Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Zei ik dat ? Welwel. Dat wist ik niet. Dat staat er ook niet.
    Ik dacht dat ik vroeg wat je kan met een Cayenne wat je met een Landcruiser niet kan doen. Ik kon evengoed gekozen hebben voor een Pajero of een Mercedes G.

    In het vervolg eerst lezen (ook mijn vorige berichten), dan reageren. Bovendien ben ik niet overtuigd door het antwoord.
    Cayenne kan sneller rijden.
    De zwaarste cayenne heeft 80nm koppel meer als de zwaarste land cruiser. (dus zal meer gewicht kunnen verslepen op vlottere wjize)
    daarbovenop is de baanligging van die cayenne een pak beter als die landcruiser

    goedkoopste landcruiser is 44.000euro
    cayenne: 60.000

    daarbovenop, snap ik uw vergelijk niet,
    kunt ge even duidelijk maken wat ge wilt bereiken met het verschil te bewijzen?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Mocht ik al het geld van de wereld hebben:
      Volvo 240 GL uit 1986. zelden zo een rijplezier gehad
      Ik kan daar goed in komen

      Comment


      • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Zei ik dat ? Welwel. Dat wist ik niet. Dat staat er ook niet.
        Ik dacht dat ik vroeg wat je kan met een Cayenne wat je met een Landcruiser niet kan doen. Ik kon evengoed gekozen hebben voor een Pajero of een Mercedes G.

        In het vervolg eerst lezen (ook mijn vorige berichten), dan reageren. Bovendien ben ik niet overtuigd door het antwoord.
        Lees nog maar eens, nog niet begrepen?
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik kan daar goed in komen
          Moest het financieel geen "zelfmoord" zijn... ik kocht er direct één...
          pracht wagens... pracht pracht pracht...

          iemand zin om te doneren?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Mocht ik al het geld van de wereld hebben:
            Volvo 240 GL uit 1986. zelden zo een rijplezier gehad
            Kan ik begrijpen, maar het zou wel eens kunnen tegenvallen.
            Als het dan toch Volvo moet zijn, doe mij dan maar de Amazon....
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Kan ik begrijpen, maar het zou wel eens kunnen tegenvallen.
              En waarom mijn beste mil1 zou het kunnen tegenvallen?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                En waarom mijn beste mil1 zou het kunnen tegenvallen?
                Heb je een uur of zes

                Terug naar oudere wagens... je moet de recente technieken niet onderschatten, en om die zo maar af te geven zou wel eens kunnen tegenvallen.

                Die 240-ers stonden toch ook bekend als schaatsijzers, n' est-ce-pas
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Heb je een uur of zes

                  Terug naar oudere wagens... je moet de recente technieken niet onderschatten, en om die zo maar af te geven zou wel eens kunnen tegenvallen.

                  Die 240-ers stonden toch ook bekend als schaatsijzers, n' est-ce-pas
                  Kheb er 15.000km mee gereden op 10 maanden tijd.
                  Spijtig genoeg heeft een toenmalige maffia-garagist mij beetgenomen...
                  en heb ik hard moeten afscheid nemen... (distributieriem gesprongen tijdens het rijden, kleppen en klepdichtingen omzeep, volledige motorblok was prullenbak).

                  winter of zomer, ijs of niet, die volvo reed prachtig....
                  voor 1.5 ton te wegen, kon ik met mijn pinkje de wagen keren...
                  Parkeren met zo'n snuit en koffer is voor sommigen een uitdaging, voor mij een gemak...

                  het was geen bochten-scheur-ijzer, maar een cruiser... en daar kon ik van genieten...
                  meermaals tochtjes van 500-600km in gereden en fris uitgestapt...

                  neen, je kan zeggen wat je wilt... maar mijn liefde voor 240 is en blijft...

                  qua bekendheid als schaatsijzer, de enige bijnamen die ik voor de 240 ooit gehoord heb was "den baksteen" of "tank"
                  Last edited by Koeno; 18 januari 2012, 15:33.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht


                    qua bekendheid als schaatsijzer, de enige bijnamen die ik voor de 240 ooit gehoord heb was "den baksteen" of "tank"
                    In de USA was er destijds een reclamespotje van een concurrerend merk, en daarin werd de 240 ' the fastest tractor in the world' genoemd

                    En schaatsijzer, omdat hij zo een beetje schaatsneigingen had, vooral bij regen

                    Doe mij toch maar de Amazon
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      In de USA was er destijds een reclamespotje van een concurrerend merk, en daarin werd de 240 ' the fastest tractor in the world' genoemd

                      En schaatsijzer, omdat hij zo een beetje schaatsneigingen had, vooral bij regen

                      Doe mij toch maar de Amazon
                      USA, zijn dat niet die mannen die allemaal met nen halven truck rondrijden

                      Nooit in de regen last gehad hoor,
                      zou graag even bronnen lezen?
                      Kheb jaren op volvo 240 forum gezeten,
                      nooit iemand gehoord die daarover klaagde?

                      maar goed, als dat je 6uur durende uitleg ging zijn wat mij ging tegenvallen aan mijn vorige wagen waar ik enorm graag mee reed... dan denk ik dat het duidelijk is...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Cayenne kan sneller rijden.
                        De zwaarste cayenne heeft 80nm koppel meer als de zwaarste land cruiser. (dus zal meer gewicht kunnen verslepen op vlottere wjize)
                        daarbovenop is de baanligging van die cayenne een pak beter als die landcruiser

                        goedkoopste landcruiser is 44.000euro
                        cayenne: 60.000

                        daarbovenop, snap ik uw vergelijk niet,
                        kunt ge even duidelijk maken wat ge wilt bereiken met het verschil te bewijzen?
                        Stop, stop.
                        Ik stelde enkel de vraag wat je meer kan met een Cayenne dan met een Landcruiser ? Ik denk dat we op verschillende sporen redeneren.

                        Een Cayenne rijdt sneller en de baanligging is beter (waarbij we nu maar even de Range Rover buiten beschouwing laten want het MOEST blijkbaar over een Landcruiser gaan, ik weet niet waarom).
                        Zeeeeer nuttig in een land waar we meer in de file staan dan wat anders en de snelheidslimiet op 120 staat.

                        Trekt zwaardere lasten omwille van een hoger koppel. Dan gaan we toch een keer moeten praten waar je het koppel meet (en het is Nm). Ik heb zelf nog geen enkele Cayenne gezien die lasten trekt. Wel madammen met hoge hakken die hun kroost "omwille van de veiligheid" naar school brengen.

                        De Toyota is goedkoper, wat is dan het argument ?

                        Ik vergelijk trouwens niks, ik wou alleen even horen wat je met een Cayenne "beter" kan dan met een Landcruiser en ik heb helemaal nog geen zinnig antwoord buiten "rapper rijden op op autostrade waar je dat niet mag".
                        Waarvoor staat die U in SUV ? Voor Utility of voor Useless ?
                        Zet me voor de keuze tussen een Cayenne en een Landcruiser waarmee ik het IJslandse binnenland in moet en ik weet wel waarvoor ik kies.
                        Doe me een lol, zoek op "Iceland Jeep" op Youtube, toon me film met een Cayenne en ik zal hier met beschaamde kaken afdruipen als ze het beter doen als met pakweg een Landcruiser van Arctic Trucks.

                        Als je het nu leuk vindt of niet maar ik heb een goede vriend die al 30 jaar een bosbouwbedrijf heeft en het zich kan permitteren maar een Porsche Cayenne is echt geen optie.

                        En voor de niet-lezers : ik heb GEEN Landcruiser en GEEN Cayenne maar wel een ding dat al 21 jaar zonder problemen iedere ochtend start zonder om de week in de garage te staan.

                        Comment


                        • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                          Kijk.. Ik vind een auto kopen.. Dat is gewoon omdat het moét, we hébben een tweede nodig.. Maar dat is weggesmeten geld , een auto... Die dingen kosten 1. belachelijk veel geld. 2. Ze blìjven belachelijk veel geld kosten ... 3. En al die **** die erbij komt van verzekeringen , taxen, keuring, ik walg daarvan... Maar het moét, geen andere optie..

                          Occasies ? Ik ken geeneen die nog niet gekl**t geweest is.. Ik kan niet aan auto's werken, dus geen optie..

                          Prijs ? We hebben al een Golf van 2 jaar oud, en een Polootje van 21 jaar oud .. Die laatste is nu aan vervanging toe... Ik wil daar max 10,000 voor geven, ik word al onozel van het gedacht alleen al, weggesmeten geld is het...

                          Gebruik ? Zeker niet meer dan 15,000 km per jaar... En soms zullen er eens 4 mensen in moeten..
                          Wij hebben er deze week eentje gekocht bij DEX, als tweede wagen, alles er op en er aan, nieuw maar wel ingevoerd uit Nederland prijsverschil, ongeveer 5.000€ tegenover een gewone dealer. KLIK Wij hebben daar reeds twee Mercedessen gekocht, en zijn er zeer tevreden over de service, ook bij tweedehandswagens krijg je een jaar garantie, hen gewoon verwittigen, en naar de garage van je keuze gaan de factuur wordt dan gewoon door hen betaald, qua zekerheid moet je ook niet twijfelen, zij verkopen gemiddeld 1.500 wagens per jaar, dat maakt tijdens een gewone werkweek bijna één auto per uur.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Stop, stop.
                            Ik stelde enkel de vraag wat je meer kan met een Cayenne dan met een Landcruiser ? Ik denk dat we op verschillende sporen redeneren.

                            Een Cayenne rijdt sneller en de baanligging is beter (waarbij we nu maar even de Range Rover buiten beschouwing laten want het MOEST blijkbaar over een Landcruiser gaan, ik weet niet waarom).
                            euhm het moest van jou:

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Zei ik dat ? Welwel. Dat wist ik niet. Dat staat er ook niet.
                            Ik dacht dat ik vroeg wat je kan met een Cayenne wat je met een Landcruiser niet kan doen. Ik kon evengoed gekozen hebben voor een Pajero of een Mercedes G.

                            In het vervolg eerst lezen (ook mijn vorige berichten), dan reageren. Bovendien ben ik niet overtuigd door het antwoord.

                            Verder een auto met meer koppel kan vlotter gewicht trekken,
                            als dat niet nuttig is: dan weet je niet goed wat je zegt.
                            Om in bosgebied te rijden zal zo'n cayenne 4x4 niet onder doen,
                            om puur 4X4 mountain -trail te rijden wel...

                            Daarbovenop,
                            land cruiser en cayenne zijn 2 verschillende segmenten (daarom dat ik ook duidelijk vroeg wat je wou bereiken, maar jij antwoord ook niet op mijn vraag).


                            edit:

                            het moest zelfs 2 keer van jou
                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Nuttig voor mensen met bepaalde bezigheden ?
                            Geef eens een voorbeeld van wat je kan met een Cayenne en niet met een Landcruiser. Niet afkomen met "flaneren op de l'avenue matuvu"
                            Ik heb ooit zelfs al een Rolls gezien met een trekhaak maar nog nooit een Cayenne, laat staan met terreinbanden. Overigens : bestaat er daar een trekhaak-optie voor ?


                            ow en over die trekhaak... ik ken een houthandelaar die er dubbelassige remork (met kiep-functie) achterhangt en zo op en af ardennen doet, als de lading te klein is voor zijne camion...
                            oei...
                            Last edited by Koeno; 18 januari 2012, 18:25.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                              Allé : mooie discussie over wagens die vlotjes besteld kunnen worden voor minder dan 10.000 €. Hoe je het draait of keert : die Porsche is eerder gemaakt om aan veel te hoge snelheden te scheuren over een vlak landschap, waar die Landcruiser toch eerder voor de Afrikaanse savanne was ontworpen, met waarschijnlijk wat meer "bumps" in het wegdek (voor zover je daar kan spreken van een wegdek) .

                              Mijn baas trok zijn 6m. remorque van 3 ton toch eerder met een Nissan Pathfinder : waarschijnlijk zal de kostprijs daar ook mee te maken gehad hebben...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                euhm het moest van jou:

                                Verder een auto met meer koppel kan vlotter gewicht trekken,
                                als dat niet nuttig is: dan weet je niet goed wat je zegt.
                                Om in bosgebied te rijden zal zo'n cayenne 4x4 niet onder doen,
                                om puur 4X4 mountain -trail te rijden wel...
                                Daarbovenop,
                                land cruiser en cayenne zijn 2 verschillende segmenten (daarom dat ik ook duidelijk vroeg wat je wou bereiken, maar jij antwoord ook niet op mijn vraag).
                                edit:
                                het moest zelfs 2 keer van jou
                                ow en over die trekhaak... ik ken een houthandelaar die er dubbelassige remork (met kiep-functie) achterhangt en zo op en af ardennen doet, als de lading te klein is voor zijne camion...
                                oei...
                                Ja, oei, blijkbaar heb ik in het verleden serieus tegen je schenen geschopt betreft de waarde van gevechtssporten en moet ik nu de nadrup vangen.
                                Maar om even technisch te gaan : we leggen dus een tractor met hetzelfde motorkoppel aan een Cayenne, we verzwaren de Cayenne tot het gewicht van de tractor en beiden komen ze geen meter vooruit. Wil je dat zeggen ? Het toerental is dus onbelangrijk ? De differentieeloverbrenging dus ook ?
                                We meten gewoon het koppel aan de uitgaande krukas bij ideaal toerental en dat is het ?
                                En het is : jij antwoordT dus niet op mijn vraag.

                                Stel dan ook de kwestie eens duidelijk, graag.

                                Ik trek met het oudste tractortje een Cayenne uit de gracht, ik daag je uit om het omgekeerde te doen. Enig natuurkundig besef van massa, koppel, toerental en vermogen is hier wel op zijn plaats.

                                Comment

                                Working...
                                X