Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar : dure grap ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobistar : dure grap ?

Is dit bij onze buurlanden ook zo, met in het achterhoofd de tarieven die ze hier hanteren ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Ik denk dat het probleem gewoon is dat ik nog word afgerekend aan het data-tarief van mijn vorige formule (Free Friends) en nog niet aan mijn nieuwe formule met 50 of 500mb/maand.

De verkoper zei dat het 24 of 48 u zou duren eer ik een nieuw tariefplan zou hebben, maar op de site van Mobistar lees ik in t klein dat het pas in voege zou zijn als ik mijn faktuur krijg (18/12).

Best nog een weekske zuinig aan doen dus ...

Alle toestanden die op de achtergrond draaien en verbinding maken met het internet heb ik al uitgeschakeld.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Zelf zit ik met de IPhone bij Proximus.
        Heb een 3G bundel van 250 MB a 9 € per maand. Ben eigenlijk nog nooit boven de 200 MB geweest.
        Ik gebruik de 3G dagelijks om de hoofdpunten van de krant te lezen, en mijn mail te raadplegen. (telenet webmail en gmail). Ook de meeste van mijn collega's komen toe met hun 250MB.
        Dus denk ik inderdaad dat er iets fout moet zijn met een of andere instelling of met je abonnement.

p.s. App's downloaden doe ik via Wifi.

Grtz,

Jean
        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Hoi Jean

Mijn nieuwe smartphone gebruik ik ironisch genoeg ook meer thuis, om muziek, mijn portfolio,andere foto's etc via wifi te updaten. Apps en dergelijke dowload ik ook enkel thuis met wifi.

Ik zal zien wat mijn verbruik zegt na de 18e (facturatiedatum).

Ik vind het wel jammer dat er blijkbaar niet veel bekwame mensen bij Mobistar of Phonehouse werken. De wereld wordt gerund door jobstudenten. Veel info krijg je niet.

Ofwel rekenen ze erop dat je fouten maakt (al volop surfen hoewel je het nog niet kan, of allerlei toestanden die op de achtergrond draaien zonder dat je het weet) en ze dus extra inkomsten hebt.

Comment

Heb je in je smartphone geen overzicht van down en upload data verkeer, dan moet je niet wachten op je eerste factuur?

Mvg,
            EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
            www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plimsol Bekijk bericht
              Zelf zit ik met de IPhone bij Proximus.
              Heb een 3G bundel van 250 MB a 9 € per maand. Ben eigenlijk nog nooit boven de 200 MB geweest.
              Ik gebruik de 3G dagelijks om de hoofdpunten van de krant te lezen, en mijn mail te raadplegen. (telenet webmail en gmail). Ook de meeste van mijn collega's komen toe met hun 250MB.
              Dus denk ik inderdaad dat er iets fout moet zijn met een of andere instelling of met je abonnement.

p.s. App's downloaden doe ik via Wifi.

Grtz,

Jean
              Ik heb toch al eens 1,7 GB gehad op een maand (als je eens skypt en belt via VOIP loopt het wel op).

Beetje zielig dat veel mensen honderden euro's uitgeven aan een smartphone om dan met angstig dichtgeknepen billen ermee zitten te surfen. Om toch maar niet ProxiMobiBase te moeten verlaten.

Nu, MV of AldiTalk is voor de meeste mensen dé oplossing, maar uiteraard niet voor iedereen.
              Last edited by nete; 11 december 2011, 17:28.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Het heeft bij mij ook enige tijd geduurd voor ik besefte dat het eigenlijk makkelijker is om mij niet te ergeren aan hoge kosten, maar gewoon over te stappen naar een alternatief...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Verbinding maken met 3-G is al uitgeschakeld tot ik zeker ben wat voor abo ik heb.

Comment

Johan, je kan bij instellingen, mobiel internetgebruik 'pakketgegevens gebruiken' uitvinken als je mobiel internet via 3G niet nodig hebt. Verder kan je op mobistar.be inloggen en jouw verbruik nagaan en vooral zien of je abonnement reeds geactiveerd is. Ik had hetzelfde probleem na 2 dagen omdat men 'vergeten' was om mail en surf te activeren :-(

Nu gaat alles vlotjes en blijft het binnen de perken.
                    Jean Pierre.

Comment

Dank u JPV, ik heb gedaan wat je schreef (nog voor je antwoordde).

Heb jij ook een bevestigingssms gehad als het surf en mail abonnement ok was ?

Als ik 30 a 50 euro per maand zou moeten betalen, dat zou ik aanvaardbaar vinden, maar geen 120 of zo.

Ik vermoed ook dat ze het de eerste keer vergeten waren te aktiveren.

Ben al naar Phonehouse en het Mobistarpunt in Saturn geweest, en 3x naar Mobistar gebeld, maar ik heb het idee dat er veel mensen zijn die hun product niet kennen of het zich niet aantrekken.

Allez, voor zo'n loon zou ik me er ms ook niet druk in maken.

Als ik #123# bel, blijkt dat ik nog steeds een Free Friends abo heb, dus t is oppassen geblazen. Wschl verandert het pas na de fakturatiedatum.

1 keer wil ik nog wel teveel betalen, maar niet elke maand.

Comment

Net met Mobistar gebeld en het blijkt dat mijn nieuwe tariefplan pas in voege treedt na mijn nieuwe faktuur.

In de Phonehouse hebben ze mij dus blaasjes wijsgemaakt en ik heb dus bijna een week gesurft volgens mijn vorige tariefplan, vandaar de hoge rekening.

Allez, smartphone dus niet meer in 3G gebruiken tot volgende week.

Comment

Johan, ik heb na 2 dagen een sms gekregen dat mijn abonnement startte (zonder de mail en surf) en toen kreeg ik enkele dagen later een sms met een waarschuwing dat mijn internetgebruik al boven de 5 euro stond. Na een telefoontje naar Mobistar (via een vaste telefoon maar wel met ingave van mijn gsm nummer) hebben ze dan mail en surf ingeschakeld. Heb je al je gsm geconfigureerd voor internet? Want zonder abonnement kon ik probleemloos op 't net maar met mijn abonnement moet ik eerst de gsm configuren!

Je krijgt normaal gezien ook een brief thuis met een overzicht van het gekozen abonnement.
                          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Net met Mobistar gebeld en het blijkt dat mijn nieuwe tariefplan pas in voege treedt na mijn nieuwe faktuur.

In de Phonehouse hebben ze mij dus blaasjes wijsgemaakt en ik heb dus bijna een week gesurft volgens mijn vorige tariefplan, vandaar de hoge rekening.

Allez, smartphone dus niet meer in 3G gebruiken tot volgende week.
                            Je bent veel te makkelijk.
                            Mijn broer had een jaar of 2 geleden ook een smartphone gekocht, en niks aan zijn abo gedaan. Eerste rekening was dik boven de 300€. Een of andere weerapp ging elke 15 min een update zoeken.

Gebeld naar de klantendienst met het probleem.
                            Ze hebben hem een ander abo aangeboden wat hem goed leek, en ineens in werking gezet met 1 maand terugwerkende kracht, dus het extra verbruik werd gecrediteerd.
                            Enige voorwaarde was dat hij niet weg mocht binnen de 24 maanden.

Ik zou toch eens binnenstappen bij je winkel en een correctie vragen. Ze hebben je toch verkeerd geïnformeerd of niet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                              Johan, ik heb na 2 dagen een sms gekregen dat mijn abonnement startte (zonder de mail en surf) en toen kreeg ik enkele dagen later een sms met een waarschuwing dat mijn internetgebruik al boven de 5 euro stond. Na een telefoontje naar Mobistar (via een vaste telefoon maar wel met ingave van mijn gsm nummer) hebben ze dan mail en surf ingeschakeld. Heb je al je gsm geconfigureerd voor internet? Want zonder abonnement kon ik probleemloos op 't net maar met mijn abonnement moet ik eerst de gsm configuren!

Je krijgt normaal gezien ook een brief thuis met een overzicht van het gekozen abonnement.
                              Ik heb volgens mijn smartphone en klantenzone nog steeds Free Friends.

Mijn nieuwe gsm staat wel al bij de klantenzone, dus dat klopt.

Ik kan ook probleemloos op t internet, maar t kost me nog veel.

Ik vind het jammer dat de 4 Mobistar mensen die ik al gesproken heb, mekaar tegenspreken of niet weten waarover ze het hebben. t Is wel altijd in hun voordeel natuurlijk ...

Comment

met Mobile Vikings kan er niets fout gaan i.v.m. surfing. is je maandelijks geld op kan je soms nog blijven surfen. Minimum is 12 € alleen voor te surfen en 15, 25 of 40 € naargelang je veel belt en surfen is dan zo goed als gratis (2 GB). Tevens heb je dan een zeer duidelijke website waar je alles per dag kunt kontroleren wat je hebt uitgespookt !
                                Ervoor had ik een aldi kaart en mijn geld was na één dag op!
                                Zeer tevreden van Mobile Vikings !!!

Comment

Working...
                                X