Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Ik ben (al vele jaren) bijzonder teleurgesteld in de carrosseriekleuren van de auto's tegenwoordig.
    Ik herinner me dat eind jaren zestig en midden zeventig, vooral de japanners erg creatief met kleur omsprongen.
    van gifgroen tot oranje en geel was geen uitzondering op straat. Waar zijn al die kleuren naartoe?
    Renault heeft met de Twingo destijds een dappere poging gedaan terug wat meer kleur in het autolandschap te krijgen.
    Maar het is toch niet omdat het crisis is, dat we nu in rouwkleuren moeten rondrijden?
    Als ik naar de site van Dacia kijk, kan je daar bijvoorbeeld bij de Dacia Logan kiezen uit:
    drie tinten grijs, zwart, wit, rood en navyblauw (donker).
    zeer teleurstellend is dat.
    Ik zou graag in een frisgroene of een caramelbruine auto rondrijden.
    Maar dat mag dus niet van de fabrikanten.
    Nochtans is wit terug in trek aan het komen. Bij Smart heb je nog frisse kleuren, en kan je bovendien de kleur omwisselen door andere panelen te kopen.
    pixelpusher

Comment

Ik ben een klein jaar terug gaan zien voor een Dacia Duster.

Volgens de boekskes vanaf 14.000 euro te koop... Van buiten is het een mooie wagen, vanbinnen is hij 'bloot' tenzij je vanalle opties neemt. En uiteindelijk betaal je dan 18.000 euro ...

Mijn nieuwe auto is een Hyundai I30 eco. Cataloguswaarde 20.000 euro, met alle kortingen (ecopremie, recyclagepremie, stockpremie), uiteindelijk maar 14.500 euro. En veel erop en eraan : veel ruimte achterin, airco, servostuur, standaard ingebouwde goeie muziekinstallatie (belangrijk voor mij), start en stop.

Heb er al 10.000 km mee gedaan en ben er heel content van. Verbruikt gemiddeld 4.7 l /100 km, en zelfs als ik veel in de stad rij, is dat niet veel meer !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

mannen en auto,s...het blijft mij verbazen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          grt,bouk.
          en mannen en fotografie dan.

Comment

en mannen en fotografie dan.
            dat verbaast me niet.
            maar wel mannen die auto,s fotograferen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kijk, als je beroepsmatig 40.000 km of meer per jaar doet, dan wil je een beetje comfort.

Als ik minder dan 10.000 per jaar doe, dan mag dat ook wat kleiner zijn.

Je vindt dezelfde maniakken toch in de fotografie. Ik wil ze geen pint betalen die een camera met glasbak hebben van 4000€ en meer, om dat amper 200 foto's per jaar te maken.
              Of mensen die een zeilboot kopen van een paar 100k, en er na een tijdje nog één keer per jaar naar toe komen.

Comment

Ik rij al van m'n 18de met Opel (van 1988 dus), m'n ouders van '84, nooit iets anders gehad. Heel tevreden van. In 2000 m'n vrouw leren kennen. Toevallig zijn haar ouders en familie ook allemaal Opelrijders. Dat haar nonkel heel z'n leven bij GM gewerkt heeft, zal er wel iets mee te maken hebben. Hij is een jaar of twee voor de sluiting met brugpensioen gegaan.

Voordeel is dat hij zijn personeelskorting blijft houden, en dat geldt ook voor familieleden (tot op een bepaald punt), maar wij kunnen daar gelukkig gebruik van maken.
                Ik zeg eerlijk, mocht het van die korting niet zijn, dan kocht ik geen Opel meer, niet omdat ze niet betrouwbaar zijn, wel omdat ze de laatste jaren duur zijn geworden tov de concurrentie.

We hebben nu een Astra Break 1.9CDTI van 6 jaar oud (120 000 km) en een bijna 10 jaar oude Corsa 1.7DTI (130000 km).
                De Corsa is een superzuinige auto en loopt als een zonnetje. De Astra is ook goed, maar door de zwaardere motor (120pk) zijn de onderhoudskosten veel hoger (bandenverslijter).
                De Corsa zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door een nieuwe Corsa maar dan wel benzine wegens te weinig km (wanneer de nood zich voordoet, is nog lang niet aan de orde). Mocht de Astra weer een Astra worden, dan zal de motor toch iets lichter zijn, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het een Meriva of de nieuwe Combo (deze laatste ben ik gek op).

Maar zoals ik al zei, indien geen Opel meer, zou ik gerust naar een Dacia kijken (Duster) of Skoda (Yeti of Roomster). Er wordt hier geopperd dat een Dacia er niet uitziet, maar dat vind ik dan weer van Audi en Renault.

Enfin, om tegemoet te komen aan TS : ik vrees dat je bij Opel voor 10000 euro zelfs nog geen Corsa hebt, tenzij nu met het salon (moet ik checken). Jammer.

Merk of imago maakt niets uit, voor mij althans. Jammer dat veel mensen zich in schulden steken om een dure auto te kopen. Zoals m'n grootmoeder vroeger zei : moesten alle voorbijrijdende auto's die niet betaald zijn claxoneren, dan zou je stoppen in oren mogen steken...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

dat verbaast me niet.
                  maar wel mannen die auto,s fotograferen.
                  grt,bouk.
                  ja, dat heb ik nooit begrepen en ook nooit gedaan.
                  als je een mooie auto ziet, geef je ogen dan de kost en kijk ernaar in plaats van hem te fotograferen.
                  meestal fotografeer je dan de erg storende achtergrond erbij, of een hele boel reflecties (autosalon).
                  Maar dat is dan weer een fotografische discussie en eigenlijk off topic hier.

Comment

grt,bouk.
                    Vrouwen en kledij, het blijft mij verbazen...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

• Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Er wordt hier geopperd dat een Dacia er niet uitziet, maar dat vind ik dan weer van Audi en Renault.
                      akkoord, een Renault Megane is ook niet bepaald een schoonheid.
                      Wat ik aan een Dacia apprecieer, en zeker aan de dacia Logan, is dat het een wagen zonder pretentie is.
                      Die wil en hoeft niet perse mooi te zijn.
                      Een Porsche Panamera bijvoorbeeld wil wel heel erg mooi zijn, en wat is het resultaat van al die pretentie: een schreeuwlelijk bakbeest.
                      en dan voor zoveel geld.
                      Als ik zo'n Porsche zie rijden, denk ik "ZIEN die dat dan niet, dat ze met een dure maar lelijke auto rijden???"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Je vindt dezelfde maniakken toch in de fotografie. Ik wil ze geen pint betalen die een camera met glasbak hebben van 4000€ en meer, om dat amper 200 foto's per jaar te maken.
                        Als het 200 goeie foto's zijn dan vind ik dat wel een mooie jaarlijkse oogst
                        Ik maak ieder jaar maar een 5-tal écht goeie foto's hoor.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Als ik zo'n Porsche zie rijden, denk ik "ZIEN die dat dan niet, dat ze met een dure maar lelijke auto rijden???"
                          Hela, geen slecht woord over Porsche, hè

Ik ben een beetje Porsche-freak (niet dat ik er ooit één zal kunnen betalen), maar de enige échte Porsche is de 911. De rest is maar ersatz...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Die Dacia Duster valt nog mee. Zo een Panamera is lelijk, net als de Cayenne trouwens. Audi heeft over het algemeen de mooiere auto's, uitgezonderd de R8, Q3, Q7 en de A6. Aston Martin doet het nog net iets beter wat looks betreft BMW vind ik niet zo mooi. Mercedes valt me tegen buiten hun A/B reeks. Die sportbakken kunnen er ook mee door.

Smaken verschillen zeker? Het is en blijft in de eerste plaats een gebruiksvoorwerp. Op de tweede plaats mag het mooi zijn als je zelf vindt dat je daar geld kan aan uitgeven. Er zijn er hier genoeg die, in de ogen van andere mensen, veel teveel geld uitgeven aan hun hobby. Niks mis mee, zolang je je familie niet fincieel in de afgrond stuurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              de enige échte Porsche is de 911. De rest is maar ersatz...
                              De 356 en zelfs de 914 kan ik ook zeer goed smaken qua model hoor.

Comment

Smaken verschillen, maar we kunnen het toch over één ding eens zijn: de lelijkste en meest asociale wagen die je vandaag kunt kopen is toch echt wel een BMW X6. Jakkes!
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X