Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Daar gaan we weer... probleem inductiekookplaat??

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Blijkbaar zijn Whirlpool en Philips hetzelfde als je Internet mag geloven.... Ik gebruik trouwens al jaren inductie platen van Whirlpool...... Nooit problemen gehad..... :-)
    Klopt. Is iets van Philips.

Zoals ik al zei: het is me pas vandaag opgevallen.
    En als me dat opgevallen is... is het anders dan ik normaal gewoon was.
    En 600 euro voor zo'n ding is ook niet niks vind ik.

Ik ga dat verder in de gaten houden.

Kon ook zeggen dat als die Whirlpool's niks waard waren dan verkochten ze er geen enkel meer

Er is idd. Miele > 1200 tot 1500 euro.
    Begin maar.

Statieven van Miller zijn ook betaalbaar als je het er voor over hebt
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Mijn Whirlpool was anders ook rond de 1200€ Theo....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn Whirlpool was anders ook rond de 1200€ Theo....
        Oei, daswa anders ee
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus

Oei, daswa anders ee
          Maar ik heb ook ooit die afzonderlijke inductieplaat van den Aldi gekocht voor amper 40€ dacht ik en die werkt ook nog altijd perfect.... :-)
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Blijkbaar zijn Whirlpool en Philips hetzelfde als je Internet mag geloven.... Ik gebruik trouwens al jaren inductie platen van Whirlpool...... Nooit problemen gehad..... :-)
            Je zit in een een Gauss-curve en een Whirlpool-Philips curve voor wasmachines zien er exact hetzelfde uit.
            Toen ik pas getrouwd was zat ik met mijn Philips wasmachine aan de linkse kant van de curve : 11 pannes in 9 jaar. Na 9 jaar zelfs de kogellagers naar de knoppen.
            Let wel : ik heb ze alle 11 zelf gerepareerd, ik ken dus al een en ander van wasmachines
            We zijn nu 21 jaar en één Miele verder en ik heb één keer onlangs wat contactspray moeten spuiten op contacten waar het water toekomt en één keer een nieuw afvoerpompje moeten plaatsen, de machine staat op een plaats waar het 's winters vriest
            Ook al twee keer de toevoerfilter van het water moeten reinigen want wij hebben hier enkel boorputwater met vrij veel ijzer in.

Ik ken een koppel uit Oudenaerde dat volgens eigen zeggen aan aan de andere kant van de curve zat, NOOIT problemen, maar sinds een jaar of ACHT wat staat er daar ook een MIELE
            Ik heb wel gezien dat de tweede Philips (in reserve) samen met de eerste verdwenen is.
            Het was hetzelfde model als als het onze en ze was gekocht in hetzelfde jaar want we zijn in hetzelfde jaar getrouwd.

Miele, Siemens, Bosch laat maar komen maar Philips, Wirlpool Friac Beko gaan hier meteen de gracht in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Je zit in een een Gauss-curve en een Whirlpool-Philips curve voor wasmachines zien er exact hetzelfde uit.
              Toen ik pas getrouwd was zat ik met mijn Philips wasmachine aan de linkse kant van de curve : 11 pannes in 9 jaar. Na 9 jaar zelfs de kogellagers naar de knoppen.
              Let wel : ik heb ze alle 11 zelf gerepareerd, ik ken dus al een en ander van wasmachines
              We zijn nu 21 jaar en één Miele verder en ik heb één keer onlangs wat contactspray moeten spuiten op contacten waar het water toekomt en één keer een nieuw afvoerpompje moeten plaatsen, de machine staat op een plaats waar het 's winters vriest
              Ook al twee keer de toevoerfilter van het water moeten reinigen want wij hebben hier enkel boorputwater met vrij veel ijzer in.

Ik ken een koppel uit Oudenaerde dat volgens eigen zeggen aan aan de andere kant van de curve zat, NOOIT problemen, maar sinds een jaar of ACHT wat staat er daar ook een MIELE
              Ik heb wel gezien dat de tweede Philips (in reserve) samen met de eerste verdwenen is.
              Het was hetzelfde model als als het onze en ze was gekocht in hetzelfde jaar want we zijn in hetzelfde jaar getrouwd.

Miele, Siemens, Bosch laat maar komen maar Philips, Wirlpool Friac Beko gaan hier meteen de gracht in
              Mijn vorig wasmachine was een Zanker, Paul.
              NOOIT gemankeerd na min. 20 jaar.
              Tot ik het nodig vond om die te ontkalken en dat was de doodsteek
              Eén tabletje en alles sloeg lek.
              NU staat er een MIELE.

Mijn diepvries is ook een Zanker > doet het prima.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

denk dat dit een goede oplossing is op de vraag van Theo...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Blijkbaar zijn Whirlpool en Philips hetzelfde
                  Heel juist Francis,

Alleen is bijna alle witgoed van Philips (ttz. frigo's wasmachienes, vaatwas, kookplaten en noem maar op) aangekocht in Amerika, Philips maakt dat niet zelf.

Als ex werknemer van Philips hadden wij een personeelswinkel, en iedereen wist dat je witgoed van Philips moest mijden als de pest, toen iedereen reeds met inox buitenkuipen werkte in wasmachienes, zaten zij nog met hun oude hardgelakte kuipen, gevoelig voor lekken enz. kortom Whirpool-Philips witgoed is over het algemeen gewoon dikke ellende, op een paar uitzonderingen na.

Hier een grote voorkeur voor Miele als het om wasmachienes droogkasten en vaatwas gaat, voor inductie zou ik het niet weten.

Ieder jaar zijn er van die enkele inductiekookplaten te koop in de Aldi voor 40€ per stuk of zoiets, nu heb ik een vriend die er zo zelf vier in rij heeft gemonteerd in een inox kader, hij heeft er meteen acht gelijke gekocht om reserve te hebben, nu reeds een paar jaar in gebruik en zonder mankeren, en het geheel is nog zeer mooi en ruim ook.

Maar bij inductie zijn de gebruikte potten een sterk meebepalende factor, dat omwille van de mate van het gebruikte magnetische bodemmateriaal, komt een beetje op hetzelfde neer als de ijzerkwaliteit gebruikt in een electrische motor, je kan geen oostduitse VEM vergelijken met een ABB.

Comment

Effe een heel klein beetje OT: Zijn de wasmachines van AEG goed ?

Mijn vader heeften 10 jaar oude AEG die perfect wast,maar de programma-unit slaat altijd tilt: een kermis van flikkerende lichtjes en mijn vader kan heel de was opnieuw starten ?

Kan iemand schatten of dit grote kosten zijn ?

Het involgend mij louter "softwarematig". ....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Hmmm... een flikkerend beeld op de tv, een inductie kookplaat die aan- en uitslaat... zou er geen probleem zijn met de electriciteit?

Comment

Een goede inductieplaat kost geld. Evenzo een wasmachine,afwasmachine enz..
                        Als ik hier nu lees dat men 1200€ besteedt aan een whirlpool, wel dan koop ik ieder geval een Miele of Atag.. Misschien een paar honderd euro meer, maar zekerheid gegarandeerd voor vele jaren.
                        Theo, 600€ voor een inductiekookplaat is wel héél weinig.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Hmmmmm, goede opmerking.
                          Voel eens aan alle zekeringen, geen enkele behoort warm te voelen. Dat duidt op slechte contacten, valt meer voor dan je denkt.
                          Span eens de vijsjes opnieuw aan in de "neusaansluiting" van de inductieplaat en als het kan ook in de inductieplaat. Dat laatste is gewoon een plaatje loshalen maar daarvoor ga je waarschijnlijk de plaat moeten uithalen
                          Meet eens een keer de spanning op als je kan, misschien zit je te dicht of te ver van de verdelercabine.
                          Tenslotte is een een inductieplaat een grote verbruiker die veel eisen stelt aan je circuit.

Maar het zou niet mogen.

Is dat beter zo als antwoord, Bouk ?

Comment

Hmmmmm, goede opmerking.
                            Voel eens aan alle zekeringen, geen enkele behoort warm te voelen. Dat duidt op slechte contacten, valt meer voor dan je denkt.
                            Span eens de vijsjes opnieuw aan in de "neusaansluiting" van de inductieplaat en als het kan ook in de inductieplaat. Dat laatste is gewoon een plaatje loshalen maar daarvoor ga je waarschijnlijk de plaat moeten uithalen
                            Meet eens een keer de spanning op als je kan, misschien zit je te dicht of te ver van de verdelercabine.
                            Tenslotte is een een inductieplaat een grote verbruiker die veel eisen stelt aan je circuit.

Maar het zou niet mogen.

Is dat beter zo als antwoord, Bouk ?
                            Je geeft de burger moed
                            Binnen acht dagen ben ik totaal deelbaar door drie, in alle richtingen
                            Zou dat helpen?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Effe een heel klein beetje OT: Zijn de wasmachines van AEG goed ?

Mijn vader heeften 10 jaar oude AEG die perfect wast,maar de programma-unit slaat altijd tilt: een kermis van flikkerende lichtjes en mijn vader kan heel de was opnieuw starten ?

Kan iemand schatten of dit grote kosten zijn ?

Het involgend mij louter "softwarematig". ....
                              AEG Bosch en Siemens met nog enkele nevenstaande minder gekenden zijn normaal allemaal hetzelfde, dat kan je terug vinden via wisselstukkenlijsten.

Voor je vader zijn probeem, eens de hoofdschakelaar bekijken, is nogal een gevoelig ding, als deze op momenten slecht contact maakt, kan dat het ganse programma in de war sturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                AEG Bosch en Siemens met nog enkele nevenstaande minder gekenden zijn normaal allemaal hetzelfde, dat kan je terug vinden via wisselstukkenlijsten.

Voor je vader zijn probeem, eens de hoofdschakelaar bekijken, is nogal een gevoelig ding, als deze op momenten slecht contact maakt, kan dat het ganse programma in de war sturen.
                                Zoals Geert zegt : wasmachines staan nogal eens in vochtige, koude ruimtes en veel van de contacten worden gemaakt via schuivertjes (ik ken de naam niet) die over langere tijd wel eens durven corroderen. Mijn raad : beginnen met in het stopcontact de 2 vijzen aan te draaien, vervolgens het deksel van de machine en waar de draad toekomt juist hetzelfde doen. Vervolgens één voor één alle schuivertjes een paar keer lostrekken en terug opsteken, als je contactspray hebt : gebruiken.
                                Deze die een beetje makkelijk lostrekken een kneepje geven met een tang. Uurtje werk, kan iedereen op voorwaarde dat je niet tegelijk alle schuivers lostrekt natuurlijk, dan heb je een probleem. Onlangs gaf mijn 20 jarige Miele zijn eerste defect : hij nam geen water. Bij de 2e steker had ik al succes (een Miele heeft meerdere waterkleppen daar zit oa het prijsverschil met vb een Philips).
                                Echt hoor : het stelt niks voor, maar wel goed kijken van welke steker je de schuiver aftrekt en eindigen met de programmaknop die nogal dik bevolkt is met draden.

@Theo : ik wou de je moed niet ontnemen, zoveel draden komen er niet toe in een inductieplaat. Max 4 + aarding. Wel niet vergeten om eerst de zekeringen af te zetten .
                                Als het probleem dieper zit, dan heb je een probleem. Begin gewoon eens om te kijken en te voelen naar en aan de elasticiteit van de draden die binnenkomen in de aansluitdoos in de muur. Als dat allemaal mooi is van kleur en niet zwart en verhard, dan is het de beurt aan de aansluitplaten van de plaat zelf. Maar éérst de zekeringen.
                                eens uittrekken en eens goed bekijken. Roetplekjes zijn uit den boze.
                                Ik heb nog geweten dat je ze kon horen knetteren vanwege slechte contacten.
                                Een kookplaat heeft meestal een eigen circuit, de mijne toch.
                                En om het nog stommer te stellen : het is niet dom om alle schroeven van alle zekeringen eens op (trek) spanning te controleren. Op 30 jaar gebeurt er veel.

Mvg

PaulM

Comment

Working...
                                X