Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista upgrade naar Win7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista upgrade naar Win7

M'n ma heeft een bijna 3 jaar oude Dell Studio 17" laptop met Core2Duo 2.1Ghz en 4Gb RAM. Momenteel draait er Vista Home Premium 32-bit op, maar ze zou willen upgraden naar Win7.
    Gezien ze 4Gb RAM heeft, kan ze evengoed naar de 64-bit versie van Win7 Home Premium upgraden. Ik heb Win7 64-bit op een Dell laptop en heb met geen enkele applicatie problemen.
    Eerste vraag : heb ik gelijk als ik zeg dat ze beter de 64-bit versie neemt ?
    Tweede vraag : hoeveel kost de upgrade van Vista home premium 32-bit naar Win7 home premium 32-bit of 64-bit ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Vista upgrade naar Win7

Volgens mij kan dat niet, je hebt een volledig nieuwe installatie nodig en zo'n upgradekey werkt enkel voor een upgrade.
    Heb dat probleem ook gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Volgens mij kan dat niet, je hebt een volledig nieuwe installatie nodig en zo'n upgradekey werkt enkel voor een upgrade.
      Heb dat probleem ook gehad.
      Ja, ik weet wel dat indien je van 32-bit naar 64-bit gaat, je het boeltje opnieuw moet installeren. Maar kan je je licentie upgraden van 32-bit naar 64-bit ? En is het effectief een goed idee om 64-bit te installeren ? En hoeveel kost het dan ?
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Ja, ik weet wel dat indien je van 32-bit naar 64-bit gaat, je het boeltje opnieuw moet installeren. Maar kan je je licentie upgraden van 32-bit naar 64-bit ? En is het effectief een goed idee om 64-bit te installeren ? En hoeveel kost het dan ?
        Net geen 103 eurokes.
        http://azerty.nl/7-2091-235940/micro...ome-premi.html

Ik weet niet precies meer hoe een upgrade gaat, heb er al lang geen meer gedaan. Vroeger moest je de oude cd erin steken, misschien nu het serienummer vermits je alles moet wissen?

Persoonlijk lijkt het me niet echt de moeite om de upgrade te doen. Je kan beter zorgen dat al je drivers in orde zijn en zoeken naar patches voor de software die problemen geeft. Je gaat misschien iets meer RAM geheugen ter beschikking hebben, maar als je moeder die paar 100MB extra absoluut nodig heeft, dan is het misschien tijd om te kijken naar een nieuwe pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Persoonlijk lijkt het me niet echt de moeite om de upgrade te doen. Je kan beter zorgen dat al je drivers in orde zijn en zoeken naar patches voor de software die problemen geeft. Je gaat misschien iets meer RAM geheugen ter beschikking hebben, maar als je moeder die paar 100MB extra absoluut nodig heeft, dan is het misschien tijd om te kijken naar een nieuwe pc.
          Problemen heeft ze niet, maar ik vind dat Win7 veel vlotter draait en ik heb eigenlijk een tragere machine dan m'n ma (zij een Core2duo 2.1Ghz/4Gb RAM met Vista 32-bit, ik een Pentium dual core 2.1Ghz/4Gb RAM met Win7 64-bit).
          Haar batterij is nog maar goed meer voor een kwartiertje, dus die moet ze vervangen (valt niet onder de verlengde garantie - nieuwe wordt wel 9-cell ipv 6-cell). En ze zou ervan profiteren om up te graden naar Win7, is toch wel een beetje een nieuwe computer. En een 2.1Ghz Core2duo is nog niet zo oud om volledig te vervangen...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb niet de indruk dat een vista SP 2 minder vlot draait dan Windows 7. Windows 7 vind ik persoonlijk wel gemakkelijker om te gebruiken.
            Als je toch overschakelt, dan neem je inderdaad beter de 64 bit versie (veel software ben ik ook nog niet tegengekomen die enkel onder 32 bits draait).

En volgens mij, zal je de installatie wel moeten doen vanaf vista 32 bit, en dan nieuwe installatie kiezen.
            Nu : volgens sommigen kan je met een upgrade, ook een verse installatie doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik windows 7 nog geen enkele keer "vers"' geïnstalleerd heb...
            Blijkbaar is het mogelijk om met upgrade media een versie installatie te doen. Het probleem is, dat je deze standaard niet kan activeren, maar ook daar kan je "rond" werken...
            Groeten,

Polleke

Comment

Een Windows 7 zou op dezelfde machine in principe iets vlotter moeten draaien dan Windows Vista, maar of je het verschil altijd zal merken is de vraag.
              Met een 64-bit versie heb je geen enkele meerwaarde voor de meeste zaken, integendeel zelfs. Enkel als je zware toepassingen gebruikt die heel wat geheugen nodig hebben (en je hebt dan ook wat meer geheugen), zal je er effectief nut aan hebben.

Wat upgrade betreft ... een upgrade van een OS zal nooit hetzelfde zijn als een cleane install maar gelukkig gaat dit toch wel wat vlotter met Windows 7 dan met vorige versies waar heel wat rommel bleef staan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Als je toch overschakelt, dan neem je inderdaad beter de 64 bit versie (veel software ben ik ook nog niet tegengekomen die enkel onder 32 bits draait).

En volgens mij, zal je de installatie wel moeten doen vanaf vista 32 bit, en dan nieuwe installatie kiezen.
                Ik heb anderzijds ook nog niet veel programma's tegengekomen die echt in 64 bit draaien.
                En dat vind ik triestig na zo'n dikke 8 jaar 64 bit processoren.
                Als je de 64 bit versie installeert NIET de 64 bit Internet Explorer nemen maar de 32 bit versie, want Adobe heeft bv. nog geen tijd gevonden om een 64 bit Flashplayer te schrijven.

De 64 bit versie laat wel toe om meer dan 3 GB RAM te gebruiken. Maar als dat geheugen vooral dient om (bijna) alle software in 32 bit modus te laten draaien....
                Last edited by nete; 5 juli 2011, 11:47.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Als je de 64 bit versie installeert NIET de 64 bit Internet Explorer nemen maar de 32 bit versie, want Adobe heeft bv. nog geen tijd gevonden om een 64 bit Flashplayer te schrijven.
                  Ze weten wel waarom de standaardversie die gebruikt wordt de 32-bit versie is en de andere wat verdoken zit in het menu.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ongeacht het feit of ze nu naar de 32 of 64 bit versie overstapt, staan beide versie op de upgrade DVD of zijn het aparte discs ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ongeacht het feit of ze nu naar de 32 of 64 bit versie overstapt, staan beide versie op de upgrade DVD of zijn het aparte discs ?
                      Beide staan erop.

Comment

Zou voor een verse, zuivere installatie kiezen.
                        Maak eerst een backup van de data die je later kan terug zetten.

Format C en daarna "ju"
                        Geen geklommel dus.

32 bit of 64 bit kan je zien als een brede weg...
                        8 bit of 16 bit vroeger, waren smalle wegen
                        Over een brede weg is meer verkeer mogelijk.

Upgrade blijft imho nieuwe olie bij de oude gieten.
                        Doe je dat met de auto ook?

Installeer dus het OS en dan de nodige programma's.
                        Hier maak je een 'image' van en bewaar die in geval van nood.

Misschien nog een tipje?
                        Kan je geen SSD inbouwen?
                        Eentje van 80 gb kon wel eens volstaan.
                        (+/- 145 euro)
                        Last edited by theokus; 5 juli 2011, 13:26.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Als je de 64 bit versie neemt, ga dan ook na of er DRIVERS beschikbaar zijn van uw randapparatuur ! Vele (oudere) printer(s), webcams, enz... werken niet onder 64 bit omdat er gewoon geen drivers voor zijn. Zeker iets waar je rekening moet mee houden.
                          Via de site van MSk kan je uw prodcuct opzoeken en nagaan of er 64 bit support voor is.

Upgraden is zowieso niet mogelijk ! Moest het mogelijk zijn zou ik het zeker niet doen. Je sleurt alle brol en rommel mee naar uw nieuw OS. Steeds herinstalleren is de boodschap !

Luc

Comment

Misschien zal die laptop iets beter draaien met een nieuwer besturingssysteem, maar ik vermoed dat je die alleen zal merken tijdens bepaalde tests, en niet bij het gewone dagelijks gebruik.

Als ik een computer koop met een bepaald besturingssysteem, dan blijf ik daarmee werken tot ik een andere computer koop. Het heeft weinig zin om te upgraden, daar worden alleen de winkelier en Microsoft beter van.

Upgraden heeft alleen zin als je bepaalde programma's zou willen gebruiken die niet draaien onder een ouder besturingssysteem (maar meestal is het omgekeerd, dat een ouder programma niet meer wil draaien op het nieuwe besturingssysteem, en dan heb je weer extra kosten).

Bij een laptop is het meestel de trage harde schijf die voor veel vertraging zorgt, zeker bij het opstarten (dat probleem heeft mijn laptop ook).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Mmja, misschien is het toch niet zo onmisbaar, die update naar Win7. Hoe zit het met energiebeheer ? Is dit beter in Win7 dan in Vista of zijn de verschillen miniem ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X