Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stroomtekort komende winter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stroomtekort komende winter?

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    En wat vind je van de kleur van het licht? Er loopt daar al een ander draadje over, maar als we ooit een huis kopen zou ik ook voor zo een led spotjes gaan in combinatie met indirect verlichting.
    De kleur is prima, weliswaar iets koeler, maar zeker geen tegenvaller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      als we hier in huis, alle lampen aan doen, gebruiken we 225 watt.
      grt,bouk.
      Toch ook met een hoop leds, andes heb je ofwel een heel klein huis, of het is donker.

Comment

zozo , 'k heb nog een stroomgroepje staan van 750KW!!
        kunnen de buren ook nog inpluggen ;-)
        maar dan moet er wel dieselvoorraad blijven ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Op de beurzen is er vandaag al stroom tekort...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Op de beurzen is er vandaag al stroom tekort...
            Zijn er weer een paar die een serieuze patat hebben gekregen.
            ================================================== =====
            En de Grieken hebben Europa goed liggen gehad
            (vandaar die beurscijfers?)
            Via het nieuws op één vond ik al die opinies meer dan leuk
            Het echte motief van Papandreou weet ik niet.
            Spannend wordt heel zeker de reactie van Europa, dus hun eventuele tegenzet.
            En het resultaat van het referendum zal niet moeilijk te raden zijn.
            Wellicht Europa - 1 , en daar heb ik geld voor over; dat is nu eens waar voor me geld krijgen.
            Een eenheidsmunt maakt géén gemeenschap, geen Europa.
            Dit loop dus nog slechter af dan de fusies bij ons van de gemeenten in de jaren ' 70.
            Geen enkel land wil dat hun politieke zowel hun economische situatie onder de macht van Brussel valt.
            (sorry voor mijn afwijking )
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

We wijken af naar een slotje en op zich is het wel een interessant topic. Iemand mijn videoke eigenlijk bekeken?

Comment

Iemand mijn videoke eigenlijk bekeken?
                Ja ja, zeker
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
                  Yep, maar de sossen kunnen er niet mee leven... zal mij een worst wezen. Freya heeft ook eerst haar oud-herenhuis laten isoleren om nadien de subsidies te verlagen...
                  Freya zou zoiets nooit doen , ze is een product van de Limburgse PS, euh, SP-A (Steve - multicultureel - Stevaert, Caroline - ik zeg niet nee tegen een toffe ministerpost - Genez, Willy - Agusta - Claeys, ... Stuk voor stuk mensen die het beste voor hebben voor hun medeburger (of was het voor zichzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
                    Yep, maar de sossen kunnen er niet mee leven... zal mij een worst wezen. Freya heeft ook eerst haar oud-herenhuis laten isoleren om nadien de subsidies te verlagen...
                    Er zijn er nog Koen zoals Maria Arena.
                    En Freddy V. en zoontje Raoul
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Ik zie het zo al voor mij. De eerste uitval omwille van niet genoeg kunnen leveren.
                      ALS (idd, als) dit al zou gebeuren zie ik de politiekers zich niet snel genoeg afstand te nemen van het gebeuren:
                      * wij hebbben voor het langer open blijven van de kerncentrales gevraagd maar de anderen wilden deze gesloten hebben
                      * wij hebben gevraagd naar alternatieven maar de andere hebben geen budget vrij gemaakt
                      * het is de schuld van Electrabel
                      * het is de schuld van de hoge olieprijzen
                      * het is de schuld van de Walen
                      * nee, de Vlamingen
                      * nee, Dexia
                      * nee, de immigranten

En zo zitten we nog steeds in het donker ...
                      Ik hoop van harte dat bepaalde partijen een nog grotere pandoering krijgen dan bij de laatste verkiezing en er eens echt beslissingen genomen durven te worden. Als de NV België een land was was er geen klant die er iets aan kocht. De NV België weet zelf niet meer wat het verkoopt.

Nee, België moest en zou het voortouw nemen met de vrijmaking van de energiemarkt omdat Robert de beste van de klas wou zijn maar beter in zijn café had blijven staan. Wie kan in godsnaam een bedrijf (Electrabel, Nuon, ...) met de vinger wijzen want een prive bedrijf is gemaakt om winst te maken?

Toch voor iedereen een warme winter gewenst voor de meest gunstige prijs
                      Ik zit er voor niets tussen, echt niet.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                        ik ben alvast begonnen , grote houtkachel geinstalleerd en die werkt op gratis hout op dit moment.(sommige indirekte verwarmingen niet meer nodig of minder)

Niet zo meteen een verstandige keuze imho, wanneer iedereen op gratis hout begint te verwarmen vallen we binnen 10 jaar allemaal dood, je mag zelf invullen waardoor...

Iedereen terug de fiets op, jaja ook door regen en wind, en geen gezeur als het ergens binnenshuis maar 20°C is, theelichtjes of kaarsen aansteken voor de gezelligheid i.p.v.
                        uw ingebouwde spots te dimmen, slechts één keer per week aan de pc en niet alle dagen
                        uren voor het schermpje hangen, dichtbij vakanties houden i.p.v. 1000km te overbruggen per auto of vliegtuig, enz.

Wanneer ieder van ons een heel kleine duit in het zakje doet zal de wereld er binnen 10 jaar al heel anders uitzien, toch?
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Wanneer ieder van ons een heel kleine duit in het zakje doet zal de wereld er binnen 10 jaar al heel anders uitzien, toch?
                          En een beetje minder kindjes maken

Comment

Wel blijven oefenen!
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Van mij zal 't niet afhangen, heb geen kids en zal er ook nooit hebben.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

méér kindjes!! blijf je warm zonder te moeten stoken!!!

Comment

Working...
                                X