Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar : dure grap ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobistar : dure grap ?

Vorige maandag heb ik een nieuwe gsm gekocht, een smartphone (Samsung Galaxy Ace).

Ik kocht er dan maar ineens een My 25 abonnement bij, samen met de Mobile mail & surf promo en Mobile mail and surf relax, plus 2MB travel data (buitenland) en 500 Mb/maand.

In de Phonehouse zeiden ze mij dat dinsdagmiddag mijn abonnement in orde zou zijn.

Woensdag ging ik naar Brussel met de trein, even in het station gesurfd (gewoon mails gelezen, geen muziek gedownload noch youtube gekeken), en s avonds merk ik op mijn online-faktuur dat ik al 30 euro heb opgedaan tegenover s morgens !

En zelfs s maandags, toen ik mijn sim-kaart nog niet in mijn nieuwe gsm had gestoken, had ik al kosten ! Blijkbaar kon mijn oude gsm ook op t internet ...

Het lijkt dat ik nog steeds volgens mijn oude formule 'Free Friends' werkte, vandaar de hoge kosten.

Na ettelijke telefoontjes blijkt het vrijdag in orde te zijn, maar elke dag komt er toch wel tussen de 2 a 10 euro bij, zelfs als ik niet buitenkom (ben ziek geweest) !

Binnenhuis staat mijn gsm op, maar enkel als de wifi van mijn pc opstaat.

Ik heb al schrik om mijn gsm aan te zetten, laat staan hem buitenshuis mee te nemen !

Mijn faktuur volgt eind volgende week maar ik zit al aan 92 euro 'buiten bundel', dus als ik het abonnementsgeld erbij tel zit ik al zeker aan 110 euro, te zwijgen over de komende 5 dagen.

Dat vind ik dus niet normaal, zeker omdat ik bij Free Friends steeds 25 euro per maand kosten had en zoveel mocht bellen of smsen als ik wou bij manier van spreken.

Ik stuur max 5 smsjes per dag en ik telefoneer amper en mijn surfgedrag buitenshuis is ook niet exuberant.

Iemand een oplossing ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Re: Mobistar : dure grap ?

Ik heb ook de indruk dat de verkopers van Phonehouse of Mobistar niet echt weten wat ze verkopen, noch je waarschuwen voor het 'latente' verbruik van je gsm eens je buitenkomt en hij zoekt verbinding met het internet.

Dan nog te zwijgen over de kleine letters...

Ik had gedacht om elke maand zo'n 15 euro meer kosten te hebben (40 euro dus), maar daar zat ik de eerste dag al aan (mijn eigen fout wschl, maar kom).

Weet er iemand meer over de Mobistarformules of een alternatief (met behoud van nr).

Ik heb geen zin om elke maand 200 euro neer te tellen.

Comment

Misschien morgen alles terugbrengen en alles opzeggen? Je hebt toch bedenktijd. Dat geeft ze wat om over na te denken.

Comment

Instellingen aanpassen zodat smartphone niet automatisch een dataverbinding opzet. Even de handleiding raadplegen, het moet mogelijk zijn dit te configureren. Ik ken verschilende mensen die hun toestel zo ingesteld hebben dat internetverbindingen enkel mogelijk zijn via wifi.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Ik wil niet enkel verbinding via wifi kunnen maken, maar ook bv soms eens mijn mails lezen (via 3G ?) als ik ergens moet wachten waar geen wifi is, maar dat moet me toch geen 28 euro per namiddag kosten ?

Voor sommige wifi's buitenshuis moet je ook betalen, bv in t Noordstation van Brussel.

Als ik mijn gsm moet afzetten als ik buiten kom, moet ik geen gsm hebben ...

Ik heb wel ingesteld dat applicaties niet altijd updaten.

Comment

Het is wel mogelijk dat ik nog steeds volgens mijn oude tariefplan bel/sms/surf, aangezien mijn volgende faktuur pas de 18e komt...

Niet leuk en niemand die een deftige uitleg kan geven.

Al 3 x naar Mobistar gebeld, natuurlijk enkel via gsm te bereiken (belgacomnr pakt nooit iemand op), wat dus blijkbaar ook aangerekend wordt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Het is wel mogelijk dat ik nog steeds volgens mijn oude tariefplan bel/sms/surf, aangezien mijn volgende faktuur pas de 18e komt...

Niet leuk en niemand die een deftige uitleg kan geven.

Al 3 x naar Mobistar gebeld, natuurlijk enkel via gsm te bereiken (belgacomnr pakt nooit iemand op), wat dus blijkbaar ook aangerekend wordt ...
              Lijkt me een vreemd verhaal waar ik je niet direct kan bij helpen maar Mobistar kan je bereiken via het gratis nummer 5000 (of 5100 voor Tempo klanten).

Willy
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb al 3x naar 5000 gebeld.

Een man zei dat mijn nieuwe tariefplan pas in voege treedt als ik een smsje heb gehad (is dus niet gebeurd).

De dag erna bel ik met een vrouw en die zegt dat mijn nieuwe tariefplan al in orde is en ze niet altijd een bevestigingssmsje sturen ...

Comment

Ik heb ook die ervaring gehad met de samsung van mijn zoontje .
                  Hij was altijd bij Proximus maar wij wilden met heel het huisgezin op 1 provider aansluiten dus hij en mijn dochter veranderden naar een my 15 . Na de eerste maand kreeg hij een rekening van 298 euro internetkosten . Hij is 13 jaar en we hebben hem even tot de orde geroepen maar hij beweerde dat hij niet veel op internet was geweest met zijn GSM .
                  Hij zou het helemaal niet meer gebruiken beloofde hij ons plechtig , wat ik dan van hem zeker wel geloof . Nu de 2 de maand was zijn rekening nog 286 euro internet terwijl hij bij hoog en bij laag beweerde hem niet meer te hebben gebruikt .
                  Na verder onderzoek bleek dat Mobistar het blijkbaar toelaat dat de samsung elk half uur zelf even connectie maakt met internet via de gsm en telkens kost dat een halve euro .
                  Mobistar heeft na onze klacht wel een gedeeltelijke kredietnota gemaakt e, een APP geinstalleerd zodat die APP die connectie verhinderd . Nu is het al 3 maand normaal tarief .
                  Groetjes
                  Luc
                  Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Geef ze gewoon de keuze tussen een dikke krediet nota of je stapt over.
                    Mobile vikings is de beste voor data.

Comment

Ik denk dat ik al meer dan 10 jaar klant ben bij Mobistar. Ik kan mij niet meteen grote problemen herinneren.

Maar hun website is echt niet klantvriendelijk. Een telefoonnummer zoeken is (was) niet simpel. En die hun menu's... om zot te worden. Mobistar is goed zolang ge ze niet nodig hebt. Als er iets misloopt dan begint de grote miserie. Ben te lui om over te schakelen. En het gras is altijd groener aan de andere kant.

Als ik mij niet vergis heb ik hetzelfde abonnement als u Johan. Ik surf bijna continu op 3G als ik buiten huis ben en check facebook, twitter en mail bijna om de 5 minuten. Het is een verslaving, I know En ik zit niet boven mijn 500MB per maand. Mail, fb en twitter pakt niet veel traffic. Ik betaal iets van een 30 EUR per maand. Mobile vikings is blijkbaar veel goedkoper voor unlimited traffic. Maar zoals ik zei, ben te lui en voor hetzelfde werkt dat niet goed. Zolang iets werkt blijf ik eraf. 10 EUR voor een namiddagje surfen lijkt mij niet abnormaal, maar gewoon absurd
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

Comment

Als je ja abbo zelf moet betalen is er voor gebruik van een smartphone eigenlijk maar één optie: zo snel mogelijk weg bij Proximus, Mobistar of Base, en een abbo bij AldiTalk of Mobile Vikings. AldiTalk werkt wel enkel in België, MV in de EU 0,5 euro per MB. Da's veel, maar toch weer maar een fractie van wat de "groten" vragen. Voordeel van de twee bovenstaande: ge zit nergens aan vast, je kan weg zonder het minste probleem. Waarom zijn ze zo soepel ? Waarschijnlijk omdat vrijwel niemand er weg wil.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                          Na verder onderzoek bleek dat Mobistar het blijkbaar toelaat dat de samsung elk half uur zelf even connectie maakt met internet via de gsm en telkens kost dat een halve euro .

Dit is de oorzaak en het is een gekend probleem dat hier al meermaals is besproken. Het zijn de instellingen van je GSM (kan zijn dat Mobistar die zo heeft ingesteld, of Samsung, of jij) waardoor een constante of regelmatige verbinding met het internet is geactiveerd. Kijk eens in de handleiding van je toestel hoe je die instelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                            Ik heb ook die ervaring gehad met de samsung van mijn zoontje .
                            Hij was altijd bij Proximus maar wij wilden met heel het huisgezin op 1 provider aansluiten dus hij en mijn dochter veranderden naar een my 15 . Na de eerste maand kreeg hij een rekening van 298 euro internetkosten . Hij is 13 jaar en we hebben hem even tot de orde geroepen maar hij beweerde dat hij niet veel op internet was geweest met zijn GSM .
                            Hij zou het helemaal niet meer gebruiken beloofde hij ons plechtig , wat ik dan van hem zeker wel geloof . Nu de 2 de maand was zijn rekening nog 286 euro internet terwijl hij bij hoog en bij laag beweerde hem niet meer te hebben gebruikt .
                            Mobistar heeft na onze klacht wel een gedeeltelijke kredietnota gemaakt e, een APP geinstalleerd zodat die APP die connectie verhinderd . Nu is het al 3 maand normaal tarief .
                            Groetjes
                            Luc
                            Dat vind ik eigenlijk geen geruststellende gedachte.

Hoe heette die app ?

Ik heb al voor de zekerheid Latitude, gps en automatisch updaten uitgeschakeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Dat vind ik eigenlijk geen geruststellende gedachte.

Hoe heette die app ?

Ik heb al voor de zekerheid Latitude, gps en automatisch updaten uitgeschakeld.
                              Nog eventjes en je hebt terug een gewone GSM , maar je mag dan tenminste toch bij die prachtige, goedkope en klantvriendelijke provider blijven.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X