Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Longliner(s)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Longliner(s)

Vanaf dit jaar toegelaten in Duitsland.
    Ze zouden 25 meter lang zijn en ongeveer 40 ton wegen.
    't Gaat idd. over vrachtwagens.
    Mogen die in ons land rijden?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Longliner(s)

Ik geloof dat Turtelboom, weet het niet zeker dat zij het was, er testen mee ging laten doen.

Wat als er zo'n gevaarte over één van onze ronde punten moet laveren?

In Australië rijden er nog grotere mastodonten rond.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Ik geloof dat Turtelboom, weet het niet zeker dat zij het was, er testen mee ging laten doen.

Wat als er zo'n gevaarte over één van onze ronde punten moet laveren?

In Australië rijden er nog grotere mastodonten rond.
      Ah ok mil.
      Ik ga foto's maken bij zo'n rond punt

Zie die gasten met zo'n ding al leveren op de Genkersteenweg hier in de buurt....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zie die gasten met zo'n ding al leveren op de Genkersteenweg hier in de buurt....
        Of hier?
        De tour deze zomer zal hier ook over passeren trouwens. Ik hou mijn hart al vast voor valpartijen!
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Of hier?
          De tour deze zomer zal hier ook over passeren trouwens. Ik hou mijn hart al vast voor valpartijen!
          Amaai
          Die wegversmallingen ed. vind je hier ook hoor en ik moet echt niet ver van mijn deur
          Wat Lutgen hier toont is echt niet te vergelijken.
          Wel mooie asfalt
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

en dat alles ter bescherming van die bomen..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              en dat alles ter bescherming van die bomen..?
              grt,bouk.
              Geen idee bouk.
              Lijkt me eerder een "karrespoor" of landbouwweg waarop asfalt werd gelegd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Dan zal dat heel waarschijnlijk vallen onder speciaal transport en die mogen enkel rijden over opgelegde tracés. Rotondes op het tracé zijn voorzien van een afsluitbare strook die rechtdoor gaat over een rotonde. Hier een voorbeeld.

Dit transport zal zeker niet dienen voor bevoorrading van winkels.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dan zal dat heel waarschijnlijk vallen onder speciaal transport en die mogen enkel rijden over opgelegde tracés. Rotondes op het tracé zijn voorzien van een afsluitbare strook die rechtdoor gaat over een rotonde. Hier een voorbeeld.

Dit transport zal zeker niet dienen voor bevoorrading van winkels.
                  OK.

Heb vorige week nog eentje zien manoeuvreren op het rond punt Hazelarenlaan<>Genkersteenweg.
                  Vrachtwagen dus met aanhangwagen.
                  Was ook al voldoende voor een kleine file enz. enz.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Van manoeuvreren gesproken :

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

correctie, het zijn geen longliners maar LZV (lang zwaar vervoer) longliner is een vrachtwagen met een extra grote cabine. zoals hier.

Volgens mij waren ze in de haven van antwerpen al bezig met zo'n test hier in belgië.
                      Dit zou ook alleen maar goed zijn om lange afstanden, in distributie zou dit niet te doen zijn. Die mannen zien nu al genoeg af en geraken dankzij onze vlotte wegen al bijna niet rond. En voor met LZV te mogen rijden word er eerst een opleiding gegeven.
                      Maar het grote probleem hier in belgië is dat ze alle wegen aan het opnieuw aan het inrichten zijn voor de zogezegde veiligheid maar ze houden alleen rekening met de fietsers en voetgangers en tussendoor eens een wagen maar totaal niet aan de vrachtwagen.
                      Brussel is daar een zeer goed voorbeeld voor... ik heb de afgelopen vier jaar zeer veel in brussel rondgereden met vrachtwagen en ik moet zeggen amai sommige plekken echt een hel om te draaien, soms plaatsen dat ik maar een cm heb om af te draaien.
                      Ik reed daar dan met bouwmaterialen en kwam dus op plaatsen waar je normaal niet moet zijn. En theokus, het gewicht voor een gewone vrachtwagen is 44 ton dus een LZV is nog zwaarder. Daar zijn de wegen ook niet voor gebouwd, en dat ligt niet aan het gewicht van de vrachtwagens maar aan de wegenbouw zelf, als ze een beetje meer zouden investeren in goed materiaal zouden de wegen langer goed blijven.
                      Van LZV's heb je verschillende combinaties, korte trailers met een lange achteraan of omgekeerd, gestuurde assen of vaste. Hier in belgië beter een lange vooraan en korte achter met gestuurde assen.
                      Photography is a way to see the world in detail.
                      Fotograaf op rust

Comment

als ze een beetje meer zouden investeren in goed materiaal zouden de wegen langer goed blijven.
                        in Belgie wint de aannemer die een werk uitvoert binnen de termijn en specificaties voor de goedkoopste prijs... dit moet zo volgens de wet....

kwaliteit wordt nergens gevraagd, enkel binnen de gevraagde specificaties blijven...
                        waarom zou een aannemer dan geld weggooien om iets goed te doen...?
                        www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                          correctie, het zijn geen longliners maar LZV (lang zwaar vervoer) longliner is een vrachtwagen met een extra grote cabine. zoals hier.
                          Begrepen corre
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                            in Belgie wint de aannemer die een werk uitvoert binnen de termijn en specificaties voor de goedkoopste prijs... dit moet zo volgens de wet....

kwaliteit wordt nergens gevraagd, enkel binnen de gevraagde specificaties blijven...
                            waarom zou een aannemer dan geld weggooien om iets goed te doen...?
                            Ja ik weet het, onlangs nog op tv geweest.
                            Photography is a way to see the world in detail.
                            Fotograaf op rust

Comment

De road trains zoals ze rondrijden in Australië mogen inderdaad enkel op snelwegen. Het laden en lossen gebeurt op expeditiebedrijven die net voor een stad liggen waardoor deze mastodonten nooit een stadscentrum moeten hebben.
                              Een land als België zou nooit een road train kunnen rijden, een afrit elke 10km, een verkeersdrukte van jewelste, ...

Comment

Working...
                              X