Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad3 of de goktent is open

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPad3 of de goktent is open

En zeggen dat ze ook voor de iPads gekozen hebben in een school te Blankenberge. Wordt daar al gebruikt in de wiskunde les. Je kan hem kopen of huren. Blijkt dat het goedkoper wordt dan boeken te moeten kopen.. Wat de boekhandels daar zullen van denken is een andere zaak. Misschien moeten ze dringend op de kar springen, als ze dat al niet gedaan hebben.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      En zeggen dat ze ook voor de iPads gekozen hebben in een school te Blankenberge. Wordt daar al gebruikt in de wiskunde les. Je kan hem kopen of huren. Blijkt dat het goedkoper wordt dan boeken te moeten kopen.. Wat de boekhandels daar zullen van denken is een andere zaak. Misschien moeten ze dringend op de kar springen, als ze dat al niet gedaan hebben.
      Of dat minder moet kosten ? Alle boeken die ik indertijd op school heb gebruikt, die de dochter heeft gebruikt waren allen geleende, of gehuurde boeken.
      Ik kan me met de huidige trends dan ook niet voorstellen dat men 6 jaar met slechts 1 iPad zal kunnen werken.
      En niet alle boeken worden door een iPad vevangen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Als dat enkel voor wiskunde gebruikt wordt, zal het niet snel goedkoper zijn . Denk niet dat ik met al mijn boeken wiskunde over 10 jaar aan 500€ geraakt ben.
        En daarnaast : als er 1 vak is waar ze het beter wel nog doen met de schrijfstok is het wel wiskunde. Ik herinner me nog redelijk wat examens wiskunde waar we zelfs geen rekenmachine mochten gebruiken, laat staan een computer...

Langs de andere kant bestaan er nu wel geestige wiskundige software-pakketten. Een Mathcad of mathematica bv (niet echt geschikt voor het middelbaar). Of als je het gratis wil een Microsoft mathematics (maar niet echt voor de ipad...).
        Groeten,

Polleke

Comment

En daarmee doet Apple niks nieuws... (of die school laat zich niks nieuws aanmeten).
          Dit doet me denken aan de evolutie in de bedrijfswereld en bij openbare diensten. Microsoft met zijn deals voor grootgebruikers, of "gepriviligeerde bedrijven" waar ze nieuwe zaken kunnen (laten) testen. Linux met zijn varianten voor openbare diensten of bedrijven omwille van het kosten drukken. En nu Appel allicht in scholen, om een grotere marktpenetratie te krijgen. Android-scholen zullen dan wel volgen zeker? Kijk bvb. naar de Kindle in de US. Op zich niks op tegen dat de jeugd de moderne technologie leert beheersen, maar als je dan ziet dat hoofdrekenen een ramp is tegenwoordig...??? En de kostprijs natuurlijk: een basic laptop of een netbook is een pak goedkoper dan een iPad.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            En daarmee doet Apple niks nieuws... (of die school laat zich niks nieuws aanmeten).
            Dit doet me denken aan de evolutie in de bedrijfswereld en bij openbare diensten. Microsoft met zijn deals voor grootgebruikers, of "gepriviligeerde bedrijven" waar ze nieuwe zaken kunnen (laten) testen. Linux met zijn varianten voor openbare diensten of bedrijven omwille van het kosten drukken. En nu Appel allicht in scholen, om een grotere marktpenetratie te krijgen. Android-scholen zullen dan wel volgen zeker? Kijk bvb. naar de Kindle in de US. Op zich niks op tegen dat de jeugd de moderne technologie leert beheersen, maar als je dan ziet dat hoofdrekenen een ramp is tegenwoordig...??? En de kostprijs natuurlijk: een basic laptop of een netbook is een pak goedkoper dan een iPad.
            Goed zo Yourt.
            Ik heb lang gewacht om te reageren maar ik sluit me bij U aan
            Waarom dus idd. geen mooie netboek of laptop. Die heeft ook meer mogelijkheden.
            Maar het blijft zoals Toon Hermans zei: " Het is niet het penneke maar het menneke"
            Heb er eentje (netbook) voor de dochter van een vriendin mogen installeren.
            Wel dat ding kan meer en is sneller dan mijn eerste laptop en dat voor idd. een
            betere aankoopprijs.

Dat hoofdrekenen een ramp is tegenwoordig is een andere discussie maar ik begrijp ik het wel
            Voorbeelden zie ik in Blokken
            En dan heb ik het (eerder) over algemene ontwikkeling.
            Jonge mensen met een geweldige beroepstitel maar Napoleon kennen ze niet
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Ziet er super uit en de concurrentie, zoals gewoonlijk, mijlenver achter zich latend
              Wat een verrassing. Opnieuw hetzelfde gemekker, feiten of cijfers negerend

Typisch is ook dat bij lancering van bijvoorbeeld een Samsung Tab... niemand gaat zitten roepen of schreeuwen in een topic dat hij lichter en dunner is dan de iPad3.

Als de iPad3 verschijnt... krijg je dus dit. Elke keer.
              Daarvoor moet je geen psycholoog zijn.

Pas op, leuk scherm hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Typisch is ook dat bij lancering van bijvoorbeeld een Samsung Tab... niemand gaat zitten roepen of schreeuwen in een topic dat hij lichter en dunner is dan de iPad3.

Pas op, leuk scherm hoor
                Waarom denk je dat ik dit met de glimlach "iPad3 of de goktent is open ..."

Nu, dit is een beetje zoals met de fototoestellen. Er komt iets nieuws (euh, veel nieuws hoeft er daarom niet op te zitten, een titel is vaak voldoende) en iedereen schreeuwt moord en brand dat eindelijk, eindelijk een goed fototoestel wordt aangeboden en iedereen (allee, toch een hele hoop) bieden hun zogezegd verdoemd fototoestel te koop aan. Euh, dat toestel dat bij aankoop het van het was en net verbeterbaar was.
                Zoals voor bepaalde mensen 'Canon' voor goede 'printers' staat, 'Nikon' voor fenomenale fototoestellen, zo staat Apple bij bepaalde mensen voor het heiligdom de goden wat computers en hun gebruikersgemak betreft.
                En daar kan op geen enkele zinnige manier worden over gediscuteerd. Fanatisme heet dat en gezond is dat helemaal niet.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

ik heb zelfs ergens gelezen dat de jeugd in korea vanaf volgend jaar enkel een tablet gaat gebruiken op school en geen boeken meer, gedaan met zware boekentassen sleuren.....
                  dat mogen ze van mij hier ook invoeren, verstandige mensen die koreanen....
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Fanatisme heet dat en gezond is dat helemaal niet.
                    Bij Apple komt daar vaak ook nog een deel snobisme bij
                    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En dan heb ik het (eerder) over algemene ontwikkeling.
                      Jonge mensen met een geweldige beroepstitel maar Napoleon kennen ze niet
                      Gaan we weer beginnen ja?

Wie zorgt voor die kinderen hun onderwijs? Wie bepaalt dat er iPads aangekocht worden? Niet die kinderen zélf hé. En btw: ter info
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                        Bij Apple komt daar vaak ook nog een deel snobisme bij
                        Denkt ge dat nu echt JVP??

Apple denkt God te zijn maar God is niet Apple.
                        En toch is er een duidelijke relatie met God.

Het zondige volk moest gestraft worden en het zondige volk moest regels krijgen.
                        En God verscheen aan Mozes op de berg Horeb in de Sinaï-woestijn.
                        En god gaf Mozes VIJFTIEN geboden...
                        Vijftien geboden, met een goddelijke laserstraal ingebrand op drie tablet' s.
                        TABLET' s!

Ongelukkig hield Mozes 2 tablet's in zijn linkerhand een eentje in zijn rechterhand.
                        Links is slecht en links is stout. Links had teveel in handen.
                        Plots liet Mozes een linker tablet los? Of liet hij ze vallen?
                        Toeval of opzet?
                        God zal het weten.

Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Denkt ge dat nu echt JVP??
                          Ja hoor... en ik hoef het niet te denken... als je rondom jou kijkt zie je het gewoon. Je moet het opmerken dat ze over een iPhone, iPad, iPod beschikken... en als je doet alsof je het niet opmerkt dan vertellen ze je het graag

Apple denkt God te zijn maar God is niet Apple.
                          En toch is er een duidelijke relatie met God.
                          Yep, God gebruikte de appel om Eva te verleiden... nu doet HIJ zijn werk via Apple waarschijnlijk

Het zondige volk moest gestraft worden en het zondige volk moest regels krijgen.
                          En God verscheen aan Mozes op de berg Horeb in de Sinaï-woestijn.
                          En god gaf Mozes VIJFTIEN geboden...
                          Vijftien geboden, met een goddelijke laserstraal ingebrand op drie tablet' s.
                          TABLET' s!
                          En gelukkig waren er toen nog geen iPads... of de geboden waren al lang verloren gegaan
                          Jean Pierre.

Comment

Sorry, maar deze vergelijking is gewoon kinderachtig : van de 7 opgenoemde punten zijn er 4 die hetzelfde zijn : er is geen mogelijkheid om 2 applicaties naast elkaar te hebben op een iPad. De 3 andere hebben ook met hetzelfde te maken : het gebruik van een 'stylus...

Zo kan ik ook beginnen hoor :
                            Kan je het gebruiken om boeken tegen te houden : neen,
                            Kan je het gebruiken om tijdschriften tegen te houden : neen
                            Kan je het gebruiken om kranten tegen te houden : neen
                            Kan je het gebruiken om om regionale kranten tegen te houden : neen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Pas op, leuk scherm hoor
                              yeah right...
                              elke fanboy gaat zijn product boven het andere plaatsen met 'lullige' vergelijkingen...
                              om te zeggen dat dit enkel bij Apple is... vind ik vrij belachelijk...

Verder over het snobisme... mensen mogen roepen en stoefen met androids, samsung tablets en andere dingen, maar als je over apple begint ben je een snob?

wel ik heb een ipod, iphone, macbook, ipad... jullie weten dit...
                              de helft van mijn vrienden niet...
                              wat maakt mij dat ook uit,
                              ik wou die dingen voor mijn gemak, niet voor iemand anders...

ik zou graag eens realistische commentaren zien
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                yeah right...
                                elke fanboy gaat zijn product boven het andere plaatsen met 'lullige' vergelijkingen...
                                om te zeggen dat dit enkel bij Apple is... vind ik vrij belachelijk...

Verder over het snobisme... mensen mogen roepen en stoefen met androids, samsung tablets en andere dingen, maar als je over apple begint ben je een snob?

wel ik heb een ipod, iphone, macbook, ipad... jullie weten dit...
                                de helft van mijn vrienden niet...
                                wat maakt mij dat ook uit,
                                ik wou die dingen voor mijn gemak, niet voor iemand anders...

ik zou graag eens realistische commentaren zien
                                Ik ook
                                Als die dingen zin hebben voor jou dan is het toch opgelost.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X