Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar : dure grap ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobistar : dure grap ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Voor 50MB moet je nu echt niet zo enorm veel moeite doen hoor.
    Maar normaal zou je het er toch een dag of drie moeten mee kunnen uithouden.
    Ik heb een abo bij Proximus om wereldwijd 150MB/maand te mogen gebruiken. De smartphone wordt gebruikt voor Facebook, Twitter en Push E-Mail. Verder occasioneel eens een nieuwswebsite en zit nooit boven de 150MB/maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ik heb hier hetzelfde probleem, ook bij Mobistar. Na 1 dag 35€ opgedaan te hebben, ik naar Mobistar gebeld en een pakket van 5€ datavolume aangevraagd.

De volgende dag mijn gsm weer aangezet en wat zitten surfen. Volgende dag melding dat ik 10€ had opgebruikt. Ze hadden me gezegd dat ik een sms krijg als ik boven mijn limiet zit, wel ja die komt wel maar een dag later, dan is het al te laat.

Ik terug naar Mobistar gebeld en gezegd dat ik toch niet op 1 dag 50MB had verbruikt. Ja maar, je hebt geen internet pakket geactiveerd ... Ik zei dat ik onlangs had gebeld en dit had aangevraagd. Nee zei ze, we kunnen niks terugvinden.

Dus blijkbaar gaat dat pas in werking vanaf mijn volgende factuur, dat mochten ze wel hebben gezegd.

Internet op gsm gaat van nu af aan uit , gebruik hem alleen om te bellen en sms'en.
      Mijn datapakket (mobiel surfen) werd een week voor mijn facturatiedatum geactiveerd, maar ik heb dus toch een week kunnen surfen zonder dat ik het juiste abonnement had ...

Na 3 dagen van telkens 20 a 30 euro, heb ik mijn mobiel internet wel afgezet...

Eigenlijk begonnen de kosten al te lopen van zodra ik de telefoonwinkel buitenkwam !!!

Ik vind het toch allemaal niet logisch.

Maar als je je volgende faktuur krijgt en naar 5000 belt (en 1119 intikt), kan je je beklag doen en krijg je wel de helft terug.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Lijkt me dat er veel sneller uit het echt gescheiden wordt dan veranderd van provider.
        Als mensen al klant zijn zonder noemenswaardige problemen, een nieuw toestel kopen en een aanpassing van het abo vragen naar (meer) data ... dan duurt dat inderdaad even voordat het actief is.
        Klopt dat je ondertussen bij wat onoplettendheid snel een pak kan bijbetalen (zelf ook voorgehad zoals reeds aangehaald) maar eens het actief is en de mensen hun toestel en dataplan kennen is het probleem ook vaak vanzelf opgelost.
        Stel dat iemand een nieuwe smartphone koopt en die vraagt MV aan, dan heeft die toch ook even te wachten op zijn sim-kaartje?
        Ondertussen hebben de meesten het toestel al in gebruik gehad en lopen de kosten snel op. Zelf had ik eens 35€ supplement en dit enkel op de tijd dat ik het toestel configureerde ... enkele uurtjes dus. Dat ik dan verander of niet, voor die kost is het dan toch te laat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Hallo,

Ik heb een iPhone30 bij Mobistar en ben nog nooit aan de datalimiet van 200mb/maand geraakt.
          Mijn dataverkeer staat aan, maar overal waar het kan gebruik ik wifi, en als Telenet klant kan ik al hun hotspots gratis gebruiken. En anders is er meestal wel een of ander open netwerk beschikbaar.
          Zelf heb ik dus nog nooit problemen gehad met het overschrijden van de datalimieten.
          Maar ik met dus wel goed op ...

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als mensen al klant zijn zonder noemenswaardige problemen, een nieuw toestel kopen en een aanpassing van het abo vragen naar (meer) data ... dan duurt dat inderdaad even voordat het actief is.
            Klopt dat je ondertussen bij wat onoplettendheid snel een pak kan bijbetalen (zelf ook voorgehad zoals reeds aangehaald) maar eens het actief is en de mensen hun toestel en dataplan kennen is het probleem ook vaak vanzelf opgelost.
            Stel dat iemand een nieuwe smartphone koopt en die vraagt MV aan, dan heeft die toch ook even te wachten op zijn sim-kaartje?
            Ondertussen hebben de meesten het toestel al in gebruik gehad en lopen de kosten snel op. Zelf had ik eens 35€ supplement en dit enkel op de tijd dat ik het toestel configureerde ... enkele uurtjes dus. Dat ik dan verander of niet, voor die kost is het dan toch te laat.
            Klopt natuurlijk, ik zat wel in een zetel op dat gebied.Ik kocht mijn Wildfire bij de Phonehouse, stopte er mijn Simyo simkaart in (die leverden toen nog geen data) en kon thuis via Wifi mijn toestel configureren. Ik kon dan iets later op aanraden van mijn zoon rustig een MV simkaart met nummerbehoud bestellen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

Ik heb een iPhone30 bij Mobistar en ben nog nooit aan de datalimiet van 200mb/maand geraakt.
              Zelf heb ik dus nog nooit problemen gehad met het overschrijden van de datalimieten.
              Maar ik let dus wel goed op ...

Jaja
              Daar zeg je het: je betaalt het dubbele of bijna het dubbele van een generation-connect Proximus (20 euro/maand) abbo of een MV (15 euro/maand) abbo en je hebt één tiende van de data voorhanden zodat je "goed moet opletten".
              Je kan wel véél meer bellen, tenminste via het reguliere GSM netwerk. Maar je zou dan weer, zonder te moeten zitten rekenen via die 2GB abbo's, indien nodig kunnen VOIP bellen en Skypen.
              Nu, elkeen heeft wel zijn reden om voor een bepaald iets te kiezen.
              Last edited by nete; 4 januari 2012, 23:08.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
              X