Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad3 of de goktent is open

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: iPad3 of de goktent is open

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Gaan we met zijn allen doen zoals in China...kopieer er maar op los.
    Draag jij graag namaak....
    Research is duur en moet betaald worden zeker als er patenten op zitten, wat op zich ook al wat kost....
    Leuk artikel ...

http://tweakers.net/nieuws/80625/app...-troll-op.html

Ze kopen een bedrijf op dat veel patenten heeft in de telecom en steken dat in een nieuw bedrijf dat enkel in het leven geroepen werd om bij android makers geld te gaan halen. Google heeft ook nog een bedrijf gekocht om patenten in handen te krijgen als ik me niet vergis.

Volgens mij kan dit toch niet de bedoeling zijn van patenten. Ok, je wil niet dat iedereen alles zonder kosten alles overneemt, maar hier koop je iets wat je zelf nooit uitgevonden hebt om er geld mee te verdienen en je komt er nog voor uit ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Leuk artikel ...

Ze kopen een bedrijf op dat veel patenten heeft in de telecom en steken dat in een nieuw bedrijf dat enkel in het leven geroepen werd om bij android makers geld te gaan halen. Google heeft ook nog een bedrijf gekocht om patenten in handen te krijgen als ik me niet vergis.

Volgens mij kan dit toch niet de bedoeling zijn van patenten. Ok, je wil niet dat iedereen alles zonder kosten alles overneemt, maar hier koop je iets wat je zelf nooit uitgevonden hebt om er geld mee te verdienen en je komt er nog voor uit ook.
      Baanbrekende research noemen ze dat dan
      Jean Pierre.

Comment

Lijkt mij anders net wel de bedoeling van patenten. De uitvinder beschermt zijn idee en de rechten daarop en doet er verder mee wat ie wil. Hij kan het dan zelf op de markt brengen of verkopen en die koper kan daarna exact weer hetzelfde doen (of er totaal niets mee doen en zo misschien rechtstreekse concurrentie tegenhouden). Volgens mij gewoon de wetten van de snelsten en de slimsten.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Microsoft laat Google allang betalen voor elke Android telefoon die op de markt komt. Apple wil nu blijkbaar ook hetzelfde doen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Leuk artikel ...

Als een bedrijf wat uitvindingen gedaan heeft, maar in nood voor cash, en dus zelf die dingen niet op de markt krijgt, waarom zou dat bedrijf zijn patenten niet mogen verkopen?

Is eigenlijk hetzelfde als een licentie geven....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              De schermen worden naar verluidt gemaakt bij Sharp (met de nodige mizerie ). Het duo Foxcon/Pegatron assembleren de Ipads.
              Samsung zal inderdaad wel zorgen voor een eigen alternatief scherm. Er was al een tijdje sprake van een Samsung 2560x1600 resolutiescherm (van 11.6"), dus dat zal er wel komen...
              Hier wil ik bij deze op terug komen: in de US hebben ze de eerste nieuwe iPads al uit elkaar gehaald en de onderdelen gecontroleerd (daar komt die analyse over de kostprijs en de lage winstmarge, zonder de aanzienlijke bulkkortingen natuurlijk waarover niets geweten is).

Among all component suppliers, Samsung Electronics continues its reign as the big winner in the individual iPad analyzed by the IHS iSuppli Teardown Analysis Service. Samsung supplied both the display and the applications processor. The new iPad’s Retina display represents the most expensive single component in the tablet, at $87, while the applications processor costs an estimated $23. Combined, this gives Samsung a 30.2 percent share of the 32GB LTE version of the new iPad’s bill of materials, the largest for any supplier.

In the individual new iPad analyzed, the NAND flash was supplied by Toshiba Corp. However, Samsung also is a source of NAND for the new iPad. In a 32GB LTE iPad where Samsung is also the supplier of the NAND, Samsung’s share of the BOM rises by $33.60 to a total of $143.60, amounting to 39.4 percent of the total BOM. However, Toshiba, Hynix Semiconductor and others also are all NAND suppliers to Apple, and each will claim a portion of those revenues.

Although we are not certain, IHS believes that the battery cells are supplied by Samsung. If this turns out to be the case, Samsung will account for nearly 50 percent of the new iPad’s BOM.
              Dus als je een nieuwe iPad koopt, heb je ongeveer een halve Samsung in je handen. Om terug te keren bij die patenten dus: die twee zijn elkaar waard. Apple probeert de Galaxy van de markt te krijgen, en Samsung reageert op de werking van de nieuwe iPad maar zwijgt stilletjes over het scherm. Zoals ik eerder reeds schreef: "omdat ze reeds leveren of willen leveren... " en het blijkt het eerste dus te zijn. Hoedanook: Samsung wint altijd, of ze nu hun schermen in een eigen tablet stoppen of leveren aan Apple... of nog liever: een beetje van allebei. Apple zou beter wat dimmen, want als Samsung kans ziet om de markt te overspoelen met eigen tablets en ze leveren geen schermen meer aan Apple...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Hier wil ik bij deze op terug komen: in de US hebben ze de eerste nieuwe iPads al uit elkaar gehaald en de onderdelen gecontroleerd (daar komt die analyse over de kostprijs en de lage winstmarge, zonder de aanzienlijke bulkkortingen natuurlijk waarover niets geweten is).

Dus als je een nieuwe iPad koopt, heb je ongeveer een halve Samsung in je handen. Om terug te keren bij die patenten dus: die twee zijn elkaar waard. Apple probeert de Galaxy van de markt te krijgen, en Samsung reageert op de werking van de nieuwe iPad maar zwijgt stilletjes over het scherm. Zoals ik eerder reeds schreef: "omdat ze reeds leveren of willen leveren... " en het blijkt het eerste dus te zijn. Hoedanook: Samsung wint altijd, of ze nu hun schermen in een eigen tablet stoppen of leveren aan Apple... of nog liever: een beetje van allebei. Apple zou beter wat dimmen, want als Samsung kans ziet om de markt te overspoelen met eigen tablets en ze leveren geen schermen meer aan Apple...
                Er zijn 2 andere fabrikanten die ook pogingen gedaan hebben om die schermen te maken : nl. Sharp en LG. Beide komen voor het ogenblik blijkbaar niet door de kwaliteitscontroles van Apple (waardoor ze dus zijn weggevallen). Maar zowel Sharp als LG zullen die problemen wel oplossen, en dan zal Apple waarschijnlijk wel schermen beginnen gebruiken van die andere leveranciers.
                Apple zal wel zorgen dat in z'n contracten Samsung behoorlijk "gebonden" is.
                De manier waarop Apple die pantent-problemen oplost (een poging doet tot), is wel behoorlijk bij het haar getrokken. Maar ze zijn aan het "bijdraaien" en beginnen dus i.p.v. de verkoop te verbieden, over te gaan op een "bijdrage per verkocht concurrerend toestel". Dat laatste lijkt me toch een pak logischer...
                Als je dan kijkt over welke "technologieën" die patenten effectief gaan, dan is het nog veel meer bij het haar getrokken.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Er zijn 2 andere fabrikanten die ook pogingen gedaan hebben om die schermen te maken : nl. Sharp en LG. Beide komen voor het ogenblik blijkbaar niet door de kwaliteitscontroles van Apple (waardoor ze dus zijn weggevallen). Maar zowel Sharp als LG zullen die problemen wel oplossen, en dan zal Apple waarschijnlijk wel schermen beginnen gebruiken van die andere leveranciers.
                  Apple zal wel zorgen dat in z'n contracten Samsung behoorlijk "gebonden" is.
                  De manier waarop Apple die pantent-problemen oplost (een poging doet tot), is wel behoorlijk bij het haar getrokken. Maar ze zijn aan het "bijdraaien" en beginnen dus i.p.v. de verkoop te verbieden, over te gaan op een "bijdrage per verkocht concurrerend toestel". Dat laatste lijkt me toch een pak logischer...
                  Als je dan kijkt over welke "technologieën" die patenten effectief gaan, dan is het nog veel meer bij het haar getrokken.
                  Ik ben het helemaal met je eens. En het toont nog maar eens het absurde aan van dergelijke patentenoorlogen en dure spelletjes met dure advocaten.
                  www.musicinframe.be

Comment

Apple zou beter wat dimmen, want als Samsung kans ziet om de markt te overspoelen met eigen tablets en ze leveren geen schermen meer aan Apple...
                    Ik vond je hele uitleg interessant en proper, tot deze zin...
                    precies alsof apple zodra het geen schermen meer krijgt volledig in elkaar zakt?

twijfel ik.... hard aan...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Ik vond je hele uitleg interessant en proper, tot deze zin...
                      precies alsof apple zodra het geen schermen meer krijgt volledig in elkaar zakt?

twijfel ik.... hard aan...
                      Wat heet proper? Een bedrijf dat zijn eigenste leverancier voor de rechtbank sleept om een verbod van diens producten die rechtstreeks concurreren met het hunne te bekomen? Ik ben geen Apple hater, maar zeker ook geen fanboy. En jij?
                      Trouwens, zo proper houden ze het dan wel dat ze mekaar toch maar weten te vinden uit eigenbelang. Maar wat als de kaarten herschud worden? Denk dan maar aan de vuile spelletjes in de grafische kaarten, of bij de processoren zoals de Ion (nVidia - Intel, AMD - nVidia). Dat heeft niks met proper te maken, maar met de harde realiteit.
                      www.musicinframe.be

Comment

Wat heet proper? Een bedrijf dat zijn eigenste leverancier voor de rechtbank sleept om een verbod van diens producten die rechtstreeks concurreren met het hunne te bekomen? Ik ben geen Apple hater, maar zeker ook geen fanboy. En jij?
                        Trouwens, zo proper houden ze het dan wel dat ze mekaar toch maar weten te vinden uit eigenbelang. Maar wat als de kaarten herschud worden? Denk dan maar aan de vuile spelletjes in de grafische kaarten, of bij de processoren zoals de Ion (nVidia - Intel, AMD - nVidia). Dat heeft niks met proper te maken, maar met de harde realiteit.

ik denk dat je mij volledig verkeerd begrijpt,
                        ik praat verre van termen als hater of fanboy.
                        dus laat dat er maar al vantussen.

je lijkt wel eerder tégen apple,
                        maar als je denkt dat apple de enige in zijn soort is...

alleszins ik bedoel gewoon:
                        samsung mag zijn leveringen aan apple morgen stoppen,
                        ik geloof niet dat apple dan plots minder hoog van zijn toren zal (moeten) blazen...

Verder kunnen wij verre van inzien hoe de grote jongens hun spelletjes spelen,
                        hoeveel bedrijven, die elkaar lijken dood te concurreren, eigenlijk niet samen spelen...
                        je zou het niet geloven...
                        (en dan doel ik niet enkele in de it-wereld).

kleine edit:
                        om toch je vraag van fanboy te beantwoorden:
                        Ik heb een macbook, een iphone, een ipad en een ipod.
                        Ik heb ook een zelf samengestelde desktop met ubuntu, een latitude dell met xp, een fujitsu siemens amilo met vista en nog wat zooi...
                        kben een it-fan
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Verder kunnen wij verre van inzien hoe de grote jongens hun spelletjes spelen,
                          hoeveel bedrijven, die elkaar lijken dood te concurreren, eigenlijk niet samen spelen...
                          je zou het niet geloven...
                          (en dan doel ik niet enkele in de it-wereld).

kleine edit:
                          om toch je vraag van fanboy te beantwoorden:
                          Ik heb een macbook, een iphone, een ipad en een ipod.
                          Ik heb ook een zelf samengestelde desktop met ubuntu, een latitude dell met xp, een fujitsu siemens amilo met vista en nog wat zooi...
                          kben een it-fan
                          Haha... IT-fan inderdaad, of wat sommigen al snel een gadget boy zullen noemen. Ben ook een beetje ziek in dat bed (ga je de opsomming besparen).
                          Maar wat die spelletjes betreft: dat komt tegenwoordig in deze tijden van internet en social media gemakkelijker aan de oppervlakte, als je het wil weten / zoeken / lezen.
                          www.musicinframe.be

Comment

Working...