Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Ik vraag me af of met dat nieuwe Retina display ze het nu ook zichtbaar hebben gemaakt bij direct zonlicht. Op dat gebied ben ik wel verwend door mijn NEX-5 en mijn A77V, die hebben beide een TruBlack-scherm dat je héél goed kan zien, zelfs in volle zomer .
(Want uit ervaring met m'n vader z'n iPad 2 weet ik dat dit een zwak punt is van de iPad en de rest van de iOS-familie.)
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
iPhoto... tot 19MP. Da's wel een beetje weinig voor de meeste top end Canikons hé...
Superieure graphics (processor + display), maar wat met de hoofdmotor...?
Nog een dual core blijkbaar?? Dus neemt de graphics processor de stevige rekentaken op zich?
En dan de prijs... beetje zelfde prijs als de huidige iPad 2 (die nu verlaagd wordt in prijs). Da's dan 599 € voor een 16GB new iPad met 4G? Mmmmmhhhh...
EDIT: één van die commentatoren in één van de twee liveblogs die ik volgde had het even over "who wants USB host on a tablet...nobody". Euh, daar ben ik het dan niet mee eens. Effe snel een SSD'ke aankoppelen en wat versassen... moet toch kunnen.
Zo onnozel had ik het, zelfs van jou, niet verwacht
Alleen om aan te tonen dat de hele heisa die men steeds opnieuw maakt infeite pas onnozel is... oké er is nieuw speelgoed, maar dat is het dan hé. Nee, het hele mediacircus moet er gewoon nog maar eens opspringen om de nieuwe iPad te bewieroken (terwijl ze niet zo lang geleden met de onderwerpen die ik aanhaal Apple in een slecht daglicht stelden).
Alleen om aan te tonen dat de hele heisa die men steeds opnieuw maakt infeite pas onnozel is... oké er is nieuw speelgoed, maar dat is het dan hé. Nee, het hele mediacircus moet er gewoon nog maar eens opspringen om de nieuwe iPad te bewieroken (terwijl ze niet zo lang geleden met de onderwerpen die ik aanhaal Apple in een slecht daglicht stelden).
Van andere fabrikanten zwijg je dan maar, van selectief denken gesproken....
De iPad is gewoon een trendsetter, zoals zo veel Apple producten.
De concurrentie, als je dat zo kan noemen, is mee op de kar gesprongen toen het een overweldigend succes bleek.
Get real man, als Apple geen kwalitatief zeer hoogstaande producten op de markt zou brengen, wel neem van mij aan dat het liedje niet lang zou duren.
Bekijk de verkoopcijfers maar eens... Een voorbeeldje? Er zijn al meer iPads verkocht dan alle andere merken samen pc's verkocht hebben.
Ik wil hier niet beweren dat al de rest brol is hé. Maar....
Mijn iMac bv is 1 1/2 jaar oud, nog nooit schijfopruiming, defragmentatie, enz gedaan. Hij is nog even snel als vroeger, dat was bij Windows wel anders...
Er staat bij mij ook geen virusscanner op, dat zou ik bij windows niet aanraden...
Het is misschien iets duurder dan andere merken, maar je weet wat je er aan hebt.
En nogmaals als het niet goed moest zijn lagen ze al lang uit de markt, of ze moesten à la medion gaan werken....
Van andere fabrikanten zwijg je dan maar, van selectief denken gesproken....
De iPad is gewoon een trendsetter, zoals zo veel Apple producten.
De concurrentie, als je dat zo kan noemen, is mee op de kar gesprongen toen het een overweldigend succes bleek.
Get real man, als Apple geen kwalitatief zeer hoogstaande producten op de markt zou brengen, wel neem van mij aan dat het liedje niet lang zou duren.
Bekijk de verkoopcijfers maar eens... Een voorbeeldje? Er zijn al meer iPads verkocht dan alle andere merken samen pc's verkocht hebben.
Ik wil hier niet beweren dat al de rest brol is hé. Maar....
Mijn iMac bv is 1 1/2 jaar oud, nog nooit schijfopruiming, defragmentatie, enz gedaan. Hij is nog even snel als vroeger, dat was bij Windows wel anders...
Er staat bij mij ook geen virusscanner op, dat zou ik bij windows niet aanraden...
Het is misschien iets duurder dan andere merken, maar je weet wat je er aan hebt.
En nogmaals als het niet goed moest zijn lagen ze al lang uit de markt, of ze moesten à la medion gaan werken....
Daar heb je de typische Apple-praat weer (en natuurlijk moet de vergelijking met Windows er bij komen)... de trendsetters... waarom dan ook geen positieve trend 'setten' op andere gebieden, zoals werkomstandigheden? Juist omdat het bij hen ook om de centen gaat. Achteraf zeggen we wel 'wir haben es nicht gewusst'
Ach, het kan de consument toch geen bal schelen hoe zijn hebbeding gemaakt wordt, als hij het maar heeft. (En dat geldt inderdaad voor veel merken).
Daar heb je de typische Apple-praat weer (en natuurlijk moet de vergelijking met Windows er bij komen)... de trendsetters... waarom dan ook geen positieve trend 'setten' op andere gebieden, zoals werkomstandigheden? Juist omdat het bij hen ook om de centen gaat. Achteraf zeggen we wel 'wir haben es nicht gewusst'
Ach, het kan de consument toch geen bal schelen hoe zijn hebbeding gemaakt wordt, als hij het maar heeft. (En dat geldt inderdaad voor veel merken).
Allé : we mogen binnenkort nog wat bijkomende rechtzaken verwachten van Apple om de concurrentie buiten te houden...
Gaan we met zijn allen doen zoals in China...kopieer er maar op los.
Draag jij graag namaak....
Research is duur en moet betaald worden zeker als er patenten op zitten, wat op zich ook al wat kost....
Research is duur en moet betaald worden zeker als er patenten op zitten, wat op zich ook al wat kost....
Herinner jij je nog mijn verhaaltje over die friteuse van Philips?
Was in de week voor Kerstmis.
Het handvat werd te heet enz. enz.
Philips vroeg naar een serienummer. En? Nada.
Kreeg DIRECT een nieuw toestel.
Het vorige staat in mijn kelder.
Maar ik snap wel wat je hier bedoelt.
Als je een apparaat wilt registeren hoe je dat dan ZONDER serienummer.
Er wordt steeds achter gevraagd.
Patenten dienen om de innovaties van bedrijven te vrijwaren. De logische gang van zaken is dan, dat andere bedrijven betalen als ze die patenten willen gebruiken. NIet dat andere bedrijven verboden worden om hun produkten nog te verkopen.
Dat apple z'n patenten verdedigt is dus correct, de manier waarop allesbehalve. Je concurrent op deze manier trachten buiten spel te zetten is gewoon not done.
Google betaalt Microsoft ook voor de patenten die ze gebruiken in hun Android (voor elk exemplaar dat ervan verkocht wordt). Heb nog nooit gehoord dat Microsoft bedrijven verboden heeft om toestellen te verkopen waarin patenten van hen geschonden werden. Dat ze vragen om voor die patenten te betalen, doen ze uiteraard wel.
Arbeid dient ook fatsoenlijk betaald te worden ook in China. En dat doe je niet door sukkelaars 6d/7d 16 uur per dag te laten werken aan je hebbedingetjes aan een schandalig LAAG loon. En kom aub niet zagen dat het leven daar goedkoper is
Patenten dienen om de innovaties van bedrijven te vrijwaren. De logische gang van zaken is dan, dat andere bedrijven betalen als ze die patenten willen gebruiken.
Daar zit het hem juist, als je een tablet uit brengt en je lapt de patenten aan je laars, is het normaal dat men vraagt om een verbod op verkoop in te stellen.
Zeker als eerdere onderhandelingen niets opleverden...
Comment