Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongelooflijk maar Dixons waar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ongelooflijk maar Dixons waar.

Zaterdag luisterde ik mee bij uitleg door een verkoper aan twee oudjes toen ik in een filiaal van Dixons voor een vitrine stond te kijken met Tom, Toms.
    De oudjes vroegen aan de verkoper wat er mogelijk was met de (goedkoops geprijsde) Tom Tom die ze op het oog hadden. Ik sloeg bijna stijl achterover van de onzin die de verkoper er uit braakte: 'in de Tom Tom zat geen stem; geen waarschuwing voor flitspalen; je kon hem niet instellen en geen adressen of route invoeren. Je moest hem gewoon op de voorruit plakken, inschakelen en gaan rijden.' Dit type werkte volgens hem alleen automatisch. Ik draaide me meteen om en keek of er misschien een verborgen camera van Bananesplit hing en verliet de winkel. Ik heb in mijn leven veel onzin kletsende verkopers meegemaakt maar dit sloeg echt alles.

Re: Ongelooflijk maar Dixons waar.

En waarschijnlijk heeft die verkoper ze iets later het duurste model aangesmeerd.

Schandalig

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

In zo'n situatie zou ik toch eens hardop kuchen en vervolgens vertellen wat ik er over wist,
      anders loop je er toch maar mee rond. En een volgende keer gaat die praatjesmaker zich
      misschien toch eens bedenken voordat hij aan zijn gezever begint.

Comment

Zo'n soort verkopers dient ONMIDDELLIJK en op kleinerende wijze op zijn plaats gezet te worden...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          ..... Je moest hem gewoon op de voorruit plakken, inschakelen en gaan rijden.'
          dat dacht ik ook?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Die verkoper MOET zo handelen, anders hangt er een C4 klaar. Of anders kent hij van toeten of blazen wat hij verkoopt.

Een neef van mij heeft een paar jaar geleden een tijd in een Belgacom center gewerkt. Komt daar een man van 93 jaar met de vraag voor een héél simpele GSM (de klein- en achterkleinkinderen vonden dat opa bereikbaar moest zijn). Mijn neef stelt een vrij eenvoudige GSM voor van een euro of 60. Klant koopt en is tevreden.
            Hij wordt op het matje geroepen: "sorry maat, maar je moest die klant alleszins met klem de duurste GSM van zo'n 350 euro proberen verkopen. Goed voor één keer, maar de volgende keer heb je prijs hé"
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Die verkoper MOET zo handelen, anders hangt er een C4 klaar. Of anders kent hij van toeten of blazen wat hij verkoopt.

Een neef van mij heeft een paar jaar geleden een tijd in een Belgacom center gewerkt. Komt daar een man van 93 jaar met de vraag voor een héél simpele GSM (de klein- en achterkleinkinderen vonden dat opa bereikbaar moest zijn). Mijn neef stelt een vrij eenvoudige GSM voor van een euro of 60. Klant koopt en is tevreden.
              Hij wordt op het matje geroepen: "sorry maat, maar je moest die klant alleszins met klem de duurste GSM van zo'n 350 euro proberen verkopen. Goed voor één keer, maar de volgende keer heb je prijs hé"
              De meeste verkopers proberen inderdaad zoveel mogelijk geld uit je zakken te krijgen, maar het is dan aan de klant zelf om daar tegenin te gaan.
              Als ik een nieuwe GSM wil kopen, en ik wil daar niet veel geld aan uigeven, dan gaan ze aan mij ook zeker geen duur toestel met alle mogelijke opties verkocht krijgen, hoveel moeite ze daar ook voor doen.
              11 jaar geleden kocht ik een nieuwe auto, het eerste wat ik tegen de verkoper heb gezegd was dat ik interesse had in de goedkoopste Clio, zonder opties, en die heb ik dan ook zo gekocht (daar rij ik nu nog altijd mee).

Volgens mij zijn er ook mensen van 93 jaar die zich geen zaken laten aansmeren die ze niet willen of niet nodig hebben, ze laten zich niet allemaal zomaar doen (dat hoop ik toch...).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Mijn neef heeft hem dus die heel goedkope verkocht.

Maar als hij dat nog eens deed: C4

Ik bedoelde dus dat de verkoper zo MOET handelen.

Comment

Mijn neef heeft hem dus die heel goedkope verkocht.

Maar als hij dat nog eens deed: C4

Ik bedoelde dus dat de verkoper zo MOET handelen.
                  Dan zal ik daar maar wegblijven als ik een gsm nodig heb, anders zal je neef een andere job moeten zoeken.

In elke winkel van fotomateriaal zullen ze erop wijzen dat je een extra accu nodig hebt als je een nieuwe camera hebt gekocht, en bij elke lens proberen ze een uv-filter te verkopen. Maar het is dan aan de koper om "nee" te zeggen, het is geen verplichting om nog meer aan te kopen dan de spullen waarvoor je naar de winkel ging.
                  Als ze dan elke keer de verkoper zijn C4 geven, dan zullen ze er na een tijdje niet veel meer kunnen vinden.
                  Bij een TV/DVD en geluidsinstallatie proberen ze ook altijd zo duur mogelijke "gouden" kabeltjes aan te smeren, dat werkt allemaal net even goed met de goedkopere kabeltjes.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Je mag gerust gaan, ik schreef trouwens in #6: "Een neef van mij heeft een paar jaar geleden een tijd in een Belgacom center gewerkt".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij een TV/DVD en geluidsinstallatie proberen ze ook altijd zo duur mogelijke "gouden" kabeltjes aan te smeren, dat werkt allemaal net even goed met de goedkopere kabeltjes.
                      Deze reactie is voor mij net zo "onbekwaam" als de gemiddelde Media-Markt of Dixons verkoper ...

Voor "Audiofielen" is er wel degelijk een verschil tussen Goud en koper

Alles is afhankelijk van je persoonlijke interesses en hetgeen je ervoor wil betalen ... Ik ben ook tevreden met een simpele 3,5 inch cinch kabel, maar ik weet dat mijn vriend dit als echte "audiofiel" brol zal vinden.

Dat de goedkope kabeltjes werken ... daar twijfel ik niet aan maar je moet alles in zijn context zien

Ik moet wel toegeven dat ik er van geniet om eens een uurtje in MediaMarkt rond te lopen in de camera afdeling ... de theorieën die ik daar hoor zijn voor mij puur entertainment
                      www.fotofolio.be

Comment

Mijn neef stelt een vrij eenvoudige GSM voor van een euro of 60. Klant koopt en is tevreden.
                        Nete, misschien vertel je wat uw neef u wijsgemaakt heeft maar dit is zoals ik in het verleden al eens gereageerd heb de grootste zever dat er bestaat!
                        Vaak wordt op een duur toestel zelfs minder verdiend dan op een goedkoop toestel en wordt er ook meer service gevraagd. Dit is niet alleen bij deze winkel zo maar overal!
                        Het belangrijkste is dat een klant koopt en niet buiten gaat zonder iets, liefst met nog een abo bij of zo maar dat is weer een ander punt.
                        Als ze aan een mens van 93 jaar direct een ingewikkeld toestel voorschotelen, dan koopt die 9/10 gewoon niets en is die direct weg ... naar de concurrent er juist naast!
                        Dat er verkopers zijn dat u iets willen aansmeren wat je niet nodig hebt kan best zijn maar het mes op de keel gelegd worden om de mensen uit te buiten of anders C4 is dikke zever!
                        Mocht de klant een duur toestel willen of eentje waar veel winst op is en de verkoper zou het afraden en eentje voorstellen dat bijna niets kost of waar weinig winst op zit ... dat is iets anders.
                        Logisch dat je als verkoper niet aan elke klant altijd het goedkoopste speeltje moet voorstellen ... dat snapt ieder gezond mens ook wel denk ik.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Ik moet wel toegeven dat ik er van geniet om eens een uurtje in MediaMarkt rond te lopen in de camera afdeling ... de theorieën die ik daar hoor zijn voor mij puur entertainment
                          In de MM van Woluwe werkt toch een jonge dame die de meesten van ons er onderuit praat als het op kennis van toestellen aankomt hoor.
                          Het verbaast me telkens dat iemand van zoveel toestellen bijna alle specificaties correct uit het hoofd kan zeggen en er ook nog in lukt de klant juiste info te verschaffen over elk voor- of nadeel van een toestel vergeleken met een ander ... dit alles zonder iets wijs te maken.
                          Het bestaat dus toch nog echt de mensen die eerlijk zijn en hun job kennen!

Maar het is waar dat op vele plaatsen vaak onzin verkocht wordt ... ook bij de kleinere zogenaamde professionele verkopers! Dat ze zelf niet verlegen zijn om wat ze vertellen snap ik soms ook niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Je hebt een compactje en een DSLR ... beiden nemen ze maar fotokes en heb je een beeldje als resultaat. Zo is het ook bij audio, allemaal kabelkes die uiteindelijk ook maar een verbinding maken!
                          En toch is er voor de kenners een groot verschil tussen het ene en het andere, net als tussen een basislens een een L-type is er ook een verschil tussen een basiskabeltje een een L(uxe)kabeltje!
                          Last edited by VerSeg; 12 juli 2011, 00:55.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Voor "Audiofielen" is er wel degelijk een verschil tussen Goud en koper
                            Voor analoge signalen zal er wel een verschil zijn. Voor digitale verbindingen is het onzin.
                            Maar ja digitaal is dan ook uit den boze voor de die-hards.

j.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                              Voor analoge signalen zal er wel een verschil zijn. Voor digitale verbindingen is het onzin.
                              Maar ja digitaal is dan ook uit den boze voor de die-hards.

j.
                              Ook voor analoge signalen is het onzin : je hebt een degelijke kabel nodig, maar een kabel waar quasi geen stroom door loopt (zoals een stereo-cinchkabel tussen versterker en bron), daarvoor zal dat goud bitter weinig invloed hebben... En 20 kHz is nu niet echt een hoogfrequent signaal ... Volgens mij, moet wat de fabrikant zelf meelevert echt wel volstaan .
                              Luidsprekerkabels moeten wel degelijk zijn (want daar vloeit wel stroom door), maar ook dat moet geen 250€/m kosten... Een klassieke OFC kabel, met de juiste afstand tussen rechter en linkerkanaal en voldoende oppervlak is meer dan voldoende.

Een winkel waar ze me onmiddellijk naar het duurste leiden, en het goedkoopste volledig en foutief afbreken, is een winkel waar ik zeker niets koop. Het is nog altijd de klant die bepaalt hoeveel hij wil uitgeven, niet de verkoper...
                              En een C4 afleveren, omdat je een klant iets te goedkoop verkoopt ???
                              Wat is het beste : een GSM van 100€ verkopen (die de klant gevraagd heeft), of geen GSM van 500€ verkopen (omdat de klant die te duur vindt...).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X