Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stroomtekort komende winter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Stroomtekort komende winter?

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Dus het maakt jouw niet uit of ik in het bos ga zitten schijten of bij jouw in de woonkamer...

Jan
    Voordat je gaat schijten in het bos of iemands living, zoek eens op google. Ik zal je even helpen: hier. en kijk eens onder brandhout.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Toen ik vanavond naar de fotoclub reed (op de fiets, zoals gewoonlijk) rook ik weer op verschillende plaatsen verbrande plastiek. Tijdens het stookseizoen wordt er op die manier volgens mij heel veel afval verbrand.
      Rijkevorsel is de gemeente waar ze per inwoner het minste huisvuil ophalen, waarschijnlijk stoken de meesten hun afval gewoon op in hun allesbrander.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dus het maakt jouw niet uit of ik in het bos ga zitten schijten of bij jouw in de woonkamer...

Jan
        Jan wist ge dat een ecologisch toillet bestaat uit houtsnippers.
        Laatst waren japanners op bezoek in één van die groene tuintjes waar men ecologisch
        en op natuurlijke wijze werkt , en één van hen moest naar toillet , en de compostmeester verwees hem naar een plaats achter een schutting waar houtsnippers op de bodem waren aangebracht " BELANG VAN LIMBURG".
        Of de japanner er is op ingegaan weet ik niet , maar ze waren wel gëintresseerd , omdat
        dit een toilet was zonder water (deze toepassing is uiteraard niet geschikt in een kleine
        tuin en in een woonwijk, thuis kan het , oppervlakte 26a)

off topic
        nb ik gebruik ook een normaal toillet zoals iedereen en toch heb ik er buiten nog 1 zoals
        vroeger , zonder water , ik heb er een WC bril opgemonteerd en in de deur is een hartje uitgehaald.(boerderij)

Uw vergelijking gaat niet op , sorry Jan , ge schiet met een heel varkentje.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Voordat je gaat schijten in het bos of iemands living, zoek eens op google. Ik zal je even helpen: hier. en kijk eens onder brandhout.
          Dank U ,nog iemand met gezond verstand.
          Groeten Leon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            en ze heeft niks beter verzonnen dan de vervuilde luiers in hun allesbrander te gooien...
            En dit is pure onzin .... Gebruikte luiers zitten vol van materialen die niet brandbaar zijn (een of ander soort spul op basis van polymeren of zo) ... alleen de buitenkant zal weggeschroeid zijn , maar voor de rest blijft de massa nagenoeg hetzelfde hoor...
            Ik heb dit ooit in't verre , verre verleden zelf ook eens geprobeerd en je hield een nog grotere vuiligheid over ..
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
              Jan wist ge dat een ecologisch toillet bestaat uit houtsnippers.
              Laatst waren japanners op bezoek in één van die groene tuintjes waar men ecologisch
              en op natuurlijke wijze werkt , en één van hen moest naar toillet , en de compostmeester verwees hem naar een plaats achter een schutting waar houtsnippers op de bodem waren aangebracht " BELANG VAN LIMBURG".
              Of de japanner er is op ingegaan weet ik niet , maar ze waren wel gëintresseerd , omdat
              dit een toilet was zonder water (deze toepassing is uiteraard niet geschikt in een kleine
              tuin en in een woonwijk, thuis kan het , oppervlakte 26a)

off topic
              nb ik gebruik ook een normaal toillet zoals iedereen en toch heb ik er buiten nog 1 zoals
              vroeger , zonder water , ik heb er een WC bril opgemonteerd en in de deur is een hartje uitgehaald.(boerderij)

Uw vergelijking gaat niet op , sorry Jan , ge schiet met een heel varkentje.
              Hout stoken in een woonwijk levert overlast op. Rottend hout in het bos niet.

Zelfde geldt voor schijten in iemand woonkamer versus in het bos.

Jan

Comment

Hout stoken in een woonwijk levert overlast op. Rottend hout in het bos niet.

Zelfde geldt voor schijten in iemand woonkamer versus in het bos.

Jan
                Geschikt hout stoken volgens de regels zal weinig problemen geven.
                Fossiele brandstoffen zijn eindig. Klik
                Aanplantingen van snel groeiende houtsoorten zijn een oplossing. Klik en klik.
                Over alles en nog wat klagende buren is ook een probleem. Zeker als ze dan ook nog eens in jouw living willen komen schijten.
                Mvg.
                Robert

Comment

Geschikt hout stoken volgens de regels zal weinig problemen geven.
                  Fossiele brandstoffen zijn eindig. Klik
                  Aanplantingen van snel groeiende houtsoorten zijn een oplossing. Klik en klik.
                  Over alles en nog wat klagende buren is ook een probleem. Zeker als ze dan ook nog eens in jouw living willen komen schijten.
                  "In de meeste kachels en in alle open haarden is de temperatuur véél te laag om tot volledige verbranding te komen. Daardoor zullen in de praktijk nóg meer gevaarlijke stoffen vrijkomen, waaronder koolstofmonoxide, giftige PAKs en bij vervuild hout soms ook kankerverwekkende dioxinen. "

Bron: http://www.milieucentraal.nl/themas/...ig-hout-stoken

Jan

Comment

Er zijn centrales die op biomassa draaien, en die voor zo goed als 100% gesubsidieerd worden door de staat. Maar die biomassa zelf, die wordt wel aangevoerd met een groot schip dat op diesel loopt en een aantal duizenden kilometers moet afleggen om de biomassa naar de centrale te brengen.

Sinds er pellets gestookt worden is de prijs van vezelplaten (een heel belangrijk bouwmateriaal) flink de hoogte ingegaan. Ik denk niet dat het de bedoeling is om bouwmaterialen op te stoken...

Het is door de subsidies dat er zo'n centrales draaien, laat de subsidies wegvallen, dan liggen die centrales de volgende dag al stil, want dan is er niets meer aan te verdienen (toch niet in Belgie, er zijn wel landen waar het mogelijk is om voor voldoende biomassa te zorgen op een ecologisch verantwoorde manier, en dat is dan wel een heel andere zaak).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

"In de meeste kachels en in alle open haarden is de temperatuur véél te laag om tot volledige verbranding te komen. Daardoor zullen in de praktijk nóg meer gevaarlijke stoffen vrijkomen, waaronder koolstofmonoxide, giftige PAKs en bij vervuild hout soms ook kankerverwekkende dioxinen. "

Bron: http://www.milieucentraal.nl/themas/...ig-hout-stoken

Jan
                      Op de site waar jij naar verwijst staat niets anders dan wat ik schreef.
                      Kort: geschikt hout op een correcte wijze.
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Kort: geschikt hout op een correcte wijze.
                        Dat doet misschien 1 op de honderd. Verbieden dus.

Jan

Comment

nog en voorbeeld van besparing met berekening erbij.

eenvoudige tijdklok (Action 2.5 euro) verbruikt 1W/h 8.7kwh op jaarbasis

maar schakelt 20 watt uit gedurende 8h snachts (2 toestellen in standby)

afschrijving klok 5 jaar.

winst 46 kwh / jaar of 6 a 7 euro op jaarbasis.

Als ge dit kunt doen op toestellen die ge maar sporadisch gebruikt , volledig uitschakelen , of 1h per dag inschakelen via klok ,omdat sommige toestellen hun tijdsinstelling verliezen, zoals mijn Medion HD DVD recorder,
                          bespaart ge bijna het drie dubbele.

nb nog een verbruiksmeting uitgevoerd op Frigo - Diepvriesvakje gedurende 12h
                          verbruik 20w/h (Bauknecht 15 jaar oud) , dit is voor mij voldoende zuinig
                          houden dus.
                          Last edited by dacale; 12 november 2011, 06:58. Reden: tekst toevoeging
                          Groeten Leon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            En dit is pure onzin ....
                            Ik dacht het niet nee, vanwaar komt dan die vreselijke urinegeur die in onze straat hangt? Die diep doordringt tot in je slaapkamer en zelfs tot in kleerkast wanneer bij mooi weer mijn muggenraam instaat?

enfin, nog een interessant artikel gevonden m.b.t. het topic (geen schokkend wereldnieuws hoor).

De Belgische consument betaalt in vergelijking met de rest van Europa veel voor zijn elektriciteit. Dat blijkt nog eens uit een nieuwe Europese vergelijking.
                            Uit het recente kwartaalrapport (11 november) over de Europese elektriciteitsmarkten van het directoraat-generaal voor energie van de Europese Commissie, blijkt dat België het duurste land is van de EU voor een kleine elektriciteitsklant, als de belastingen niet worden meegerekend.

Het gaat om klanten met een verbruik tussen 1.000 en 2.500 kWh, of gezinnen bestaande uit 1 à 2 personen. Er wordt enkel rekening gehouden met de energieprijs en de distributie- en transportkost. Wordt wel rekening gehouden met belastingen, dalen we een aantal plaatsen, maar blijft België bij de duurste landen.

Slechter dan Europees gemiddelde
                            Er wordt ook gekeken naar de evolutie van de elektriciteitsprijs. Daaruit blijkt dat in de eerste zes maanden van 2011 de stroomprijs voor gezinnen met iets meer dan 8 pct is gestegen tegenover het voorgaande semester. Ons land is daarmee de vierde sterkste stijger binnen de EU. Enkel Finland (12,4 pct), Noorwegen (11,9 pct) en Letland (11,5 pct) kennen een sterkere stijging. Het gaat om gezinnen met een verbruik tussen 2.500 en 5.000 kWh. België scoort daarmee slechter dan het Europese gemiddelde van 3,5 pct stijging.

Reden van de sterke stijging in België is de maandelijkse indexering van de energiecomponent op onze stroomfactuur. Dat gebeurt op basis van een formule, waarbij wordt gekeken naar de prijzen van gas, steenkool en olie. De stijgende olieprijzen hebben zo hun gevolgen op de stroomfactuur. De federale regulator Creg heeft in het verleden al zware kritiek geuit op die indexering.

Gevraagd naar een reactie luidt het bij de Creg dat ook zij constateren dat België "niet in het goede deel van de klas" zit als de elektriciteitsprijzen worden vergeleken. (belga/jv)

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Ik dacht het niet nee, vanwaar komt dan die vreselijke urinegeur die in onze straat hangt? Die diep doordringt tot in je slaapkamer en zelfs tot in kleerkast wanneer bij mooi weer mijn muggenraam instaat?
                              Curieus .... zijn de tijden en pampers dan zo veranderd ??
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Dat doet misschien 1 op de honderd. Verbieden dus.

Jan
                                is wel grof hee ..... iedereen over dezelfde kam scheren !!
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X