 zekeringen is het niet 'trifasé'
              Dan kunt ge die mogelijkheid ook al uitsluiten.
              Heb jij verluchting voorzien in de kast waar het vuur is ingebouwd?
              Mil
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Je kan dat controleren door naar de zekeringen te kijken. Als uw vuur aangesloten is op 2 zekeringen is het niet 'trifasé'l
                Dat is dus onzin. Ik heb 10 jaar op een appartement gewoond en had daar een vierdraads aansluiting 240/400V.
                Mvg.
                Robert

Comment

Dat is dus onzin. Ik heb 10 jaar op een appartement gewoond en had daar een vierdraads aansluiting 240/400V.
                  Zitten drie zekeringen hier
                  Als ik één van die drie uitrek valt de kookplaat uit.
                  Weten we nog niets he
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zitten drie zekeringen hier
                    Als ik één van die drie uitrek valt de kookplaat uit.
                    Weten we nog niets he
                    Heel normaal, bij een vierdraads heb je 3 zekeringen.
                    Dat snap je wel als je 1 jaar lager middelbaar hebt gedaan, maar dat zijn oude koeien die nu uit de gracht komen.
                    Mvg.
                    Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Je kan dat controleren door naar de zekeringen te kijken. Als uw vuur aangesloten is op 2 zekeringen is het niet 'trifasé'
                      Dan kunt ge die mogelijkheid ook al uitsluiten.
                      Heb jij verluchting voorzien in de kast waar het vuur is ingebouwd?
                      Mil
                      Vlak onder de kookplaats is er een lade.
                      Als ik kook en de lade opentrek komt er idd. warme lucht uit.
                      Slechte afvoer kan een oorzaak zijn he.
                      Ik wist nog niet eens dat die plaat een ventilator had.
                      Men had me ook iets kunnen zeggen bij de plaatsing he.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Heel normaal, bij een vierdraads heb je 3 zekeringen.
                        Dat snap je wel als je 1 jaar lager middelbaar hebt gedaan, maar dat zijn oude koeien die nu uit de gracht komen.
                        Drie zekeringen ja maar als ik de derde uittrek....
                        Zal dat straks of morgen nog eens overdoen.
                        Last edited by theokus; 26 april 2012, 22:56.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Diagnoses op afstand vaststellen is quasi onmogelijk.
                          Mvg.
                          Robert

Comment

Diagnoses op afstand vaststellen is quasi onmogelijk.
                            Gezien in het licht van de laatste reacties

Heb gisteren niet goed opgelet toen de buurman de zekeringen uittrok.
                            Drie zekeringen van 20 amp.
                            En ALS ik me niet vergis gebeurde er niets na het uitrekken van de derde zekering.

DUS ik ben niet zeker of alle drie de zekeringen samen een betekenis hebben.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Meestal wordt die kookplaat maar op 2 fases aangesloten.

En dan kan je ook 4 draden plus aarding zien aankomen.
                              Wat meteen verklaart waarom er niks gebeurt als je de derde zekering af zet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                AEG Bosch en Siemens met nog enkele nevenstaande minder gekenden zijn normaal allemaal hetzelfde, dat kan je terug vinden via wisselstukkenlijsten.

Voor je vader zijn probeem, eens de hoofdschakelaar bekijken, is nogal een gevoelig ding, als deze op momenten slecht contact maakt, kan dat het ganse programma in de war sturen.
                                Bosch en Siemens zijn technisch inderdaad hetzelfde (enkel het uiterlijk verschilt), maar AEG zit niet in die groep. Zat vroeger onder Daimler Benz, maar is later overgekocht door het Zweedse Electrolux (in 1994). Sinds enkele jaren zie je dat ook aan het logo...

De wasmachines van AEG vind ik behoorlijk degelijk (de mijne is nu 13 jaar, en werkt nog altijd vlekkeloos). De combi oven die ik heb van AEG vind ik zondermeer waardeloos (is al 1x hersteld en 1x vervangen)... Het ding is nu ongeveer 1 jaar oud. De service van AEG is trouwens evengoed waardeloos...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X