Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    USA, zijn dat niet die mannen die allemaal met nen halven truck rondrijden

Nooit in de regen last gehad hoor,
    zou graag even bronnen lezen?
    Kheb jaren op volvo 240 forum gezeten,
    nooit iemand gehoord die daarover klaagde?

maar goed, als dat je 6uur durende uitleg ging zijn wat mij ging tegenvallen aan mijn vorige wagen waar ik enorm graag mee reed... dan denk ik dat het duidelijk is...
    Destijds had een duikmaat van mij een 240.
    Die diende enkel om te gaan duiken in Holland.
    Wat die er allemaal in gooide, werd ook nooit gekuist.
    Duikpak, nat of droog dat ging in de koffer met het nodige water van de oosterschelde, Flessen,O-ringen, backpacken ontspanners, sleutels, enz, enz
    Plus de obligate bak trappist voor na het duiken.
    Vijf jaar heb ik dat zo geweten, geen roest, startte altijd, olie alleen bijgevuld...ijzersterk! En tegelijk lelijk als de nacht
    Het enige waar Rik over kloeg was de wegligging bij regen.
    En die zes uur...smileyke niet gezien...wie praat er nu zes uur over ne Volvo...als da nu nog nen Amazon was zou ik het misschien overwegen
    Geef mij toch maar nen benz
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ja, oei, blijkbaar heb ik in het verleden serieus tegen je schenen geschopt betreft de waarde van gevechtssporten en moet ik nu de nadrup vangen.
      Maar om even technisch te gaan : we leggen dus een tractor met hetzelfde motorkoppel aan een Cayenne, we verzwaren de Cayenne tot het gewicht van de tractor en beiden komen ze geen meter vooruit. Wil je dat zeggen ? Het toerental is dus onbelangrijk ? De differentieeloverbrenging dus ook ?
      We meten gewoon het koppel aan de uitgaande krukas bij ideaal toerental en dat is het ?
      En het is : jij antwoordT dus niet op mijn vraag.

Stel dan ook de kwestie eens duidelijk, graag.

Ik trek met het oudste tractortje een Cayenne uit de gracht, ik daag je uit om het omgekeerde te doen. Enig natuurkundig besef van massa, koppel, toerental en vermogen is hier wel op zijn plaats.
      Euhm, moet ik het bekopen omdat je 2maal over een landcruiser begint, en dan vertelt dat IK over een landcruiser praat ipv een range rover?

Rond het feit dat die houthandelaar die ik ken wel remorken trekt met (genoeg ) gewicht op, daar dans je omheen?

Maar goed je wilt het onvriendelijk maken, en dan trek ik mij volledig terug.
      Succes met je oude tractortje.

Verder koester ik geen wrok vanwege andere topics hoor (anders zou ik nog lastig moeten zijn op andere mensen hier).

@mil:
      Ik had door dat zes uur een mopje was hoor
      smaken verschillen natuurlijk, ik vond de 240 prachtig (en nog altijd).
      Nu opgelet, we komen nog goed overeen: ik ben fan van onze w202 c220 cdi hoor,
      rijd lekker, geen spurter, maar cruiser, leuk vermogen met leuk koppel... en alle luxe...

Enkel spijtig dat in winterperiode je truukjes moet gebruiken om genoeg grip te houden...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Vandaag een beetje gaan rondlopen op het autosalon. Je keuze in auto's onder de 10.000 euro is toch wel zeeeeeeeeer beperkt. Ze hebben allemaal wel wat modelletjes met een basisprijs vanaf ... Voor een deftig merk zit je eigenlijk al snel boven de 20k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Euhm, moet ik het bekopen omdat je 2maal over een landcruiser begint, en dan vertelt dat IK over een landcruiser praat ipv een range rover?

Rond het feit dat die houthandelaar die ik ken wel remorken trekt met (genoeg ) gewicht op, daar dans je omheen?

Maar goed je wilt het onvriendelijk maken, en dan trek ik mij volledig terug.
          Succes met je oude tractortje.

Verder koester ik geen wrok vanwege andere topics hoor (anders zou ik nog lastig moeten zijn op andere mensen hier).

@mil:
          Ik had door dat zes uur een mopje was hoor
          smaken verschillen natuurlijk, ik vond de 240 prachtig (en nog altijd).
          Nu opgelet, we komen nog goed overeen: ik ben fan van onze w202 c220 cdi hoor,
          rijd lekker, geen spurter, maar cruiser, leuk vermogen met leuk koppel... en alle luxe...

Enkel spijtig dat in winterperiode je truukjes moet gebruiken om genoeg grip te houden...
          Den E durft dat ook, maar esp doet toch rap zijn werk vind ik
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ondertussen toch een zeer onverwachte keuze gemaakt voor een klein autootje, die én maar een muizepietje duurder was ( 11k ) , én waar tot mijn grote verbazing ons twee kinderen zonder probleem inkonden, én vol airbags zit en 5 sterren NCAP, zuinig is, proper is, en immens veel charme heeft.. Vanbuiten én vanbinnen...

rarara

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              Ondertussen toch een zeer onverwachte keuze gemaakt voor een klein autootje, die én maar een muizepietje duurder was ( 11k ) , én waar tot mijn grote verbazing ons twee kinderen zonder probleem inkonden, én vol airbags zit en 5 sterren NCAP, zuinig is, proper is, en immens veel charme heeft.. Vanbuiten én vanbinnen...

rarara
              Muizepietje van 10% ? Maar goed, wat krijg je nu nog voor 10K als je er 4 personen moet in krijgen en het ook nog wat veilig moet zijn?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nen dyson
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

ne fiat 500...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Skoda Fabia

Comment

Gisteren reclameblaadje gezien van Fiat. Een Punto, ik dacht een 1.2 benzine met enkele mooie opties (speciale serie) voor nog geen 9000 euro... Geen grote auto maar toch ook geen koekedoos...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Skoda Fabia
                        Ik heb lang de Fabia Combi overwogen. bij ons was 10.000 ook t budget en uiteindelijk gezwicht om iets meer uit te geven aan de Roomster en dan nog iets meer om er ook airco in te hebben.

nog geen moment spijt gehad... tijdens het wachten op de levering.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Skoda Fabia
                          Ik zit beroepshalve regelmatig in een Taxi in verschillende landen.
                          Wat me opvalt is dat een Mercedes of BMW er dikwijls bij 150.000 km al helemaal afgeleefd uitziet. Handgrepen komen los, de zetels zijn doorgezeten, het dashboard ziet er uit als een kerstboom met allemaal waarschuwingen etc

En dan kom je in Spanje of Polen in een Seat Toledo of een Skoda Superb met 400.000km, en die ziet er een stuk beter uit. Misschien hebben die een 'vernieuwd' interieur, maar het verschil is in elk frappant.

Dus Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Gisteren reclameblaadje gezien van Fiat. Een Punto, ik dacht een 1.2 benzine met enkele mooie opties (speciale serie) voor nog geen 9000 euro... Geen grote auto maar toch ook geen koekedoos...
                            Mijn tweede autootje was een Fiat. Niks dan miserie mee gehad. Van dichtingen tot breuk aan de ophanging vooraan. Toen zeer veel geluk gehad dat ik het had vastgesteld bij het vertrek of anders had ik dit niet meer kunnen navertellen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik zit beroepshalve regelmatig in een Taxi in verschillende landen.
                              Wat me opvalt is dat een Mercedes of BMW er dikwijls bij 150.000 km al helemaal afgeleefd uitziet. Handgrepen komen los, de zetels zijn doorgezeten, het dashboard ziet er uit als een kerstboom met allemaal waarschuwingen etc

En dan kom je in Spanje of Polen in een Seat Toledo of een Skoda Superb met 400.000km, en die ziet er een stuk beter uit. Misschien hebben die een 'vernieuwd' interieur, maar het verschil is in elk frappant.

Dus Skoda
                              Die zijn rond geweest: 1.150.000 km
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Op het autosalon heb ik ook eens nader gekeken bij Skoda en ik moet toegeven, dienen superb da's een knappe wagen en erg ruim. Knap dashboard. Vind het zelfs mooier dan vw. Ziet er erg degelijk uit. Ook al niet super goedkoop meer. Die motoren van skoda, vw of audi zijn toch dezelfde. De superb vind ik wel de mooiste uit het gamma. De yeti (suv) vind ik ook wel een leuke, tenminste wat karakter met het geblokte figuur. Ja ik was aangenaam verrast.
                                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Working...
                                X