Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile vikings

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobile vikings

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als het zo verder gaat dan gaat MV op de duur Base "opeten". En paar weken terug 75000 klanten, nu al 79112.
    Ziet er naar uit dat MV-ers vanaf juli een uur per dag gratis naar andere MV-ers gaan kunnen bellen (belofte van MV indien ze tegen 1 juli (dacht ik) 100000 klanten hebben.
    Op dit moment 90866, ze groeien dus ongestoord verder, en dat zonder 1 eurocent reclame.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Intussen zitten ze boven de 103.000 en kunnen MV-ers onderling een jaar lang één uur per dag gratis naar mekaar bellen.
      Straffe prestatie ondanks het feit dat Proximus (onderhuids) MV de oorlog heeft verklaard.

Comment

Ik merk hier plots wat vreemds op met MV.
        Zit nu in het Zuiden van Frankrijk en mijn bundle verviel zaterdag de 30ste.

Om 7:15 op 5 juli krijg ik een sms 'your free data and sms bundle will expire on 04/07 16:41' (sms al een dag te laat).
        Een uurtje of 2 later krijg ik een andere sms met 'your data bundle has expired, you will soon be paying for you internet use'.

Over die grace period vind ik nu maar bitter weinig met MV en ik wil absoluut vermijden dat ik 1) nu betaal voor iets wat ik niet wil gebruiken wegens crazy roaming charges 2) Ik de grens terug overga en het ding toch mails etc gaat binnentrekken en er zo even 80 a 100€ gaat doorjagen (en ja dat is reeds gebeurd, met een 'pech' antwoord van MV).

Inloggen en betalen op publieke hotspots doe ik gewoon al niet.
        Wat mij het meeste stoort is dat ze blijkbaar om de haverklap zaken kunnen veranderen, en niet alleen in het voordeel blijkbaar.

Comment

Wat die sms'jes betreft:
          Volgens wat ik opgevangen heb, zijn ze bij Mobile Vikings nu gestart met de sms- waarschuwingen te versturen bij een laag belkrediet, data die bijna is opgebruikt,...
          Tot voorheen kreeg je enkel een sms'je wanneer je bundel bijna verviel een aantal dagen op voorhand. Nu zouden er dus een aantal andere sms'jes extra verzonden worden (vermoedelijk volgens de wens van de klant). Ik heb de laatste week ook een aantal van deze sms'jes ontvangen, maar vermoedelijk ging dit dus om nog 'foutieve zaken'...
          Foutje, moet kunnen baas... (en zeker als het een test is, lijkt mij)

Als tweede puntje, je vraag over de 'grace period':
          Dit is een geste die Mobile Vikings deed (en nog steeds doet) bij de opstart van hun netwerk... Was altijd aangekondigd dat dit maar heel even ging zijn (ook omwille van testen, starten,...). Dus ik vind persoonlijk dat ze al heel veel 'toegeven', zodat wij ook buiten onze bundel (de gratis maand) nog gratis van dit mobiele datanetwerk gebruik kunnen maken.
          De bedoeling is nog steeds dat de data gratis is binnen de maand na herlading (en daarbuiten betalend).

Als je in het buitenland bent, schakel je best je data uit als je hier geen gebruik van wenst te maken. Je zal hiervoor namelijk minimum 0,50 EUR betalen per megabyte. Ook al ben je nog binnen de maand na herlading. De gratis bundel telt namelijk enkel in Belgie.

Wanneer je terug de grens over zal komen en je wil niet dat je moet betalen voor je internetverbruik, zal je ook je verbinding moeten uitzetten...
          Het kan dat je nog binnen de grace period valt, maar dit weet je nooit. Dit hangt af van hoe lang de laatste herlading is geleden en van het aantal gedownloade megabytes binnen jouw grace period.

Het enige dat aan het veranderen is, is dat ze bij Mobile Vikings (terecht) strenger aan het worden zijn op de grace period.
          Deze is aan het verkorten en de hoeveelheid dataverbruik binnen deze periode is aan het inkrimpen.

Niet vergeten: Mobile Vikings is nog steeds de goedkoopste speler op de markt op vele vlakken... Maak maar eens een vergelijking
          Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

Dajero,

Kan wel allemaal zijn dat ze strenger worden. Sommige profiteren daar uiteraard van, maar dan moet er een duidelijke communicatie komen.
            Als ze het nu even op 5 dagen zetten gaan ze een massa extra geld verdienen met mensen die vergeten de data af te zetten als ze over de grens rijden en er automatisch mails etc binnenkomen.

In mijn situatie kan ik zeggen dat ik al 2,5 jaar klant ben van hen. 1 keer zat ik voor een langere tijd in het buitenland (data roaming stond af) en is er op de dag dat ik terug kwam voor serieus wat geld afgegaan. (reken maar uit 15€ x x-maanden)
            Vermits ik een werk-gsm heb bel en sms ik daarmee en wordt de MV uitsluitend voor data (en noodgevallen) gebruikt aan zo'n 4 a 5MB op een normale dag dus een veelgebruiker kan men mij niet noemen.

Nu goedkoopste speler noemen hangt af van wat je nodig hebt. Ik zou evengoed eens kunnen gaan kijken bij die Colroyt mobiel etc voor mijn behoeftes.

Comment

Ik hebb ondertussen MV verlaten, hun mobiel internet is om te huilen . . . ik heb nu een Generation Connect kaart van Proximus, iets duurder, namelijk 20€/maand maar je hebt wel 18 min meer beltijd en je krijgt elke maand 10 mb mobielinternet extra voor gebruik in het buitenland ( cumuleerbaar ), voor de rest bijna dezelfde voorwaarden als MV : 80 min bellen, 2000 smssen naar ALLE providers, 2 GB mobiel internet en als extraatje die 10 mb elke maand voor gebruik on het buitenland . . . .
              En het mobiel internet van Proximus is echt wel top
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Francis, uw eerste en laatste zin is er wel over hoor. Waar ik me overal begeef is er weinig verschil in 3G bereik tussen beiden. Het 3G net van Proximus is wel sneller, maar hun Edge lijkt me zelfs trager dan MV.
                Midden in een stedelijke omgeving in Sint-Amandsberg bij Gent Edge (buiten op straat) en op de trein tussen Gent, Antwerpen en Neerpelt voor 90% van de tijd Edge, zo hoog moeten ze dus ook niet van de toren blazen.
                Ik dacht dus hoogst uitzonderlijk nog eens op Edge terecht te komen, niks is minder waar.
                Last edited by nete; 8 juli 2012, 22:38.

Comment

En toch is het zo bij mij, omgeving Klein Brabant....verschil is echt heel groot.... met MV amper verbinding, met proximus bijna altijd 3G of HSPA ( of hoe noemt ook alweer)
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als ik over de grens ga, denk ik toch altijd even na over mijn gsm gebruik...
                    Ik sms minder, ik bel niet meer en data zet mijn smartphone automatisch uit.
                    En moest dit laatste niet het geval zijn, deed ik dat zelf wel.

Wat bedoel je juist met geld afgegaan op de dag dat je terug bent gekomen?
                    Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dajero1989 Bekijk bericht

Wat bedoel je juist met geld afgegaan op de dag dat je terug bent gekomen?
                      Heel simpel, je komt terug en je data staat automatisch aan en verslind (toen nog) aan 2,5€ per MB. Pijnlijke zaak.

Dit kreeg ik van hen via email. niet echt geruststellend en wekt ook geen vertrouwen 'helaas weten we niet hoelang de Grace Period duurt. Dit kan veel
                      korten zijn dan 5 dagen.'

Comment

Ik heb ook MV sinds ongeveer een jaar, heel blij van. Hun mobiel internet mocht iets sneller op sommige plaatsen ja maar ik kan ermee leven.

Wat wel raar is is dat ik soms krijg dat ik H+ verbinding heb en dat ik toch zo lang moet wachten vooraleer er iets op het scherm komt. Moesten ze nu hun verbinding op de lijn Brussel-Denderleeuw eens verbeteren zou ik zooo blij zijn .
                        Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

Comment

MV is gekapt op 1mbit. Maakt niet uit of het hspa of 3g is of Edge.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                            Heel simpel, je komt terug en je data staat automatisch aan en verslind (toen nog) aan 2,5€ per MB. Pijnlijke zaak.
                            Tja...
                            Ze kunnen er bij Mobile Vikings niet aan doen dat jouw data aan staat (of terug aan gaat) natuurlijk...
                            En je weet dat je (in principe) moet betalen buiten je gratis pakket.

Eigen schuld noem ik dit

Comment

Re: Mobile vikings - Grace Period

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Op zo'n uitspraken antwoorde mijn grootvader altijd:
                              als ge het te duur vind, dan kunde het ni betalen, en kunde het ni betalen, dan leeft ge boven uwe stand...
                              Uitspraak klopt maar grootvaders hadden vroeger ook een tweede uitspraak ... "Hebben is hebben en krijgen is de kunst".
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dajero1989 Bekijk bericht
                                Tja...
                                Ze kunnen er bij Mobile Vikings niet aan doen dat jouw data aan staat (of terug aan gaat) natuurlijk...
                                En je weet dat je (in principe) moet betalen buiten je gratis pakket.

Eigen schuld noem ik dit
                                Niet echt correct, er is een tijd geweest dat je in roaming 0,5€ per MB moest betalen, of je free eraan was of niet dat betaalde je voor roaming.
                                Als je dan echter op hun netwerk terecht kwam, niet roaming dus, betaalde je 2,5€ per MB.
                                In plaats van eigen schuld noem ik dat afzuip.

Comment

Working...
                                X