Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MIO 686 Live TMC (paar probleempjes)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MIO 686 Live TMC (paar probleempjes)

Vandaag een nieuwe MIO 686 Live TMC GPS Gekocht in de Mediamarkt.
    Toestel start keurig op, wijst me (bij wijze van test) de weg naar huis.

Ik heb met dit toestel normaal recht op 2 jaar gratis kaartupdates.
    Via de software blijkt dit niet gratis te kunnen.
    Ik zie een knop 'activering' staan en klik daar op.
    "Voer de productcode in die 'daar' of 'daar' op de verpakking staat"
    Nergens een code die aan het voorgestelde formaat voldoet te bespeuren.

Ook geen TMC registratie (waar koop je dat toestel MET TMC anders voor )

En nog iets.
    In dit type zijn een 4 tal modellen beschikbaar met dezelfde body, maar andere software lijkt me zo.
    Op mijn doos staat letterlijk MIO 686, maar als je de info in het toestel opvraagt, dan zegt hij 685. Snap het niet goed.
    Er lijkt verkeerde software op te staan denk ik dan zo.

Iemand al iets soortgelijks gemerkt? en misschien een oplossing?
    Op internet (MIO) ook al gezocht tussen de FAQ's enzo, maar niets te vinden.
    Pff.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Re: MIO 686 Live TMC (paar probleempjes)

Of is het normaal dat hij intern een 685 ziet
    (enige verschil is dat je 2 jaar gratis kaartupdates hebt bij de 686)

Maarja, dan zit ik nog met het TMC-probleem en het gratis uploaden van kaarten.

Mensen met andere types Mio misschien die me kunnen vertellen hoe het zit.
    Moet je die registratiecode wel ingeven om de TMC te kunnen gebruiken.
    Of werkt deze direct? (er zit tenslotte een TMC antenne meegeleverd)

Comment

Ik ken het type toestel niet, maar hoe weet je dat er kaartupdate en tmc hoort op te zitten?

Stond het op de doos/website van Mio of stond het op het identificatieplaatje bij de winkel?

Heb al dikwijls ondervonden dat hetgeen de winkel aanbied niet overeenkomt met hetgeen het toestel werkelijk kan.

Ik heb een 'simpele' mio (geen toeters en bellen, gewoon navigatie).
      Overlaatst zag ik hem staan bij carrefour.
      Die hebben dan bij alle toestellen een wit kaartje met zwarte logo's staan. (de functies van het toestel)

Tot mijn grote verbazing had volgens hun mijn gps een aantal functies die er gewoon niet waren: bluetooth, spraakbesturing, mp3, sd slot

Als ik iets koop van electronica doe ik eerst een beetje opzoekwerk op i-net.
      Op die manier weet je er meestal meer vanaf als koper dan als verkoper

Zeker in de grotere winkels die vanalles verkopen.

Comment

TMC zit er dus op, kaartupdates ook (stond op de doos)

TMC werkt ondertussen: moet je niets van installeren, werkt direct.
        Er was alleen geen verkeersinfo op de moment dat ik de gps testte (vrij laat op de avond)

Kaartupdates denk ik ook wel dat zullen werken en heb ondertussen op diverse plaatsen al gelezen dat ze met die registratienummer eigenlijk het serienummer bedoelen.

Een mens krijgt soms zo van die paniekaanvallen als er iets niet 100% werkt zoals verwacht

Ondertussen dus al wat getest en eigenlijk wel tevreden over de aankoop.
        Je kan ook tijdens het rijden op een knopje drukken om routepunten te onthouden.
        Zo kan je achteraf je route terrugzien.
        Voorlopig wel nog geen manier gevonden om dit op een of andere manier te exporteren.

Dat brengt me bij de software (miomore) die wel te wensen over laat, althans op win7 (64bit).
        Draait niet stabiel, blokkeert soms,...

Fijn is ook dat je de GPS gewoon op kaart kunt zetten en de omgeving 'verkennen'
        tijdens het rijden.
        Je ziet dan de omliggende straten zonder dat de gps-stem vanalles ertussen zegt.

Nog 1 dingetje: scherm reageert niet erg direct.
        Sommige zullen dit een voordeel vinden. Je drukt nie ongewenst.
        Sommige een nadeel. Je moet in vergelijking met een TomTom tamelijk hard drukken.

Hopelijk hebben sommige mensen hier nog wat aan.

Comment

beste mensen,
          wat ik heb gevonden
          de 680= 5''scherm maar zonder tmc
          de 685= 5''scherm met tmc en 23 landen erop
          de 686= 5''cherm met tmc en 43 landen erop
          de 687= 5'' scherm met tmc en 43 landen en bleutooth
          wat zou ik kiezen is de 686 want bleutooth in zo'n ding werkt goed bij lagere snelheid maar eens iets sneller op een weg met wat rolgeluiden gaat het wat moeilijker
          heb hier nog een tomtom liggen met dat erop en voldoet niet
          en of je nu een tomtom, garmin,of mio kiest, aan elk toestel is er wel wat
          ikzelf heb nu een garmin maar die mist ook wel al eens, vorige week heeft hij mij ook 400 meter verder laten stoppen dan waar ik moest zijn
          moest ik morgen een nieuwe kopen zou het waarschijnlijk een mio (686 live tmc) zijn
          waarom, eerst en vooral de prijs en de gratis tmc levenslang, bij tomtom het eerste jaar gratis en daarna elke keer 50 euro
          hopelijk hebben jullie hier wat aan

Danny

Comment

Euch : TMC is altijd gratis. (Trafic message channel). Dat is een signaal dat een radiozender die de verkeersberichten uitzendt, tussen de RDS-signalen foefelt.
            Op deze manier weet je toestel waar er wegenwerken zijn... Je hebt er wel een TMC antenne voor nodig.

Wat niet gratis is, zijn die Trafic live diensten van Tom Tom waar je dus wel een abonnement voor nodig hebt, en uiteraard de kaart updates.
            En zo hebben ze nog wel een paar betalende diensten.
            Nu : bij alle tomtoms kan je de eerste maand wel de laatste kaart updaten (dat is wel gratis, en nogal wat mensen vergeten dat), en soms krijg je er ook een jaarabonnement bij voor die kaarten.
            Groeten,

Polleke

Comment

tja...tmc is altijd gratis...dat klopt, maar die antenne zit ingebouwd als je dit toestel aanschaft, dus geen gefoefel met antenne's
              die traffic live geeft die mio (gratis)
              bij tomtom kost dit gewoon geld
              ben ex tomtom rijder,ik weet waar ik over praat en vind dat ze dat ook mogen doen , wil tomtom niet afbreken maar wel gewoon waar het op staat

Danny

Comment

Working...
              X