Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elect Fiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elect Fiets

Ik heb nu wel 10 verschillende merken van fietsen onder de loep genomen en ja het is niet simpel om een keuze te maken voorlopig blijf ik bij een Sparta E-Motion C3 nu is het ook zo ik beperk mijn uitgave tot max 2000 euro maar wat ik heel raar vind er zijn heel veel occ elect fietsen zou de elect fiets dan zo slecht zijn is mijn vraag dat de mensen die zo snel weg doen ?? Want ja anders vind ik dat ze maar miss beter af is met een zeer goede gewone fiets uiteraard .
    Ik heb alleen maar schrik dat je zeer veel bij de fietsenhandelaar moet binnen stappen voor allerlei herstellingen want aan het elect gedeelte kan je uiteraard zelf niets doen . graag miss een mening van mensen die een elect fiets hebben en een goede of slechte ervaring hebben .

Gr John
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Re: Elect Fiets

Wij hebben er eentje gedurende een jaar. Nog geen herstellingen nodig geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Wij hebben er eentje gedurende een jaar. Nog geen herstellingen nodig geweest.
      Mag ik weten wat merk ? kwestie van toch nog eventueel iets op te steken bedankt hoor !
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Die electofietsen zijn mijn inziens te vroeg in de markt gezet.
        Reden is dat we tot op de dag van vandaag geen goede batterijen hebben die het pakweg 10 / 15 jaar volhouden zonder service. De praktijk is eerder dikke problemen met batterijen die geen energie meer ophouden na pakweg een slordige 3 a 4 jaar.

Sparta is wel een degelijk merk zonder twijfel maar ik zou opteren voor de lekker ouderwetse trapperson, is goed voor het hart

Wat wel een leuke investering is, zijn LED lichten en een degelijke dynamo/generator.
        Ik heb er eentje op mijn oude fiets gezet en je voelt geen verschil of het licht nu op staat of niet. Bij gloeilampen voelde je duidelijk extra weerstand met de lichten op.

Comment

En als het toch weer een gewone fiets wordt, probeer dit dan ook eens:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...t__.html?p=9,2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Die electofietsen zijn mijn inziens te vroeg in de markt gezet.
            Reden is dat we tot op de dag van vandaag geen goede batterijen hebben die het pakweg 10 / 15 jaar volhouden zonder service. De praktijk is eerder dikke problemen met batterijen die geen energie meer ophouden na pakweg een slordige 3 a 4 jaar.

Sparta is wel een degelijk merk zonder twijfel maar ik zou opteren voor de lekker ouderwetse trapperson, is goed voor het hart

Wat wel een leuke investering is, zijn LED lichten en een degelijke dynamo/generator.
            Ik heb er eentje op mijn oude fiets gezet en je voelt geen verschil of het licht nu op staat of niet. Bij gloeilampen voelde je duidelijk extra weerstand met de lichten op.
            Op een elektrische fiets moet ook getrapt hoor, zij het iets minder hard.
            Ik vraag me af wat LED lampen en dynamo's met de vraag van TS te maken hebben.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

En als je batterij van je elektrische fiets plat is ..
              ... weegt deze fiets haast dubbel zo zwaar als een "gewone" !

Die dingen zijn LOODZWAAR.

Probeer maar eens eentje op het heffen...
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Wanneer u handig bent hier een zelfbouw Elect-fiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En als je batterij van je elektrische fiets plat is ..
                  ... weegt deze fiets haast dubbel zo zwaar als een "gewone" !

Die dingen zijn LOODZWAAR.

Probeer maar eens eentje op het heffen...
                  Dat probleem zouden wij nu natuurlijk nooit hebben mijn vrouw kan hem thuis hier opladen maar ook op der werk wat nog goedkoper is uiteraard hij diend ook om naar der werk te rijden omdat ze in de stad werkt dus heeft ze ook geen parkingprobleem en ja waarom elect hulpje wel ze heeft astma en alle beetjes helpen hé

Comment

ik denk dat je met merken als gazelle, sparta en oxford safe zit . mss beter bedenken welke fietsenmaker bij jou in buurt is en zien welk van deze merken die verkoopt ? zeker bij elec. fietsen is service belangrijk ... sommige moeten zelfs bijgesteld worden bij vervangen band ... dus eigenlijk zelf best niet teveel aan doen ... maw, koop zoiets niet online ....
                    meeste rijden tussen 70 en 100 km met 1 batterij, extra batterij is wel duur ...
                    ik zou zeker afblijven van merkloze dingen ... veel kans dat je bij enkele jaren er geen enkel stuk van kan vinden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Op een elektrische fiets moet ook getrapt hoor, zij het iets minder hard.
                      Ik vraag me af wat LED lampen en dynamo's met de vraag van TS te maken hebben.
                      Voila en dat iets minder hard heeft net de vrouw nodig het is dan wat beter als je bv astma hebt het betreft altijd om een tripje van 7 km maar toch 7 op en 7 terug ik wil maar vermijden dat straks alles met de auto gebeurd

Comment

Mijn vrouw heeft er ook een van het merk Sparta. Wel één van de duurdere (lees : betere batterij). Nog geen kosten aan gehad (en ze is er nu niet uitdrukkelijk 'zuinig' mee). Ik meen dat de fietsen die tweedehands aangeboden zijn, elektrische fietsen zijn van de eerste generatie. Ik zou die links laten liggen... Ik zie wel dat de afstanden die men zogezegd kan afleggen een pak lager liggen dan wat in de boekjes staat. Veel stoppen en starten (in stad bijvoorbeeld) is niet zo gunstig. En ik hoor uit de hoek van de wielerclubs, dat er al veel zijn die vertrekken met een reserve batterij Ik moet wel zeggen, die dingen gaan goed vooruit. Met mijn gewone stadsfiets is het serieus peddelen achter mijn vrouw Vorige week is de fiets binnen geweest voor kontrole. Ze hebben alleen maar een firmware update uitgevoerd. Het worden echte computers...
                        Last edited by pnobels; 23 juni 2011, 16:30.
                        Nikon D90

Comment

Ik denk dat er vrij veel tweedehands elektrische fietsen te koop staan waarvan de accu niet meer voldoende capaciteit levert.
                          Dat is een van de duurste onderdelen van zo'n fiets, en als je die verkeerd behandelt, dan zal die niet lang meegaan.

Zo'n elektrische fiets kan zeker een goede keuze zijn voor iemand die vindt dat een gewone fiets te zwaar trapt. Als je moeite hebt om een fiets vooruit te krijgen, dan zal je die ook niet gemakkelijk gebruiken.
                          Je kan de trapondersteuning (sterkte) instellen, als je wat minder inspanning wil leveren, dan laat je de motor wat harder werken, maar dan zal je geen 100km ver geraken met een lading.
                          Het aantal kilometers dat je met een accu kan doen is sterk afhankelijk van de snelheid, vlakke weg of heuvels, wind, en van de gekozen sterkte van de trapondersteuning.
                          Zelfs een te lage bandenspanning kan de actieradius met 20% verminderen.

Ik ken er die dagelijks met een elektrische fiets naar het werk rijden, ze hebben vroeger een gewone fiets gehad, maar die werd zelden gebruikt. In dat geval is het zeker een goede investering, nu gebruiken ze de auto veel minder.

Tweedehands zou ik die zeker nooit kopen, je weet nooit wat er aan mankeert (accu?).
                          Een onbekend merk kan ook voor problemen zorgen als je wisselstukken nodig hebt. Als je die dagelijks nodig hebt, dan zou ik die bij een fietsenmaker in de buurt kopen, dan moet je niet te ver als er wat mis gaat. Als je die ver uit de buurt hebt gekocht, dan zal je het geld dat je bij de aankoop hebt uitgespaard terug moeten uitgeven aan brandstof voor je auto om die fiets naar de fietsenmaker te brengen, en dan weer terug te halen als die gerepareerd is.
                          Er zitten meer onderdelen in dan in een gewone fiets, dan is de kans dat er iets defect raakt altijd groter (bij een gewone fiets kan de motor, elektronica, bedrading en accu niet stuk gaan).

Laat je zeker niet wijsmaken dat je een lithium-ion accu eerst helemaal leeg moet rijden, en dan weer laden om de hoogste capaciteit te bereiken. Ik heb al gehoord dat sommige fietsenmakers dat advies meegeven, dat geldt wel voor nikkel-metaalhydride accu's maar zeker niet voor lithium-ion.
                          Het is beter om een lithium-ion accu geregeld bij te laden dan ze diep te ontladen.
                          Info over lithium-ion (wel in het engels):
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Lees dit maar eens ......dit zijn mijn ervaringen.
                            2 x Nikon Z6 met wat glas
                            www.janvanginkel.be

Comment

voor de echte bricoleurs (doe-het-zelvers ) zijn er nog uitdagingen....
                              drill powered bike

Comment

Working...
                              X