Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nete, misschien vertel je wat uw neef u wijsgemaakt heeft maar dit is zoals ik in het verleden al eens gereageerd heb de grootste zever dat er bestaat!
Verseg, die C4 (ontslagbrief voor BOUK) heeft hij niet woordelijk gezegd, maar hij kreeg wel een héél dikke sigaar omdat hij die 93-jarige klant op zijn wensen bediend had, zonder eerst een boompje op te zetten over de "talloze voordelen" van een véél duurdere GSM. En mijn neef gaat daar niet vanalles bij fantaseren hoor. Daar is hij veel te nuchter voor.
Last edited by nete; 12 juli 2011, 21:24.
Reden: Typo
ach ja... zo heb ik al wel eens een verkoper in MM een camera horen aanprijzen die 10 miljoen megapixels had... dan kan je pas croppen
Daar zet je dan een fiseye op, en je haalt gewoon het stukje uit de foto dat je nodig hebt. Heel handig voor natuurfotografie, dan heb je geen lange telelenzen meer nodig om vogeltjes te fotograferen.
Alles is afhankelijk van je persoonlijke interesses en hetgeen je ervoor wil betalen ... Ik ben ook tevreden met een simpele 3,5 inch cinch kabel, maar ik weet dat mijn vriend dit als echte "audiofiel" brol zal vinden.
Als hij werkelijk het verschil kan horen, dan zou je dat eigelijk eens moeten testen.
Op een printplaatje zitten ook geen gouden printbanen, en ze gebruiken ook geen goud om de componenten op het printje te solderen (in chips worden wel gouddraadjes gebruikt voor de verbindingen).
Er moet wel een goed contact zijn tussen de stekkertjes en de stopcontactjes, maar dat lukt ook wel met een gewoon kabeltje (niet de allergoedkoopste brol, want die zijn meestal niet goed afgeschermd, en soms ook slecht gesoldeerd).
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Als hij werkelijk het verschil kan horen, dan zou je dat eigelijk eens moeten testen.
Op een printplaatje zitten ook geen gouden printbanen, en ze gebruiken ook geen goud om de componenten op het printje te solderen (in chips worden wel gouddraadjes gebruikt voor de verbindingen).
Er moet wel een goed contact zijn tussen de stekkertjes en de stopcontactjes, maar dat lukt ook wel met een gewoon kabeltje (niet de allergoedkoopste brol, want die zijn meestal niet goed afgeschermd, en soms ook slecht gesoldeerd).
Dat audio minipluggen vaak verguld zijn is voor te zorgen dat ze goed contact maken en dat ze niet oxideren. De geluidkwaliteit is bij gebruik van verchroomde pluggen hetzelfde als de vergulde. Op poppodiums gebruiken ze bijna altijd de goedkope verchroomde pluggen.
Bij mijn buurman, een grote winkel met instrumenten en geluidsapparatuur voor poppodiums en opnamestudio's worden dure kabels met vergulde pluggen nauwelijks of niet verkocht al hebben ze wel in een kleine vitrine liggen.
Verseg, die C4 (ontslagbrief voor BOUK) heeft hij niet woordelijk gezegd, maar hij kreeg wel een héél dikke sigaar omdat hij die 93-jarige klant op zijn wensen bediend had, zonder eerst een boompje op te zetten over de "talloze voordelen" van een véél duurdere GSM. En mijn neef gaat daar niet vanalles bij fantaseren hoor. Daar is hij veel te nuchter voor.
Geloof me best dat zelfs familie niet altijd alles komt vertellen ... meestal zit er wel een deel waarheid in een verhaal maar bijna niemand vertelt alles als hij op zijn donder krijgt.
En voor de rest maakt het hier niet veel meer uit ... case closed denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ge moet dat ook wat anders bekijken!
Als jij een camera koopt van 7000€ dan zet je daar ook geen lens van 150€ op, dan investeer je ook in het betere L-glas als je kan. Op een compactje zet je anders ook geen voorzetlens van 4000€, daar zal het hooguit iets van een 150€ worden als ge er iets voor kan vinden.
Straffer is nog dat als je foto's uit beide toestellen naar een fotolabo stuurt, dat ze allemaal op dezelfde machine worden gedrukt. Zo kunt ge ook een reden zoeken om te zeggen dat het zijn investering niet waard is ... kenners weten echter dat er wel een verschil zal zijn in resultaat.
Met audio is dat net hetzelfde, op een miniketen uit de Aldi ga je ook geen dure kabels gebruiken maar als je daartegenover een versterker koopt van 5000€, een voorversterker van 3500€, een CD-speler van 2500€, een set boxen van 25000€ ... dan ga je ook niet met de goedkoopste kabeltjes werken en investeer je in iets deftig.
En je hebt gelijk dat niet veel mensen het verschil gaan horen tussen een goedkoop kabeltje en een duurdere versie maar met fotografie heb je net hetzelfde ... ik kan zo voldoende mensen een foto laten zien die hier in de HOF staat en dus toch al door vele kenners als goed bestempeld wordt maar voor hun een ordinaire foto is dat ze slechter vinden dan een onnozele familiefoto met Kerst.
Rubber is rubber en toch kies ik voor een betere band onder mijn wagen of moto ... er zijn ook mensen die het verschil niet merken tussen een wit product en een A-merk.
Jij ziet bijvoorbeeld het nut in van deftig fotomateriaal, aanvaard dan ook eens dat andere mensen wel het nut inzien van een duurder kabeltje ... ieder zijn ding en voorkeur!
Het is eenieders recht daar geen nut in te zien maar laat een ander zijn goesting doen zonder dat steeds af te breken.
En je hebt gelijk dat niet veel mensen het verschil gaan horen tussen een goedkoop kabeltje en een duurdere versie maar met fotografie heb je net hetzelfde ... ik kan zo voldoende mensen een foto laten zien die hier in de HOF staat en dus toch al door vele kenners als goed bestempeld wordt maar voor hun een ordinaire foto is dat ze slechter vinden dan een onnozele familiefoto met Kerst.
Je vergelijking gaat hier toch wat uit de bocht. Bij de kabeltjes (en zelfs een hele audioketen) moet je er van uitgaan dat je dezelfde audiobron hanteert om te vergelijken. Bij je fotografiestelling ga je net de bronnen zelf vergelijken. Dat is alsof je een amateur met een cassetterecorder in de kelder gaat vergelijken met een professionele opname van geschoolde muzikanten in een studio. De moeder van die amateur zal dan wellicht ook wel een andere voorkeur hebben.
Audio-afspeeltoestellen zijn dus eerder te vergelijken met de printshops/printers/schermen,... ed (finale weergave van eenzelfde bron), camera's en lenzen daarentegen met de audio-opnameapparatuur (vastleggen van een bron). En dan hebben we het nog niet over de benodigde technieken.
Wel nog ff aangeven dat ik hier geen uitspraken doe wat er beter of slechter zou zijn.
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Met audio is dat net hetzelfde, op een miniketen uit de Aldi ga je ook geen dure kabels gebruiken maar als je daartegenover een versterker koopt van 5000€, een voorversterker van 3500€, een CD-speler van 2500€, een set boxen van 25000€ ... dan ga je ook niet met de goedkoopste kabeltjes werken en investeer je in iets deftig.
Rubber is rubber en toch kies ik voor een betere band onder mijn wagen of moto ... er zijn ook mensen die het verschil niet merken tussen een wit product en een A-merk.
Jij ziet bijvoorbeeld het nut in van deftig fotomateriaal, aanvaard dan ook eens dat andere mensen wel het nut inzien van een duurder kabeltje ... ieder zijn ding en voorkeur!
Het is eenieders recht daar geen nut in te zien maar laat een ander zijn goesting doen zonder dat steeds af te breken.
Ik ga ervan uit dat de kabels die de fabrikant meelevert bij z'n audio materiaal ruimschoots volstaan om 100% te genieten van die dingen. Waarom die dingen dan moeten vervangen worden door kabel die 100-den keer duurder zijn, is me een raadsel.
Mensen die zeggen dat de voedingskabel (je weet wel : die je in het stopcontact steekt...) ook voor verschil in geluid zorgt... Ik heb daar problemen mee...
Luidsprekerkabel is de enige die er eventueel kan toe doen, gewoon omdat daar effectief stroom door vloeit. Maar tussen een CD-speler en versterker Zilver of vergulde kabel steken (van 100-den €), die dan intern overgaat in koper-geleidingen binnen de CD-speler en versterker... Ik zie het nut niet.
Temeer omdat de ingangsimpedantie van een versterker per definitie hoog moet zijn. Vandaar dat door een dergelijke kabel quasi geen stroom vloeit...
Je stopt toch ook geen motor van 1000 pk in je auto, om dan max. 120 op de snelweg te mogen rijden. Die dure signaalkabel zijn compleet nutteloos.
Ik ga ervan uit dat de kabels die de fabrikant meelevert bij z'n audio materiaal ruimschoots volstaan om 100% te genieten van die dingen. Waarom die dingen dan moeten vervangen worden door kabel die 100-den keer duurder zijn, is me een raadsel.
Bij dure audio apparatuur is geen kabel bijgeleverd, met wat geluk juist een netsnoer (dat je uiteraard dan vervangt door een hoogwaardiger exemplaar met afscherming of zo)
Verder ben ik 100% akkoord met VerSeg, er is heel veel verschil tussen kabels (luidspreker- EN interlinks) en ja dat is duidelijk hoorbaar.
Verklaar mij nu maar gek
Bij dure audio apparatuur is geen kabel bijgeleverd, met wat geluk juist een netsnoer (dat je uiteraard dan vervangt door een hoogwaardiger exemplaar met afscherming of zo)
Verder ben ik 100% akkoord met VerSeg, er is heel veel verschil tussen kabels (luidspreker- EN interlinks) en ja dat is duidelijk hoorbaar.
Verklaar mij nu maar gek
Ik ken er ook die zeggen dat ze het verschil horen tussen een "geperste CD", en een gebrande die beiden in perfecte staat gelezen worden...
Maar inderdaad : gek zijn doet geen zeer ...
Wil je me eens de reden geven hoe die laatste m. voedingkabel die afgeschermd is, invloed heeft op het geluid ? Of trek je een aparte kabel van de elektriciteitscentrale naar je audio-installatie ?
PS : dan moet een KI Pearl van Marantz toch wel grote rommel zijn, want daarbij durven ze zelfs een audiokabel + voedingskabel meeleveren. Die dingen kosten ook maar een 3000€/stuk... en zelfs bij hun topserie, durven ze die kabels meeleveren... Gewoon gangsters, zijn het...
Bij de meeste DSLR's kan je een kit kopen met bijgeleverde lens ... waarom veranderen mensen nadien naar een betere? Zelfde vraag.
Dit moet niet maar dat mag.
Echter bij de betere componenten (zie het als een Canon 1D) zit vaak gewoon geen kabelke geleverd ... daar koop je de kabels zoals jij wil. En als je nu eenmaal een paar duizend Euro neerlegd voor elk component, dan koop je ook geen kabelke van 1,5€.
En die kabels dat een fabrikant bijlevert is niet op perfectie te geven, dat is gewoon omdat ge het zou kunnen aansluiten als ge thuis komt ... omdat de meeste mensen vergeten dat ze er nog een kabelke bij moeten kopen. Die kabel geven ze er dus bij ... die moet dus zo goedkoop mogelijk zijn.
Waarom geen dure kabel bijleveren? Omdat er ook mensen zijn die een toestel ter vervanging kopen en dus al degelijke kabels hebben. *
Bekijk het meegeleverd kabelke eens na maanden of jaren ... 9/10 zit er oxidatie op de contacten.
PS : dan moet een KI Pearl van Marantz toch wel grote rommel zijn, want daarbij durven ze zelfs een audiokabel + voedingskabel meeleveren. Die dingen kosten ook maar een 3000€/stuk... en zelfs bij hun topserie, durven ze die kabels meeleveren... Gewoon gangsters, zijn het...
Comment