Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben licht geïrriteerd....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ben licht geïrriteerd....

Mag ik niks meer bewerken dan? Of hoe zit dat hier met het forum..
    Misschien word het wel tijd voor me om op te krassen.....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: Ben licht geïrriteerd....

Ik vind bewerken geen enkel probleem.
    Men moet hier wel eerlijk over zijn.
    Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      ...
      Dit is nu juist niet zo'n best idee Pascal .
      Je moet er maar van meenemen wat je zelf wil ... dat doe ik ook steeds .
      Maar je moet zeker blijven posten ... ik kan je foto's wel smaken
      Groetjes
      Luc
      Last edited by LesC; 4 oktober 2011, 16:28. Reden: Quote verbeterd
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

...ik hoop dat jullie weten over wat ik het heb,

Namelijk een persoonlijke voorkeur en geen statement'!
        ..en toch een paar die het een draai kunnen geven als een must of statement?

Iedereen weet dat ik persoonlijk graag wat meer zie en graag experimenteer....

Nu lijkt het bijna dat ik niet tegen commentaar kan wat zeker niet het geval is..
        Spreken is zover en zwijgen......
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Misschien kan in je signature zetten dat je graag foto's bewerkt. Als ze er dan nog mee afkomen kan je de moeite (en irritatie) besparen om te antwoorden.

Comment

Pascal,

Ik ken je als een redelijk mens. Dus... eventjes diep ademhalen en de boze gedachten uit je hoofd bannen. Natuurlijk mag jij jouw foto's bewerken, ik zou bijna durven zeggen moet je je foto's bewerken (hoewel ik je zeker tot niets wil dwingen). Maar je gaat het ons toch niet aandoen om minderwaardige of zelfs geen foto's meer te tonen? Ik denk dat heel wat mensen hier op dit forum van jouw foto's genieten en met aandacht volgen hoe je probeert om de door jouw beleefde werkelijkheid te tonen. Natuurgetrouw is volgens mij even subjectief als mooi of lelijk. Jouw werkelijkheid kan ik best genieten en samen met mij vele anderen....
            Een (te?) kritische bemerking verandert daar niets aan. Vermits we van jou een hoog niveau gewend zijn, durven we je foto's ook al een kritischer te bekijken. Waar we jou op durven aanspreken, zal bij een ander wellicht met de mantel der liefde worden bedekt. Het is ook niet altijd aan de foto te zien of de maker alles in het werk heeft gesteld om de door hem ervaren werkelijkheid zo goed mogelijk te benaderen of er net een kunstige draai aan heeft gegeven en dan kan zo'n opmerking al eens verkeerd vallen. Dat is heel menselijk en het siert je dat je niet in een hoekje gaat zitten kniezen, maar je onvrede of twijfels op het forum gooit. Van een eerlijke discussie kan je alleen maar leren.

Ik heb hier al veel te lang geleuterd.... foto's maken en tonen, dat is waar het hier om draait.

Mvg,
            Chris
            Last edited by chris; 4 oktober 2011, 17:03.
            Geniet van foto's maken

Comment

Niets van aantrekken en verder doen zoals je gewoon bent-was te doen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Niets van aantrekken en verder doen zoals je gewoon bent-was te doen.
                Ook mijn gedacht. En wie bewerkt zijn foto's niet.
                Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Pascal, je moet blijven doen waar je goed in bent en dat is in de eerste plaats hele mooie foto's maken en daar dan je eigen draai aan geven door ze te bewerken. Soms zie je duidelijk dat ze bewerkt zijn, soms is het bijna niet te zien maar het is heel dikwijls een schot in de roos zoals met je ochtendlijke bosfoto's die je gisteren en vandaag postte.
                  Dat het niet ieders smaak is zou je eigenlijk niets mogen schelen want je kan nooit iedereen bekoren maar doe het dan voor de mensen die er wel vol bewondering naar kijken en dat zijn er heel wat als je het mij vraagt.
                  Soms wordt al eens een mening verkondigd en wordt die mening door anderen als waarheid aanzien maar werk vooral verder aan je eigen benadering van je werk want het is ten eerste leerrijk voor anderen om ernaar te kijken en te proberen uit te vissen hoe je het gedaan hebt en het is in de tweede plaats echt genieten en met licht jaloerse blik bekijken want samen met mezelf zijn er nog veel die dat wat je doet ook zouden willen kunnen.

Waag het dus niet om op te krassen want je commentaren en je foto's zouden te erg gemist worden.
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                    Ook mijn gedacht. En wie bewerkt zijn foto's niet.
                    ik verkies het 'afwerken' te noemen.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Wat jij met jouw foto's doet is geheel jouw zaak, wie ze niet kan smaken moet er maar niet naar kijken
                      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        ik verkies het 'afwerken' te noemen.
                        Zo zou je het inderdaad ook kunnen noemen...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoe jij je foto's bewerkt is volledig jouw zaak...jouw gedacht....jouw gevoel!!
                          En er zullen mensen zijn die het mooi zullen vinden en andere lelijk...natuurlijk of onnatuurlijk....tja....jij bent de fotograaf...jij beslist!
                          En wat anderen zeggen....kan je naar luisteren....ideeën oppikken maar daarvoor niet persé volgen!!
                          Ik heb ooit eens een reportage moeten maken voor mijn lessen fotografie....een atleet die vroeger Belgisch kampioen was terug fotograferen voor in een boekje.
                          Toen ik daar was, was er ook een journalist en iemand van de stad Brugge.
                          Ik wilde de man op mijn manier fotograferen....in zijn omgeving...met zijn attributen of trofeeën.
                          Maar die 2 mannen vonden het beter dat ik hem terug zou fotograferen in wat hij vroeger kampioen was.....en het resultaat?....een afgang voor die man, die geen atleet meer is!!!
                          Vanaf toen heb ik besloten om mijn "ding" te doen en niet meer te luisteren wat anderen mij opdringen.
                          Dus Pascal....doe jij lekker jouw "ding"....en als er iemand kritisch reageert, dan is het zo....maar maak jij je daar niet druk om.
                          Ik zie graag je foto's...ze mogen gezien worden....want uiteindelijk....van een lelijke foto kan je geen mooie foto maken....dus.....jij maakt mooie foto's!!!

En nu.....stop ik ermee!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Wat krijgen we nou?
                            Zo ken ik u niet Pascal, je bent de eerste om iemand te helpen, je behoort tot de beste landschapfotografen op dit forum.

Uw bewerkingen vind ik mooi en wie dat niet vind moet maar soep gaan eten!
                            Ge gaat u toch zeker niet van het forum laten verdringen door een paar commentaren?
                            Lees er gewoon over, je krijgt 1.000 goede commentaren tegen 0,5 slecht commentaar.
                            Over wie of wat het gaat weet ik niet, maar het best is niet reageren op commentaar die JIJ persoonlijk niet terecht vindt.
                            Ik hoop in ieder geval nog LANG EN VEEL van uw foto's hier te mogen bewonderen, ik sta voor de volle 100% achter uw foto's, bewerkt of niet, punt.
                            Voilà, ik wou nu ook eens mijn eerlijke mening kondig maken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Allemaal mooie woorden die me zeker deugd doen en geloof me dat is niet om bevestiging te krijgen of om andere persoonlijke reden maar soms is het erg gesteld met de vereisten om als "betere" beoordeeld te worden.
                              Misschien is het wel terecht dat ze mijn gefoefel soms te veel of overdreven vinden maar het is gewoon een camouflage van mijn echte kunnen als fotograaf..
                              Voor mij staat als eerst de compo en daarna zie ik wel.
                              HDR,blenden of eender welke processing je er op laat speelt voor mij geen rol..Het is het eindresultaat wat telt vind ik..

Kijk eens op andere sites zoals 1X dan zie je nogal wat andere zaken hoor.
                              Als ik het dan toch voor een paar mensen kan gelukkig maken met mijn werk ben ik al tevreden...
                              Dank jullie voor het hart op de juiste plaats..
                              Zal me proberen in te houden en me het wat minder aan het hart laten komen..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X