Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerinfarct rond Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

    Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
    Want die dikke lange vrachtwagens blokkeerden natuurlijk het kruispunt (...)
    Misschien doen zij dat "natuurlijk" omdat ze anders helemaal niet kunnen oversteken.
    Er zijn geen mensen die de kruising vrijhouden plus nog een trucklengte extra zodat een vrachtwagen de kruising kan oversteken en zover doorrijden dat de kruising niet geblokkeerd raakt.

    Comment


    • #32
      Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Ik snap niet goed waarom die brug er wel zou moeten komen. Dat is niet echt gezond voor de stadsbevolking en lost eigenlijk je probleem niet op denk ik.
      Als het de files flink verkort, is het altijd het toch altijd beter? Met de huidige lange files is het toch ook niet gezond, niet? Telkens die rookpluimen uit de uitlaten van dieselwagens en trucks als de 'accordeon' zich weer op gang trekt? Maar ik zie eigenlijk ook meer in de zogenaamde bretellen.

      Ik had vandaag chance: Rond 15.45h In Merksem er op en dan even langzaam tot Antwerpen-Oost en dan over een quasi lege E313 richting kempen.

      Comment


      • #33
        Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        Met de fiets was je sneller geweest.
        Awel, laat het nu heel toevallig lijken maar zo'n 350 dagen per jaar rij ik met de fiets van en naar... Zomer en winter, door weer en wind, dwars door alles heen...
        Soms vraag ik mij wel eens af waarom ik überhaupt nog een auto heb, op dagen als vandaag weet ik het weer, om naar de Colruyt te rijden en huiswaarts te keren met een koffer vol etenswaren.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #34
          Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Awel, laat het nu heel toevallig lijken maar zo'n 350 dagen per jaar rij ik met de fiets van en naar... Zomer en winter, door weer en wind, dwars door alles heen...
          Soms vraag ik mij wel eens af waarom ik überhaupt nog een auto heb, op dagen als vandaag weet ik het weer, om naar de Colruyt te rijden en huiswaarts te keren met een koffer vol etenswaren.
          Fietskar kopen? Uitgebreid aanbod van fietskarren voor kind, hond of bagage met of zonder vering ✓ Op werkdagen voor 17.00 uur besteld is vandaag verzonden!

          Fietskar kopen? Uitgebreid aanbod van fietskarren voor kind, hond of bagage met of zonder vering ✓ Op werkdagen voor 17.00 uur besteld is vandaag verzonden!

          Fietskar kopen? Uitgebreid aanbod van fietskarren voor kind, hond of bagage met of zonder vering ✓ Op werkdagen voor 17.00 uur besteld is vandaag verzonden!

          dan hoef je de auto niet meer te nemen

          Comment


          • #35
            Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

            Een aparte strook voor vrachtwagens met betonbermen tussen...
            Of een algemeen inhaalverbod waar ook werkelijk controle op wordt gevoerd...

            Elkaar met een snelheidsverschil van 0,5 km/h inhalen over een afstand van 3 km zou niet meer moeten worden toegelaten op onze wegen. Een 3-rijvakbaan wordt een 1-rijvakbaan. 50% van de Belgische automobilisten durven niet naar het derde rijvak, en gaan vertragen. De volgende moet nog feller vertragen en de derde staat uiteindelijk stil. => FILE

            En wat de buitenlandse bestuurders betreft, een dik vignet aanrekenen zoals in Zwitserland.

            Bovendien niet inhalen van vrachtwagens = minder ongevallen
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #36
              Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Wat een onzin. Raar dan dat je zowel net over de Franse als ook over de Nederlandse grens ineens op perfecte asfaltwegen rijdt. De beroerde staat van de Belgische wegen is al tientallen jaren te wijten aan slecht onderhoud. Niet voor niks dat ze alleen in BE hebben besloten straatverlichting aan te brengen langs de snelwegen opdat in elk geval nog de grootste gaten ontweken kunnen worden.
              ....in de eerste plaats aan een slechte structuur ( opbouw) er belanden te veel steekpenningen in de handen van de toezichters bij de aanleg.
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #37
                Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                Een aparte strook voor vrachtwagens met betonbermen tussen...
                dat zouden ze moeten doen he.
                één lange trein van vrachtwagens, netjes achter elkaar en gescheiden van de kwetsbare personenwagens.
                Maar hoe gaan ze dan aan de op en afritten of aan de tankstations geraken?
                Of steek ze allemaal in een tunnel, de vrachtwagens.

                Comment


                • #38
                  Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  dat zouden ze moeten doen he.
                  één lange trein van vrachtwagens, netjes achter elkaar en gescheiden van de kwetsbare personenwagens.
                  Maar hoe gaan ze dan aan de op en afritten of aan de tankstations geraken?
                  Of steek ze allemaal in een tunnel, de vrachtwagens.
                  Vliegende auto's
                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                  Comment


                  • #39
                    Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Misschien doen zij dat "natuurlijk" omdat ze anders helemaal niet kunnen oversteken.
                    Er zijn geen mensen die de kruising vrijhouden plus nog een trucklengte extra zodat een vrachtwagen de kruising kan oversteken en zover doorrijden dat de kruising niet geblokkeerd raakt.
                    Dat is het probleem natuurlijk dat op zo'n moment geen agenten het verkeer kunnen regelen. Langs de andere kant zouden die vrachtwagens helemaal geen "sluipwegen" mogen nemen over de secundaire wegen waar in Mortsel toch al alles vertraagd gaat in normale omstandigheden.

                    Enfin, alle chauffeurs van kleine en grote voertuigen hadden het vandaag niet meezitten in die files rond Antwerpen. Hopelijk zit iedereen nu in ontspannen toestand in zijn zetel of bed.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                    Comment


                    • #40
                      Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Wat een onzin. Raar dan dat je zowel net over de Franse als ook over de Nederlandse grens ineens op perfecte asfaltwegen rijdt. De beroerde staat van de Belgische wegen is al tientallen jaren te wijten aan slecht onderhoud. Niet voor niks dat ze alleen in BE hebben besloten straatverlichting aan te brengen langs de snelwegen opdat in elk geval nog de grootste gaten ontweken kunnen worden.
                      In Nederland kunnen ze wegen maken...
                      In Nederland en Duitsland worden vrachtwagens constant gecontroleerd op hun gewicht...
                      En idd. hier rijdt van alles rond maar in Nederland ook
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                        Dat is het probleem natuurlijk dat op zo'n moment geen agenten het verkeer kunnen regelen. Langs de andere kant zouden die vrachtwagens helemaal geen "sluipwegen" mogen nemen over de secundaire wegen waar in Mortsel toch al alles vertraagd gaat in normale omstandigheden.

                        Enfin, alle chauffeurs van kleine en grote voertuigen hadden het vandaag niet meezitten in die files rond Antwerpen. Hopelijk zit iedereen nu in ontspannen toestand in zijn zetel of bed.

                        Mortsel diegene die achter die tekentafel gezeten heeft daar ne kemel geschoten met 86 bulten.
                        Dat getuigt toch van exponentiële wereldvreemdheid. Of is het gewoon dommigheid.
                        Of is het gewoon Ingrid
                        Binnenkort zijn er op de Statielei enkel nog shoarma's en bazaars
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #42
                          Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          In Nederland kunnen ze wegen maken...
                          In Nederland en Duitsland worden vrachtwagens constant gecontroleerd op hun gewicht...
                          En idd. hier rijdt van alles rond maar in Nederland ook
                          Als Di Rupo ons vandaag bezoekt met de auto kan hij het verschil zelf bekijken. Vooral de 10-baans A2 tussen Utrecht en Amsterdam is het bewijs dat meer asfalt wel degelijk de files oplost. Maar ook het vervolg bij de Bosch en Eindhoven zijn het bekijken waard. De promotiefilmjes zijn helaas in het Nederlands. Daar heeft hij dus niks aan.

                          Jan

                          Comment


                          • #43
                            Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                            Waarom die brug er niet komt snap ik nu ook niet...

                            Miljoenen uitgeven aan een tunnel die je niet eens ziet.
                            Antwerpen de stad van de Schelde?
                            Als passerende automobilist krijg je de Schelde zelfs niet te zien...

                            Bovendien is in de file staan op een brug net iets interessanter dan in een tunnel.
                            Want file gaat er volgens mij altijd zijn...
                            Wat ik nog altijd niet begrijp: men gaat een ring bijmaken, of het nu brug of tunnel is, terwijl er al één (quasi ongebruikt) ligt: de Liefkenshoektunnel.
                            Maar dan moet je wel zorgen dat je eerst niet kilometers terug richting Gent moet rijden om dan terug te keren richting Antwerpen...
                            Een deftige aansluiting van de E17 op die bestaande tunnel en aan de andere kant met de E313 is waarschijnlijk te goedkoop en te eenvoudig....
                            Last edited by nete; 18 januari 2012, 08:53.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Wat een onzin. Raar dan dat je zowel net over de Franse als ook over de Nederlandse grens ineens op perfecte asfaltwegen rijdt. De beroerde staat van de Belgische wegen is al tientallen jaren te wijten aan slecht onderhoud. Niet voor niks dat ze alleen in BE hebben besloten straatverlichting aan te brengen langs de snelwegen opdat in elk geval nog de grootste gaten ontweken kunnen worden.
                              In de omringende landen, zijn er nogal wat met betelende stroken. België heeft nu eenmaal het dichtste wegennet ter wereld, en blijkbaar niet genoeg centen om dat goed te onderhouden.
                              Men heeft ooit eens een poging gedaan om tol in te voeren. Maar in Nederland wonen er blijkbaar een paar die om thuis te geraken een stukje door België moesten rijden, en daarom is dat niet doorgegaan.
                              En wij Belgen slagen er inderdaad niet om ook maar een beetje vorm van discipline op te brengen. Zet in Duitsland op een autostrade met vrije snelheid, 1 snelheidsbord omdat er 1 km. verder werken zijn, en quasi iedereen zal zich daaraan houden.
                              In België is dat versiering die waarschijnlijk wel een functie heeft, maar voornamelijk geldt voor de anderen.
                              En dan maar zagen dat het de truckers zijn die voor de ongelukken zorgen.
                              Mij valt op dat bij de meeste werken, die gasten wel 70 km./h rijden, wat je van de bestelwagentjes en "gewone" auto's minder kan zeggen... Maar uiteraard heb je overal cowboys. En een foutje met zo'n ding heeft uiteraard veel grotere gevolgen...
                              De mizerie gisteren was blijkbaar in 1e instantie veroorzaakt door ene met een gewone wagen, die dacht dat ze hem wel zouden doorlaten...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #45
                                Re: Verkeerinfarct rond Antwerpen

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                In de omringende landen, zijn er nogal wat met betelende stroken. België heeft nu eenmaal het dichtste wegennet ter wereld, en blijkbaar niet genoeg centen om dat goed te onderhouden.
                                Men heeft ooit eens een poging gedaan om tol in te voeren. Maar in Nederland wonen er blijkbaar een paar die om thuis te geraken een stukje door België moesten rijden, en daarom is dat niet doorgegaan.
                                En wij Belgen slagen er inderdaad niet om ook maar een beetje vorm van discipline op te brengen. Zet in Duitsland op een autostrade met vrije snelheid, 1 snelheidsbord omdat er 1 km. verder werken zijn, en quasi iedereen zal zich daaraan houden.
                                In België is dat versiering die waarschijnlijk wel een functie heeft, maar voornamelijk geldt voor de anderen.
                                En dan maar zagen dat het de truckers zijn die voor de ongelukken zorgen.
                                Mij valt op dat bij de meeste werken, die gasten wel 70 km./h rijden, wat je van de bestelwagentjes en "gewone" auto's minder kan zeggen... Maar uiteraard heb je overal cowboys. En een foutje met zo'n ding heeft uiteraard veel grotere gevolgen...
                                De mizerie gisteren was blijkbaar in 1e instantie veroorzaakt door ene met een gewone wagen, die dacht dat ze hem wel zouden doorlaten...

                                Volledig akkoord met jou uitleg!

                                Een Belg en efficiënt autorijden gaat totaal niet samen.
                                Gisteren nog ondervonden op de heen en terugweg...
                                Is het nu zo moeilijk om na een inhaalbeurt terug in te voegen in plaats van op de linkerrijstrook te blijven "kleven" waardoor je andere weggebruikers hindert?

                                En zo kakken op de vrachtwagenchauffeurs, jullie moesten beschaamd zijn!
                                Zonder deze mensen ligt alles plat en kan je een volgende keer dat je foto's wil gaan maken met uw nieuwe lens wel vergeten hoor.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X