Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad3 of de goktent is open

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPad3 of de goktent is open

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    JPV drukt zich waarschijnlijk slecht uit en doelt op het software aanbod. OSX en Windows zijn zo open als een (niet-Belgische) gevangenis.
    Misschien was ik niet duidelijk genoeg... maar ik wou ook niet te ver afwijken van het topic

Men vergelijkt graag Apple met Windows en dat is ook niet correct. Het laatste is een besturingssysteem dat op tal van hardware perfect moet functioneren... Apple is beperkte (of lees liever gecontroleerde) hardware waarvoor men een besturingsyteem ontworpen heeft. En daar zit een wereld van verschil in.

Op een iPhone of Ipad ga je ook zo maar niet elke applicatie kunnen installeren... Apple beslist wat mag en niet. Of je kan het toestel natuurlijk jailbreaken...
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Hoeveel goedkoper als gratis wil je het hebben ????

btw, voor wat een gemiddelde huis tuin computer moet doen,
      durf ik een ubuntu aan mijn moeder geven, die wat windows looks geven,
      en ze zal het nooit geweten hebben

En eenmaal een ubuntu draait... moet je geen apenkuren meer uithalen hoor... Linux is al lang uit "the dark ages" aan het stappen hoor
      Ik had het over een compleet systeem. Zelfs bij Linux moet je nog hardware kopen dacht ik.
      Maar je zit wel met serieuze beperkingen wat software betreft...
      En ik wil me dan weer niet meer met partities en dergelijke bezig houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik had het over een compleet systeem. Zelfs bij Linux moet je nog hardware kopen dacht ik.
        Maar je zit wel met serieuze beperkingen wat software betreft...
        En ik wil me dan weer niet meer met partities en dergelijke bezig houden.
        Euhm, Voor elk besturingsysteem heb je hardware nodig,
        zelfs als je virtueel gaat...
        Je praat over een OS en grijpt dan terug naar hardware, dus die link snap ik niet?

Als OS is Linux (niet alle distro's natuurlijk) compleet gratis.

Beperkingen qua software?
        nogmaals voor het standaard gebruik (word, excell, internet, mail, zelfs fotobewerking)
        heb je gratis alternatieven die zeker niet moeten onderdoen (openoffice, firefox, Gimp).

bezig houden met partities? nogmaals, ubuntu heeft al sinds vele distro's een zeer degelijke installatie systeem waar je je na installatie geen zorgen moet maken in partities. De directory structuur van een Vista, OSX, en zo'n ubuntu liggen héél dicht opéén..;

en ja ik kan de vergelijking maken, (heb een mix aan os'en thuis, en gebruik allen vrij veel )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

yeah right...
          elke fanboy gaat zijn product boven het andere plaatsen met 'lullige' vergelijkingen...
          om te zeggen dat dit enkel bij Apple is... vind ik vrij belachelijk...
          Nee toch niet. 't Is nu eenmaal een feit dat sommige Apple fans meer overtuigd zijn van hun product dan mensen met andere producten. Is nu eenmaal zo. Applefanboys = een begrip. Samsong-fanboys of Archos-fanboys toch wel nog eventjes niet.

Het voorbeeld zijn weer de reacties in dit eigenste topic.
          In het topic van Android (of gelijk welk merk) zie ik veel minder "fundamentalistisch" fans (lees: enorm superioriteitsgevoel en de realiteit negeren).

Dat Android fans of andere mensen met meer genuanceerde mening (zoals ondergetekende) dan op hun beurt daarop reageren, dat is een andere zaak. Dat is een kwestie van duiding of correctie. Het is niet dat ik zeg "het scherm van de Samsung 10.1 is nog scherper", iets wat (voorlopig) totaal niet klopt. Maar hierboven zie ik wel commentaren over de iPad die totaal niet kloppen of voorbarig zijn.

Comment

Linux is al lang uit "the dark ages" aan het stappen hoor
            Inderdaad, al een jaar of 15, schat ik? Het schiet niet echt op dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ok maar ook grote firma's zien er heil in alhoewel sommige artikels die ik lees zich
              ferm tegen spreken. Heb het dus over het gebruik van tablet's.
              Zo "zou" o.a. Dell al bezig zijn. Omdat ze dit en omdat ze dat enz. enz.
              Op het einde lees je dan dat ze de groot-bedrijven ervoor gaan warm maken.
              Afijn daar kwam het toch neer.
              Onzin via de media dus (vermoed ik toch).
              Nee hoor, op mijn werk zijn we wel degelijk bezig met toepassingen voor tablets te testen, en die komen er zonder meer omdat ze op dat gebied handig zijn (maar niet overal voor).

Persoonlijk dacht ik eerst dat ik geen reden zou hebben er een aan te schaffen, maar toch, aangezien ik vrij vaak voor mijn werk in het buitenland zit, zou het best handig zijn, gewoon omdat ik op mijn laptop van het werk niet alles mag/wil installeren. Dan is een tablet wel handig, omdat die veel makkelijker mee te nemen is dan nog een laptop.
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Inderdaad, al een jaar of 15, schat ik? Het schiet niet echt op dus.
                Hangt ervan af hoe je dat bekijkt. Android gebruikt de linux kernel en is bij mijn weten groter dan iOS. Dit ziet er anders zeer mooi uit :::

http://www.youtube.com/watch?v=AyeFcldavTk

Het staat nog in zijn kinderschoenen, maar toch een mooie innovatie.

Comment

Eerder in dit forum las ik dat er veel meer Windows gedraaid wordt en daarom interessanter is voor hackers...
                  Als je weet dat er al meer iPads verkocht zijn dan alle computers tezamen...
                  Dat het iOS van een iPad ook draait op iPhone, iPod.
                  Dacht je dat er zo weinig computers draaien op osx, ze breken elke maand nieuwe records...
                  Houdt die bewering dan nog stand?
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Hangt ervan af hoe je dat bekijkt.
                    Mijn opmerking plaatste ik als reactie op de wat ongelukkige (denk ik toch) uitspraak van Koeno.

Kinderschoenen, wat je zegt.

Comment

• Re: iPad3 of de goktent is open

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Eerder in dit forum las ik dat er veel meer Windows gedraaid wordt en daarom interessanter is voor hackers...
                      Dacht je dat er zo weinig computers draaien op osx, ze breken elke maand nieuwe records...
                      Nu en dan worden de cijfers toch wat verkeerd geciteerd (link).

Op een totaal van 120 miljoen '"computerachtigen", neemt de ipad er 15 miljoen voor zijn rekening (dat gaat dan over het laatste kwartaal van 2011).
                      M.a.w. : 105 miljoen waren geen ipads...
                      Dat er al meer ipads verkocht zijn als alle andere PC samen, moet je dus met een grote korrel zout nemen. Die tablets zorgen wel voor de grootste groeimarkt, maar het is nu eenmaal een nieuw speeltje dat op zichzelf ervoor zorgt dat ongeveer iedereen het wil hebben. Langs de andere kant, ken ik geen mensen die hun PC hebben buitengesmeten voor een ipad...

Nu : die iedereen. Ik zie er ook geen toepassing voor, dus hier zal het nog wel even duren vooraleer er een tablet binnenkomt (apple versie of andere)...

Daarnaast begint er ook malware te komen voor OS X. De hoofdreden dat Microsoft het hardst te verduren heeft, ligt volgens mij eerder in het minder "sympathieke" karakter van het merk "windows", zeker als je het naast linux legt. Maar Apple met zijn heel gesloten ingesteldheid werkt sommigen toch ook geregeld op de zenuwen. Het zou dus wel eens kunnen dat in de toekomst die anti-virussoftware ook op Mac een noodzaak zal worden. Apple heeft trouwens zelf ook al een mini anti-malware toepassing in zijn OS X toegevoegd.
                      Last edited by polleke_cgc; 12 maart 2012, 20:21.
                      Groeten,

Polleke

Comment

En op welke cijfers baseer je dat?

Hier stelt men dat het pas in 2013 zal zijn dat de tabletverkoop de PC verkoop zal overstijgen...
                        http://www.emerce.nl/nieuws/tabletve...handel-spoedig
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Mijn opmerking plaatste ik als reactie op de wat ongelukkige (denk ik toch) uitspraak van Koeno.

Kinderschoenen, wat je zegt.
                          Niks ongelukkig aan...
                          ik zeg niet dat linux in kinderschoenen staat, of dat het slecht is,
                          maar 15 jaar geleden was linux verre van toegankelijk voor een gewone gebruiker...

je moest zelf nog een basis distro (bv debian installeren, daar een gnome op gooien of KDE installeren). En dan had je nog een kaal geheel... de gemiddelde linux gebruiker werkte op basis van commando's, en nu kan je grafisch te werk gaan:

Maar (ik neem even ubuntu als voorbeeld) heeft dat allemaal 'gewindowsaliseerd'.

Je download de iso, je brandt hem op cd/dvd, je boot en je begint met een grafisch installatie proces... die vooruitgang noem ik : uit the dark ages komen...
                          Als ubuntu geïnstalleerd is, dan zit er al een openoffice, een web-browser en een mailprogramma (+ nog een resem extraatjes)...

(linux is btw +/- 21jaar, windows +/-26jaar en unix bijna 43 jaar...)
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            En op welke cijfers baseer je dat?

Hier stelt men dat het pas in 2013 zal zijn dat de tabletverkoop de PC verkoop zal overstijgen...
                            http://www.emerce.nl/nieuws/tabletve...handel-spoedig
                            Sorry moest zijn apparaten waarop iOS wordt gedraaid.
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

ik zeg niet dat linux in kinderschoenen staat
                              Dat beweer ik ook niet, dat jij dat zegt.

Niks ongelukkig aan...
                              (...) maar 15 jaar geleden was linux verre van toegankelijk voor een gewone gebruiker...
                              Ja, dat bedoel ik net . Jij wilde zeggen dat het 15 jaar geleden zo was en nu niet meer. Je bedoelde dus waarschijnlijk: Linux is al lang geleden uit "the dark ages" gestapt. Maar wat je daadwerkelijk schrijft komt volgens mij neer op: ze zijn al jaren bezig zijn (een poging te doen) uit "the dark ages" te stappen. Zie je het verschil?

Hoewel (of juist omdat) ik zelf veel met verschillende versies van Linux experimenteer ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat het geschikt is voor tante Martha en oom Koos.

Comment

Desktop share:
                                http://marketshare.hitslink.com/oper...=8&qpcustomd=0

Sorry moest zijn apparaten waarop iOS wordt gedraaid.
                                Tablet + telefoon share:
                                http://marketshare.hitslink.com/oper...=8&qpcustomd=1

Dit is inderdaad door de iPad erop vooruit gegaan, want android is groter op telefoon gebied.

Comment

Working...