Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    net zo weinig als de tegenstanders hè
    En ik weet niet dat Voltigeur, want daar heb je het over, een voorstander is van het jachtgebeuren; die conclusie laat geheel voor uw rekening.
    Wat ik wel weet is dat hij de dingen nuchter bekijkt, onbevooroordeeld en daarna zijn mening onverbloemd neerpent.
    Goh, ik denk dat ik die provocerende uitlatingen van bepaalde personen hier, maar beter laat voor wat ze zijn, mil1. Je hebt gelijk, ik ben geen 100% voorstander van de jacht, in die zin dat ik het niet begrepen heb op jagers die zich niet aan de regels houden (voor zover je die nog echt jager kan noemen natuurlijk).
    Maar ja, zoals nog maar eens blijkt betekent het niet 100% tegen de jacht zijn, al snel dat je 100% vòòr de jacht bent. Nog een geluk dat de voorstanders en objectief oordelende mensen niet zo zwart/wit denken, anders was iedereen hier mij de huid aan 't vol schelden, belachelijk aan 't maken en aan 't provoceren.

Ik ben al lang blij dat ik een beetje kritisch durf te kijken naar alles wat er gebeurt. Het moet heel lastig zijn, en ook pijnlijk voor de ogen, om de hele tijd zo'n tuigje op je hoofd te hebben met oogkleppen.

En ja Koeno, ik had het over een nekschot. Wel bijzonder om zien dat je alles wat ik zeg vrolijk naast je neerlegt, er om de meest eenvoudige redenen brandhout van maakt en mij de grond probeert in te boren, maar... dat je dan iets wat ik verkeerdelijk gezegd had en vrij snel door een ander werd gecorrigeerd, wel durft aan te halen als zijnde iets dat je van mij had geleerd. Je etaleert heel mooi hoe je in elkaar steekt. Proficiat.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

1 van de vermakelijkste discussies die ik tot op heden op BD heb gezien..ben er een paar uur mee bezig geweest, vanaf post #1 tot de laatste en ik heb van alles en nog wat voorbij zien komen, door zowel voor- als tegenstanders... af en toe frons ik wel eens mijn wenkbrauwen.. en daarme bedoel ik, hoe een rotsvaste overtuiging soms kan ontaarden in fanatici-achtige toestandjes, waarbij geen enkel middel geschuwd wordt om deze en gene van hun eigen gelijk te overtuigen..(wellicht is dit gedrag ook bepaald door biologische of evolutionaire ontwikkelingen oid??)

de soep wordt eigenlijk nooit zo heet gegeten als ze opgediend wordt, of nu een leeuw behoefte heeft aan foliumzuur, dat er dierproeven gedaan worden of niet, of iemand nu wel kinderen kweekt of niet, en/of men nu wel een stukje wild of gedomesticeerd/vetgemest stukje varkensvlees eet of niet..foto´s maken is zoveel leuker...

mijn uiteindelijke conclusie is deze: we zijn in zoverre ´ontwikkeld´ geraakt, dat we zelfs op een fotoforum elkaar zowat de harsens inslaan, teneinde ons gelijk te krijgen.. zwart/wit bestaat niet op deze planeet, de wereld is zo grijs als een wilde (of tamme) muis..

het gaat in deze discussie niet meer om wat wel of niet goed is, wat verwerpelijk is of acceptabel, maar meer om het eigen gelijk.. misschien is dat wel de reden waarom homo sapiens altijd de neiging heeft om zijn eigen soort de vernieling in te helpen..(en overigens alle soorten eromheen.. )

homo sapiens zijn jager-verzamelaars, dat is evolutionair bepaald, dat heden ten dage eea ´beschaafder´ zou moeten zijn qua jagen, slachten of weet ik veel, om in een behoefte te voorzien, heeft niets te maken met wreedheid of niet.. zodra de 3e wereld-oorlog uitbreekt, komen alle oer-instincten weer terug.. eten of opgegeten worden.. we zijn te beschaafd geworden, maar onze oerinstincten bestaan nog steeds.. verschillen in wel of niet humanitair slachten van dieren is iets wat we onszelf opgelegd hebben..normen en waarden dus.. wat in onze cultuur als ´normaal´ wordt beschouwd, zal in een andere cultuur als ´anders´ gezien worden..

deze hele discussie gaat allang niet meer over of jagen wel of niet acceptabel of verwerpelijk is..we meten alles af aan onze eigen cultuur, waarden en normen..en daar gaat alles de mist ook mee in..deze discussie gaat voornamelijk tussen voor en tegenstanders over wel of niet jagen, en ieder vult naar eigen goeddunken zijn eigen verhaaltje in..

mannen blijven jagers, vrouwtjes blijven voor hun nestje zorgen..(en ook daarover zijn hele discussies te voeren.. ) als mijne vent, de ´jager´ met niets thuiskomt, dan zijn ik en de kids ook nie happy, hahaha! JAGEN zul je!

ik wens iedereen veel wijsheid toe..en een smakelijk etensmaal...

ik ga voor mijn mannetje en de kids zorgen, ik moet tenslotte toch het nestje warmhouden he? today´s menu...: hutsepot, met spek.... (het was een tam verken zenne..maar met kerst bestaat de kans dat er iets ´wilds´ op ons bordje ligt..)
      Last edited by leontine1978; 7 december 2011, 19:51.
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Ik had dit filmpje al een tijdje.... neen ik heb het niet bewerkt

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          mannen blijven jagers, vrouwtjes blijven voor hun nestje zorgen..(en ook daarover zijn hele discussies te voeren.. ) als mijne vent, de ´jager´ met niets thuiskomt, dan zijn ik en de kids ook nie happy, hahaha! JAGEN zul je!
          Dit is dus echt wel dubbelzinnig
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Dit is er nog eentje waarbij duidelijk te zien is dat ze eerst voor de ingewanden gaan en daarna zeer waarschijnlijk voor het vlees. Vanaf minuut 1:50 wordt het zeer interessant.

Het blijft hier oorverdovend stil op het forum...
            Zo zie je maar dat aanhangers van bv Jochen kuddegeest vertonen. Zonder kritisch analyseringsvermogen, moedwillig of niet.
            Jochen die dat Belgisch jagerke van zijn voetstuk blies met vlag en wimpel
            Ik lever hier bewijzen, die niet te ontkennen zijn. Maar die molshopen die onze vriend aanwees als zijnde begraven ingewanden, kan je objectief bekeken, toch niet als bewijs aanvaarden als zouden er ingewanden onder begraven liggen. Ik had eerder de indruk dat het uitwerpselen van de buffel waren die hij gedropt had tijdens zijn doodstrijd.
            En ik wijs hier Jochen niet met de vinger, hij is waarschijnlijk zeer begaan met de natuur.
            Maar je beter informeren vooraleer je iets zo maar klakkeloos aanneemt zou hier toch niet misstaan.

Ps. Ik had deze 2 filmpjes al vóór dat Jochen aan kwam draven met zijn bewijzen...
            Geduld is een schone zaak....
            Last edited by mil1; 7 december 2011, 20:44. Reden: Tekstwijziging
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Goh, ik denk dat ik die provocerende uitlatingen van bepaalde personen hier, maar beter laat voor wat ze zijn, mil1. Je hebt gelijk, ik ben geen 100% voorstander van de jacht, in die zin dat ik het niet begrepen heb op jagers die zich niet aan de regels houden (voor zover je die nog echt jager kan noemen natuurlijk).
              Maar ja, zoals nog maar eens blijkt betekent het niet 100% tegen de jacht zijn, al snel dat je 100% vòòr de jacht bent. Nog een geluk dat de voorstanders en objectief oordelende mensen niet zo zwart/wit denken, anders was iedereen hier mij de huid aan 't vol schelden, belachelijk aan 't maken en aan 't provoceren.

Ik ben al lang blij dat ik een beetje kritisch durf te kijken naar alles wat er gebeurt. Het moet heel lastig zijn, en ook pijnlijk voor de ogen, om de hele tijd zo'n tuigje op je hoofd te hebben met oogkleppen.

En ja Koeno, ik had het over een nekschot. Wel bijzonder om zien dat je alles wat ik zeg vrolijk naast je neerlegt, er om de meest eenvoudige redenen brandhout van maakt en mij de grond probeert in te boren, maar... dat je dan iets wat ik verkeerdelijk gezegd had en vrij snel door een ander werd gecorrigeerd, wel durft aan te halen als zijnde iets dat je van mij had geleerd. Je etaleert heel mooi hoe je in elkaar steekt. Proficiat.
              Ben benieuwd hoe hij gaat reageren op die filmpjes...
              En vooral meneer caleido, die mijn theorie hierover in de grond boorde dat ze er in Australië weer uitkwam.
              Last edited by mil1; 7 december 2011, 20:57.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Moest je nu eens werkende links plaatsen...
                Edit: op de eerste video zie je een leeuw met darmen in de muil, ja, maar het filmpje is zo kort dat je er moeilijk iets relevant over kunt zeggen.
                Op de tweede zie ik geen darmen gegeten worden. Er wordt wel veel aan het peritoneum getrokken...
                Last edited by ThierryM; 7 december 2011, 21:02.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                  Dit is dus echt wel dubbelzinnig
                  hij mag jagen, maar niet op andere vrouwkes he? anders krijgt ie klop op zijne kop..

ik hoef dat ook niet te zeggen, hij weet wat er anders gebeurd he?
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Moest je nu eens werkende links plaatsen...
                    Hier werken die perfect

Nog eentje om het af te leren!

Zijn er nog mensen waar de links niet werken?
                    Last edited by mil1; 7 december 2011, 20:58.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Hier werken die perfect

Nog eentje om het af te leren!

Zijn er nog mensen waar de links niet werken?
                      Je links komen hier uit op de mobiele site van youtube.
                      Op die laatste zie je heel mooi hoe die leeuw buikvlies opeet en darmen vermijdt...

Moesten die leeuwen die darmen effectief opeten, dan zou hun muil bruin kleuren én niet rood. De rode kleur duidt erop dat ze eerst voor organen zoals lever/hart gaan.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Je links komen hier uit op de mobiele site van youtube.
                        Op die laatste zie je heel mooi hoe die leeuw buikvlies opeet en darmen vermijdt...

Moesten die leeuwen die darmen effectief opeten, dan zou hun muil bruin kleuren én niet rood. De rode kleur duidt erop dat ze eerst voor organen zoals lever/hart gaan.
                        .... In de andere filmpjes is nochthans duidelijk te zien hoe ze darmen pens enz opeten...
                        Toch raar dat je dit filmpje wel kan bekijken en de andere niet. Zijn op dezelfde wijze gecopied en gepaste...
                        Maar ik zal speciaal voor jou nog een poging wagen in een volgende post, je weet wel als ik iemand kan helpen
                        Last edited by mil1; 7 december 2011, 21:30.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ben er al terug zie met nog een ander filmpje
                          Hier zien de snuiten rood en toch eten ze darmen. En er komt groene smurrie uit, en geen bruine. Dus veronderstel ik dat hun snuiten groen zouden moeten zien ipv bruin

Zoek anders op YouTube naar 'LION eating wildebeest ll'
                          Klaar en duidelijk, zelfs in close up.
                          Die 'll' staat voor een Romeinse 2
                          Last edited by mil1; 7 december 2011, 21:29.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Jagen moet je doen, tis natuurbeheer
                            Last edited by Koeno; 8 december 2011, 15:49.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ben benieuwd hoe hij gaat reageren op die filmpjes...
                              En vooral meneer caleido, die mijn theorie hierover in de grond boorde dat ze er in Australië weer uitkwam.
                              Doet je duim nog geen zeer van al dat zuigen?
                              Jij boorde mijn opmerking in de grond ("het is bullsh*it") toen ik gewoon weerlegde dat een leeuw wél meer recht heeft op doden van antilope omdat (naast 5tal andere feiten), een leeuw wél vlees nodig heeft om te overleven en een mens niet. Vanaf dan begon jij hardnekkig te leuteren over leeuwen die ook beetje magen eten en dus zou mijn stelling "bullsh*t" zijn. Hi-larisch.

Een leeuw op gelijke voet zetten met een recreatieve jager is en blijft nog altijd compleet van de pot gerukt. Be a man en geef het eindelijk eens toe, ipv te zitten zoeken naar filmpje van maagetende diertjes op youtube zodat je eigen intellectuele afgang op de achtergrond blijft.

En nee, ik ga echt geen 50 filmpjes posten van Youtube waarin te zien is dat een leeuw géén maag eet. Nee, proficiat met je Groot Tegenbewijs van je beide youtubefilmpjes. Nu ben ik echt compleet de mond gesnoerd

Had je mij niet geblokkeerd trouwens?
                              Maarja, dan heb je weer minder stof om mij haatberichten te sturen via PM.
                              Last edited by caleido; 7 december 2011, 22:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

en dat alles vanwege dit...

verder off topic kan het hier niet meer worden...

ik ga straks nog even naar animalplanet kijken geloof ik..

Comment

Working...
                                X