Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferryboot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ferryboot

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Of : hoe ironie kan vervallen in sarcasme of erger : cynisme.



    Ik vind dat er hier een slot op moet.
    Laat maar Paul, dat zou zeer spijtig zijn voor de topic starter. Ik voel me zo al schuldig genoeg om hier 7x te moeten antwoorden.

    @Notex; thx voor je bijdrage! Die info kende ik (deels), maar ik had de impressie dat dat enkel geldt voor sommige landen en dat de rederijen daarom hun boekhoudkundige thuisbasis overbrachten naar andere landen (of eilandstaten, of vrije(re) havens). Zeker dat deze regelgeving wereldwijd is?

    Mvg,

    J.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #47
      Re: Ferryboot

      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      @Notex; thx voor je bijdrage! Die info kende ik (deels), maar ik had de impressie dat dat enkel geldt voor sommige landen en dat de rederijen daarom hun boekhoudkundige thuisbasis overbrachten naar andere landen (of eilandstaten, of vrije(re) havens). Zeker dat deze regelgeving wereldwijd is?

      Mvg,

      J.
      Het schip moet voldoen aan de regelgeving van het land waar het zich bevindt, eender waar het schip geregistreerd is.
      Als jij in de winter naar Duitsland rijd moet je ook sneeuwbanden hebben op je auto met Belgische nummerplaten.

      Zo komt er bv. geen enkel schip een haven in de USA binnen, alvorens de OWS monitor door de coastguard gecontroleerd is en de nodige keurings-en calibratiecertificaten in orde zijn. Het schip mag zonodig 25 mijl buiten de kust ten anker blijven wachten tot alles in orde is gebracht.
      De firma waar ik werkte heeft tientallen van deze dure controleapparaten geleverd als reserve-onderdeel. Goedkoopste model 6000€, maar nog altijd goedkoper dan wanneer een schip 1 of meerdere dagen op herstelling of een nieuw apparaat moet wachten. Ieder jaar worden die reservetoestellen teruggestuurd voor een calibratiecertificaat, zelfs zonder dat ze aan boord ooit uit de doos waren genomen.

      Het uitvlaggen naar goedkope landen heeft te maken met belastingen en personeelszaken.

      Vroeger waren er keuringsorganismen die al eens een oogje dichtknepen, maar dat is allemaal voorbij. De keuringsinspecteurs werken in opdracht van de verzekering, en die wilt geen risico's lopen.

      In Antwerpen komt de zeevaartinspectie gewoonlijk maar een paar uren voor vertrek aan boord. De lowcost landen hebben bijna altijd prijs. Lijsten met 10 tot 40 defeats zijn geen uitzondering. Het schip kan dan van 1 dag tot 2 weken blijven liggen tot alles hersteld is.

      Comment


      • #48
        Re: Ferryboot

        Hey Notex,

        Sorry ik heb mijn vraag fout geformuleerd.

        Dat elk schip de nodige apparaten moet hebben wist ik al (al had ik geen zicht op wat dat dan inhield); een goede vriend van mij werkt bij InterFerryBoats, heeft daar een tamelijk hoge positie. Wat hij zegt is dat zuiderse landen lakser zijn, qua regels en qua controle.

        Maar waar het mij vooral om gaat is; wat gebeurt er op internationale wateren.
        ? Daarvan hoor ik (ook van die man bij IFB) nogal straffe verhalen, die neerkomen op; lozen is nog steeds goedkoper dan laten verwerken...
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #49
          Re: Ferryboot

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Hey Notex,

          Sorry ik heb mijn vraag fout geformuleerd.

          Dat elk schip de nodige apparaten moet hebben wist ik al (al had ik geen zicht op wat dat dan inhield); een goede vriend van mij werkt bij InterFerryBoats, heeft daar een tamelijk hoge positie. Wat hij zegt is dat zuiderse landen lakser zijn, qua regels en qua controle.

          Maar waar het mij vooral om gaat is; wat gebeurt er op internationale wateren.
          ? Daarvan hoor ik (ook van die man bij IFB) nogal straffe verhalen, die neerkomen op; lozen is nog steeds goedkoper dan laten verwerken...
          Ja, dat is wat ik vertelde over de controle van schepen uit de lowcost landen, bv. in de haven van Antwerpen. 40 tekortkomingen op 1 controle zijn niet afkomstig van 1 reisje.
          Dat zijn dan schepen die lange tijd gevaren hebben in een gebied waar de zeevaartpolitie weinig betaald wordt en aldus gemakkelijk om te kopen zijn.

          Wat betreft de illegale lozingen, de apparatuur is er voor gebouwd om dat zo goed mogelijk te detecteren en te beveiligen, maar als je absoluut wil kan je elk beveiligingssysteem overbruggen of kraken.
          Aan boord is een zeer strikt logboek voor levering en verbruik van stookolie en smeerolie. Een bepaald percentage afval is er steeds en is niet te vermijden. Van die hoeveelheid afval moet je zwart op wit met certificaten kunnen aantonen waar je ermee gebleven bent (haven, ophaaldienst, verwerkingsbedrijf enz..)
          Als je het afval dumpt in zee, dan heb je natuurlijk geen certificaten hiervan. Dan moet je weer proberen om de zeevaartpolitie om te kopen bij controle. Echt een straatje zonder einde. Ik was in de USA eens op een schip waar men 3 dagen moest wachten op een nieuwe kapitein en machinist want de oude zaten in de gevangenis wegens fraude met de afvalcertificaten.

          Ik ken iemand van de zeevaartpolitie in Oostende die ter controle steeds de laatste pijp naar het overboordventiel laat demonteren. Als er zwarte olieaanslag zit in die pijp, dan weet hij voldoende en worden zonder pardon de gerechterlijke procedures opgestart.

          Comment


          • #50
            Re: Ferryboot

            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Uw vergelijking loopt niet mank 14dagen tegenover enkele uren...
            Maar toch: een Boeing 747 verbruikt ong 13 ton kerosine per uur voor 500 pax
            De QE2 verbruikt 10 ton per uur voor +\- 2000 pax en 900 crew...
            Bekijk dan het aantal vliegtuigen en het aantal cruiseschepen
            En er wordt aan afval verwerking gedaan, kijk maar eens rond op inet
            Net zo goed als er op safari afval verwerkt wordt.
            Maar dat is weer serieus off topic
            500 passagiers maal 6 vliegtuigen = 3000 man.
            6 x 13 ton kerosine = 78 ton kerosine.
            Cruise speed = 913km/h

            Cruise speed QE2: maximaal 63km/h
            913/63 = 14
            14 x 10 ton kerosine/uur = 140ton

            Zou het kunnen dat we gewoon appelen met peren aan het vergelijken zijn?

            Comment


            • #51
              Re: Ferryboot

              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              18-jan: Kapitein Concordia verklaart: Ik viel per ongeluk in reddingssloep
              Zoals hij ooit met zijn gat in de boter is gevallen zal hij nu eerder op de blaren kunnen zitten vrees ik.

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              6 x 13 ton kerosine = 78 ton kerosine.
              Cruise speed = 913km/h

              Cruise speed QE2: maximaal 63km/h
              913/63 = 14
              14 x 10 ton kerosine/uur = 140ton
              Precies toch ene dat nog goed wakker is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Ferryboot

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                ... Precies toch ene dat nog goed wakker is.
                Hij bewijst dat in de zeevaart dikwijls met een natte vinger gerekend wordt.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #53
                  Re: Ferryboot

                  Heb vooral de indruk dat hier heel veel goeie stuurmannen zitten
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ferryboot

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    .........

                    Zo komt er bv. geen enkel schip een haven in de USA binnen, alvorens de OWS monitor door de coastguard gecontroleerd is en de nodige keurings-en calibratiecertificaten in orde zijn.......
                    dat ik nog op zee zat, werd zelfs de hele bemanning gecontroleerd op soa,s alvorens we de wal op mochten in Amerika.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ferryboot

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      500 passagiers maal 6 vliegtuigen = 3000 man.
                      6 x 13 ton kerosine = 78 ton kerosine.
                      Cruise speed = 913km/h

                      Cruise speed QE2: maximaal 63km/h
                      913/63 = 14
                      14 x 10 ton kerosine/uur = 140ton

                      Zou het kunnen dat we gewoon appelen met peren aan het vergelijken zijn?
                      Er staat toch vergelijk dan het aantal vliegtuigen tegen cruiseschepen?
                      Duidelijker misschien, bekijk het dagelijkse verbruik van alle vliegtuigen en vergelijk dat met het dagelijkse verbruik van alle cruiseschepen.
                      Of hoe je moet relativeren als je beweert dat cruiseschepen de grootste vervuilers zijn op vlak van toerisme....

                      99% van de cruiseschepen worden gebruikt om te island- of cityhoppen. Je moet het niet gaan vergelijken op afstanden
                      En als nu nog blijkt dat de bewering ivm de afvalverwerking toch strikt gecontroleerd wordt is het geheel al heel wat minder onderbouwd als beweerd wordt.
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #56
                        Re: Ferryboot

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Er staat toch vergelijk dan het aantal vliegtuigen tegen cruiseschepen?
                        Duidelijker misschien, bekijk het dagelijkse verbruik van alle vliegtuigen en vergelijk dat met het dagelijkse verbruik van alle cruiseschepen.
                        Of hoe je moet relativeren als je beweert dat cruiseschepen de grootste vervuilers zijn op vlak van toerisme....

                        99% van de cruiseschepen worden gebruikt om te island- of cityhoppen. Je moet het niet gaan vergelijken op afstanden
                        En als nu nog blijkt dat de bewering ivm de afvalverwerking toch strikt gecontroleerd wordt is het geheel al heel wat minder onderbouwd als beweerd wordt.
                        En ze varen nu ook doodleuk met hun cruiseschepen naar Antarctica.
                        Of naar de Galapagos.
                        De zee zit VOL plastiek-afval MAAR ik zeg niet dat dit van die schepen komt.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #57
                          Re: Ferryboot

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En ze varen nu ook doodleuk met hun cruiseschepen naar Antarctica.
                          Of naar de Galapagos.
                          De zee zit VOL plastiek-afval MAAR ik zeg niet dat dit van die schepen komt.
                          Pas maar op Theo : je suggereert het

                          Comment


                          • #58
                            Re: Ferryboot

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            500 passagiers maal 6 vliegtuigen = 3000 man.
                            6 x 13 ton kerosine = 78 ton kerosine.
                            Cruise speed = 913km/h

                            Cruise speed QE2: maximaal 63km/h
                            913/63 = 14
                            14 x 10 ton kerosine/uur = 140ton

                            Zou het kunnen dat we gewoon appelen met peren aan het vergelijken zijn?


                            Zo kan je ook rekenen. Ik rekende het verbruik per persoon over de hele duur van zijn vakantie van 2 weken. Dat lijkt me nog het eerlijkste. Al was ik er bvb bij vergeten rekenen dat een toerist die een cruise boekt...

                            ...wait for it...

                            ...ook een aantal uren op een vliegtuig moet zitten vooraleer hij aan zijn boot geraakt!



                            Appelen en peren, you said it!

                            Mvg,

                            J.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #59
                              Re: Ferryboot

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht


                              Zo kan je ook rekenen. Ik rekende het verbruik per persoon over de hele duur van zijn vakantie van 2 weken.
                              Een cruiseschip vaart niet 24 op 24 uur. Ze vertrekken 's avonds laat en gaan 's morgens ten anker of in een haven liggen. Overdag doen de passagiers excursies aan land en 's avonds gaan ze terug aan boord om naar de volgende aanlegplaats te varen.

                              Het verbruik zal maar ongeveer de helft zijn van wat hier werd berekend.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Ferryboot

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Een cruiseschip vaart niet 24 op 24 uur. Ze vertrekken 's avonds laat en gaan 's morgens ten anker of in een haven liggen. Overdag doen de passagiers excursies aan land en 's avonds gaan ze terug aan boord om naar de volgende aanlegplaats te varen.

                                Het verbruik zal maar ongeveer de helft zijn van wat hier werd berekend.
                                Duh. Als mijn auto in de garage staat verbruikt hij ook niks. Het gaat erom hoeveel de boot verbruikt als hij 913km aflegt, de afstand dat een vliegtuig op 1 uur aflegt.

                                Comment

                                Working...
                                X