Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Zijn jullie daar niet mee akkoord, fine, maar ik kan me daar echt niets van aantrekken
    That's the true BD-VZW spirit!!!
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Dangerous Game Qualifications
      Back-up Trials Guide (2nd rifle)
      Trails Guide
      SKS Dangerous Game
      Dat zijn een paar van hun opleidingen...
      Kan je me dat eens uitleggen, Jochen...
      En ze hebben ook nog een 'five days advanced rifle training'

En jij bent lid van zo'n organisatie Jochen?
      Uiteindelijk is dat een uit de kluiten gewassen padvindersclubje om het toerisme in SA te promoten en gequalifieerde gidsen op te leiden voor toeristen EN jagers.
      Zijn dát uw wetenschappelijke bewijzen.
      Van een afgang gesproken....
      Man, jij weet echt niet wat je zegt.

Het is geen organisatie waar je "lid van bent" .

Entabeni NGT is een bedrijf dat opleidingen op maat levert, aan een zeer hoge kwaliteit (zo ook die rifle training). In Zuid-Afrika zijn ze zowat de TOP wat Nature Guide opleidingen betreft. Ze genieten enorm aanzien.

De meest gekende Nature Guides en Game Rangers in Zuid-Afrika, mensen met een enorme reputatie, iconen in hun field, de mensen die op het terrein het verschil maken, bvb bij het beheer van het enorme Kruger park... velen van hen komen van de "schoolbanken" van Entabeni. En allen zullen ze je naar Entabeni verwijzen als je vraagt naar gevorderde kennis van de lowveld of soortgelijke biotopen.

En dat durf jij een uit de kluiten gewassen padvindersclubje noemen??

Als er hier iemand "afgaat", dan ben jij het wel; het jagertje uit onze streek dat zich even gaat verheffen boven zowat de hele wildbeheer-community van Zuid-Afrika. Belachelijk gewoon!

Ik stop hier gewoon met discussiëren met jou, want dit is werkelijk beneden alle peil, en naar dit niveau kan ik niet zakken.

Als je het begraven van darm en magen niet wil geloven, dan is dat gewoon kwade wil. Er zijn genoeg mensen met kennis ter zake die wat ik zeg kunnen bevestigen. Op het web, en zélfs op dit forum. Ik bewijs niks meer. Dat hoef ik niet; ik deed het al. Het staat in Lee Gutteridge zijn boek. Je weet wel; Lee, die kerel van dat padvindersclubje.

Wie er hier iets moet bewijzen, dat ben ik niet. Dat ben jij. Grow some balls, en voor één keer: bewijs nu eens aan dit forum dat de jacht nut heeft voor natuurgebieden.

Als je verdere uitleg wil, ook over de inhoud van die advanced rifle training; contacteer Lee of Sarah zélf. Niet met mijn groeten, ik wil niet met je geassocieerd worden.

Ajuus,

J.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Ik vraag het 2x en niet specifiek aan u alleen.
        Nu is het dan nog aan ons om met cijfers af te komen die dat bewijzen .
        .
        Gewoon objectief deze vraagstelling niet willen of durven beantwoorden is al genoeg antwoord imo.

Soit, I rest my case.

Grtz,
        Kurt
        Wat wil je,bij het minste worden er harde bewijzen en/ of wetenschappelijke test en liefst getripelchecked, geëist. Slechte gewoontes worden rap aangeleerd....

En om op uw vraag te antwoorden, het aantal jagers doet er niet toe, tenminste als zij zich aan de reglementen houden.
        En als zij een bosje van 1 hectare bejagen ligt dat in een gebied van 40 ha.
        In een vroegere post had ik geschreven dat het minstens 100 ha moesten zijn. Ik heb dat speciaal gedaan om een reactie te ontlokken. Niemand die er op reageerde. Nogmaals een bewijs dat jullie de jachtwet niet kennen of willen kennen. Bekijk dat eens op een objectieve manier.
        Verder er moet een formulier ingevuld worden van het afschot , enkel ten titel van inlichting
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Man, jij weet echt niet wat je zegt.

Het is geen organisatie waar je "lid van bent" .

Entabeni NGT is een bedrijf dat opleidingen op maat levert, aan een zeer hoge kwaliteit (zo ook die rifle training). In Zuid-Afrika zijn ze zowat de TOP wat Nature Guide opleidingen betreft. Ze genieten enorm aanzien.

De meest gekende Nature Guides en Game Rangers in Zuid-Afrika, mensen met een enorme reputatie, iconen in hun field, de mensen die op het terrein het verschil maken, bvb bij het beheer van het enorme Kruger park... velen van hen komen van de "schoolbanken" van Entabeni. En allen zullen ze je naar Entabeni verwijzen als je vraagt naar gevorderde kennis van de lowveld of soortgelijke biotopen.

En dat durf jij een uit de kluiten gewassen padvindersclubje noemen??

Als er hier iemand "afgaat", dan ben jij het wel; het jagertje uit onze streek dat zich even gaat verheffen boven zowat de hele wildbeheer-community van Zuid-Afrika. Belachelijk gewoon!

Ik stop hier gewoon met discussiëren met jou, want dit is werkelijk beneden alle peil, en naar dit niveau kan ik niet zakken.

Als je het begraven van darm en magen niet wil geloven, dan is dat gewoon kwade wil. Er zijn genoeg mensen met kennis ter zake die wat ik zeg kunnen bevestigen. Op het web, en zélfs op dit forum. Ik bewijs niks meer. Dat hoef ik niet; ik deed het al. Het staat in Lee Gutteridge zijn boek. Je weet wel; Lee, die kerel van dat padvindersclubje.

Wie er hier iets moet bewijzen, dat ben ik niet. Dat ben jij. Grow some balls, en voor één keer: bewijs nu eens aan dit forum dat de jacht nut heeft voor natuurgebieden.

Als je verdere uitleg wil, ook over de inhoud van die advanced rifle training; contacteer Lee of Sarah zélf. Niet met mijn groeten, ik wil niet met je geassocieerd worden.

Ajuus,

J.
          blijkbaar een teer punt.
          Leg mij dan eens uit hoe je kan goedkeuren dat, dat selecte groepje, een dier in zijn biotoop gaat storen en als het reageert knal je het gewoon af.

Als je consequent wil zijn dan laat je die dieren met rust. Stoor je ze niet in hun biotoop, en laat de natuur zijn beloop, zoals jullie hier prediken. Als jullie zo begaan zijn met het dierenwelzijn wat, in godsnaam, hebben die dieren er aan als ze gebombardeerd worden met horden toeristen begeleidt door een bekwame gids.
          Graag een plausibele uitleg?
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            That's the true BD-VZW spirit!!!

Een uit zijn kontekst gerukt zinnetje en daarmee ... ach laat maar.
            Probeer inhoudelijk te reageren
            Last edited by mil1; 6 december 2011, 21:04.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

onbegrijpelijk

groetjes Ingrid

Comment

Ik wou net vragen of de mensen hier dan ook zo consequent zijn om niet in natuurgebieden te gaan wandelen tijdens het broedseizoen en de periode waarin de jongen worden groot gebracht... Zou wel eens kunnen leiden tot het verlaten van het nest.
                Oh, ik was het vergeten... men moet anderen ook in hun waarde laten wanneer ze op hùn manier van wild willen genieten.

Dat men met een hele groep jagers is, wil nog niet zeggen dat ze te veel zouden afschieten. Er zijn kloppers (voorlopers), er zijn dragers en er zijn jagers. En ze schieten ook niet allemaal tegelijk naar alles wat beweegt, hé.

En ja, er zullen altijd wel idioten zijn die denken net iets meer te mogen dan een ander. Maar dan lopen ze vroeg of laat wel tegen de lamp. En wanneer men denkt een overtreding te bemerken, dan staat eerder in dit topic netjes vermeld waar je overtredingen kan melden. Zelf info gaan vragen en met ronkende motoren het wild wegjagen lijkt mij niet de meest ideale oplossing... Natuurlijk is enige kennis van de jachtwet wel een kleine must om te weten wanneer er overtredingen worden begaan, maar dat kan geen probleem vormen denk ik, want ook de link naar de jachtwet heb ik reeds gepost.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ik wou net vragen of de mensen hier dan ook zo consequent zijn om niet in natuurgebieden te gaan wandelen tijdens het broedseizoen en de periode waarin de jongen worden groot gebracht... Zou wel eens kunnen leiden tot het verlaten van het nest.
                  Oh, ik was het vergeten... men moet anderen ook in hun waarde laten wanneer ze op hùn manier van wild willen genieten.
                  natuurlijk ga ik dan niet wandelen. Ik hou zoveel van de natuur dat ik de stad niet uit te krijgen ben.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    onbegrijpelijk

Yep. Hier zijn we nog lang niet aan de nieuw patatten, laat staan nieuwe winterbanden.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Yep. Hier zijn we nog lang niet aan de nieuw patatten, laat staan nieuwe winterbanden.
                      Liefst met goed profiel en veel grip, zodat je niet vast komt te zitten zoals de eerder vernoemde Audi TT
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Aan de nieuw patattan? Ze zitten nog maar aan de amuse gueule.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Probeer inhoudelijk te reageren
                          Ik geef toe: dat was niet echt inhoudelijk gereageerd... maar 't was dan ook een reactie op jou écht inhoudelijk statement:
                          Zijn jullie daar niet mee akkoord, fine, maar ik kan me daar echt niets van aantrekken
                          Dus pleit ik verzachtende omstandigheden .
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Aan de nieuw patattan? Ze zitten nog maar aan de amuse gueule.
                            Jep, ganzenlever, kikkerbilletjes, duivenmaagjes, wildpaté en kwarteleitjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Ik wou net vragen of de mensen hier dan ook zo consequent zijn om niet in natuurgebieden te gaan wandelen tijdens het broedseizoen en de periode waarin de jongen worden groot gebracht... Zou wel eens kunnen leiden tot het verlaten van het nest...
                              Waarom sleur je er dat nu opeens alweer bij.
                              Je bent echt in hetzelfde bedje ziek als mil1: er vanalles bijhalen dat NIKS, maar dan ook NIKS met dit topic te maken heeft. Waarom toch? Gewoon blijven provoceren veronderstel ik.
                              ...En ja, er zullen altijd wel idioten zijn die denken net iets meer te mogen dan een ander...
                              Da's een eerlijke inbreng. Probleem is dat ook die idioten nog altijd beweren dat ze goed bezig zijn...

En ik zie nog niet direct veel volk de verklikkertoer opgaan om misbruiken te melden. 't Is alsof je als "gewone" burger verkeersovertreders doorseint aan de politie. 'k Ken er niet veel die dat doen (en het schijnt dat het nog strafbaar is ook). Dus dat meldpunt is echt een pleister op een houten been. Geen goed steunpunt om een verdediging op te bouwen als je 't mij vraagt.
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                                Waarom sleur je er dat nu opeens alweer bij.
                                Je bent echt in hetzelfde bedje ziek als mil1: er vanalles bijhalen dat NIKS, maar dan ook NIKS met dit topic te maken heeft. Waarom toch? Gewoon blijven provoceren veronderstel ik.
                                Da's een eerlijke inbreng. Probleem is dat ook die idioten nog altijd beweren dat ze goed bezig zijn...

En ik zie nog niet direct veel volk de verklikkertoer opgaan om misbruiken te melden. 't Is alsof je als "gewone" burger verkeersovertreders doorseint aan de politie. 'k Ken er niet veel die dat doen (en het schijnt dat het nog strafbaar is ook). Dus dat meldpunt is echt een pleister op een houten been. Geen goed steunpunt om een verdediging op te bouwen als je 't mij vraagt.
                                Met het risico om alweer beticht te worden van op de man te spelen... Dit topic ging niet over de jacht, maar over die wrede vogelvangst. Laat ons dus alstublief niet beginnen over wie zaken aanbrengt die niks met het topic te maken hebben, hé...

Comment

Working...
                                X