Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker eten (Noma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lekker eten (Noma)

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ja het is eerder degusteren Het zijn vrij kleine porties maar het is genoeg om uw buik vol te hebben, ik ben op het einde beginnen met beetjes inlaten om alle gerechten te kunnen proeven. Dus menselijke porties ja en nee, er waren er een boel bij waarmee je gewoon je buik wou voleten maar dat is niet echt de bedoeling . De manier van bereiden, de gebruikte ingredienten en de manier van eten is allemaal speciaal. Ingredienten zijn allemaal dingen uit de buurt, speciale kruiden en ja ook het befaamde mos. Sommige gerechten moest je met je handen eten waar je normaal een bestek zou verwachten maar ook dat was wel eens leuk en je kreeg bij elk gerecht dat je met je handen moest eten een kleine natte handdoek. De prijs klopte niet volledig en ik weet de juiste prijs ook niet van het menu. We waren met 4 personen waarvan 3 gegaan zijn voor het menu met aangepaste wijnen en 1 voor de aangepaste sapjes (zeker aan te raden), we hebben ook nog het boek van Noma gekocht en kwamen op ongeveer 450€/persoon (is een beetje een schatting)
    Zoals hierboven al gemeld zijn mijn vrouw en ikzelf meer fans van de klassieke keuken, alhoewel wij open staan voor vernieuwingen. Wij vinden daarvoor Frankrijk het beste land om aan ons trekken te komen. Je krijgt er nog eten en proportioneel betaal je nog iets minder dan alhier. De prijs van Noma per persoon is dus zeer hoog, maar goed, 20 jaar geleden had ik het misschien ook overwogen. Met het verouderen wordt men (misschien wel jammer) een beetje conservatiever. Je hebt ten andere al één en ander meegemaakt. Tel bij de prijs van een Noma-bezoek nog een heen en weer vliegtuigticket en je bent inderdaad al an een aanzienlijke som. Maar goed, gelukkig dat er mensen zijn die daar wel van wakker liggen.
    Binnen 10 dagen nodigen wij onze kinderen uit in de streek van Reims voor een verjaardagsetentje in dit : http://www.le-grand-cerf.fr/ . Mijn vrouw en ik zijn daar al enkele keren geweest en beslist een aanrader voor wie de streek aandoet. De prijs zal ook niet niks zijn, maar we gaan hiermee toch acht mensen gelukkig maken waaronder onze twee koks.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Lekker eten (Noma)

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Zoals hierboven al gemeld zijn mijn vrouw en ikzelf meer fans van de klassieke keuken, alhoewel wij open staan voor vernieuwingen. Wij vinden daarvoor Frankrijk het beste land om aan ons trekken te komen. Je krijgt er nog eten en proportioneel betaal je nog iets minder dan alhier. De prijs van Noma per persoon is dus zeer hoog, maar goed, 20 jaar geleden had ik het misschien ook overwogen. Met het verouderen wordt men (misschien wel jammer) een beetje conservatiever. Je hebt ten andere al één en ander meegemaakt. Tel bij de prijs van een Noma-bezoek nog een heen en weer vliegtuigticket en je bent inderdaad al an een aanzienlijke som. Maar goed, gelukkig dat er mensen zijn die daar wel van wakker liggen.
      Binnen 10 dagen nodigen wij onze kinderen uit in de streek van Reims voor een verjaardagsetentje in dit : http://www.le-grand-cerf.fr/ . Mijn vrouw en ik zijn daar al enkele keren geweest en beslist een aanrader voor wie de streek aandoet. De prijs zal ook niet niks zijn, maar we gaan hiermee toch acht mensen gelukkig maken waaronder onze twee koks.
      Natuurlijk is het niet voor iedereen zowel op gebeid van prijs als smaak, maar het is een leuke ervaring geweest en vond de meerderheid van het eten echt lekker. Er waren soms echte smaakbommen bij.
      Volgende maand staat voor mij Nuance op het programma, kijk daar ook al naar uit.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
      X