Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferryboot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ferryboot

Daarjuist op het nieuws het furieuze telefoongesprek gehoord naar de kapitein (kleine k).
    Jaw, die is nog niet thuis, zeg.

Re: Ferryboot

Die mag binnenkort zelfs niet meer met een rubberbootje op het water.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Daar zorgt inderdaad die havenkapitein wel voor, vurig man!
      Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

Comment

Over wat gaat het telefoongesprek?
        Waar kan je het beluisteren?

Comment

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Over wat gaat het telefoongesprek?
            Waar kan je het beluisteren?
            Was in Het Nieuws en op Ter Zake.
            In 't kort: kapitein van boot was er al af en belt met havenkapitein: die vraagt hem wat ze kunnen doen, hoe ze moeten helpen. Kapitein met mond vol tanden, het is al donker mijnheer... Havenkapitein (respect voor die man) zegt hem dat hij onmiddellijk aan boord moet, dit is een bevel, donker of niet, neem een hangladder en zeg me hoe ernstig de situatie is, er zijn al doden gevallen...
            Wij wilden een cruise doen in het najaar maar nu weet ik het zo nog niet, zijn gewoon een bende cowboys!
            7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

dank u voor de link.

ik kan niet begrijpen hoe iemand zo'n zware studies doet om het tot kapitein te brengen, en dan in een crisissituatie zo roemloos ten onder gaat.
              Volgens mij is er dan toch iets mis met de stressbestendigheid, of de mentale stabiliteit van zo'n persoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Daarjuist op het nieuws het furieuze telefoongesprek gehoord naar de kapitein (kleine k).
                Jaw, die is nog niet thuis, zeg.
                mm ik wist niet dat een ferryboot tegenwoordig ook al een cruiseschip was

ik zou de titel eventjes aanpassen

Comment

Graag gedaan ;-)

Er gaan inderdaad een heel aantal jaren studies, her-en bijscholingen en cursussen aan te pas vooraleer iemand op zo'n schip zo'n aantal mensen mag vervoeren. En dan wil ik nog niet weten hoeveel jaren en hoeveel vaaruren hij heeft moeten opdoen om daar kapitein te worden... Inderdaad jammer als je carrière op die manier eindigt. Ik denk inderdaad dat iedereen op een andere manier met stresssituaties omgaat, maar hoe een persoon in een geval als dit gaat reageren kan je volgens mij moeilijk voorspellen, toch? Dan mag je nog kapitein zijn met zo'n verantwoordelijkheid, hij zal ongetwijfeld wel even niet geweten hebben wat doen. Dat hij niet terugkeert is een andere zaak natuurlijk, tegen dan zou alles toch al moeten doorgedrongen zijn...

Comment

dank u voor de link.

ik kan niet begrijpen hoe iemand zo'n zware studies doet om het tot kapitein te brengen, en dan in een crisissituatie zo roemloos ten onder gaat.
                    Volgens mij is er dan toch iets mis met de stressbestendigheid, of de mentale stabiliteit van zo'n persoon.
                    Zware studies ??
                    En je kan niet voor kapitein studeren.
                    Je bent stuurman en dan klim je op tot kapitein door ervaring....
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Zware studies ??
                      De hogere zeevaartschool zal toch wel tot iets dienen zeker,
                      en ik geloof nooit dat die mannen eens geen dikke cursus moeten vastnemen om het tot kapitein te schoppen.

Comment

dank u voor de link.

Misschien had hij wat teveel op.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Temperamentvolle (Italiaanse) telefoongesprekken even opzij geschoven; de vraag die eenieder zich stilaan hoort te stellen is; is dit wel gezond, dit soort cruises.

Je moet eerst en vooral beseffen dat cruises het nieuwe gefundes fressen van het massa-toerisme zijn. Winstmaximalisatie ligt aan de oorsprong van het hele verhaal. De formule is simpel; men neme een appartementsblok, geve deze de vorm van een boot, en huppekee het water op.

Het "ongezonde", als ik het zo mag verwoorden, zat hem al op twee vlakken:
                          - lokale economie; de plaatsen waar zo'n schepen aanmeren hebben amper baat bij de bezoekende toeristen; er is enkel wat handel in de haven. Maar zo'n cruise-toeristen zetten geen mensen aan het werk zoals een toerist die die plaats écht bezoekt en er blijft slapen. Hier zijn al studies over; een hotelkamer levert 5 tot 10 keer meer op voor de lokale economie.
                          - milieu; ik hoef er geen tekening bij te maken wat zo'n schepen doen met hun afvalwater, eenmaal ze in internationale wateren zijn. Hier is al een pak protest tegen gekomen, en de meeste rederijen zeggen nu dat ze hun afval bijhouden en aan wal brengen. Maar waarom wil geen enkele dan de technische installatie afbreken die het lozen op zee toelaat?

Daar komt nu nog een derde "ongezonde" factor bij; veiligheid. Genoeg reddingsbootjes; allemaal goed en wel, maar die zijn enkel bruikbaar als het schip vlak blijft liggen. Vertel mij eens wat die kans is, gezien a) een ramp zich altijd voordoet onderaan de boot en b) op die wankele fundering een heus appartementsblok staat.

Conclusie wat mij betreft; als je inzit met lokale economieën, als je inzit met het milieu, en als je inzit met je eigen veiligheid: blijf van die dingen af.

Mvg,

J.
                          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Zware studies ??
                            Hogere Zeevaartschool zoals wij die in Antwerpen hebben
                            Het gaat van matroos of leerling-stuurman naar 4e, 3e, 2e, 1e stuurman, en dan kapitein, je klimt niet zomaar op. Je moet in gelijk welke zeevaartbranche een hele berg extra cursussen en bijscholingen doen, je hebt verplichte medische testen (en psychologische?), én je MOET over een bepaald aantal effectieve vaaruren beschikken vooraleer je de rang van kapitein ooit KAN behalen, en dan moet je nog 'gevraagd' worden door je bedrijf ook. Wanneer men merkt dat je de nodige capaciteiten niet bezit word je niet zomaar kapitein, geloof me vrij.
                            Een kapitein moet dus wel degelijk studeren voor zijn vak ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Daar komt nu nog een derde "ongezonde" factor bij; veiligheid. Genoeg reddingsbootjes; allemaal goed en wel, maar die zijn enkel bruikbaar als het schip vlak blijft liggen. Vertel mij eens wat die kans is, gezien a) een ramp zich altijd voordoet onderaan de boot en b) op die wankele fundering een heus appartementsblok staat.
                              Inderdaad, want iedere dag zinkt er wel zo'n boot...

Triestig voor de mensen die het niet meer kunnen navertellen, maar denk dat er spijtig genoeg dagelijks nog meer mensen op de baan sterven dan op zo'n cruise-schip. Voorstel? Auto afschaffen?

Comment

Working...
                              X