Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Dag,
    Hier heb jij een overzicht van de reglementen. http://www.vincotte.be/data/PDF/en/H...2010_NL_LR.pdf
    Jacques

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      da klopt
      En als ik nu 270 V meet kwasi onbelast,wat moet ik dan doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Apeldoorn bellen
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik denk dat je dan niets moet doen, mensen met zonnepanelen zullen het wel doen voor jou, omvormers schakelen uit bij 251 volt, dat zullen ze/we niet laten gebeuren , bovendien zijn de contracten daar redelijk duidelijk in dacht ik.

En als het toch gebeurd, één belletje naar de netwerkbeheerder, en binnen het half uur staan ze ter plaatse, want dat wijst op een slechte nulleider, ik kan je verzekeren dat ze daar zeer bang voor zijn, want zij of hun verzekering draaien dan op voor alle kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door james21 Bekijk bericht
            Dag,
            Hier heb jij een overzicht van de reglementen. http://www.vincotte.be/data/PDF/en/H...2010_NL_LR.pdf
            Jacques
            En daar staat duidelijk in op pagina 12 :
            kookfornuis 3-fasig aangesloten : 4mm²
            kookfornuis monofasig aangesloten : 6mm²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik denk dat je dan niets moet doen, mensen met zonnepanelen zullen het wel doen voor jou, omvormers schakelen uit bij 251 volt, dat zullen ze/we niet laten gebeuren , bovendien zijn de contracten daar redelijk duidelijk in dacht ik.

En als het toch gebeurd, één belletje naar de netwerkbeheerder, en binnen het half uur staan ze ter plaatse, want dat wijst op een slechte nulleider, ik kan je verzekeren dat ze daar zeer bang voor zijn, want zij of hun verzekering draaien dan op voor alle kosten.
              Ik weet het Geert, als je met 400V driefasig werkt komen bepaalde toestellen dan in serie te staan en krijgen ze spanning in functie van hun weerstand. Sommige werken niet, andere krijgen de volledige 400 V door hun lijf. Dat is ook de reden waarom de nulleiders nooit gezekerd mag zijn tenzij in blok met de fasen. Maar als er ergens een nulleider afvalt bij de beheerder zit iedereen op dat netwerk met de ****.

Maar onlangs mat ik op twee stopcontacten van hetzelfde circuit 180 V, op de andere 230V. Toen ik de blazer van de (nieuwe) accumulator aanzette werd dat op de bewuste contacten zelfs 0 Volt (de twee of drie op de zelfde circuit (zekering) andere bleven vrolijk 230V geven).

Komaan we gaan er raad-eens van maken. Het is toch chit chat.
              En als dat lukt ga ik nog een straffere vertellen die de mythe van "dat kan niet volledig ontkracht". Jaren geleden, op een avond, pats alle electricteit uit. Ik had toen nog geen straatverlichting en dacht meteen aan een centrale panne. Niks panne.
              Het lag aan ons, wat doe je dan ? Het was de hoofddifferentieelschakelaar die afsloeg, wat doe je dan op dat moment om 15 voor 12 's nachts ? Alle zekeringen afzetten en weer aan om het schuldige circuit te vinden. Niets te vinden en die diff schakelaar was maar niet aan de praat te krijgen. Niet de 30 niet de 300 mA.

Wel je mag eens raden......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                En daar staat duidelijk in op pagina 12 :
                kookfornuis 3-fasig aangesloten : 4mm²
                kookfornuis monofasig aangesloten : 6mm²
                Klopt, dat is ook waarom ik steeds een XVB 5G4 kabel voorzie. Dan komen er 2 geleiders parallel te liggen bij een enkelfasige aansluiting. De 4mm² draden zijn een stuk gemakkelijker te manipuleren om aan te sluiten in een Vynckier fornuis neusaansluiting.

Comment

Ik weet het Geert, als je met 400V driefasig werkt komen bepaalde toestellen dan in serie te staan en krijgen ze spanning in functie van hun weerstand. Sommige werken niet, andere krijgen de volledige 400 V door hun lijf. Dat is ook de reden waarom de nulleiders nooit gezekerd mag zijn tenzij in blok met de fasen. Maar als er ergens een nulleider afvalt bij de beheerder zit iedereen op dat netwerk met de ****.

Maar onlangs mat ik op twee stopcontacten van hetzelfde circuit 180 V, op de andere 230V. Toen ik de blazer van de (nieuwe) accumulator aanzette werd dat op de bewuste contacten zelfs 0 Volt (de twee of drie op de zelfde circuit (zekering) andere bleven vrolijk 230V geven).

En als dat lukt ga ik nog een straffere vertellen die de mythe van "dat kan niet volledig ontkracht". Jaren geleden, op een avond, pats alle electricteit uit. Ik had toen nog geen straatverlichting en dacht meteen aan een centrale panne. Niks panne.
                  Het lag aan ons, wat doe je dan ? Het was de hoofddifferentieelschakelaar die afsloeg, wat doe je dan op dat moment om 15 voor 12 's nachts ? Alle zekeringen afzetten en weer aan om het schuldige circuit te vinden. Niets te vinden en die diff schakelaar was maar niet aan de praat te krijgen. Niet de 30 niet de 300 mA.

Zelf nog niet meegemaakt maar een collega eens 2 identieke machines die naast elkaar stonden en met elk hun eigen automaat. Bleek er via de aarding een lek te zijn van de ene machine naar de andere die de "goede" machine deed uitvallen.
                  Was er ook iets bij jou met de aarding en eventueel buren? Het zou eigenlijk niet kunnen/mogen maar ja, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Zelf nog niet meegemaakt maar een collega eens 2 identieke machines die naast elkaar stonden en met elk hun eigen automaat. Bleek er via de aarding een lek te zijn van de ene machine naar de andere die de "goede" machine deed uitvallen.
                    Was er ook iets bij jou met de aarding en eventueel buren? Het zou eigenlijk niet kunnen/mogen maar ja, ...
                    Pieeeeep
                    U was een goede kandidaat maar mag nog eens raden

Ik heb geen buren, driefasen 400 V, er was niks met de aarding en ik zit recht-
                    streeks aangesloten op de cabine.

Niks aan de hand met de cabine.
                    Wel moet ik bekennen dat na enige keren te proberen de diff schakelaar aan te zetten ik een verbrande geur rook

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Klopt, dat is ook waarom ik steeds een XVB 5G4 kabel voorzie. Dan komen er 2 geleiders parallel te liggen bij een enkelfasige aansluiting. De 4mm² draden zijn een stuk gemakkelijker te manipuleren om aan te sluiten in een Vynckier fornuis neusaansluiting.
                      En dan komt er een Pietje Precies van Vynçotte zeuren dat de fase wel mooi een zwarte en een grijze ader zijn, maar dat de nulleider een blauwe en een bruine zijn.
                      ( verleden jaar opgelost met een blauwe krimptube )

Comment

Als je alle zekeringen uitzet, en je kan je Diff niet inschakelen, dan zit het probleem duidelijk in je kast, anders is er duidelijk wat mis met één van je circuits zou ik denken.
                        Stapstroom op je aarding ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Als je alle zekeringen uitzet, en je kan je Diff niet inschakelen, dan zit het probleem duidelijk in je kast, anders is er duidelijk wat mis met één van je circuits zou ik denken.
                          Stapstroom op je aarding ???
                          Je zit al echt in de buurt Geert : de kast. Maar zo plots van de ene seconde op de andere.....
                          Toen ik hem open vees zag ik het meteen. Het was ook op 3 seconden opgelost.
                          Had zelfs geen schroevendraaier nodig.
                          Iedereen die zelfs geen jota kent van elektro had het even goed kunnen oplossen.

Comment

Je zit al echt in de buurt Geert : de kast. Maar zo plots van de ene seconde op de andere.....
                            Toen ik hem open vees zag ik het meteen. Het was ook op 3 seconden opgelost.
                            Had zelfs geen schroevendraaier nodig.
                            Iedereen die zelfs geen jota kent van elektro had het even goed kunnen oplossen.

Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Haha, je hebt gelijk. Ik bedoelde voor de reparatie
                              Dat publiek van BD is geen gewoon publiek betreft lezen.

Comment

Haha, je hebt gelijk. Ik bedoelde voor de reparatie
                                Dat publiek van BD is geen gewoon publiek betreft lezen.
                                Ik had het wel gesnapt maar wou gewoon wat flauw doen. Het heeft in elk geval een glimlach op jouw gezicht getoverd.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X