Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

    Toen ik hier schreef dat men in België geen benzinepompen zag met 95E10 kreeg ik van Empe ook het verwijt dat ik beter eens op internet zou kijken voor ik dergelijke zaken hier plaatste omdat er in de super 95 in België ook een percentage ethanol in de benzine zit en blablablabla.... ..
    Dat had ik niet eens geschreven of gevraagd.
    Ik schreef gewoon dat je hier in België geen pompen zag met als opschrift 95E10.
    Moet ik dat dan ook maar beschouwen als een misverstandje op basis van interpretatie of zou het toch niet eerder te wijten zijn aan niet goed lezen wat er staat ?
    Last edited by Guest17; 5 oktober 2015, 17:44.

    Comment


    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

      Ik schreef gewoon dat je hier in België geen pompen zag met als opschrift 95E10. .... Dat had ik niet eens geschreven of gevraagd.
      Nee, je vroeg WAAROM men die niet zag in België. Je hebt je posting wel gewijzigd, maar ik heb een kopie :

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Waarom verkopen ze trouwens in België geen Super 95 - E10 (benzine met 10 % ethanol). Het verschil merk je alleen in je portemonnee, ook als is het niet zo spectaculair, maar het is toch goedkoper.
      Het is wel enkel geschikt voor wagens van na 2000, maar zoveel van voor 2000 zullen er wel niet meer rondrijden zeker. Het zou wel niet goed zijn voor motorfietsen.
      Deze 95-E10 is in alle grote tankstations in Frankrijk te verkrijgen, wij hinken blijkbaar weer achterop.
      Of bestaat het al in België, ik ben er alleszins nog geen tegengekomen !?
      Ik heb daar niet eens moeite voor genomen om (op jou) te antwoorden. Dat heb ik pas gedaan nadat ook Demeyreg vermeldde dat hij het ook niet wist waarom.



      Ik gaf een mogelijke reden (één van de vele mogelijke redenen en ze hoeft niet eens correct te zijn), nl. dat er al in al onze E95 aan de pompen een behoorlijk aandeel bio-spul zit. Een klant dan een keuze geven tussen brandstof met 5, 6 of 7 % bio erin of met 10 % bio er in zal hier in Belgie wellicht overkill zijn, zeker commercieel/financieel gezien. Dat er bio-spul in bezine zit OMDAT het ook hier in Belgie geproduceerd en verkocht wordt heb ik er bijgezet om die ' mogelijke ' reden te onderbouwen.

      Ik had nog kunnen bla bla bla verkopen door de kronkels van onze wetgevers erbij te sleuren die onze belgische producenten van bio-spul opleggen om vooral bio te halen uit heel specifieke bron(nen), maar dat zou ook overkill zijn geweest.
      Last edited by Empe; 5 oktober 2015, 21:09.

      Comment


      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Geef toe, het is toch verbeterd Tommy, in Frankrijk waren het vroeger ook nogal dikwijls Nederlanders
        die rechts inhaalden en veel te snel reden of andere toeren uithaalden, sinds een paar jaar hebben ze blijkbaar veel bijgeleerd.
        Hoe zou dat komen ?
        Men gaat rechts inhalen als er op de linkse rijstrook weer iemand zit in te dommelen.

        Comment


        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Men gaat rechts inhalen als er op de linkse rijstrook weer iemand zit in te dommelen.
          Ha Notex, ook al terug wakker?

          Comment


          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

            Sorry hoor. 35 X is wel degelijk een lichte overschrijding van de waarden. Je moet eens het onderzoek lezen dat vannacht en vanmorgen rond 6h30 op het radionieuws kwam over België:

            Ze hadden het fijn stof gemeten in een landelijke dorpje en langs een autoroute, en kwamen tweemaal aan te hoge fijn stof waarden.

            Nog grover is dat die vergeten te vermelden dat ze speciaal het stof maten als het al twee dagen windstil is. De laatste 1000 eeuwen is er bij mijn weten al altijd te veel stof tot 100 X de toegelaten hoeveelheden geweest bij verbranding van hout net voor het regent en het vuur wordt gedempt (in gelijk welk verbrandingsproces) bij windstille toestanden en NOOIT na een regenbui of als het weer een eindje waait met zeewind.

            We beginnen meer en meer abnormale dingen te zien waar er geen zijn, echt waar, want er is wel degelijk 10 miljoen gram lucht per m² (vierkante meter, dus reken maar) en onze autootjes kunnen daar niet veel stof in inbrengen en elk roet uit verbranding slaat neer, elk stikstofdeeltje gaat terug naar de rustconfiguratie want er is ten slotte 78% stikstof in de lucht dus daar hebben we als zoogdier zeker geen probleem mee.

            Het Volkswagenprobleem is dat ze de tegenstelling van voldoende warme gloeidieselverbranding met hoger toerentale en verbruik versus heel laag verbruik om weining stof uit te stoten, wat wilden bijregelen.

            Maar, luister eens naar geleerden die het uitrekenen in PPM dat afzetten tegenover een meting in de Sahara bij windstilte en tegenover het aantal kubieke meter lucht, en dan ga je een heel ander verhaal horen dan het waanzin verhaal dat door politici alleen maar misbruikt wordt om belastingen te innen via de angst van mensen dat ze vroeger dood zouden gaan, ziek worden enzovoort...

            Ik zou volgens dit soort paniekverhalen al op 10 wijzen al lang dood moeten geweest zijn op mijn 50ste levensjaar. Maar zelfs met een compleet versleten rug zwom/liep/fietste ik afgelopen weekend voor het eerst een halve triathlon uit doordat mijn hond geen internettoegang heeft en mij op magische wijze toonde hoe je wel regenereerbare spieren sterker kunnen zijn dan een kapotte rug waar zenuwen in gekneld zaten door anderhalf jaar lang mij te trainen en te laten lopen op... harde steen en dus tegen elk doktersadvies in van mijn rug net te ontzien en de vrouwelijke arts nu het dossier genoteerd heeft als een van 'de heel bijzondere dossiers' (om niet te zeggen: miraculeuze genezingen zoals Jezus er 2000 jaren geleden blijkbaar verschillende deed zonder internet en PC).

            Voor af en toe snel rijden met een moto hieronder, volledig akkoord: ik ben recordhouder in zuinigheidstesten zowel met de Trafic (> 2000 km met één dieseltank van België naar Bulgarije) als met mijn Kawasaki 1400GTR (3,7 liter, meer dan 600 km met één tank om dan stil te vallen voor het 'gekkenhuis', terechte plaats voor dit soort echt gevaarlijke experimenten), maar ergens op mijn Facebook staat ook wel ergens dat ik met dezelfde moto in Duitsland ter training toch ook ooit toegegeven heb aan collega motards om eens tegen de 250 km/h te rijden (rapper durfde ik toch niet meer) en sindsdien ben ik niet meer zo radicaal tegen snelheid op die autostraden waar je voor ettelijke kilometers soms geen enkele afrit hebt en iedereen aan de kant voor je gaat aan die snelheid en de moto inderdaad verrassend stabiel wordt aan die snelheid en hij duidelijk in de fabriek met banden en remmen en schokdempers toch echt getest is op snelheden boven de 300 km volgens mij en daarop ook ingesteld). Maar toch ben ik iemand die anders, ook in bebouwde kom, niet zo vriendelijk klink voor snelrijders... Genuanceerde meningen is iets anders dan fundamentalisme, en ik denk dat iedereen soms iets meer moet leren luisteren naar een anders mening.

            Niemand van ons wil een ander dood doen, niemand van ons wil sterven... maar wie echt iets van zijn leven maakt, durft soms wel eens de grenzen op te zoeken om die te vinden. Dat noemt men trouwens 'jeugdig' zijn en christelijke vergevingsgezindheid vergeeft dit soort 'fouten'. En dat is niet gebonden aan leeftijd...

            Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

            En toen werd het stil op het forum. Ik ben in elk geval niet zonder zonde, net daarom weet ik er wellicht ook zo veel van.

            +je
            Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

            Comment


            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

              Als je in Duitsland 250 km/h rijdt, dan kan er toch niemand je iets verwijten.

              Als er plaats (lees 3 rijvakken waarvan 2 vrij) is, dan ga ik ook volgas met de auto en als het een beetje bergaf is, dan is dat een goede 230 km/h.
              Lukt prima, en de auto kan dat aan.

              Comment


              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Als je in Duitsland 250 km/h rijdt, dan kan er toch niemand je iets verwijten.

                Als er plaats (lees 3 rijvakken waarvan 2 vrij) is, dan ga ik ook volgas met de auto en als het een beetje bergaf is, dan is dat een goede 230 km/h.
                Lukt prima, en de auto kan dat aan.
                Doe ik ook hoor met mijn Bugatti Veyron, en nog een pak sneller... alleen is mijn 100 liter tank dan na 12 minuten leeg .

                Comment


                • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Doe ik ook hoor met mijn Bugatti Veyron, en nog een pak sneller... alleen is mijn 100 liter tank dan na 12 minuten leeg .
                  Maar dan ben je ook al 100km verder.
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                  Comment


                  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                    At Dhjivan: Wow, is hier iemand die met een echte Veyron rijdt? Super, Djivan... En meteen een onbeleefde vraag die ik enkel aan jou dus kan stellen: wat kost die wagen nu bij een grote onderhoudsbeurt en om de hoeveel kilometer is dat onderhoudsinterval en moeten ze dan met dat aantal paardenkracht niet veel stukken vervangen?

                    Dat vind ik immers nergens op internet noch op de website van Bugati, aankoopprijzen zelf wel.

                    Maar, elke MANiakale man likkebaart hier wellicht bij... +je
                    Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

                    Comment


                    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc Bekijk bericht
                      At Dhjivan: Wow, is hier iemand die met een echte Veyron rijdt? Super, Djivan... En meteen een onbeleefde vraag die ik enkel aan jou dus kan stellen: wat kost die wagen nu bij een grote onderhoudsbeurt en om de hoeveel kilometer is dat onderhoudsinterval en moeten ze dan met dat aantal paardenkracht niet veel stukken vervangen?

                      Dat vind ik immers nergens op internet noch op de website van Bugati, aankoopprijzen zelf wel.

                      Maar, elke MANiakale man likkebaart hier wellicht bij... +je
                      Hier zie je hoeveel het kost om met een Veyron te rijden:
                      Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Hier zie je hoeveel het kost om met een Veyron te rijden:
                        http://www.vroom.be/nl/autoadvies/bu...bugatti-veyron
                        Oops!
                        Een sportvliegtuigje gaat toch goedkoper uitkomen. Ook qua onderhoud.
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                        Comment


                        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Hier zie je hoeveel het kost om met een Veyron te rijden:
                          http://www.vroom.be/nl/autoadvies/bu...bugatti-veyron
                          Slik... daar lees ik cijfertjes... 16.000 EUR jaarlijks onderhoud + 30.000 EUR voor nieuwe bandjes + 35.000 EUR voor nieuwe velgen... dus 81.000 of 4 X de leasingprijs over heel de periode van een Opel Vivaro lichte vracht... Maar zoals daar opgemerkt wordt bij de reacties, ten opzichte van de aankoopprijs is dat inderdaad niet zo heel hoog.

                          Als ik dat lees, durf ik er niet meer mee rijden. Sloeg ooit het aanbod af van de moto Y2K te mogen rijden, maar dat heb ik mij wel beklaagd intussen. Als ik nog eens de kans krijg, wil ik daar wel eens mee rijden.

                          Geniet zonder mate, zou ik zeggen! Thx voor de reactie, uniek artikel waar je naar linkt! +je
                          Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

                          Comment


                          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Doe ik ook hoor met mijn Bugatti Veyron, en nog een pak sneller... alleen is mijn 100 liter tank dan na 12 minuten leeg .
                            Er zijn nu éénmaal van die wagens die, als je ze laat draaien tijdens het tanken, ze nooit vol krijgt...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Er zijn nu éénmaal van die wagens die, als je ze laat draaien tijdens het tanken, ze nooit vol krijgt...
                              Dat is eigenlijk bij iedere wagen zo Pol, puur theoretisch gezien toch....:-)

                              Comment


                              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc Bekijk bericht
                                Slik... daar lees ik cijfertjes... 16.000 EUR jaarlijks onderhoud + 30.000 EUR voor nieuwe bandjes + 35.000 EUR voor nieuwe velgen... dus 81.000 of 4 X de leasingprijs over heel de periode van een Opel Vivaro lichte vracht... Maar zoals daar opgemerkt wordt bij de reacties, ten opzichte van de aankoopprijs is dat inderdaad niet zo heel hoog.

                                Als ik dat lees, durf ik er niet meer mee rijden. Sloeg ooit het aanbod af van de moto Y2K te mogen rijden, maar dat heb ik mij wel beklaagd intussen. Als ik nog eens de kans krijg, wil ik daar wel eens mee rijden.

                                Geniet zonder mate, zou ik zeggen! Thx voor de reactie, uniek artikel waar je naar linkt! +je
                                Als degene die een Veyron wil kopen gaat vragen naar de prijs van het onderhoud, dan kijkt hij/zij beter naar iets anders.
                                Bij een Rolls vraag je ook niet naar de prijs. Je maakt je keuzes en bestelt, de butler zal de factuur wel boeken.

                                En dan te weten dat Bugatti per verkochte Veyron een verlies maakt van 4.6 mio€... Eigenlijk zouden ze die beter gratis weggeven, dan maken ze slechts 5.6 mio€ verlies per auto. Who cares....

                                Comment

                                Working...
                                X