Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stroomtekort komende winter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stroomtekort komende winter?

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
    gratis hout hoeven niet direkt meubelen of vezelplaat te zijn , bij bij zit het heel anders
    Hout stoken in woonwijken zou verboden moeten worden.

Zelfs goed gedroogd puur hout met een overschot aan lucht verbranden zal niet voorkomen dat bij bepaalde weersomstandigheden de lucht plaatselijk grondig vervuild wordt met een zeer grote impact op de gezondheid.

Ik woon hier in een wijk met nogal wat kachels, en sommigen stoken inderdaad netjes volgens de richtlijnen, maar voor anderen is de verleiding te groot en ze gebruiken hun "allesbranders" als regelrechte restafval ovens. Je ziet dan nog amper afval voor hun deur staan tijdens de ophalingsdagen En content dat ze zijn met hun lagere afvalfactuur!! De "goei" maanden zijn alvast weer aangebroken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Zelfs goed gedroogd puur hout met een overschot aan lucht verbranden zal niet voorkomen dat bij bepaalde weersomstandigheden de lucht plaatselijk grondig vervuild wordt met een zeer grote impact op de gezondheid.

Ik woon hier in een wijk met nogal wat kachels, en sommigen stoken inderdaad netjes volgens de richtlijnen, maar voor anderen is de verleiding te groot en ze gebruiken hun "allesbranders" als regelrechte restafval ovens. Je ziet dan nog amper afval voor hun deur staan tijdens de ophalingsdagen En content dat ze zijn met hun lagere afvalfactuur!! De "goei" maanden zijn alvast weer aangebroken
      Dit kan ik volledig bijtreden. Hier in onze buurt hetzelfde. Allesbranders bij enkele buren. En verbranden maar die troep.
      Bij vochtig of mistig weer en met weinig wind komt de rook meer naar omlaag dan in de hoogte. Je moet dan alle deuren en ramen sluiten of het is niet meer te aarden. Van vervuilers gesproken. Maar daar doet men blijkbaar niks tegen.Gewoon schandalig.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Dit kan ik volledig bijtreden. Hier in onze buurt hetzelfde. Allesbranders bij enkele buren. En verbranden maar die troep.
        Bij vochtig of mistig weer en met weinig wind komt de rook meer naar omlaag dan in de hoogte. Je moet dan alle deuren en ramen sluiten of het is niet meer te aarden. Van vervuilers gesproken. Maar daar doet men blijkbaar niks tegen.Gewoon schandalig.
        Yup! dezelfde mening hier... hier een beetje verderop in de straat houdt madamme overdag kindjes bij, kinderopvang dus, en ze heeft niks beter verzonnen dan de vervuilde luiers in hun allesbrander te gooien...
        Heb al vaak goesting gehad om er eens politie bij te halen maar dan beginnen we weer aan een straatje zonder einde... Sociale controles my a$$
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Heb al vaak goesting gehad om er eens politie bij te halen maar dan beginnen we weer aan een straatje zonder einde... Sociale controles my a$$
          Ik ook.., maar die heren zijn beschermelingen van het gemeentebestuur.
          "Doen zich voor als armoezaaiers" en hebben hun mannetjes bij de gemeente.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het gaat hier wel om diepvrieskasten.

Bij de energiekontrole van vandaag met de stroomkostenmeter GT PM 04 geeft de Miele
            diepvrieskast van 228 liter een verbruik van 16,5 watt/h (gemeten over 5h).

En dit is meer dan 50% beter dan de nieuwe nofrost AEG van 254 liter van dit jaar.
            AEG verbruikt 40 watt/h , maar dit zal wel liggen aan het verbruik van de luchtventilator in de nofrost kast.

Ge ziet kringloop hoeft niet altijd minderwaardig te zijn en slecht werkend.

of topic : 6 dagen geleden GT PM 04 stroomkostenmeter Aldi gratis opgestuurd wegens defekt naar teknihall en vandaag splinternieuw toestel ontvangen (3 jaar garantie).
            En het werkt ook nog prima.
            5h meten is onvoldoende.
            Als je er juist iets in gestoken hebt, dan moet die wel even langer draaien.
            Ik kan me inbeelden dat er een verschil is, maar dit lijkt me te groot.
            Het kan dat de ene net op zijn diepste temperatuur zat, en de andere juist begon te draaien.
            Meet eens over een hele nacht.

Comment

mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Aan allen die tegen hout stoken zijn, laat me dit zeggen , zuiver hout is dezelfde uitstoot als vrijkomt in de bossen door natuurlijke verotting van hout , dit kan je terug
                vinden in iedere literatuur,maar inderdaad afval stoken zoals plastiek en isimo is totaal uit den boze,wie een normale houtkachel heeft doet dit trouwens niet omdat dat in de
                assenlade grote zwarte plekken nalaat en ook nadelig in verband met schouwbrand.

Hout verbieden in een woonwijk is een verkeerde reaktie , stoken met een goede geisoleerde schouw die een niet te lage schouwtemperatuur heeft , en stoken met
                kachel van aangepast vermogen zou al een stap voorwaarts zijn wat betreft hinder
                naar de buren toe.
                Groeten Leon
                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

......... en stoken met
                  kachel van aangepast vermogen zou al een stap voorwaarts zijn wat betreft hinder
                  naar de buren toe.
                  aha........dus er is hinder..!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    5h meten is onvoldoende.
                    Als je er juist iets in gestoken hebt, dan moet die wel even langer draaien.
                    Ik kan me inbeelden dat er een verschil is, maar dit lijkt me te groot.
                    Het kan dat de ene net op zijn diepste temperatuur zat, en de andere juist begon te draaien.
                    Meet eens over een hele nacht.
                    Sorry Tommie1 ik ben slimmer dan je denkt , de AEG kast is over 10 h gemeten, en bij de Miele kast lijkt me 5h genoeg omdat ik ook die tussen meetwaarden heb , het is te zeggen de in en uitschakelduur per cyclus, en als die op 5h hetzelfde reageert ,cyklus
                    per cyklus dan zijn we uitgepraat.(behalve als ge de deur open doet)

Het gaat hier om vriezers waar niets is bijgestoken op moment van meting.

Ik was 32 jaar meettechnicus bij Ford Genk vandaar.
                    Groeten Leon

Comment

• Re: Stroomtekort komende winter?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      aha........dus er is hinder..!
                      grt,bouk.
                      klopt Bouk , te lage schouw , niet geisoleerde schouw , sommige werken met steenkool of een mengeling steenkool-petroleum cokes.

mazout verwarming is ook niet milieuvriendelijk , dan blijft uiteindelijk gas over als zuiverste brandstof ( en electriciteit uitsluiten wegens te duur) als we hout er niet bijrekenen.
                      Hout moet met de nodige temp verbrand worden in een goede hoge schouw , in Belgie kan dat , maar in Nederland zit ge veel met woonwijken en daar hebben de schouwen
                      een vaste hoogte .
                      Het bijplaatsen van allesbranders is uit den boze , mijn kachel is een Ardense houtkachel van Efel , uitsluitend voor hout geschikt.(en hindert de buren niet).
                      Arden wood stove (googel maar eens)

off topic

Wood and Coal Stoves are sorted by manufacturer. Navigate through popular stove manufacturers like Vermont Castings, Ashley, and Hearthstone to find your stove, and then locate stove parts and accessories on the stove page.

Efel als fabrikant

en Arden Wood 082 65 als type

op deze site kan men ook andere fabrikanten en typen terugvinden
                      Last edited by dacale; 10 november 2011, 17:38. Reden: Url en info
                      Groeten Leon

Comment

mazout verwarming is ook niet milieuvriendelijk , dan blijft uiteindelijk gas over als zuiverste brandstof
                        Dat is wat ik vorig jaar gedaan heb: mijn oude stookoliebrander vervangen door een condensatieketel op gas. Weg vieze uitstoot en stank, weg mogelijke bodemvervuiling problemen door een mogelijk lekke tank

Comment

Dat is wat ik vorig jaar gedaan heb: mijn oude stookoliebrander vervangen door een condensatieketel op gas. Weg vieze uitstoot en stank, weg mogelijke bodemvervuiling problemen door een mogelijk lekke tank
                          dit zal ook bij mij de volgende stap zijn , aardgas is aanwezig op straat, maar ik heb tijd , van hout heb ik meerdere maal plezier, halen,zagen,stapelen en stoken (dit houd me fit), gas is comfort en zuiver.
                          Groeten Leon

Comment

Aan allen die tegen hout stoken zijn, laat me dit zeggen , zuiver hout is dezelfde uitstoot als vrijkomt in de bossen door natuurlijke verotting van hout ,
                            Dus het maakt jouw niet uit of ik in het bos ga zitten schijten of bij jouw in de woonkamer...

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Ik ook.., maar die heren zijn beschermelingen van het gemeentebestuur.
                              "Doen zich voor als armoezaaiers" en hebben hun mannetjes bij de gemeente.
                              och ge moest eens weten dus breek mijn mond niet open. Een zeer goede vriendin is tewerkgesteld bij PZ Rupel...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Dus het maakt jouw niet uit of ik in het bos ga zitten schijten of bij jouw in de woonkamer...

Jan
                                Eerst 3 dagen allen hout eten en je mag af komen.

Comment

Working...
                                X