Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile vikings

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Mobile vikings

    Hier niks dan goeds over MV ! ben nu ongeveer acht maand client bij hun en nu kan ik
    tenminste ALTIJD bellen met mijn gsm,hetgeen met proximus bijlange nie altijd het geval was ! ook gps op gsm werkt hier prima.
    greets

    Comment


    • #47
      Re: Mobile vikings

      Als het zo verder gaat dan gaat MV op de duur Base "opeten". En paar weken terug 75000 klanten, nu al 79112.
      Ziet er naar uit dat MV-ers vanaf juli een uur per dag gratis naar andere MV-ers gaan kunnen bellen (belofte van MV indien ze tegen 1 juli (dacht ik) 100000 klanten hebben.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Re: Mobile vikings

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Als het zo verder gaat dan gaat MV op de duur Base "opeten". En paar weken terug 75000 klanten, nu al 79112.
        Ziet er naar uit dat MV-ers vanaf juli een uur per dag gratis naar andere MV-ers gaan kunnen bellen (belofte van MV indien ze tegen 1 juli (dacht ik) 100000 klanten hebben.

        Die belofte is er inderdaad, maar er staat nergens vermeld hoe lang de vikings gratis een uur per dag mogen bellen, is dat een maand, een jaar, of definitief? Nu, hopelijk halen ze die 100.000, dan zullen we het zien...!
        Het zal toch spannend worden, nog 20.000 leden vinden op minder dan 5 maanden.
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #49
          Re: Mobile vikings

          Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
          Die belofte is er inderdaad, maar er staat nergens vermeld hoe lang de vikings gratis een uur per dag mogen bellen, is dat een maand, een jaar, of definitief?
          Als MV zichzelf blijft zal dat wel definitief zijn.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Mobile vikings

            Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
            Hier niks dan goeds over MV ! ben nu ongeveer acht maand client bij hun en nu kan ik
            tenminste ALTIJD bellen met mijn gsm,hetgeen met proximus bijlange nie altijd het geval was ! ook gps op gsm werkt hier prima.
            greets
            Vreemd, ik herinner me bij proximus maar één serieuze netwerkuitval in de laatste jaren.
            Mag ik je er ook op attent maken dat het gps-signaal helemaal niet van je netwerkprovider komt maar van de gps-satellieten?
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #51
              Re: Mobile vikings

              Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
              Mag ik je er ook op attent maken dat het gps-signaal helemaal niet van je netwerkprovider komt maar van de gps-satellieten?
              Maar kaarten en routeberekeningen komen wel binnen via je data-netwerk

              Ben ruim een jaar bij MV geweest, nu Proximus Generation Connect. Vooral omwille van het betere datanetwerk en de stabiliteit.
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

              Comment


              • #52
                Re: Mobile vikings

                Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                Mag ik je er ook op attent maken dat het gps-signaal helemaal niet van je netwerkprovider komt maar van de gps-satellieten?
                Maar het helpt wel
                Probeer maar eens uit; eerst gps gebruik enkel met gps antenne, daarna gps gebruik met gps antenne en internet ingeschakeld.

                Comment


                • #53
                  Re: Mobile vikings

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Maar het helpt wel
                  Probeer maar eens uit; eerst gps gebruik enkel met gps antenne, daarna gps gebruik met gps antenne en internet ingeschakeld.
                  De ontvangst van het gps signaal door je mobiel wordt helemaal niet beïnvloed door je dataverbinding.
                  Wat wél klopt, is dat je via A-gps (assisted dus) mogelijk een snellere "fix" hebt.
                  Kort: via de dataverbinding krijg je een ruwe berekening van je locatie (op vijftig tot enkele honderden meters nauwkeurig). Hierdoor zal je gps-module sneller kunnen berekenen waar je je exact bevindt. Vanaf dan heb je geen boodschap meer aan a-gps of aan je data.

                  @Loccufier: als je via maps ofzo werkt wel ja. Maar doe jezelf een plezier en schaf je een offline gps-software aan voor op je telefoon... Sygic bvb loopt als een trein
                  Niet geschoten is altijd mis!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Mobile vikings

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Als het zo verder gaat dan gaat MV op de duur Base "opeten". En paar weken terug 75000 klanten, nu al 79112.
                    Ziet er naar uit dat MV-ers vanaf juli een uur per dag gratis naar andere MV-ers gaan kunnen bellen (belofte van MV indien ze tegen 1 juli (dacht ik) 100000 klanten hebben.
                    Als ze niet stilvallen qua nieuwe klanten dan gaan ze het nipt halen denk ik: 5 februari 79000 en 25 februari iets meer dan 83000. We zullen maar duimen he.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Mobile vikings

                      voor mij moeten ze het niet halen ken toch niemand waar ik een uur naar kan bellen.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mobile vikings - Grace Period

                        Ik heb even een vraagje over de 'grace periode' van Mobile Vikings...

                        Ik heb verhalen gehoord van enkele mensen die na het einde van een maand niet onmiddellijk herladen en toch verder gratis van hun bundel profiteren. En dit niet zomaar voor enkele dagen, maar veel langer...

                        Na wat gegoogel vind ik hetvolgende

                        Mobile Vikings is gekend om onder andere zijn flexibiliteit en gratis mobiel internet. De operator paste sinds zijn start eind 2008 een Grace Period toe, een periode waarin extra data niet wordt aangerekend. Voor zij die het nog niet wisten: Die periode zal uiteindelijk verdwijnen.

                        Mobiel internet is bij Mobile Vikings "gratis". Bij het herladen van 15 of 40 euro krijg je 2 GB internet bovenop tweeduizend smsjes. Deze megabytes en smsjes zijn 30 dagen geldig. Na die termijn dient er in principe betaald te worden voor extra eenheden (0,10 euro/sms, 2,50 euro/MB). Wie vergeet te herladen en toch op volle snelheid zou surfen, zou zijn belkrediet in enkele tellen volledig erdoor jagen. Om dat te voorkomen heeft Mobile Vikings een Grace Period in het leven geroepen. Voorheen was die periode quasi onbeperkt; enkel bij extreem verbruik zouden gebruikers toch moeten betalen voor hun extra megabytes.

                        Maar tussen de meer dan 30.000 gebruikers zitten er ook enkele misbruikers. Mobile Vikings moet ook betalen voor mobiel internet en met die enkele misbruikers die gigabytes versluizen, elke maand opnieuw, zonder er voor te betalen, is zoiets niet langer haalbaar. Momenteel is de Grace Period teruggebracht naar 900 MB of drie maanden, het hangt af van wat eerst komt.

                        Uiteindelijk zal deze genereuze periode volledig verdwijnen. Hopelijk komt er iets anders in de plaats voor zij die iedere maand graag betalen maar soms absent zijn. Met de terminatie van de Grace Period stop je niet enkel het misbruik, maar ook het het simpele gebruik.


                        Bestaat dit nog steeds? Is het nog steeds 3 maanden en/of 900 MB?
                        Mijn eerste maand Mobile Vikings is morgen afgelopen, en normaal moet ik dus morgen herladen... Maar als blijkt dat ik nog een tijd verder kan zonder herladen en zonder eenheidstarieven te moeten betalen, dan vergeet ik nog even te herladen... In de tekst hierboven spreken ze over 'misbruikers', maar als de mogelijkheid er is zou je wel gek zijn om meer te betalen, het leven is al duur genoeg...!
                        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mobile vikings - Grace Period

                          Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                          Maar als blijkt dat ik nog een tijd verder kan zonder herladen en zonder eenheidstarieven te moeten betalen, dan vergeet ik nog even te herladen... In de tekst hierboven spreken ze over 'misbruikers', maar als de mogelijkheid er is zou je wel gek zijn om meer te betalen, het leven is al duur genoeg...!
                          Tja, en als de bijna 84000 MV-ers allemaal zo gaan handelen dan wordt het internet op GSM leven na MV nog veel duurder. Misschien heeft MV iets andere prioriteiten dan zijn klanten in een keurslijf te steken en daar maken mensen dan misbruik van.
                          Het is de bedoeling dat na je geldigheidsdatum het internetverbruik aan 0,5 euro per MB wordt gerekend. Dan is je 15 euro na 30MB opgesoupeerd.
                          Ik hoop dat ze dit snel gaan toepassen want ik zou niet graag zien dat de "groten" terug vrij spel krijgen op de data markt.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Mobile vikings - Grace Period

                            Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                            het leven is al duur genoeg...!
                            Op zo'n uitspraken antwoorde mijn grootvader altijd:
                            als ge het te duur vind, dan kunde het ni betalen, en kunde het ni betalen, dan leeft ge boven uwe stand...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Mobile vikings - Grace Period

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Tja, en als de bijna 84000 MV-ers allemaal zo gaan handelen dan wordt het internet op GSM leven na MV nog veel duurder. Misschien heeft MV iets andere prioriteiten dan zijn klanten in een keurslijf te steken en daar maken mensen dan misbruik van.
                              Het is de bedoeling dat na je geldigheidsdatum het internetverbruik aan 0,5 euro per MB wordt gerekend. Dan is je 15 euro na 30MB opgesoupeerd.
                              Ik hoop dat ze dit snel gaan toepassen want ik zou niet graag zien dat de "groten" terug vrij spel krijgen op de data markt.
                              Je hebt helemaal gelijk, ik begrijp ook niet goed waarom ze dit niet strikter toepassen, het is toch perfect mogelijk om bijvoorbeeld vanaf 24 u na einde van de maand automatisch over te schakelen naar eenheidstarieven... Iedereen gelijk voor de wet en gedaan met misbruik en misverstanden...

                              Maar langs de andere kant... Als er binnenkort een nieuw tankstation opent waar je één tankbeurt kan doen voor een vast bedrag van 50 euro, dan stop je toch ook niet bij 30 liter, maar doe je de bak toch gewoon vol... niet?

                              Maar goed, ik ben tevreden bij Mobile Vikings en 15 eur/maand is een heel eerlijke prijs, ik heb dus daarnet netjes m'n kaart herladen.
                              Last edited by fenix; 1 maart 2012, 18:37.
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Mobile vikings - Grace Period

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Op zo'n uitspraken antwoorde mijn grootvader altijd:
                                als ge het te duur vind, dan kunde het ni betalen, en kunde het ni betalen, dan leeft ge boven uwe stand...
                                Als iedereen die bvb diesel of benzine te duur vindt zijn auto in de garage zou laten staan, zou het file-probleem snel opgelost zijn! Waren er maar meer grootvaders in deze wereld!
                                Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                                Comment

                                Working...
                                X