Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben licht geïrriteerd....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ben licht geïrriteerd....

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    De meesten hier zijn al blij als er überhaupt iets aan inhoudelijke commentaar komt...
    of zo wie zo een commentaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Bouk een uitschuivertje dat ik zelf aangeef daar geef ik zelf aan dat ik deze bewerking verkoos...De anderen bewerkingen zijn niet zo drastisch als deze uiteindelijk.

als je wil Bouk mag je ook stemmen op een foto van mij hé?
      Kan een 5D winnen....
      Mag dat dan niet? Als dat zo is dan doe ik dat onmiddellijk weg..
      Op facebook staat er ook een link..

Lol, het gaat dus niet om de foto maar om hoeveel 'vriendjes' je hebt.
      Lijkt BD wel, vaak wordt niet de foto maar de fotograaf beoordeeld.

Het al dan niet bewerken van foto's vind ik allebei prima.
      Ik heb daar geen oordeel over, iedereen moet zelf invulling geven aan zijn/haar hobby (of beroep) zoals hij/zij zelf wil.

Wat me hier op BD wel opvalt is dat wanneer iemand zich openlijk afvraagt wanneer iets nog fotografie is en wanneer niet, dit bijna altijd als aanval op het bewerken wordt geïnterpreteerd.
      Het duurt niet lang voor er iemand komt met het verhaal dat bij analoge fotografie de foto soms ook werd gemanipuleerd. Dit als bewijs dat bewerken bij fotografie hoort.

Nogmaals, het interesseert me niet of iemand wel of niet bewerkt en zo ja, in welke mate.
      De discussie over waar fotografie begint en ophoudt lijkt me wel interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Lol, het gaat dus niet om de foto maar om hoeveel 'vriendjes' je hebt.
        Lap daar gaan we met de vervuiling....

MODS schrap even deze topic...Heb hier wel geen zin in..

Je mag zeggen wat je wil maar lezen staat blijkbaar niet in je woordenboek...

Ik hoef geen vriendjes politiek...sterker nog.
        Ke je het spreekwoord....Beter 1 vogel in de hand dan geen hand? Juist...
        Last edited by Jacobs Pascal; 5 oktober 2011, 15:25.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Lap daar gaan we met de vervuiling....

MODS schrap even deze topic...Heb hier wel geen zin in..

Je mag zeggen wat je wil maar lezen staat blijkbaar niet in je woordenboek...
          kom op Pascal..je lijkt wel licht geirriteerd)(.
          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            kom op Pascal..je lijkt wel licht geirriteerd)(.
            grt,bouk.
            Hoe zou je zelf zijn....

Ik volg gewoon de rest zo simpel is het..

Heb genoeg aan mijn kop de laatste tijd dat ik die bull**** er ook nog moet bijpakken..
            Neen ik denk er niet aan..
            t'was mooi maar nu is het mijn tijd...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

...

Heb genoeg aan mijn kop de laatste tijd dat ik die bull**** er ook nog moet bijpakken..
              ...
              yep..dat dacht ik al.
              ___
              PM ontvangen hoor.
              en hoe ik me zou voelen.......mij krijgen ze niet meer gek hoor, die tijd is geweest.
              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                yep..dat dacht ik al.
                ___
                PM ontvangen hoor.
                en hoe ik me zou voelen.......mij krijgen ze niet meer gek hoor, die tijd is geweest.
                grt,bouk.
                Goed voor jou Bouk maar elk mens is anders.....
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Goed voor jou Bouk maar elk mens is anders.....
                  Dat is gewoon een fase waar iedereen wel eens door moet. Dat heet leren relativeren. Zelfs al is/lijkt het persoonlijk, dan blijft het ook maar een forum, met mensen uit alle lagen van de bevolking. Kijk eens naar 'komen eten'. Je moet maar denken dat je met dat soort mensen hier aan tafel zit elke dag

Bij de weg, hoe gaat het met de jobhunt? Ik hoop dat je ondertussen al wat anders op het oog hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Dat is gewoon een fase waar iedereen wel eens door moet. Dat heet leren relativeren. Zelfs al is/lijkt het persoonlijk, dan blijft het ook maar een forum, met mensen uit alle lagen van de bevolking. Kijk eens naar 'komen eten'. Je moet maar denken dat je met dat soort mensen hier aan tafel zit elke dag

Bij de weg, hoe gaat het met de jobhunt? Ik hoop dat je ondertussen al wat anders op het oog hebt.
                    Nope...Daar komt geen vaart in...
                    Afgeschreven noemen ze dat...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je moet gewoon voor je eigen werken, en boven alle commentaar staan.
                      Eigenlijk is het niet nodig van beelden te posten.

MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zei het vroeger al eens :
                        Velen nemen zo'n forum veel te serieus.
                        Het blijft een forum hé

greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

Comment

Ik wil mijn stem wel laten horen maar niet overal op in gaan!
                          Ik hoop dat je weer positief doorgaat met het plaatsen van foto's!
                          Of die nu wel of niet mooi zijn door mij worden ze zoiezo gewaardeerd!

Dit geldt niet alleen voor jouw maar aan een ieder die foto's plaatst!
                          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

"Beschuldigde, sta op"...

Hier ben ik dan, want ik vermoed dat dit over mijn reacties in jouw post "Mistig in het bos" gaat ?

Pascal,
                            dit is een openbaar forum, waar ieder het recht heeft zijn mening te uiten. Ik doe dit op een heel kritische manier, zeker in de SC-afdeling.
                            Als ik commentaar geef gaat dit over de foto, niet over de persoon. Dat weet jij maar al te best.

Dat ik het niet heb voor overdreven bewerking, dat weet je ook. Ik ben een technisch fotograaf, die alles doet met de camera, om landschappen zo natuurgetrouw weer te geven.

Ik zou mezelf niet zijn als ik zeg : "WOW, prachtig", als ik er anders over denk. Ik denk dat je dit ook niet verwacht.

Ik neem geen blad voor de mond, en ben dus heel open en rechtuit, ook eerlijk, en ik denk consequent.

Foto's mogen uiteraard bewerkt worden, maar dan mag het er niet vingerdik opliggen, of maw je mag het niet kunnen zien, en steeds moet je kunnen twijfelen : is het nu echt of bewerkt ?
                            Dit zijn in mijn ogen goede bewerkingen.

"In mijn ogen", betekent dus "volgens mij", "naar mijn smaak", ook al schrijf ik dit er niet iedere keer bij als ik post. Dit is geen "statement" zoals je zegt, ik wil je daarmee ook niet in een richting duwen, of in een hoek duwen.

Als hij goed is zal ik het ook zeggen, en dat weet je ook maar al te best.

Ik ben nu ook lid van een "echte" fotoclub, en daar ben ik even kritisch. Ik weet nu al dat men mij daar ook al bekijkt, maar hoe kan je het niveau opkrikken van collega's, en zelf leren, uit reacties "prachtig", als je ziet dat de foto onscherpte vertoont of andere fouten vertoont, of suggesties om hem naar jouw smaak te verbeteren.
                            Als je dan zegt dat hij onscherp is, en als fotograaf heb je daar moeite mee, dan heeft die fotograaf een probleem, ik niet.

Ik heb nu eenmaal oog voor details, en zie veel wat anderen blijkbaar niet zien. Men schrijft hier wel eens dat ik arendsogen heb...
                            Ik zou het hypocriet vinden dit dan ook niet te zeggen.

De kritiek die ik geef is opbouwend bedoeld, als die afbrekend overkomt, hoor ik het wel, liefst via PM.
                            Maar ik kan je zeggen dat ik heel veel PM's krijg van mensen die me bedanken dat ik zo eerlijk en kritisch ben, en dat ze er uit leren.

Ik ga ook mijn kritiek niet aanpassen in functie van de fotograaf, omdat ik bvb zou weten dat hij/zij er gevoelig aan is. Ik blijf eerlijk (en ik hoop beleefd, maar wel kort en krachtig) mijn gedacht zeggen.

Ik hoop dat dit toch wel de bedoeling is van een forum, dat toch op een vrij hoog niveau staat ?

Doe in ieder geval verder zoals je bezig bent ! Uit de vele reacties te zien is dit de stijl die door velen gewaardeerd wordt !

GA DUS NIET WEG !! Als het moet zwijg ik wel...

Enne, je mag mij steeds een PB sturen, of een mail of een FB-bericht... Dit kan ook onder ons 2 uitgepraat worden...

Kop op, en ga maar vlug weer gaan shooten !
                            Last edited by Dama; 5 oktober 2011, 18:55.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Eigenlijk moet je voor jezelf fotograferen, omdat je het een mooie hobby vindt waar je voldoening uit put en je je vrije tijd mooi mee kunt invullen.
                              Het forum en de reacties daarop zouden eigenlijk louter bijzaak en totaal niet van belang moeten zijn.
                              Met die gedachte zou je je al die reacties ook niet meer aantrekken en ook helemaal niet meer belangrijk vinden.

Dus, doe het voor jezelf en vooral voor het mooie van de hobby!

Mvg,
                              Frederic

Comment

Vind het persoonlijk ook beetje raar om foto's op een forum te gooien en achteraf een topic te openen omdat je gefrustreerd bent met reacties erop.

1/ je plaatst foto's, dus je vrààgt op reacties
                                2/ iedere mening telt, mits gefundeerd
                                3/ smaak is subjectief
                                4/ bij mijn weten is het niet wettelijk verplicht om je iets van de reacties aan te trekken

Probeer het toch klein beetje in zijn context te plaatsen... het is maar een pagina met wat code en prentjes dat op het internet staat. Relativeer.

En als je écht wilt vertrekken, dan moet je daarvoor geen topic over aanmaken en het gewoon doen.

Comment

Working...
                                X