Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferryboot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ferryboot

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Als anderen het milieu bezoedelen door te reizen, geldt dat even goed voor eco-toeristen.
    Dus een beetje nuanceren is hier wel gepast.
    Deze thread gaat niet over ecotoerisme, en ik heb NERGENS er een vergelijking mee gemaakt. Ik heb vergeleken met conventioneel (hotel) toerisme. Dus nuance die je zoekt was er. Je hebt echter mijn naam zien staan en je bent er opgevlogen als een stier op een rode lap.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Waar gaat het over.
      Gewoon over het feit dat de klanten aan boord én de bewoners van de streek
      het heel mooi vonden als dat cruiseschip zo dicht tegen het land voorbij kwam.
      Vooral 's avonds met al die lichtjes aan boord ed.

Het liep nu fout en de kapitein is de dupe.
      Afgezien van wat die zei en wat hij ook beweerde, in feite gaf hij toe aan wat de klanten wilden.
      Het was niet de eerste he. En bij al die vorige keren is er geen kwaad woord over gehoord.
      Als hij dat niet had gedaan was er niemand echt tevreden geweest.
      Nu liep het fout af en de paraplu gaat open.

Puntje is ook dat dit ongeluk was te vermijden met nu onnodig leed tot gevolg.
      De wetgever is nu aan zet en dringend.

Het heeft ook een tijdje geduurd en men had de ramp met de Herald of Free Enterprise
      nodig om een en andere recht te zetten.
      (wie vertrekt nu naar volle zee met de deur(en) open?? )
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        ...je doet zelfs de moeite om TWEE maal te reageren op één topic van mij.

Je vergelijking loopt zeer mank. Je cruise schip is je hotel, je vliegtuig is dat niet. Ik kan je verzekeren dat een cruise schip er op 14 dagen meer brandstof per persoon doorr jaagt als één vliegtuigrit doet (per persoon) op enkele uren.

En zoals in mijn vorig antwoord gezegd; de brandstof is nog het minst van het probleem.
        Het gaat hem in de manier waarop afval en afvalwater wordt verwerkt (of net niet verwerkt).

En speel aub de bal ipv de man.

Voor de duidelijkheid aan anderen; ik kijk op niemands leefwijze (of keuzes) neer, zoals Mil hier beweert.
        Uw vergelijking loopt niet mank 14dagen tegenover enkele uren...
        Maar toch: een Boeing 747 verbruikt ong 13 ton kerosine per uur voor 500 pax
        De QE2 verbruikt 10 ton per uur voor +\- 2000 pax en 900 crew...
        Bekijk dan het aantal vliegtuigen en het aantal cruiseschepen
        En er wordt aan afval verwerking gedaan, kijk maar eens rond op inet
        Net zo goed als er op safari afval verwerkt wordt.
        Maar dat is weer serieus off topic
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik zal er maar op antwoorden want je hebt het toch over mij.

1) Ik sleur er niet altijd het milieu bij. Ik post heus ook wel in threads die niks met het milieu te maken hebben.

2) In dit geval echter is de impact op het milieu één van de drie grote negatieve aspecten van cruise-toerisme. Ik heb ook gewezen op veiligheid en economische impact. Raar dat je daarop niet reageert als een lap op een stier. (*)

3) Ik spreek enkel in het algemeen over deze vorm van toerisme en val in deze thread niemand persoonlijk aan. Als jij (onefundeerd) zegt dat ik "een grote vervuiler ben" dan doe je dat wel. Het siert je niet. Stop hiermee. Voor de zoveelste keer; speel de bal en niet de man.

J.

(*) Deze negatieve aspecten zijn meermaals besproken in hedendaagse lectuur en studies terzake. Als je wil geef ik je enkele bronnen, want ik zeg zo'n dingen niet ongefundeerd. Maar wat ga je dan weer doen? Die bronnen weglachen zoals altijd? Tenslotte is voor jou iedere academicus die dit bestudeert meteen een "groene jongen", "tree hugger" of "bunny lover", als de uitkomst van die studie niet naar jouw zin is. En een organisatie van wildlife gidsen die een hoge bedrijfsstandaard hebben gezet, dat zijn "padvindertjes" (cfr een vorige thread).

Jij moet altijd, met je belerend vingertje hoog in de lucht, de aspecten van elk toerisme, dat in jouw ogen niet eco is, de grond in boren.
          Dat stoort mij idd. Ook omdat jij zelf niet het goede voorbeeld geeft. Al eens nagekeken wat voor impact uw safari's hebben. Als je kritiek geeft op eender welke vorm van toerisme, moet je zelf zuiver in je schoenen staan.
          En trouwens, wie vroeg hier om de details van de schade aangericht door het cruise toerisme
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Deze thread gaat niet over ecotoerisme, en ik heb NERGENS er een vergelijking mee gemaakt. Ik heb vergeleken met conventioneel (hotel) toerisme. Dus nuance die je zoekt was er. Je hebt echter mijn naam zien staan en je bent er opgevlogen als een stier op een rode lap.
            Stieren zijn kleurenblind, dus de kleur doet hier niet ter zake...
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

ik denk dat Mil1 en Jochen maar eens ergens samen een pint moeten gaan pakken zodat ze elkaar een beetje beter leren kennen Misschien een gezamelijke natuurshoot? Samen jagen op de grotere beestjes maar dan met de camera en dan een aftershoot om de plooien glad te strijken
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Voor eenieder die de kapitein zwart heeft gemaakt:

18-jan: Kapitein Concordia verklaart: Ik viel per ongeluk in reddingssloep

Jan

Comment

Uw vergelijking loopt niet mank 14dagen tegenover enkele uren...
                  Maar toch: een Boeing 747 verbruikt ong 13 ton kerosine per uur voor 500 pax
                  De QE2 verbruikt 10 ton per uur voor +\- 2000 pax en 900 crew...
                  Bekijk dan het aantal vliegtuigen en het aantal cruiseschepen
                  Het aantal voertuigen is niet van belang. Het gaat om de vervuiling per persoon over zijn gehele reis. Enkel op deze manier meet je objectief. Hey, jij wou het persé hebben over iedereen zijn ecologische voetafdruk, ik heb het daar helemaal niet over gehad. Ga maar na).

Afgaande van jouw cijfers (heb echter gezien dat een A380 maar 10 ton gebruikt, maar alla) betekent dat voor een verre vliegreis (20h vliegen) 0,52 ton. Het verbruik op de weg is hierbij verwaarloosbaar. Nu mag je nog 4 maal je jeep vullen met 100l benzine en dat allemaal oprijden (hoogst onwaarschijnlijk, aan 2 gamedrives van 3 uur per dag) dan is dat nog altijd maar 50l per persoon. Laten we er 0,6 ton van maken op een periode van 2 weken.Dus ik doe er 80l bij per persoon. Die QE2, volgens jouw cijfers, verbruikt 1,16 ton per persoon voor éénzelfde periode. Da's bijna het dubbele.

En dan hebben we het nog niet gehad over dumpen van afval(water):

En er wordt aan afval verwerking gedaan, kijk maar eens rond op inet
                  Net zo goed als er op safari afval verwerkt wordt.
                  Maar dat is weer serieus off topic
                  Ja, ik weet dat er afval al verwerkt wordt. Maar dat is er enkel gekomen na publieke verontwaardiging, toen toeristen de lozingen zagen van de boot waarop ze zaten. En zoals ik eerder zei; de mogelijkheid om rechtstreeks te lozen is nog steeds aanwezig. Er is serieus gelobbby'd om deze te mogen behouden. Elke weldenkende mens behoort zich op zijn minst de vraag te stellen: waarom?

Inderdaad, het ging niet over eco-toerisme (of safaris in het bijzonder). Zoals ik al zei; ik maakte een vergelijking met gewoon hoteltoerisme. Maar als je echt de moeite wil doen; be my guest en zoek op hoe eco-toerisme omgaat met afval en met water.

J.

Comment

Jij moet altijd, met je belerend vingertje hoog in de lucht, de aspecten van elk toerisme, dat in jouw ogen niet eco is, de grond in boren.
                    Dat stoort mij idd. Ook omdat jij zelf niet het goede voorbeeld geeft. Al eens nagekeken wat voor impact uw safari's hebben. Als je kritiek geeft op eender welke vorm van toerisme, moet je zelf zuiver in je schoenen staan.
                    En trouwens, wie vroeg hier om de details van de schade aangericht door het cruise toerisme
                    Ik ben niet belerend, maar wel goed ingelicht. En ik deel mijn bronnen. Jij hebt geen bronnen, je lacht enkel de mijne weg. Sorry dat je daardoor gefrustreerd raakt.

Ik boor niks de grond in. Ik toon aan waar verbetering kan komen. Dat jij hier een zwart-wit beeld van wil maken is voor jouw rekening. Nogmaals; ik heb in deze thread GEEN WOORD gerept over ecotoerisme. Jij begon erover.

Volgens jou is "het voorbeeld geven"; thuisblijven. Want niets anders is goed genoeg.

Inderdaad niemand vroeg om details van eender wat. Niemand vraagt om iemand anders' mening. Iedereen geeft zijn mening zonder dat daar om gevraagd wordt. Dat is de essentiële werking van een forum. Heb je daar een probleem mee?

Comment

Stieren zijn kleurenblind, dus de kleur doet hier niet ter zake...
                      Zeer constructieve bijdrage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        ik denk dat Mil1 en Jochen maar eens ergens samen een pint moeten gaan pakken zodat ze elkaar een beetje beter leren kennen Misschien een gezamelijke natuurshoot? Samen jagen op de grotere beestjes maar dan met de camera en dan een aftershoot om de plooien glad te strijken
                        Sorry dat ik reageer op Mil zijn posts, Charles, maar ik heb geen zin om me te laten zwart te maken. Ik heb niet gevraagd om deze persoonlijke aanvallen.

Sorry ook dat ik dit zo serieus neem, maar ik vind het dan ook een serieuze zaak, dus bij deze onderwerpen is zwanzerij en smiliekes niet aan mij besteed. Ook al weet eenieder die mij kent dat ik zowat de grootste zwanzer ben die op deze bol rondloopt.

Mvg,

J.

Comment

Het zit hem in de manier waarop afval en afvalwater wordt verwerkt (of net niet verwerkt).
                          Vroeger mochten de schepen hun afval overboord werpen eens ze buiten de territoriale wateren waren. Nu mag men enkel nog fijn vermalen voedselresten dumpen in welbepaalde zones.
                          Alle andere afval wordt gesorteerd in speciale vuilbakken (plastic - glas - olievodden - hout/papier/karton - enz). Dit afval wordt opgehaald als het schip in een haven ligt. Andere optie is het gebruik van een incinerator. Daarin kan een gedeelte verbrand worden op 1200°C, maar bijvoorbeeld plastic mag men nooit verbranden.

Al het water dat overboord wordt gepompt, gaat eerst door een separator om de olie van het water te scheiden. Het afvalwater wordt continu gecontroleerd door een ODM (overboard discharge monitor). Als de vervuiling meer dan 15ppm bedraagt, dan sluiten de overboordventielen automatisch af. Water met een vervuiling van 15ppm is kristalhelder. Kan wat stinken, maar is drinkbaar. Dit hele proces wordt continu opgeslagen in de monitor op een verzegelde geheugenkaart voor de laatste 99 dagen. Deze kan uitgelezen worden door de zeevaartpolitie of de coastguard. De olie die van de separator komt, wordt opgeslagen in tanks en later aan wal gegeven voor verwerking.

Het afvalwater van de toiletten komt ook in speciale tanks, waar het water en de vaste stoffen gescheiden worden. Het water wordt ontsmet en behandeld met chlorines alvorens het overboord gaat.
                          Op een passagiersschip is de verwerkingseenheid voor het toiletwater bijna een fabriekje op zichzelf. Reken maar uit: 4500 opvarenden x zoveel liter per dag ...

De tijd om even een bypass te maken over de afvalwatersystemen is ook voorbij. Alle ventielen en flenzen zijn voorzien van loodjes door de zeevaartpolitie.

Ieder jaar moet het hele systeem gekeurd, gecalibreerd en gecertifiëerd worden.

Indien het schip betrapt wordt als er met het systeem is geknoeid : 50.000USD boete voor de rederij en 1 jaar gevangenis voor kapitein + chef machinist.
                          Last edited by notex; 18 januari 2012, 16:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            Oh maar ik ben niet boos op de Jochen zenne, en hij antwoord altijd én graag en IThat

Of samen eens een vosje schieten, en daarna een Westvleteren
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Zeer constructieve bijdrage.
                              Een beetje duiding Mister J, of wist je dat al
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Een beetje duiding Mister J, of wist je dat al
                                Of : hoe ironie kan vervallen in sarcasme of erger : cynisme.

Ik vind dat er hier een slot op moet.

Comment

Working...
                                X