Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Is het nu zo moeilijk om na een inhaalbeurt terug in te voegen in plaats van op de linkerrijstrook te blijven "kleven" waardoor je andere weggebruikers hindert?
En zo kakken op de vrachtwagenchauffeurs, jullie moesten beschaamd zijn!
Zonder deze mensen ligt alles plat en kan je een volgende keer dat je foto's wil gaan maken met uw nieuwe lens wel vergeten hoor.
Vrachtwagens die elkaar kilometers lang proberen in te halen omdat de één 50 kilo zwaarder geladen is dan de andere, hinderen het verkeer niet ?
Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben CraninxBekijk bericht
Vrachtwagens die elkaar kilometers lang proberen in te halen omdat de één 50 kilo zwaarder geladen is dan de andere, hinderen het verkeer niet ?
Jawel die hinderen ook, evenals de personenwagens die kilometers op het middenvak blijven rijden en soms zelf maar een paar kilometers/uur sneller zijn dan vrachtwagens. Evenals de chauffeurs die op het laatste een vrachtwagen couperen om toch maar snel snel de afrit te hebben.
Wat ik dagelijks zie (rijrichting brussel) de samenkomst van E40 en E314. Vrachtwagen komende van E40 wil naar rechterband maar wordt er niet tussen gelaten door personenverkeer komende van E314; Echt moeilijk hoor om even te vertragen vrachtwagen ertussen daarna terug gas bijgeven. liever naast vrachtwagen blijven hangen dan er ene even voor uwe neus.
Verdraagzaamheid en een beetje geduld : dat mankeert de gemiddelde Belg volgens mij.
Ritsen, voldoende afstand houden en het een beetje rustigaan doen.
Ik kom niet dagelijks op de autostrade maar telkens als ik er gebruik van maak erger ik mij aan die snelheidsmaniakken die blijkbaar geld in overvloed hebben om eventuele boetes te betalen. Volgens mij moesten ze nog meer onbemande camera's plaatsen en nog veel zwaarder beboeten.
Ook de "van-rijstrook-veranderende" chauffeurs die dit doen zonder hun richtingaanwijzers te gebruiken. Dit zijn meestal ook diegenen die halstarrig links blijven rijden tot juist aan de afrit en dan anderen in gevaar brengen door er nog snel tussen te ritsen waar zelfs amper plaats is.
Dus mijn motto : doe het rustigaan en wees verdraagzaam !
Volgens mij moesten ze nog meer onbemande camera's plaatsen en nog veel zwaarder beboeten.
Akkoord, maar dan niet zoals op de E17 bij Gent een stuk snelweg tot 90 km/h-traject bombarderen waarbij de enige reden om daar een maximum snelheid van 90 km/h te handhaven het feit lijkt te zijn dat er boven die snelheid geflitst wordt. Ik bedoel: de weg ziet er daar niet zoveel gevaarlijker of slechter uit dat een gewone maximum snelheid niet mogelijk is. Maar misschien heb ik iets gemist.
Volgens mij moesten ze nog meer onbemande camera's plaatsen en nog veel zwaarder beboeten.
Nog beter: trajectcontrole. Werkt perfect.
Maar dan wel met een redelijke maximumsnelheid. In rij dagelijks langs Utrecht over een stuk waar je maximaal 80 mag. Op een snelweg. Belachelijk. Vind de huidige regering ook. Het kost echter weet ik het hoeveel jaar om dit te veranderen.
Akkoord, maar dan niet zoals op de E17 bij Gent een stuk snelweg tot 90 km/h-traject bombarderen waarbij de enige reden om daar een maximum snelheid van 90 km/h te handhaven het feit lijkt te zijn dat er boven die snelheid geflitst wordt. Ik bedoel: de weg ziet er daar niet zoveel gevaarlijker of slechter uit dat een gewone maximum snelheid niet mogelijk is. Maar misschien heb ik iets gemist.
Is dat het stuk waar je steeds "boeboem, boeboem,boeboem" hoort door de gleuven in de weg ?
'k snap ook niet wat het probleem is daar in GentBrugge eigenlijk.
Zal wel iets met geluidshinder of sterkte van het viaduct te maken hebben denk ik.
Verder zie ik ook geen reden waarom ge daar maar 90 zou mogen ipv 120, 't is gewoon rechtdoor en geen 100 afritten of zo.
Als één van die mensen die geregeld op het laatste moment een afrit nemen: het is voor mij kiezen.
Of kilometers op voorhand aan 85/u aanschuiven tussen de vrachtwagens en bejaarde madammen, of middenrijstrook aan een normale snelheid, en voor de afrit invoegen. Als je ertussen gelaten wordt...
Vrachtwagens zijn het probleem niet voor mij, ik zie zelden een vrachtwagen gekke dingen doen. Daarentegen zie ik wel dagelijks mensen op de autosnelweg hun krant lezen of hun mails checken achter het stuur, of bejaarden preventief overal 60/u rijden. Eerst in zone 90, dan in zone 70, en dan in zone 50. Voor mij mogen ze alle chauffeurs om de paar een nieuw examen laten doen, het zou veel oplossen.
Is dat het stuk waar je steeds "boeboem, boeboem,boeboem" hoort door de gleuven in de weg ?
Het zou een beetje flauw zijn te zeggen dat ik overal boeboem hoor, maar ja, dat stuk bedoel ik. Die gleuven zijn er echter niet vanwege slijtage maar om mensen te bewegen langzamer te rijden, zo lijkt het.
'k snap ook niet wat het probleem is daar in GentBrugge eigenlijk.
Het probleem is dat jaren geleden die viaduct onderhoud nodig had. De aannemer (intussen failliet) heeft toen die ganse viaduct ongeveer om zeep geholpen, geen enkel stuk lag nog gelijk, vandaar een enorm gedaver. Uiteindelijk kon men die aannemer niet meer ter verantwoording roepen voor zijn gedrocht dat hij afgeleverd had en heeft men, om de geluidsoverlast voor de omwonenden ietwat te beperken, de snelheid beperkt tot 90 per uur. Of dat veel uithaalt voor de omwonenden weet ik niet.
Misschien is het nu enkel boem..... boem ipv boem-boem.
De enige reden is de lawaaihinder die bij 90 km./h lager is dan bij 120. En omdat niemand dat normaal naleefd, hebben ze er dus een "testcase" van gemaakt (met oa ook 2 normale camera's). Een testcase die voor de rest dus behoorlijk mislukt is (als het over die trajectcontrole gaat). Nu : Johan Vandelanotte ging er blijkbaar ook z'n schouders onderzetten...
Voor mij mogen al die camera's weg, en vervangen worden door VEEL meer anonieme wagens. Die kunnen er tenminste de echt gevaarlijken vantussen halen (snelheid is daar 1 factor, maar er zijn heel wat meer zaken gevaarlijk dan eens 130 rijden, ...).
Bumperkleven (meestal dus aan 119.99 km/.h), invoegen tussen 2 wagens die op 6 m. van elkaar rijden met hun BMW 7 van 4.99 m. lang, bellen zonder handfreeset, rechts (en moesten ze kunnen boven de auto's) inhalen, inhalen op plaatsen waar het veel te krap is... voorbeelden genoeg...
Dat bumperkleven heb ik nooit zo goed begrepen. Het is verkeersirritatie nummer 1 in Nederland. Laat ze iets doen tegen onnodig links rijden.
Ik kleef zelf niet graag bumper maar heb er ook geen last van als iemand dat bij mij wel doet. Het is voor mij een teken dat ik, zodra het kan, weer naar de rechter rijstrook moet. Het is voor mij eerder een sport te proberen niemand tegen te houden. Als men haast heeft zal men daar wel een reden voor hebben en wie ben ik om te bepalen of dat een goede of slechte reden is?
Maar goed, als je er even over nadenkt is bumperkleven veiliger. Als ik plotseling moet remmen en er zit iemand achter me met dezelfde snelheid op 5 m afstand dan zit hij al tegen me aan voor hij beseft heeft dat ik afrem en voordat hij zelf heeft kunnen remmen. We remmen dan vervolgens gezamenlijk (als een geheel) af naar nul. Zit er echter iemand 50 m achter me en begin ik flink te remmen dan heeft die auto misschien nog wel een snelheid van meer dan 60 km/h meer dan ik op het moment dat we tegen elkaar knallen. Dan liever een bumperklever. Je zou dat eigenlijk eens moeten narekenen / -tekenen.
Ik denk dat het niet voor niks is dat je op Duitse Autobahnen vaak van die treintjes van snelle auto's tegenkomt die vlak achter elkaar 250 km/h rijden.
En jij denkt dat als jij begint af te remmen, en er duwt iemand in je "rug", omdat hij te laat remt, dat jou auto mooi rechtdoor blijft rijden ???
Maar ik ga er maar van uit gaan dat je dit niet ernstig bedoeld hebt .
Maar ik ga er maar van uit gaan dat je dit niet ernstig bedoeld hebt .
Toch wel. Ik zou het eens precies moeten berekenen maar ik vermoed dat de consequenties wel eens erger kunnen zijn als ik al tot 20 km/h in snelheid vertraagd ben en iemand komt nog met 80 km/h mijn kofferbak binnenrijden...
Comment