Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista upgrade naar Win7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista upgrade naar Win7

Er zullen wel verschillen zijn qua energiebeheer, maar ik vrees dat ze redelijk klein zijn.
    Voor Vista is het wel belangrijk dat je zeker SP 2 gebruikt (SP 1 bij windows 7 is een pak minder belangrijk).
    Persoonlijk zou ik ook geen windows 7 plaatsen op een PC die op vista draait : voor het beetje meer gebruiksgemak vind ik meer dan 100€ behoorlijk duur. En omdat de laptop toch maar 4 GB heeft, zal je op dat vlak maar weinig voordeel hebben van die 64 bit.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Format C en daarna "ju"
      Eigenlijk onvoldoende voor Windows 7 (afhankelijk van de versie) ... partitie verwijderen en terug aanmaken tijdens de setup.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Mmja, misschien is het toch niet zo onmisbaar, die update naar Win7. Hoe zit het met energiebeheer ? Is dit beter in Win7 dan in Vista of zijn de verschillen miniem ?
        Als ge uw pc aanzet als je hem nodig hebt en uitschakelt wanneer ge hem niet gebruikt, hoeveel Eurocent per jaar zal het energiebeheer uitmaken denk je? Of beter gezegd, ga je het verschil kunnen meten?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zijn er gratis tools om performance en schijven de optimaliseren voor Vista ? Ben hoofdzakelijk Mac-gebruiker en weet niet meteen een betrouwbare cleanup tool voor windows. De ingebouwde schijfdefragmentatie is ook niet alles.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zijn er gratis tools om performance en schijven de optimaliseren voor Vista ? Ben hoofdzakelijk Mac-gebruiker en weet niet meteen een betrouwbare cleanup tool voor windows. De ingebouwde schijfdefragmentatie is ook niet alles.
            Ccleaner
            Download CCleaner for FREE. Clean your PC of temporary files, tracking cookies, browser junk and more! Get the latest version today.

Auslogics Disk Defrag
            Are you wondering how to defrag your hard drives? It is not that difficult to do. Just get Disk Defrag and see the difference it can make!

Gratis
            (en goed)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

De grootste snelheidswinst ga je halen door alles uit de startup te zwieren via msconfig (behalve misschien je virusscanner):
              http://netsquirrel.com/msconfig/msconfig_vista.html

En dan kan je hier nog wat tweaks vinden:
              http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2238

Ik zou UAC wel niet afzetten, toch een goeie security feature, mac style

Comment

Ok thx, eens proberen.
                Vista SP2 is al geïnstalleerd, heb ik zelf gedaan. Voor de rest gebruikt ze open office en firefox, ms security essentials als antivirus, allemaal volledig up-to-date...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Ik zou UAC wel niet afzetten, toch een goeie security feature, mac style
                  Klopt, alleen is het zo irritant dat de doorsnee gebruiker toch altijd OK klikt en dan kan je het beter uitzetten, spaart je muis.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De ingebouwde schijfdefragmentatie is ook niet alles.
                    De ingebouwde defrag is beter dan wat de meesten denken!
                    Mensen denken te veel dat je die blokjes allemaal aaneen moet zien staan voor de beste performantie maar dit is dikke zever.
                    De standaard deftag van bijvoorbeeld een Windows 7 is meer dan genoeg.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik heb anderzijds ook nog niet veel programma's tegengekomen die echt in 64 bit draaien.
                      En dat vind ik triestig na zo'n dikke 8 jaar 64 bit processoren.
                      Als je de 64 bit versie installeert NIET de 64 bit Internet Explorer nemen maar de 32 bit versie, want Adobe heeft bv. nog geen tijd gevonden om een 64 bit Flashplayer te schrijven.

De 64 bit versie laat wel toe om meer dan 3 GB RAM te gebruiken. Maar als dat geheugen vooral dient om (bijna) alle software in 32 bit modus te laten draaien....
                      En waarom zou je nu in godsnaam een 64-bit browser nodig hebben?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Nergens voor. De 64 bit IE 9 is trouwens trager dan de 32 bit versie, omdat daarin de nieuwe engine nog niet gebruikt wordt.
                        64 bit software is enkel nuttig bij verwerken van grote bestanden/berekeningen.
                        Bij 3D Cad software is het dus zeker nuttig, bij een browser allesbehalve...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Omdat we anders nu nog met een pak 16 bit programma's zouden zitten denk ik. Men heeft blijkbaar wel ongeveer alles omgezet naar 32 bit, maar voor 64 bit blijkt dat te veel gevraagd, daar moet je nog altijd met een vergrootglas gaan zoeken.
                          En één van de vrij zeldzame programma's in 64 bit is dan wel net de browser Internet Explorer.
                          Als het voornaamste voordeel van een 64 bit OS het kunnen werken met meer geheugen is, dan oogt het voor mij vrij mager.
                          Het is zeker een stuk subjectief, maar een OS dat hoofdzakelijk dient om software te draaien in een soort "32 bit compatibiliteitsmodus", geeft mij een ongemakkelijk gevoel.

Let op: op Win7 64 bit zelf heb ik niets aan te merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            De 64 bit IE 9 is trouwens trager dan de 32 bit versie.
                            64 bit software is enkel nuttig bij verwerken van grote bestanden/berekeningen.
                            Dus 64 bit is hoofdzakelijk een verkoopshype ? Probeer maar eens een voorgeïnstalleerde basic PC of laptop te vinden met het voor die doeleinden dus iets betere 32bit OS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dus 64 bit is hoofdzakelijk een verkoopshype ? Probeer maar eens een voorgeïnstalleerde basic PC of laptop te vinden met het voor die doeleinden dus iets betere 32bit OS.
                              Neen, het is geen verkoopshype, maar het ga wel even duren voor alle software aangepast en geoptimaliseerd werd. Dat was eigenlijk hetzelfde verhaal met de overgang van 16 bit naar 32 bit. Het is echter niet de moeite om dit op een oud toestel te doen volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                maar het ga wel even duren voor alle software aangepast en geoptimaliseerd werd.
                                Maar bijna 10 jaar is toch wel zeer lang hé.
                                Ik vermoed dat Intel daar voor een deel tussen zit, want 64 bit soft terwijl toen enkel AMD 64 bit CPU's had zou slecht geweest zijn voor hun verkoopscijfers.

Comment

Working...
                                X