Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerinfarct rond Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Inderdaad, die mooie brug die onze stad weer op de wereldkaart ging zetten, mocht er ook niet komen.
    De verantwoordelijken voor dat debacle verstoppen zich en lachen in hun vuistje, nu ze de boel gesaboteerd hebben.

Volledig mee eens!!!

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Op de Antwerpse ring voel ik me nog vrij safe, wschl omdat ik er dagelijks 2x over rij, maar op de Brusselse ring voel ik me niet safe. Al meegemaakt dat een truck me gewoon van de baan wou duwen ipv te ritsen !
      Ik rij er voor m'n werk dagelijks meermaals over.
      In mn privé-auto voel ik me nooit 100% op m'n gemak, omdat ik midden jaren negentig een ongeval heb gehad op de ring.
      Ook weeral door een vrachtwagen.
      Ben er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
      auto is beginnen rondtollen en heb toen wel alle kanten van de ring gezien.

Comment

Waarom die brug er niet komt snap ik nu ook niet...

Miljoenen uitgeven aan een tunnel die je niet eens ziet.
        Antwerpen de stad van de Schelde?
        Als passerende automobilist krijg je de Schelde zelfs niet te zien...

Bovendien is in de file staan op een brug net iets interessanter dan in een tunnel.
        Want file gaat er volgens mij altijd zijn...
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ik snap niet goed waarom die brug er wel zou moeten komen. Dat is niet echt gezond voor de stadsbevolking en lost eigenlijk je probleem niet op denk ik.

Het kloppende hart van onze ecomie is de haven van Antwerpen. Heel veel verkeer moet daar zijn, maar daarom nog niet in de stad zelf. Je moet dat verkeer dus zo mogelijk afleiden in een wijde boog om de stad heen zodat enkel de pendelaars die er iets te zoeken hebben ook effectief komen.

Dat is niet de goedkoopste oplossing, maar die files kosten ook geld. Idem voor Brussel trouwens, waar je doorgaand verkeer uit de buurt van de stad wil houden. Daar kunnen ze beter de ring eens rond maken en eventueel een aan de noordkant twee baanvakken bijmaken voor doorgaand verkeer.

Comment

De meeste trucks op de Antwerpse ring zijn nederlandse of franse trucks, die enkel op doortocht zijn. Ze dragen niks bij aan onze economie, maar rijden wel onze banen kapot en veroorzaken ongevallen.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Wauw, zo erg heb ik het nog nooit gezien:
              en ondertussen (17:22) is het nog erger geworden. De binnenstad en ten zuiden staat het vol rode pijlen.

Comment

De meeste trucks op de Antwerpse ring zijn nederlandse of franse trucks, die enkel op doortocht zijn. Ze dragen niks bij aan onze economie, maar rijden wel onze banen kapot en veroorzaken ongevallen.
                zeer juist, dat denk ik er ook van.

Comment

Trucks die in de haven van Antwerpen komen laden of lossen, vormen maar 25% van de trucks die op de antwerpse ring rijden.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Een brug, akkoord, maar niet over een plas water hé, over 't Scheld ware beter geweest. Elke noemenswaardige wereldstad heeft een brug over hun rivier/stroom .
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

en ondertussen (17:22) is het nog erger geworden. De binnenstad en ten zuiden staat het vol rode pijlen.
                      Ben ik blij dat ik al thuis ben. Gelukkig moest ik tegenovergestelde richting rijden en had heel eventjes last aan de verkeerslichten vd. Pr.Boudewijnlaan en diegene die de autostrade ontvluchten richting Mortsel. Want die dikke lange vrachtwagens blokkeerden natuurlijk het kruispunt omdat het richting Mortsel niet vooruit ging en dan konden die van't groen licht ook weer niet verder.
                      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Een trucker vertelt : ik begon af te remmen en ineens werd ik langs achter aangereden ( niet in die woorden) , maw, weeral geen afstand gehouden hé , dit is geen sneer naar de truckers hoor, maar men houdt (bestuurders algemeen) geen veilige afstand ...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

altijd krak dezelfde wegen he (benevens de klassieker, de ring).
                          en een schande dat de overheid bepaalde verkeersinfarcten zelf veroorzaakt. kijk maar naar Mortsel.

Idd daarom ging ik met de fiets werken, toen ik nog in LInt woonde. Op 45 minuten was ik op het werk of terug thuis. Als ik rechtstreeks ging natuurlijk. Soms met mooi weer een ommetje.
                          Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

De meeste trucks op de Antwerpse ring zijn nederlandse of franse trucks, die enkel op doortocht zijn. Ze dragen niks bij aan onze economie, maar rijden wel onze banen kapot
                            Wat een onzin. Raar dan dat je zowel net over de Franse als ook over de Nederlandse grens ineens op perfecte asfaltwegen rijdt. De beroerde staat van de Belgische wegen is al tientallen jaren te wijten aan slecht onderhoud. Niet voor niks dat ze alleen in BE hebben besloten straatverlichting aan te brengen langs de snelwegen opdat in elk geval nog de grootste gaten ontweken kunnen worden.

Comment

Oorzaak van het probleem:

1) teveel mensen op een ondertussen veel te klein oppervlakte
                              2) teveel wagens die kris kras door mekaar rijden
                              3) enorm slechte wegeninfrastructuur
                              4) bijzonder droevige "mijn-wagen-mijn-vrijheid" mentaliteit onder zowat alle Belgen
                              5) bijzonder slechte rijervaringen en capaciteiten van de doorsnee Belg

ik woon in Puurs en heb er zelfs last van ondervonden, moest naar een nabijgelegen gemeente (Bornem) welke in afstand amper 3km bedraagt en heb er gvd een halfuur over gereden (en dan sneeuwt het geeneens...).

Oplossing(en) voor het probleem? none!
                              zolang we van bovenstaande problemen niet vanaf geraken staan we binnen 10 jaar alle dagen muurvast met onze auto's...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

ik woon in Puurs en heb er zelfs last van ondervonden, moest naar een nabijgelegen gemeente (Bornem) welke in afstand amper 3km bedraagt en heb er gvd een halfuur over gereden (en dan sneeuwt het geeneens...).

Oplossing(en) voor het probleem? none!
                                Met de fiets was je sneller geweest.

Maar ik heb ook een "mijn (firma)wagen-mijn vrijheid"mentaliteit. Ben speciaal thuisverpleging gaan doen omdat ik nooit problemen met het openbaar vervoer zou hebben met vroeges en lates
                                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                                X