Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile vikings

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobile vikings

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Het nieuwe (zorgvuldig weggestopte) Proximus aanbod is zelfs iets beter dan MV, maar wel nog zo'n 33 % duurder. (20 ipv 15 euro per maand).

Deze week nog een Proximus folder in de bus, wel geen spoor van hun beste aanbod. Ze hebben er trouwens een aparte site voor opgezet, op de reguliere site wordt het doodgezwegen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Die 5 € die je meer betaalt krijg je terug onder de vorm van roaming. (10 Mb a 0,5 € ) Je kan die desnoods opsparen tot 100 Mb.

Is inderdaad wel vreemd dat ze deze aanbieding wegstoppen. Zelfs verlengen moet je via een aparte pagina doen en niet via pay & go site.
    Wat betreft die 5€ verschil: naast het feit dat je daarvoor idd 10€ roaming krijgt, die dan nog cumuleerbaar is(!!), naast het feit dat het netwerk tig keer beter is, naast het feit dat je gewoon 2000 sms'en gratis hebt, en niet 1000 naar andere en 1000 naar MV zelf,... mag je niet vergeten dat dit ook gewoon 5€ méér BELWAARDE is hé
    Je kan dus ook 20 minuten langer bellen!

En de reden dat ze geen reclame maken: hun doelgroep is de mensen die bij MV zitten of er anders naartoe zouden gaan. Deze komen met MV in contact via mond-tot-mondreclame, hoofdzakelijjk op internetfora. En deze thread is het bewijs dat ze die markt het best bespelen op de wijze waarop ze het nu doen. Méér reclame maken zou in eigen vlees snijden zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze érg blij zijn met hun nieuwe tariefformule. Ik anders wél
    Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      • In het buitenland heel dikwijls telefonisch onbereikbaar
      • sms berichten komen soms paar dagen later aan
      • In het buitenland slechts overeenkomst met beperkt aantal operators
      • Alleen in de grote steden / agglomeraties heb je 3G
      • zonder 3G is VOIP bijna onmogelijk
      • dataverkeer gekapt op 1 mb
      • Regelmatig netwerk storingen bij Base
      • In Bulgarije kon ik met MV niet naar lokale telefoons bellen
      • In de uithoeken van België (waar ik veel vertoef) geen dataverbinding wegens te traag netwerk
      • support telefonisch slechts bereikbaar tijdens kantooruren

• Hangt ervan af waar in het buitenland, zelf als mv al in frankrijk en engeland vertoefd en daar geen enkel probleem gehad.
      • Nog geen last van gehad (vroeger bij mobistar wel)
      • zie 1
      • Ik woon in Genendijk (waar de helft hier niet eens het bestaan van kent...) Enkele straten en een kerk, dichtst bij gelegen grote stad = hasselt (20km ongeveer) en ik heb 3G hier.
      • /
      • /
      • Enkel geen bereik op mijn werk, maar dat ligt aan de isolatie van de koelcellen waarin ik werk, soms wel eens een storing maar nu ook niet elke dag.
      • Ben ik nog niet geweest, dus dat kan
      • Dat kan ook, zoveel kom ik daar niet.
      • Telefonische support is idd niet het ideale (waar wel?), maar wat betreft ondersteuning via mail, sociale media, de duidelijke structuur van hun website,... steken ze anderen ver voorbij.

Om maar even te zeggen dat veel afhangt van waar je woont en waar je zoal komt...
      (Op hun website staat trouwens ook ergens een kaart met visualisering van de 3G dekking)

Yannick

Comment

Dat van die sms berichten kan ik bevestigen. Ik heb geen MV maar mijn zoon wel. Het is alleen bij smsen naar of van hem dat er uren vertraging bij is. En als hij bij zijn schoonouders is (+/- 10 km van Hasselt, +- 20 van hier) is hij gewoon onbereikbaar via gsm.

Om nog maar eens te bevestigen dat er veel van afhangt waar je bent of komt.

Comment

al een jaar en 6 maand zeer tevreden klant hier bij Movile Vikings.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
            En de reden dat ze geen reclame maken: hun doelgroep is de mensen die bij MV zitten of er anders naartoe zouden gaan. Deze komen met MV in contact via mond-tot-mondreclame, hoofdzakelijjk op internetfora. En deze thread is het bewijs dat ze die markt het best bespelen op de wijze waarop ze het nu doen. Méér reclame maken zou in eigen vlees snijden zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze érg blij zijn met hun nieuwe tariefformule. Ik anders wél
            Lees eens #29 erop na, vrijwel identiek van wat jij hier schrijft.

A propos, ik denk dat anderzijds MV wél blij is met hun (enige) tariefformule.

En als Proximus nu al niet erg blij is met hun "nieuwe" formule, dan is dat wel een héél mooi compliment voor MV. En je kan al voorzien wat er zou gebeuren met hun "ongewenst" tarief als ze hun doel zouden bereiken. Moet ik geen tekeningetje bij maken zeker.
            Eén gerustselling: elke dag stijgt de teller bij MV gestaag, en na een paar maanden heeft Proximus nog geen 5000 "overlopers" kunnen overtuigen (ofwel liegen ze op hun eigen site: supertarief enkel voor de 5000 eerste intekenaars).

Maar jij zit nu wel met de (tijdelijk ?) beste tariefformule, mijn zoon ook trouwens. Uiteraard voor wie onbezorgd wil surfen met zijn GSM of Tablet.

Alleen heeft dat tarief als hoofdzakelijk doel een concurrent te proberen platwalsen en niks meer. Alleen daarom blijf ik dan maar liever bij het origineel...
            Last edited by nete; 15 januari 2012, 21:10.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Lees eens #29 erop na, vrijwel identiek van wat jij hier schrijft.
              (...)
              Maar jij zit nu wel met de (tijdelijk ?) beste tariefformule, mijn zoon ook trouwens. Uiteraard voor wie onbezorgd wil surfen met zijn GSM of Tablet.

Alleen heeft dat tarief als hoofdzakelijk doel een concurrent te proberen platwalsen en niks meer. Alleen daarom blijf ik dan maar liever bij het origineel...
              Goed, stap voor stap:
              Ten eerste: ik heb niet de gewoonte te reageren alvorens slechts de helft van het voorgaande te lezen. #29 is echter in mijn ogen ook helemaal niet "vrijwel identiek".
              Waar ik de reden voor de weinige reclame aanduid bij de promotiestrategie, de bestaansreden van de tariefformule en de doelgroep ervan, spreekt u over zichzelf kannibaliseren en de concurrent vermoorden.

Verder uitweiden hierover zou ongetwijfeld tot discussie leiden en daar heeft u m.i. teveel zin in.

Mag ik nog uw zoon en alle anderen geruststellen:
              Een aangeboden tariefformule waarop je hebt ingetekend, blijf je behouden. Ook al wordt die reeds jaren niet meer aangeboden, ze kunnen hem niet van je afpakken of "intrekken".
              Ikzelf heb bij voorbeeld tot en met 2008 een tariefformule gehad die sinds 2001 niet meer werd aangeboden. Dit leidde wel eens tot hilariteit bij contact met de helpdesk alwaar het personeel er meestal nog nooit van had gehoord
              Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Maar uiteraard is MV niet "hét van hét" voor iedereen.
                Dit staat ook in #29

Comment

Ik overweeg ook de overstap van mobistar (euphony) naar Mobile Vikings.

Ik heb sinds ik een smartphone heb, een extra abo genomen voor internet aan 5 euro voor 5 mb, maar daar spring je niet ver mee natuurlijk!

Enig probleem is dat ik nog contractueel vasthang aan mobistar tot november 2012. Ik heb daar een abo van 4 euro per maand (eulikeit), maar krijg toch telkens rekeningen van tussen 15 en 20 euro (incl die 5 euro voor internet). Ik moet me eens informeren, maar als ik mijn contract opzeg zal ik een boete moeten betalen vermoed ik? Hoeveel die gaat zijn is me een raadsel maar het zijn nog 9 maanden, dus in het slechste geval zal dat 36 euro zijn (9x4), of is het zo simpel niet? Dat internet abo is gewoon een optie die ik zo kan stopzetten als ik het goed begrijp.

Mobile Vikings dan, het aanbod spreekt me erg aan, al ben ik wat bang door verhalen over slechte ontvangst, lagere snelheid internet, en regelmatig uitvallen van de server?
                  Maar ik lees ook vooral positieve commentaren.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is... Stel ik herlaad voor 15 euro op 1 februari, ik sms wat en surf wat maar blijf binnen de limiet,... en ik bel slechts 10 minuten in een ganse maand. 10 X 0.24 euro is 2.4 euro. Ik heb op 1 maart dus 12,6 euro over. De maand is om dus mijn gratis sms'en en datavolume zijn opgebruikt. Maar kan ik die 12.6 euro 'opbratsen' aan sms-internet en bellen vooraleer ik opnieuw herlaad of ben ik die kwijt?

Als bestaande klanten een nieuw lid aanbrengen krijgen beiden een herlaadbeurt gratis van 15 euro, klopt dit? Hoe lang is die geldig? Of moet je die direct gebruiken in de eerste maand en heb je er eigenlijk niets aan? Als ik de overstap ga wagen zoek ik dus iemand die mij en zichzelf 15 euro cadeau wil doen... :-)

Ik ga er nog een nachtje over slapen.
                  Veel risico neem je niet want als het tegenvalt ga je er gewoon weer weg, je hangt niet vast aan een contract wat ik een heel groot voordeel vind!
                  Last edited by fenix; 28 januari 2012, 06:43.
                  Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Fenix, als je op het einde van de maand nog geld over hebt wordt dat overgezet naar de volgende maand als je opnieuw oplaadt, je cumuleert dus je waarde, er gaat niets verloren.
                    Laad je niet op dan wordt het resterend bedrag gebruikt om te telefoneren, te smssen en te surfen . . . hoeveel het je dan kost om te surfen weet ik niet . . . maar ik doe het meestal zo . . . anders krijg je op den duur toch vrij grote bedragen.
                    Ik kan je eventueel aanbrengen ( iemand heeft dat voor mij ook gedaan ) de extra 15€ die je dan krijgt wordt gewoon bewaard, hoelang weet ik niet juist maar je hebt zeker enkele maanden de tijd dacht ik.

Op de website van MV zal je wel alle info kunnen vinden denk ik, hun helpdesk schijnt ook heel goed te zijn, ik heb ze nog niet nodig gehad dus ik spreek enkel van horen zeggen.

PS : 3G verbinding is bij Proximus echt wel beter . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Fenix, als je op het einde van de maand nog geld over hebt wordt dat overgezet naar de volgende maand als je opnieuw oplaadt, je cumuleert dus je waarde, er gaat niets verloren.
                      Je kan ook een deel van je niet gebruikt tegoed recupereren via betaallijn.be. Per 2 euro bellen krijg je 1.17 euro uitbetaald. En het werkt, ik heb het getest voor 4 euro en er is een overschrijving van 2.34 euro onderweg.
                      Ik spaar ook altijd wat resterend tegoed op voor als ik in het buitenland op vakantie ben.

Ik dacht dat surfen na de gratis periode bij MV 0,5 euro/MB gefactureerd wordt.

Comment

Bij je opzegkosten moet je rekenen op de maanden nog te gaan x het bedrag. Dus in jouw geval is dat 11*4= 44 euro. Best eens binnenspringen bij Mobistar voor zekerheid.

Ik ben nu een goed halfjaar MV en ik heb echt niks van klagen ivm de ontvangst enzo. Ik heb overal al ontvangst gehad, en internet heb ik waar ik het nodig heb. Ok niet altijd aan full speed, maar dat ik niet altijd nodig. Ik heb wel even geduld als ik de krant wil lezen op de trein

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag

Ps: ik ben wel kandidaat als je iemand zoekt om je aan te brengen
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Bedankt voor de tips allemaal.

Ik ben sinds gisteren ook een tevreden lid van Mobile Vikings.

Ik heb ervoor gekozen om mijn contract met Mobistar gewoon te laten lopen tot het om is (tot november aan 4 euro/maand). Dan zeg ik het contract (op tijd) op. Ik zou dat nu ook al kunnen doen maar wie weet moet ik dan nog een boete betalen.

Wat die betaallijn.be betreft... Dit is wel interessant. Stel dat je bij Mobile Vikings herlaad voor 15 euro en je belt in die maand helemaal niets... Dan kan je via betaallijn.be ongeveer 9 euro recupereren en heb je eigenlijk dus voor 6 euro per maand (vrijwel) onbeperkt internet en (vrijwel) onbeperkt sms... Das wel straf hé. Nu, in de praktijk zal dit zo niet altijd zijn, maar ik ben geen grote beller en regelmatig bel ik maar een tiental minuten per maand. Ik heb vooral voor MV gekozen voor het datavolume en de sms'en.

Wat het aanbrengen betreft, sorry mannen maar ik heb toevallig iemand in mijn vriendenkring gevonden die met de 15 euro is gaan lopen! Nu kan ik ook proberen wat mensen te overtuigen voor MV te kiezen... Op naar de 100.000 klanten!!!

Eerste indruk van MV; zeer tevreden, tot nu toe overal ontvangst, en op de plaatsen waar het voor mij belangrijk is zoals bv mijn werk een snelle verbinding (3g!). Zeer overzichtelijk qua verbruik/beltegoed via de mobilie vikings app. Eindelijk kan ik echt genieten van m'n smartphone!!!
                          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                            Ik heb ervoor gekozen om mijn contract met Mobistar gewoon te laten lopen tot het om is (tot november aan 4 euro/maand). Dan zeg ik het contract (op tijd) op. Ik zou dat nu ook al kunnen doen maar wie weet moet ik dan nog een boete betalen.
                            Je kan misschien eens informeren.

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                            Eerste indruk van MV; zeer tevreden, tot nu toe overal ontvangst, en op de plaatsen waar het voor mij belangrijk is zoals bv mijn werk een snelle verbinding (3g!). Zeer overzichtelijk qua verbruik/beltegoed via de mobilie vikings app. Eindelijk kan ik echt genieten van m'n smartphone!!!
                            Helaas is en blijft die "zogezegde" slechte dekking hét (vrijwel enige) argument van de concurrenten.
                            En als je het dikwijls genoeg herhaalt geloven velen dat op de duur nog ook.
                            Last edited by nete; 3 februari 2012, 09:20.

Comment

Je kan misschien eens informeren.

Helaas is en blijft die "zogezegde" slechte dekking hét vrijwel enige) argument van de concurrenten.
                              En als je het dikwijls genoeg herhaalt geloven velen dat op de duur nog ook.
                              Dekking heb ik inderdaad bijna overal, 3G daarentegen is bij mij eerder uitzondering dan de regel, desondanks dat vind ik de snelheid nog meer dan werkzaam genoeg . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een boete zal je niet moeten betalen als je jouw abonnement nu al opzegt, wel zal je het maandelijkse abonnementsgeld tot het einde van het contract nog moeten betalen, wat voor sommige personen hetzelfde is als een boete betalen...

Wat de dekking van Mobile Vikings betreft, dit zal inderdaad wel meevallen, maar aangezien ze het netwerk van andere providers gebruiken zijn ze ook afhankelijk van wat deze aanbieden, en het is nu eenmaal een feit dat deze later dan Proximus begonnen zijn met het uitrollen van een 3G netwerk, maar dit verschil zal na verloop van tijd wel verdwijnen. In vergelijking met Mobistar zal het inderdaad geen verschil zijn.
                                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Working...
                                X