Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android Honeycomb topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Android Honeycomb topic

Toen ik op zoek was naar een tablet, doorzocht ik hier gretig de vele topics over tablets om de Android tablets en andere besturingssystemen te bekijken.

Nu dat de knoop is doorgehad en het een Asus EEE Pad Transformer is geworden, doet al dat gediscussieer en geruzie over dit OS vs dat OS me niet veel meer en wil ik het liever over Honeycomb alleen hebben.
    Online is er nog maar bitter weinig info (relatief) te vinden over Honeycomb.

Vandaar dit topic, vooral voor de gebruikers dus, en niet voor de speculeerders, fanboys en trolls... Ik hoop dat het wat succes heeft.

Dus laten we beginnen met wie heeft welke Honeycomb tablet, waarvoor gebruik je hem(/haar?) en wat zijn je bevindingen? En laten we proberen andere besturingssystemen hierbuiten te laten
    Last edited by Matthias; 11 juli 2011, 15:36.
    5DmkIII en wat glas

Re: Android Honeycomb topic

Ik heb dus een EEE Pad Transformer van Asus (laten we hem gewoon Transformer noemen)

Pro
    • prachtig scherm
    • draagbaar, licht en dun (ook al is ie veel dikker dan enkele concurrenten, zoals VerSeg al aanhaalde, dit maakt juist niets uit )
    • Sterk, robuust. Dit had ik niet verwacht maar dat ding voelt aan als één onbuigbaar stevig geheel. Dit is voor mij heel belangrijk.
    • veel geheugen met microSD kaartslot
    • prijs
    • HDMI poort

Con
    • UI is mooi, maar kan nog sneller imo. Mijn Android telefoon (DHD) met launcher pro is véél sneller en vloeiender.
    • veel reflecties op het scherm, buiten nog niet geprobeerd maar ik vrees ervoor
    • opladen enkel en alleen via de véél te korte Asus USB kabel op netstroomadapter (kabel kwijt, kapot --> op de kin kloppen voor goedkope vervanger daar waar de gemiddelde techneut minstens een paar micro usb kabels altijd in de buurt heeft, kan je deze kabel enkel bij Asus kopen). Opladen via USB op pc "lukt" enkel als de tablet uit staat en ik heb dit getest met als resultaat 6% opgeladen op één volle nacht dus niet doenbaar
    • heel weinig apps specifiek voor honeycomb... er valt nog zoveel meer uit te halen
    • speaker mag luider (en voller)
    • lastig om een goede videospeler te vinden die alles speelt. Zo speelt de ingebouwde videospeler géén divx/xvid (en dit lukt met rockplayer wél) maar rockplayer speelt dan weer de 720p mp4 bestanden niet af (zonder lag of crash), en de ingebouwde videospeler wel...
    • weinig instellingen in vergelijking met een Android telefoon (2.3.3) - zo wil ik die vervloekte 3d weergave in de gallerij kwijt, en enkel dat. Alle andere animaties wil ik behouden... Maar dat is nu één enkel ding. Er zijn nog veel punten voor verbetering in Honeycomb. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit besturingssysteem toch iets rijper zou zijn, gezien de uitgebreide ervaring met telefoons. Hier bedoel ik enkel dus de instellingsmogelijkheden.
    • mijn vriendin is verslaafd geworden aan Fruit Slice en ze zit dus constant te smeken of ze mijn tablet mag gebruiken (en zo zit ik weer zonder...)

Ondanks de vele negatieve punten (die ongetwijfeld even talrijk zijn bij gelijk welke andere tablet) zou ik deze tablet aanraden aan iedereen die een Android tablet wil. Prijs kwaliteit denk ik dat deze onevenaarbaar is. Het is alleen soms even zoeken en proberen en dát maakt de Honeycomb tablets in mijn ogen nog steeds niet geschikt voor de mindere technisch aangelegde gebruikers, in tegenstelling tot de iPad (ik moest dit toch wel vermelden)

De vraag die elke tablet gebruiker al minstens 1000x heeft gekregen; waarvoor gebruik je dat nu en wat biedt dit meer als een laptop?
    ruw geschat:
    --> 50% surfen op internet in de zetel/bed/toilet (laptop is te zwaar, onhandelbaar en te warm)
    --> 25% bekijken + tonen van foto's (weerom, veel beter handelbaar als een laptop, beter scherm dus prachtige kleuren én heel grote beeldhoek)
    -->25% bekijken van video's/films (vooral series)

maar in de toekomst kan dit nog veranderen...
    5DmkIII en wat glas

Comment

Hier ook de transformer

- de apps: het is een kwestie van tijd voor er veel beschikbaar zullen zijn
      - het scherm: IPS de zichthoek is schitterend
      - snelheid: ik ondervind niets ergerlijks...
      - browser: gebruik nu opera: een wereld van verschil
      - leuke app om snel mijn blog up-to-date te houden (wordpress)

al bij al een toptoestel voor wat ik het wil gebruiken (in combinatie met het keyboard-dock)

Comment

Even voor Matthias: een speler die alles aankan heb ik ook nog niet gevonden. Ik dacht dat er VLC bestond voor Android, maar blijkbaar niet ?
        Ik heb er dus nu verschillende op staan. ( let wel, op de Galaxy Tab, maar misschien helpt je dit toch al iets verder ... )
        - arcMedia
        - ES Video Player
        - MixZing
        - MoboPlayer
        - mVideoPlayer
        - RockPlayer Lite
        - Vplayer
        - yxplayer
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Even voor Matthias: een speler die alles aankan heb ik ook nog niet gevonden. Ik dacht dat er VLC bestond voor Android, maar blijkbaar niet ?
          Ik heb er dus nu verschillende op staan. ( let wel, op de Galaxy Tab, maar misschien helpt je dit toch al iets verder ... )
          - arcMedia
          - ES Video Player
          - MixZing
          - MoboPlayer
          - mVideoPlayer
          - RockPlayer Lite
          - Vplayer
          - yxplayer
          Dat vind ik net zo lastig. Ik heb vele van de bovenstaande players geprobeerd, maar geen enkele die alles afspeelt, zodat ik niet zit te sukkelen met meerdere players. Momenteel houd ik het bij Rockplayer lite + de stock mediaplayer, en die helpen me op weg.

Een player voor 720p mkv bestanden (99% van al mijn films) heb ik helaas nog niet gevonden. Ik heb nog geen app gevonden die hardware acceleratie bij decoderen van .mkv bestanden aanbiedt (voor de tegra2 processor)
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Toen ik op zoek was naar een tablet, doorzocht ik hier gretig de vele topics over tablets om de Android tablets en andere besturingssystemen te bekijken.

Nu dat de knoop is doorgehad en het een Asus EEE Pad Transformer is geworden, doet al dat gediscussieer en geruzie over dit OS vs dat OS me niet veel meer en wil ik het liever over Honeycomb alleen hebben.
            Online is er nog maar bitter weinig info (relatief) te vinden over Honeycomb.

Vandaar dit topic, vooral voor de gebruikers dus, en niet voor de speculeerders, fanboys en trolls... Ik hoop dat het wat succes heeft.

Dus laten we beginnen met wie heeft welke Honeycomb tablet, waarvoor gebruik je hem(/haar?) en wat zijn je bevindingen? En laten we proberen andere besturingssystemen hierbuiten te laten
            Mijn oog is ook gevallen op de Asus EEE pad Transformer, het toetsenbord was voor mij al een pre. Ook de beeldkwaliteit vond ik in de winkel geweldig. Nu ben ik nog niet erg thuis in tablets, maar wat wordt er bedoeld met Honeycomb, de struktuur van het beeldscherm misschien? En in welke realatie staat dat tot het besturingssysteem?
            Het gaat bij mij vooral om foto's (presentatie buiten de deur) en tekstschrijven, maar in veel mindere maten voor op het internet.

Comment

De standaard player dat in Android 3.x steekt speelt veel minder af dan die dat in de 2.x zit! Wie het kan verklaren mag een gok wagen, ik zie er geen logica in!

Ik heb beide versies hier liggen wel beiden op Samsung maar dat merk maakt niet uit.
              DIVX, WMV en bepaalde AVI dat op de 2.x perfect weergegeven kunnen worden kan ik niet bekijken met de 3.x.

Je bent dan bezig met verschillende players en je weet nooit vooraf welke het uiteindelijk wel zal willen weergeven. Soms loopt een speler zodanig vast dat ge de boel kan herstarten.

Het ligt niet aan het toestel want alles wordt hardwarematig ondersteund natuurlijk maar de software verbetert niet altijd met nieuwe versies!
              En ik heb al geprobeerd met betalende players maar die werken nog minder goed dan de gratis versies die je kan vinden.

Android 3.x vind ik voor de rest een forse verbetering t.o.v. vorige versies maar wat videoweergave betreft zitten ze toch niet met een goede player!

Maar een oplossing bestaat voor wie zich binnen zijn WiFi-netwerk houdt!

Een player voor 720p mkv bestanden (99% van al mijn films) heb ik helaas nog niet gevonden. Ik heb nog geen app gevonden die hardware acceleratie bij decoderen van .mkv bestanden aanbiedt (voor de tegra2 processor)
              Dus ook voor u ... als ge u binnen WiFi bereik van uw thuisnetwerk bevindt is er een goede software voorhanden.
              Ge kunt dan alles doen wat ge op uw PC kunt doen ... heel vlot zelfs!
              Video wordt weergegeven op uw tablet met de player van uw PC en ge kunt alle programma's van uw PC gebruiken remote net alsof je aan je pc zit.
              Splashtop Remote HD vanop de Market ... onmisbaar geworden voor mij.
              Het is geen videoplayer hé, het is een soort remote desktop dat gewoon perfect werkt!
              Last edited by VerSeg; 12 juli 2011, 01:19.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Mijn oog is ook gevallen op de Asus EEE pad Transformer, het toetsenbord was voor mij al een pre. Ook de beeldkwaliteit vond ik in de winkel geweldig. Nu ben ik nog niet erg thuis in tablets, maar wat wordt er bedoeld met Honeycomb, de struktuur van het beeldscherm misschien? En in welke realatie staat dat tot het besturingssysteem?
                Het gaat bij mij vooral om foto's (presentatie buiten de deur) en tekstschrijven, maar in veel mindere maten voor op het internet.
                Honeycomb is het besturingssysteem van Android voor tablets. Net zoals Windows 7 het besturingssysteem is van Windows voor pc's.

Als het is voor presentaties en tekst schrijven kan de Transformer je zeker helpen (HDMI poort). Enkel niet vergeten het dock erbij te kopen

Android honeycomb is gemaakt specifiek voor tablets.
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dus ook voor u ... als ge u binnen WiFi bereik van uw thuisnetwerk bevindt is er een goede software voorhanden.
                  Video wordt weergegeven op uw tablet met de player van uw PC en ge kunt alle programma's van uw PC gebruiken remote net alsof je aan je pc zit.
                  Het is geen videoplayer hé, het is een soort remote desktop dat gewoon perfect werkt!
                  ga ik zeker eens proberen, ben benieuwd!
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Het ligt niet aan het toestel want alles wordt hardwarematig ondersteund natuurlijk maar de software verbetert niet altijd met nieuwe versies!
                    En ik heb al geprobeerd met betalende players maar die werken nog minder goed dan de gratis versies die je kan vinden.

Android 3.x vind ik voor de rest een forse verbetering t.o.v. vorige versies maar wat videoweergave betreft zitten ze toch niet met een goede player!
                    Het ligt dus wel degelijk aan het toestel (de Tegra 2 processor is niet krachtig genoeg voor zulke zware streams te decoderen)
                    bron: http://tweakers.net/nieuws/69654/box...el-ce4100.html
                    daar gaat het weliswaar niet over tablets maar over de boxeebox (die ik met plezier gebruik )
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Het ligt dus wel degelijk aan het toestel (de Tegra 2 processor is niet krachtig genoeg voor zulke zware streams te decoderen)
                      Moet je eens uitleggen waarom dezelfde bestanden dan wel perfect afgespeeld kunnen worden op een tablet dat maar half zo krachtig is?
                      Ook waarom je 1 videoplayer nodig hebt op het ene toestel en 7 op het andere maar uiteindelijk toch alle bestanden kan afspelen na de juiste keuze?
                      Mocht de hardware het niet aankunnen, dan zou het met geen enkele player werken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Moet je eens uitleggen waarom dezelfde bestanden dan wel perfect afgespeeld kunnen worden op een tablet dat maar half zo krachtig is?
                        Ook waarom je 1 videoplayer nodig hebt op het ene toestel en 7 op het andere maar uiteindelijk toch alle bestanden kan afspelen na de juiste keuze?
                        Mocht de hardware het niet aankunnen, dan zou het met geen enkele player werken.
                        geen idee
                        ik heb tot nu toe toch nog geen enkele player gevonden die h.264 of .mkv gecodeerde 720p bestanden degelijk afspeelt...
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Maar een oplossing bestaat voor wie zich binnen zijn WiFi-netwerk houdt!

Wauw, geschift programma (én goedkoop, 5 euro)
                          helaas werkt het niet al te vlot (zo'n 10fps) om video weer te geven en vanaf ik naar de keuken, badkamer of gelijk waar anders dan de living ga, is het onwerkbaar.
                          Maar misschien ligt dat aan dat rotslecht Telenet acces point van Belkin
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Wauw, geschift programma (én goedkoop, 5 euro)
                            helaas werkt het niet al te vlot (zo'n 10fps) om video weer te geven en vanaf ik naar de keuken, badkamer of gelijk waar anders dan de living ga, is het onwerkbaar.
                            Maar misschien ligt dat aan dat rotslecht Telenet acces point van Belkin
                            Programma werkt goed, als het minder werkt bij verplaatsen ligt dat eerder aan uw WiFi-ontvangst.
                            Persoonlijk vind ik het toch iets nuttig.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Programma werkt goed, als het minder werkt bij verplaatsen ligt dat eerder aan uw WiFi-ontvangst.
                              Persoonlijk vind ik het toch iets nuttig.
                              Oh, maar bruikbaar en nuttig vind ik het zeker hoor, super
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X