Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik zit beroepshalve regelmatig in een Taxi in verschillende landen.
    Wat me opvalt is dat een Mercedes of BMW er dikwijls bij 150.000 km al helemaal afgeleefd uitziet. Handgrepen komen los, de zetels zijn doorgezeten, het dashboard ziet er uit als een kerstboom met allemaal waarschuwingen etc

En dan kom je in Spanje of Polen in een Seat Toledo of een Skoda Superb met 400.000km, en die ziet er een stuk beter uit. Misschien hebben die een 'vernieuwd' interieur, maar het verschil is in elk frappant.

Dus Skoda
    yeah... right...
    komt naar onze mercedes eens kijken... na 200.000km...
    er is maar 1 plek in het interieur waar ge leeftijd gaat op zien...
    rond de versnellingspook wat krasjes.

maarjah, houten afwerking krast gemakkelijker als kunststof he

en die achterbank heeft al heel wat gewicht meegesleurd
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
      Op het autosalon heb ik ook eens nader gekeken bij Skoda en ik moet toegeven, dienen superb da's een knappe wagen en erg ruim. Knap dashboard. Vind het zelfs mooier dan vw. Ziet er erg degelijk uit. Ook al niet super goedkoop meer. Die motoren van skoda, vw of audi zijn toch dezelfde. De superb vind ik wel de mooiste uit het gamma. De yeti (suv) vind ik ook wel een leuke, tenminste wat karakter met het geblokte figuur. Ja ik was aangenaam verrast.
      die superb is toch gemaakt op onderstel van audi a6 als ik mij niet vergis.
      't ziet er alleszins al een klasse-bak uit
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik zit beroepshalve regelmatig in een Taxi in verschillende landen.
        Wat me opvalt is dat een Mercedes of BMW er dikwijls bij 150.000 km al helemaal afgeleefd uitziet. Handgrepen komen los, de zetels zijn doorgezeten, het dashboard ziet er uit als een kerstboom met allemaal waarschuwingen etc

En dan kom je in Spanje of Polen in een Seat Toledo of een Skoda Superb met 400.000km, en die ziet er een stuk beter uit. Misschien hebben die een 'vernieuwd' interieur, maar het verschil is in elk frappant.

Dus Skoda
        Ik heb verleden zomer op Cyprus met een Mercedes taxi meegereden. Had 600.000km gebold met dezelfde motor en was 7 jaar oud. Interieur zag er nog perfect uit
        Chauffeur ging er nog 100000km mee rijden en dan een nieuwe Mercedes kopen.
        Zijn 2 vorige Mercedessen hadden ook probleemloos meer dan 600000km gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          die superb is toch gemaakt op onderstel van audi a6 als ik mij niet vergis.
          't ziet er alleszins al een klasse-bak uit
          Maak daar het passat onderstel van, en je zit juister.
          En een passat staat op een aangepast VW golf V (nu dus VI) onderstel...

Nu : binnenkort wordt het op dat vlak nog erger : VW en audi gaan een nieuwe reeks uitbrengen, met een nieuw type modulair onderstel (met als naam : MQB (Modularer QuerBaukasten)). Het eerste model daarin is de VW UP. De volgende in de rij worden de nieuwe audi A3 en VW golf VII, die op een grotere versie van dat UP onderstel zullen staan (t'is modulair voor iets).

Als ze maar kosten kunnen besparen, hé...

Als je een goedkope audi wil van de vorige generatie, dan moet je bij Seat zijn met hun Exeo. En zo blijft het draaien...
          Last edited by polleke_cgc; 23 januari 2012, 20:54.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Maak daar het passat onderstel van, en je zit juister.
            En een passat staat op een aangepast VW golf V (nu dus VI) onderstel...

Nu : binnenkort wordt het op dat vlak nog erger : VW en audi gaan een nieuwe reeks uitbrengen, met een nieuw type modulair onderstel (met als naam : MQB (Modularer QuerBaukasten)). Het eerste model daarin is de VW UP. De volgende in de rij worden de nieuwe audi A3 en VW golf VII, die op een grotere versie van dat UP onderstel zullen staan (t'is modulair voor iets).

Als ze maar kosten kunnen besparen, hé...
            Vous avez raison,
            de A6 is waarmee hij vergeleken word.

Zat er even naast; thx!

Comment

Vous avez raison,
              de A6 is waarmee hij vergeleken word.

Zat er even naast; thx!
              De superb zou ik toch eerder met een passat vergelijken. De huidige A6 zit qua prijs er toch ietsje boven . Maar voor z'n prijs kan je moeilijk iets beter vinden in die grootte...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                De superb zou ik toch eerder met een passat vergelijken. De huidige A6 zit qua prijs er toch ietsje boven . Maar voor z'n prijs kan je moeilijk iets beter vinden in die grootte...
                nochtans worden ze door heel wat autosites vergeleken...

Comment

nochtans worden ze door heel wat autosites vergeleken...
                  Blijkbaar. Dat geeft duidelijk aan dat Skoda evengoed in staat is om degelijke auto's te maken. Qua afwerking zal de audi A6 wel beter zijn, maar ik denk dat je dat vergeet als je de offertes vergelijkt .
                  Groeten,

Polleke

Comment

Is toch logisch dat hun kwaliteit omhoog gaat,
                    ze hangen dan ook onder dezelfde groep (vag).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Ik heb verleden zomer op Cyprus met een Mercedes taxi meegereden. Had 600.000km gebold met dezelfde motor en was 7 jaar oud. Interieur zag er nog perfect uit
                      Chauffeur ging er nog 100000km mee rijden en dan een nieuwe Mercedes kopen.
                      Zijn 2 vorige Mercedessen hadden ook probleemloos meer dan 600000km gedaan.
                      Ik ga Mercedes niet afbranden, sterker nog : ik rij er al meer dan 20 jaar mee, maar dan wel met de modellen die statistisch aan de top van de betrouwbaarheid stonden (de W123 met OM617 diesel en W124 met 200E).
                      De komst van de electronica heeft de reputatie van Mercedes inzake betrouwbaarheid zeker geen goed gedaan, het is makkelijk om een ijzersterke reputatie vlug af te breken maar het kost jaaaaren om ze terug op te bouwen.
                      Zelfs de topmodellen van Mercedes (SL reeks) waren geen schoolvoorbeelden van betrouwbaarheid.
                      Hoe het staat met de nieuwe modellen kan voorlopig nog geen mens zeggen, daar moeten altijd statistisch eerst een voldoende aantal jaar en km overheen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik ga Mercedes niet afbranden, sterker nog : ik rij er al meer dan 20 jaar mee, maar dan wel met de modellen die statistisch aan de top van de betrouwbaarheid stonden (de W123 met OM617 diesel en W124 met 200E).
                        De komst van de electronica heeft de reputatie van Mercedes inzake betrouwbaarheid zeker geen goed gedaan, het is makkelijk om een ijzersterke reputatie vlug af te breken maar het kost jaaaaren om ze terug op te bouwen.
                        Zelfs de topmodellen van Mercedes (SL reeks) waren geen schoolvoorbeelden van betrouwbaarheid.
                        Hoe het staat met de nieuwe modellen kan voorlopig nog geen mens zeggen, daar moeten altijd statistisch eerst een voldoende aantal jaar en km overheen.
                        Ik heb ook een en gehad , daarna een W 203(C)die we aan onze zoon hebben gegeven met 330.000 km op de teller zonder problemen .Nu hebben we een W 245 ( B klasse voor de niet kenners)bijna 3jaar zonder problemen tot nu toe .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Ik heb ook een en gehad , daarna een W 203(C)die we aan onze zoon hebben gegeven met 330.000 km op de teller zonder problemen .Nu hebben we een W 245 ( B klasse voor de niet kenners)bijna 3jaar zonder problemen tot nu toe .
                          Die B, daar was ik ook dik tevreden over op een paar punten na, mechanisch prima wagen, maar de veerweg van de vooras was zeer kort, waardoor deze bij een kleine greppel reeds op de blokken stootte, ook de grondspeling was nogal klein, waardoor de wagen zelfs op een wat bolliggend asfaldweggetje durfde langs de grond schuren, en dat met maar twee mensen aan boord, dat schijnt bij de nieuwe B modellen allemaal opgelost, dubbele bodem is niet meer aanwezig en de grondspeling en veerweg zijn blijkbaar wat langer, nu reeds een tevreden bezitter van een 4 jaar oude W204 (C klasse 220 CDI) nieuw gekocht en nu 90.000 Km op de teller.

Enige minpunt, is dat de overnameprijs voor een 2147cc belachelijk laag geworden is, normaal kocht ik om de vier jaar een nieuwe wagen, maar ik denk dat ik deze keer maar zal overslaan.
                          Last edited by Guest42; 28 januari 2012, 18:20.

Comment

Working...
                          X