Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Smaken verschillen, maar we kunnen het toch over één ding eens zijn: de lelijkste en meest asociale wagen die je vandaag kunt kopen is toch echt wel een BMW X6. Jakkes!
    akkoord

Comment

Smaken verschillen, maar we kunnen het toch over één ding eens zijn: de lelijkste en meest asociale wagen die je vandaag kunt kopen is toch echt wel een BMW X6. Jakkes!
      Ik zei dat ik de BMW lijn niet zo mooi vond. Die X6 vind ik dan nog meevallen Waarom is nu net die wagen asociaal? Je kan je vragen stellen over het nut van zo een wagen, maar als de overheid ze niet verbiedt moet je niet zagen. Een goed voorbeeld is dit filmpje. Kijk maar eens vanaf minuut 2:00.
      http://www.youtube.com/watch?v=MdcTWcP_7kw
      Het punt is dat er wagens zijn die net zoveel verbruiken/vervuilen, maar waar geen haan naar kraait.

Comment

Ik zaag toch niet? Lelijk spreekt voor zich. Asociaal omdat die wagen in ieder aspect lomp is: groot zonder echt ruimte te bieden, gebouwd als SUV zonder ook maar enige off-road capaciteiten te hebben... En had ik al gezegd dat ie spuuglelijk is? Dat mensen daar een klein fortuin voor neerleggen
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik zaag toch niet? Lelijk spreekt voor zich. Asociaal omdat die wagen in ieder aspect lomp is: groot zonder echt ruimte te bieden, gebouwd als SUV zonder ook maar enige off-road capaciteiten te hebben... En had ik al gezegd dat ie spuuglelijk is? Dat mensen daar een klein fortuin voor neerleggen
          Ik dacht dat het over het ecologische aspect ging. Er zijn weinig moderne die SUV's, crossovers of hoe je het ook wil noemen die gebouwd zijn om offroad te gaan. Van de modellen die er wel voor gemaakt zijn, worden er weinigen ook effectief offroad gebruikt. Mijn punt in de vorige post was, dat dit eigenlijk bijzonder weinig uitmaakt, omdat je voertuigen hebt die evenveel verbruiken en er gewoon helemaal niet voor gemaakt werden.

Dit is pas lomp en lelijk ...
          http://www.youtube.com/watch?v=3VfHjoJCr-8

Kunnen we nu even stoppen met het bashen van SUV's. Het ging over auto's tot 10.000 euro Enkel zo een Duster komt in de buurt dan of je moet een Lada Niva kopen!
          http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b5Tpjfc
          Dat is net binnen budget.
          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...10197232&top=2

Comment

Staat SUV dan niet voor "Social Unacceptable Vehicle"?
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Of mensen die een zeilboot kopen van een paar 100k, en er na een tijdje nog één keer per jaar naar toe komen.
              Niet moeilijk, met 100pk kun je waterskiën, en dat is niet praktisch met een zeilboot .

In een zeilboot van 9 à 10 meter staat een dieseltje van 8 tot 17pk.
              In de luxe zeilboten van een meter of 13 durft men al eens een 50pk plaatsen, maar dan zit je al in een prijsklasse van ver over de 250000€.

Comment

Er staat "een paar 100k", as in 100.000en euro's.
                Niet "een paar 100 pk", zou maar raar zijn inderdaad een zeilboot met een paar honderd pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                  Er staat "een paar 100k", as in 100.000en euro's.
                  Niet "een paar 100 pk", zou maar raar zijn inderdaad een zeilboot met een paar honderd pk
                  sorry, verkeerd gelezen door mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Staat SUV dan niet voor "Social Unacceptable Vehicle"?
                    En het feit dat die zware SUV's (dus de Q7's en ander X5-X6'en, ...) ook nog eens heel onveilig zijn voor de andere weggebruikers. De inzittenden ervan zijn er beter vanaf, de anderen in hun clio'tje die er contact mee maken een heel pak minder... Sociaal kan je dat moeilijk noemen...
                    Daarnaast begrijp je langs geen kanten waarom je bijna 2.5 ton nodig hebt, om meestal1 mens van 80 kg. te vervoeren... Zware wagens zijn veiliger (toch als ze goed gebouwd zijn),, maar ze moeten ook niet overdrijven, hé...

Er heeft hierover nog een artikeltje gestaan in de Autogids voor Tony Verhelle, met dezelfde conclusie. Die mens heeft meestal gelijk .
                    Groeten,

Polleke

Comment

In het wit, ooit uitgeroepen tot lelijkste auto van het jaar.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        In het wit, ooit uitgeroepen tot lelijkste auto van het jaar.
                        Die vaststelling blijft in gelijk welke kleur ... En hetzelfde geldt voor mij voor een Q7, X5, Cayenne, Touareg of andere Range rover : veel "lijn" zit er niet in...
                        Die kleinere versies (slag Q3 en aanverwanten) kunnen er nog redelijk door, maar ik zie er mezelf toch niet mee rondrijden.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          En het feit dat die zware SUV's (dus de Q7's en ander X5-X6'en, ...) ook nog eens heel onveilig zijn voor de andere weggebruikers. De inzittenden ervan zijn er beter vanaf, de anderen in hun clio'tje die er contact mee maken een heel pak minder... Sociaal kan je dat moeilijk noemen...
                          Inderdaad, heel onveilig ook voor diegenen die er moeten achter rijden. Daar zie je echt niks meer achter. Zeer grote afstand houden is dan de boodschap. En het rare van al is dan nog dat die mannen aan snelheden rijden die schrikwekkend zijn voor de andere chaufeurs. Volgens mij zijn die SUV's vooral een mode verschijnsel dat eigenlijk al wel vrij lang duurt. Als Porsche de Cayenne maakt is dat gewoon om langs de kassa te passeren. Hetzelfde zal wel gelden voor de anderen. En uiteraard zijn de meeste zeer vervuilend.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Die vaststelling blijft in gelijk welke kleur ... En hetzelfde geldt voor mij voor een Q7, X5, Cayenne, Touareg of andere Range rover : veel "lijn" zit er niet in...
                            Die kleinere versies (slag Q3 en aanverwanten) kunnen er nog redelijk door, maar ik zie er mezelf toch niet mee rondrijden.
                            De Range Rover is nog de mooiste van allemaal. Klasse. De rest is maar "willen maar niet kunnen"...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

En waarom zou dat zo moeten zijn?
                              Ieder zijn goesting maar zo lelijk is die niet en alvast "voor mij" veel mooier dan een Cayenne.
                              Akkoord dat het een grote bak is maar voor sommige mensen zeker ook nuttig afhankelijk van wat hun bezigheden zijn.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Inderdaad, heel onveilig ook voor diegenen die er moeten achter rijden. Daar zie je echt niks meer achter.
                              Rap genoeg zijn en er voor blijven of voldoende afstand houden.
                              Hopelijk rij je dan nooit achter een bestelwagen of vrachtwagen of een Berlingo zonder achterruiten (gesloten dus).
                              het rare van al is dan nog dat die mannen aan snelheden rijden die schrikwekkend zijn voor de andere chaufeurs.
                              Oeps ... daar gaat uw vorige zin.
                              Als die waanzinnig snel rijden en je hebt er last van als je er achter rijdt ... welke snelheid doe jij dan?
                              Er zijn er ook die voorzichtig met hun bak rijden, net als er ook gekken met een kleine wagen hard rijden.
                              Iets veroordelen op zicht is altijd gevaarlijk ... ze vallen meer op door hun omvang en geven daardoor ook al een andere indruk.
                              Last edited by VerSeg; 17 januari 2012, 13:14.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                                ja, dat heb ik nooit begrepen en ook nooit gedaan.
                                als je een mooie auto ziet, geef je ogen dan de kost en kijk ernaar in plaats van hem te fotograferen.
                                meestal fotografeer je dan de erg storende achtergrond erbij, of een hele boel reflecties (autosalon).
                                Maar dat is dan weer een fotografische discussie en eigenlijk off topic hier.
                                Auto's worden nogal eens gefotografeerd om op autoforums te laten zien hoe je die allemaal kan uitrusten. Er zijn ook meer bezeten autoliefhebbers dan bezeten fotografieliefhebbers.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X