Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista upgrade naar Win7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista upgrade naar Win7

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik heb eens snel gerekend:

MB Asus P7H55-M + 4GB DDR3 + Intel I5 2400 + Asus ENGT430 1GB DDR3 = 353,50 euro

MB MSI X58 Pro-E + Intel I7 960 + 16GB DDR3 1600MHz + Asus grafische kaart zoals hierboven + Win7 64 bit HP = 732.40 euro.

Dus 2 keer méér om dan niet trager en niet sneller te werken voor 99% der toepassingen en om een paar applicaties meer tegelijk vlotjes te kunnen openen...
    Tegen dat binnen een jaar of vijf er (misschien) wat meer 64 bit software met ook wat betere multiple core ondersteuning zal zijn, is ook de duurste optie al terug achterhaald.

Trouwens, het enige programma dat moeizaam draait op mijn A8N-SLI met 2GB DDR2, een AMD 4200 S939 en een Geforce 8500 GT met 256MB is Corel Video Studio.
    Plaats daar een Windows 7 in 64-bit op en dat extra geheugen zal wel beter benut worden dan je denkt.
    Die gaat volgens beschikbaar geheugen meer of minder standaard laden in het geheugen zodat zaken sneller opstarten.
    Dit proces duurt enkele weken alvorens optimaal te zijn mits uw gebruik een tijd geanalyseerd wordt. In principe is die een vijftal weken. Dus met voldoende geheugen zal uw systeem sneller zijn na enkele weken dan in het begin.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

wat ik hiervan als totale leek wil aan toevoegen is dat mijn dell die onder vista draaide altijd perfect heeft gewerkt nooit problemen met vista gehad alles draaide als een zonnetje...
      helaas heeft mijn dell de geest gegeven (geen beeld meer) en heb snel een andere laptop gekocht , een HP deze keer , die onder een geweldige win7 draait want ik vond er niet direkt eentje in de winkel nog onder vista en gezien ik dacht dat het toch een verbetering zou zijn deze gekocht....
      sindsdien niks anders dan miserie en miserie op allerlei vlakken.....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        wat ik hiervan als totale leek wil aan toevoegen is dat mijn dell die onder vista draaide altijd perfect heeft gewerkt nooit problemen met vista gehad alles draaide als een zonnetje...
        helaas heeft mijn dell de geest gegeven (geen beeld meer) en heb snel een andere laptop gekocht , een HP deze keer , die onder een geweldige win7 draait want ik vond er niet direkt eentje in de winkel nog onder vista en gezien ik dacht dat het toch een verbetering zou zijn deze gekocht....
        Op welke vlakken is dat dan? Je kan proberen om je dell weer nieuw leven in te blazen met een extern scherm.

Problemen oplossen is meestal een kwestie zoeken naar drivers updates, bios updates, patches en misschien ook wel eens wat bloatware verwijderen van de laptop fabrikanten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          een HP deze keer , die onder een geweldige win7 draait want ik vond er niet direkt eentje in de winkel nog onder vista en gezien ik dacht dat het toch een verbetering zou zijn deze gekocht....
          Miserie? Verklaar nader wat jij met miserie bedoelt dat afkomstig is van het OS!
          Problemen (lees pech) met een toestel kan altijd natuurlijk maar het zou mij verwonderen dat HP een desktop of portable zou samenstellen dat niet uitbundig werd getest met het bijgeleverde OS.
          Verder zou het mij nog meer verwonderen dat een pc beter werkt met Vista dan met Windows 7.
          Curieus te vernemen wat uw problemen zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

ten eerste duurt het irritant lang om mijn pc (win7) op te starten , vista heeft op die tijd al 3 keer opgestart, photoshop draait niet vlot vind ik, op mijn vista ook niet echt maar onder win 7 nog slechter....en dat is nu net het programma waar ik het meeste belang aan hecht en dagelijks gebruik...
            nog iets irritant, niet altijd maar bijna elke keer ik opstart moet ik de software van mijn tekentablet opnieuw installeren want win 7 kan het "niet vinden" dat had ik nooit met vista...
            en zo zijn er nog wel wat kleine ongemakken waar ik me aan erger...
            waarschijnlijk zullen die dingen wel kunnen opgelost worden maar ik zelf ken er te weinig van om iets aan te doen...
            toen ik mijn dell kocht met vista draaide alles perfect nooit of nooit problemen gehad toe ik plots geen beeld meer had en zo staat dez nu hier in de kast ;...spijtig....
            een extern scherm aanhangen helpt niet want aan mijn laptop hangt altijd een extern scherm via de hdmi aansluiting omdat het scherm van mijn laptop veel te klein is om iets op te doen met cs, ik had 2 jaar garantie , die is net verlopen....
            op mijn huidige HP gebruik ik dat scherm nu...
            ik weet niet wat er scheelt met mijn trouwe dell maar vrees dat het de grafische kaart is of zoiets om dat ik geen beeld meer heb , en dat grafische chipje zal wel mee op het MB zitten vermoed ik dus dat gaat waarschijnlijk een pak kosten om dat te laten maken ...
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het gaat hem niet om wat de hardware aan kan maar om wat het OS aan kan.
              Hardwarematig kan een pc misschien wel 16Gb RAM aan maar als uw OS 16-bit is ben je er nog niets mee, zelfs niet volledig met 4Gb.
              Eigenlijk is je uitleg nog te beperkt : je hebt de combinatie nodig. Om 64 bit aan de praat te krijgen moet alles juist zijn. Moederbord, type processor (maar die zijn nu toch allemaal 64 bit), drivers, besturingssysteem en software.
              Als 1 van die zaken niet met 64 bit kan werken, dan mag je die 64 bit vergeten.
              Dus je uitleg is nog wat te beperkt...
              En uiteraard is 8 GB gebruiken op een 32 bit besturingssysteem dus nutteloos, hoewel ook daarop uitzonderingen bestaan (zoals bepaalde edities van windows server 2003 (2008 is altijd 64 bit).
              Je kan omgekeerd op 1 of 2 GB ram ook 64 bit gaan draaien, maar je moet er wel rekening mee houden dat 64 bit systemen iets meer ram nodig hebben, en je waarschijnlijk zo niet veel voordeel zal halen uit je 64 bit systeem... Het grote voordeel ligt net in de mogelijkheid dat je meer geheugen kan gebruiken...
              Iemand die 16 GB ram gebruikt op een 16 bit besturingssysteem is gewoon dom bezig en zou beter die ram-latjes aan mij geven : hij gebruikt ze toch niet...
              Last edited by polleke_cgc; 10 juli 2011, 10:07.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Hm en wat als je Cuda gaat gebruiken?
                Bij CUDA wordt wat berekend moet worden, gekopieerd van het RAM geheugen van je PC, naar het RAM geheugen van de grafische kaart. De berekeningen worden gemaakt, en het resultaat wordt terug gekopieerd, naar de ram van de PC.
                Als je er meer wil over weten, moet je dit maar eens lezen : link of dit schema bekijken...

Het lijkt me logisch dat een aparte grafische kaart sneller z'n eigen ram geheugen kan gebruiken, dan het ram geheugen van een PC...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  .....
                  Iemand die 16 GB ram gebruikt op een 16 bit besturingssysteem is gewoon dom bezig en zou beter die ram-latjes aan mij geven : hij gebruikt ze toch niet...
                  En op welk systeem zou je een 16 bit OS kunnen draaien en er dan ook nog 16GB geheugen kunnen op plaatsen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                    En op welk systeem zou je een 16 bit OS kunnen draaien en er dan ook nog 16GB geheugen kunnen op plaatsen?
                    Dat zal je aan Verseg moeten vragen ...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Bij CUDA wordt wat berekend moet worden, gekopieerd van het RAM geheugen van je PC, naar het RAM geheugen van de grafische kaart. De berekeningen worden gemaakt, en het resultaat wordt terug gekopieerd, naar de ram van de PC.
                      Als je er meer wil over weten, moet je dit maar eens lezen : link of dit schema bekijken...

Het lijkt me logisch dat een aparte grafische kaart sneller z'n eigen ram geheugen kan gebruiken, dan het ram geheugen van een PC...
                      Ah wist ik niet, me eigenlijk nooit verder in verdiept eigenlijk.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Ah wist ik niet, me eigenlijk nooit verder in verdiept eigenlijk.
                        Moet eerlijk zeggen dat ik het ook heb moeten opzoeken .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                        X