Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad3 of de goktent is open

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPad3 of de goktent is open

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Waarom moet iedereen zich verantwoorden om geen Apple te kopen?
    Het feit al dat nergens zoveel over gezeverd wordt wanneer Apple met een 'nieuw' speeltje komt
    Omdat er over gezeverd word wilt enkele dingen zeggen:

1-> apple hun marketing is ver voorop op zijn concurrentie (let op, ik zeg marketing, ik praat niet over producten).

2-> de mensen dus toch iets 'speciaals' in apple ziet en hun producten

3-> het feit dat er over gesproken wordt is geen reden dat je je moet verantwoorden... maar je wilt niet weten hoeveel keer ik al moeten beantwoorden heb waarom ik mac wil, of iphone wou... ik heb nog nooit gevraagd: waarom heb je windows seven geinstalleerd... of waarom heb je nu een samsung gekocht ? toch moet een Apple gebruiker dit maar slikken?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Tja
      Wat betreft die idioten op windows. Ik meen dat, sommige mensen moet je gewoon geen computer verkopen en de mac community zegt dat hun systeem fool-proof is

Neen serieus, op een mac kan je gewoon minder verkeerd doen en het platform is ook minder interessant voor hackers, omwille van het marktaandeel.

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      ik vrees dat JPV niet op hardware doelt.
      want hoeveel mensen verknoeien hun windows door hun hardware?

daarboven op:
      windows heeft niets te maken met hardware, het draait erop, maar dat maakt windows niet tot een open systeem.
      Waarschijnlijk niet, maar Apple laat geen third party hardware toe, op een paar accessoires na, waarvoor zij hun toestemming gegeven hebben. In die zin zijn ze dus minder 'open'. Windows is uiteraard geen opensource, maar je hebt, ironisch genoeg, veel meer software voor de niet techneuten op Windows. Op OSX heb je veel meer opensource software, maar dat is dan weer niet bestemd voor de gewone mac gebruiker. Voor je zegt dat dit bull**** is een klein voorbeeldje. Persoonlijk gebruikte ik de scrollz irc client op OSX. Ik ben benieuwd hoeveel mac gebruikers dat aan de praat krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Waarschijnlijk niet, maar Apple laat geen third party hardware toe, op een paar accessoires na, waarvoor zij hun toestemming gegeven hebben. In die zin zijn ze dus minder 'open'. Windows is uiteraard geen opensource, maar je hebt, ironisch genoeg, veel meer software voor de niet techneuten op Windows. Op OSX heb je veel meer opensource software, maar dat is dan weer niet bestemd voor de gewone mac gebruiker. Voor je zegt dat dit bull**** is een klein voorbeeldje. Persoonlijk gebruikte ik de scrollz irc client op OSX. Ik ben benieuwd hoeveel mac gebruikers dat aan de praat krijgen.

Neen, ik zeg niet dat het bull is, of dat je ongelijk hebt.
        Ik geef je zelfs gelijk, maar ik ga niet akkoord met de uitspraak van JPV omdat hij volgens mij verre van hardware matig aan het praten was over het "open" zijn van windows...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Neen, ik zeg niet dat het bull is, of dat je ongelijk hebt.
          Ik geef je zelfs gelijk, maar ik ga niet akkoord met de uitspraak van JPV omdat hij volgens mij verre van hardware matig aan het praten was over het "open" zijn van windows...
          JPV drukt zich waarschijnlijk slecht uit en doelt op het software aanbod. OSX en Windows zijn zo open als een (niet-Belgische) gevangenis.

Comment

De iPad 3 kan de frequenties van Europese 4G-netwerken niet aan. Als Apple het toestel
            niet aanpast, is de snelle draadloze internetverbinding via het gsm-netwerk onbruikbaar.

Waarom een iPad kopen?
            IMHO.
            Mensen die niet willen werken met een desktop maar die er technisch wel goed van op
            de hoogte zijn
            Natuurlijk bestaan beiden: en eigenaar van een computer plus een iPad.

Microsoft heeft dat goed bekeken met hun nieuwe OS Windows 8.
            Bruikbaar dus in beide richtingen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Microsoft heeft dat goed bekeken met hun nieuwe OS Windows 8.
              Bruikbaar dus in beide richtingen.
              Windows staat bekend als bloatware. Ofwel hebben ze grote kuis gehouden met Windows 8 ofwel zijn ze er de kantjes aan het aflopen. Ik vrees eerder het laatste. De combinatie iOS/OSX lijkt me beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Waarom een iPad kopen?
                Dat vraag ik me ook af - op gevaar af verkeerd te worden begrepen.
                Ik ben niet contra iPad maar ook niet pro, maar ik zie geen nuttige toepassing. (voor mij)
                En ook niet voor enig ander tablet.

"Een iPad is een ding dat je nergens voor nodig hebt, maar eens je het hebt, niet zonder kan." Pas op, niet mijn woorden maar een computer journalist schreef dat toen de iPad (1) op de markt kwam.

Comment

Windows staat bekend als bloatware. Ofwel hebben ze grote kuis gehouden met Windows 8 ofwel zijn ze er de kantjes aan het aflopen. Ik vrees eerder het laatste. De combinatie iOS/OSX lijkt me beter.
                  Bloatware als in overbodige software? Geldt dat niet ook voor MacOs. Ik heb vanmiddag een iPad bekeken en de programmas die ik zeker niet zou gebruiken - ook al stonden ze op een PC - zijn toch ook niet niks.

Comment

Ok maar ook grote firma's zien er heil in alhoewel sommige artikels die ik lees zich
                    ferm tegen spreken. Heb het dus over het gebruik van tablet's.
                    Zo "zou" o.a. Dell al bezig zijn. Omdat ze dit en omdat ze dat enz. enz.
                    Op het einde lees je dan dat ze de groot-bedrijven ervoor gaan warm maken.
                    Afijn daar kwam het toch neer.
                    Onzin via de media dus (vermoed ik toch).
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Moet iedereen het nu echt me je eens zijn of zo?
                      Met jouw argumentatiekwaliteiten kan je misschien beter in de politiek gaan (en nee, ik ga je niet vertellen welke partij de beste is).

Het komt allemaal aan op differentiatie:
                      - Windows laat je de keuze over de hardware vrij (en je hebt dus veel meer keuze over de hardware), maar stabiliteit is wat slechter.
                      - OSX: je hangt vast aan hard- en software, en omdat er geen concurrentie is in hardware betaal je dus een stuk meer. Maar stabiliteit is beter.
                      - Linux: zou het goedkoopste moeten zijn, maar je moet de boel al goed kennen om het draaiend te houden.

Ik spreek over geen enkel systeem uit of het beter is, iedereen moet zelf maar uitmaken wat hij kiest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Ik heb thuis een aantal Apple computers en ben daar al jaren zeer tevreden over.
                        Ik heb geen Iphone , noch Ipad omdat ik er geen behoefte aan heb. Deze toestellen zijn mij echt te duur. Ik heb enkel een Ipod wanneer ik naar het werk pendel.
                        Ben ik dan ook een snob ?
                        Nee hoor, je bent geen snob...
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Met jouw argumentatiekwaliteiten kan je misschien beter in de politiek gaan (en nee, ik ga je niet vertellen welke partij de beste is).

- Windows laat je de keuze over de hardware vrij (en je hebt dus veel meer keuze over de hardware), maar stabiliteit is wat slechter.
                          - OSX: je hangt vast aan hard- en software, en omdat er geen concurrentie is in hardware betaal je dus een stuk meer. Maar stabiliteit is beter.
                          - Linux: zou het goedkoopste moeten zijn, maar je moet de boel al goed kennen om het draaiend te houden.

Ik spreek over geen enkel systeem uit of het beter is, iedereen moet zelf maar uitmaken wat hij kiest.

Hoeveel goedkoper als gratis wil je het hebben ????

btw, voor wat een gemiddelde huis tuin computer moet doen,
                          durf ik een ubuntu aan mijn moeder geven, die wat windows looks geven,
                          en ze zal het nooit geweten hebben

En eenmaal een ubuntu draait... moet je geen apenkuren meer uithalen hoor... Linux is al lang uit "the dark ages" aan het stappen hoor

Comment

ik vrees dat JPV niet op hardware doelt.
                            want hoeveel mensen verknoeien hun windows door hun hardware?

daarboven op:
                            windows heeft niets te maken met hardware, het draait erop, maar dat maakt windows niet tot een open systeem.
                            In feite bedoel ik zelfs een mengeling van de twee... je kan ongebreideld allerlei toestellen aansluiten en drivers installeren... deïnstalleren... updaten... Je zou verschieten als je alle mensen samen ziet staan die na het plaatsen/vervangen van hardware met een 'probleem' eindigen. Het is ook een gegeven dat iedereen het normaal vindt om een PC zelf open te gooien terwijl men dat van een TV-toestel niet eens zo durven

Het 'open' slaat ook op allerhande aanpassingen die fabrikanten mogen maken aan systeembestanden terwijl een volgende Windows update daar dan weer geen rekening mee houdt ... kortom als je niet oplet dan wordt het inderdaad een zootje.
                            Maar als je deftig installeert wat je nodig hebt en niet gaat experimenteren dan draaien windows ystemen evengoed en vlot als alle andere.
                            Jean Pierre.

Comment

Hoeveel goedkoper als gratis wil je het hebben ????

btw, voor wat een gemiddelde huis tuin computer moet doen,
                              durf ik een ubuntu aan mijn moeder geven, die wat windows looks geven,
                              en ze zal het nooit geweten hebben

En eenmaal een ubuntu draait... moet je geen apenkuren meer uithalen hoor... Linux is al lang uit "the dark ages" aan het stappen hoor
                              De laatste versie van Ubuntu draait hier prima.
                              Met GParted heb ik wel wat moeite
                              Liever laat ik dus Ubuntu installeren op één schijf. Heb ik die GParted niet nodig.
                              Het draait perfect naast XP ed. Maar liever één schijf en één besturing.

Wat ik zou willen is de windows programma's gebruiken onder Ubuntu en dat gaat dus niet.
                              Met de alternatieven ben ik niet gediend.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Euh, en heb ik dan iets anders verteld? Je samenvatting klopt volledig.

Ik heb alleen gezegd dat Windows 8 bloatware is en dat ik om die reden mijn twijfels heb of het wel deftig op een tablet gaat draaien. Bij mijn weten is Windows 8 nog steeds niet te koop in de winkels, laat staan ondersteund op een tablet. Als ze een deftige versie op de tablet kunnen maken dan is dat alleen maar goed nieuws voor de desktop gebruiker.

Comment

Working...
                                X