Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongelooflijk maar Dixons waar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ongelooflijk maar Dixons waar.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Bij de meeste DSLR's kan je een kit kopen met bijgeleverde lens ... waarom veranderen mensen nadien naar een betere? Zelfde vraag.
    Dit moet niet maar dat mag.

Echter bij de betere componenten (zie het als een Canon 1D) zit vaak gewoon geen kabelke geleverd ... daar koop je de kabels zoals jij wil. En als je nu eenmaal een paar duizend Euro neerlegd voor elk component, dan koop je ook geen kabelke van 1,5€.

En die kabels dat een fabrikant bijlevert is niet op perfectie te geven, dat is gewoon omdat ge het zou kunnen aansluiten als ge thuis komt ... omdat de meeste mensen vergeten dat ze er nog een kabelke bij moeten kopen. Die kabel geven ze er dus bij ... die moet dus zo goedkoop mogelijk zijn.
    Waarom geen dure kabel bijleveren? Omdat er ook mensen zijn die een toestel ter vervanging kopen en dus al degelijke kabels hebben. *

Bekijk het meegeleverd kabelke eens na maanden of jaren ... 9/10 zit er oxidatie op de contacten.

Net wat ik hierboven uitgelegd heb. *
    Heb hier een 18 jaar oude kenwood staan. Gebruik nog altijd de originele bekabeling, en geen oxidatie te zien : uiteraard zijn de contacten verguld...
    Wie praat hier over een kabel van 1.5 €. Je hebt gewoon degelijke kabels nodig, uiteraard min. OFC en deftige vergulde contacten. Zo'n kabel kost. max. 100€. Maar als ik in sommige shops signaalkabeltjes zie liggen van 1 m. lang, voor 2100€ dan begin ik toch te glimlachen. Je moet hier maar eens doorbladeren...

Voor de prijs van zo'n kabeltje koop je zowat een Marantz KI Pearl onderdeel...
    De duurste CD-speler van Marantz (de SA-7S1) kost een 6000€ (voor zover die nog verkrijgbaar is). Dus daar gaan we een kabeltje van 1/3 van de prijs aanhangen...
    Sorry, maar dergelijke prijzen zijn gewoon belachelijk. Temeer daar je het verschil tussen een deftige kabel van 100 € en die van 2100 € zelfs niet hoort... Tussen die van 1.5€ en 100€ wil ik nog tolerant zijn (en dan nog...).

En ook bij fotografie wordt de kitlens aangepast aan het type camera. Bij de xxxD serie was de kitlens een 18-55, bij de XXD een 17-85 voor zover ik me herinner .
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik ken er ook die zeggen dat ze het verschil horen tussen een "geperste CD", en een gebrande die beiden in perfecte staat gelezen worden...

Maar inderdaad : gek zijn doet geen zeer ...

Wil je me eens de reden geven hoe die laatste m. voedingkabel die afgeschermd is, invloed heeft op het geluid ? Of trek je een aparte kabel van de elektriciteitscentrale naar je audio-installatie ?

PS : dan moet een KI Pearl van Marantz toch wel grote rommel zijn, want daarbij durven ze zelfs een audiokabel + voedingskabel meeleveren. Die dingen kosten ook maar een 3000€/stuk... en zelfs bij hun topserie, durven ze die kabels meeleveren... Gewoon gangsters, zijn het...
      Inderdaad, gek zijn doet geen zeer.
      Interessante lectuur: http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1390457/last. Als je bij het begin begint ben je wel enkele uren aan het lezen, maar het is de moeite waard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Heb hier een 18 jaar oude kenwood staan. Gebruik nog altijd de originele bekabeling, en geen oxidatie te zien : uiteraard zijn de contacten verguld...
        Wie praat hier over een kabel van 1.5 €. Je hebt gewoon degelijke kabels nodig, uiteraard min. OFC en deftige vergulde contacten. Zo'n kabel kost. max. 100€. Maar als ik in sommige shops signaalkabeltjes zie liggen van 1 m. lang, voor 2100€ dan begin ik toch te glimlachen.

Tussen die van 1.5€ en 100€ wil ik nog tolerant zijn (en dan nog...).
        Niet overdrijven hé ... die extreem dure kabels bestaan inderdaad maar hier hebben we het vooral over de goedkope vergeleken met de betere en duurdere kabels ... in het menselijke gebleven.

Je moet niet altijd het verschil horen om iets beter te willen, er is zoals ik al aanhaalde het verschil tussen oxiderende contacten of niet, het uiteenvallen van een stekkertje of niet, ... het verschil horen ligt niet zo vaak bij signaalkabels maar wel bij luidsprekerkabels.
        Men heeft het dan vooral over het type kabel ... een 6# koperen kabel van 5€ de meter of 150€ de meter zal niet zoveel verschil geven maar een koperen kabel tegenover eentje met wat meer zilver zal wel een serieus verschil geven ... met een deftige installatie hoor je dat wel degelijk!
        Wat uiteindelijk best is blijft nog steeds de persoonlijke voorkeur!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Tsja : die prijzen uit die prijslijst, heb ik niet uit mijn duim gezogen.
          En ik heb het weldegelijk over klankverschil die die "betere" bekabeling van interconnects en voeding zou moeten opleveren. In praktijk leveren die extreem dure dingen geen verbetering op t.o.v. een gewone degelijke en goedkope OFC kabel.
          Luidsprekerkabels zijn veel belangrijker, omdat daar tenminste stroom door vloeit, maar ook daar moet je niet overdrijven. Ook hier zijn die extreem dure dingen gewoon weggesmeten geld.
          Ik gebruik voor mijn luidsprekers 2.5 mm2 OFC kabel. Ik had toch wat overschot liggen, en ik heb ze biwired aangesloten (niet dat dat echt beter klinkt, maar het staat wel stoer ). En als je het toch liggen hebt, kan je het evengoed gebruiken...
          Die kabel kostte die 18 jaar geleden 86 BEF/m (een dikke 2 €/m dus). Gewoon degelijk is echt meer dan genoeg.
          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
          X