Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker eten (Noma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lekker eten (Noma)

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    We gaan er nu geen doctoraatsthesis over neerpennen, maar toch nog een anekdote, om het af te sluiten, ooit zaten we in 't Parksken (ik vermoed dat je van de streek bent en dit restaurant wel kent en zijn reputatie indertijd...) toen een koppel gepensioneerden een opmerking maakte tegenover een tafel van drie waar ze alle drie serieus aan 't paffen waren. Het koppel vroeg aan de bazin of ze wilden stoppen met roken anders zouden ze nooit meer komen. De bazin haar antwoord ? Dat was hun probleem. De tafel van drie waren habitués... keer de zaken nu om, veertig, dertig jaren geleden toen het merendeel van de mensen nog aan de tabak zaten, toen roken nog een zekere "chique" was, toen waren zij in de meerderheid.
    Ken ik zeker..Waar is de tijd van de alom geprezen oudejaarsavonden in 't Parksken. Dit was de tijd van "madame Ed(d)y" en toen nog een restaurant van topkwaliteit en "zonder sterren". En ik heb madame ook nooit weten roken. Nu de chef de zaak runt is het niet meer die constante kwaliteit. Persoonlijk al en paar mislukkingen meegemaakt. Sedertdien niet meer teruggegaan, zo gaat dat dan. En zo zie je maar : wat toen een topper was is het daarom nu niet meer. Zoals ik hoger al vernoemde, blijven kwaliteit leveren is het moeilijkste wat er is. Maar dat was wel zo in de tijd van de eigenares en vroegere uitbaatster-medestichtster van deze gezellige zaak.
    Last edited by enero; 26 april 2011, 12:18.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
      Ik begrijp iets niet aan deze conversatie.
      Sommigen hier hebben het over HVC (of HHVC, of HVCL).
      Wat is de reden dat dit restaurant niet met naam mag genoemd worden ?
      Zou iedereen hiermee niet weten waarover het gaat ? Schrik misschien om hiermee onuitwisbare kritieken na te laten. Google is your friend, weer je wel.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Zoals ik hoger al vernoemde, blijven kwaliteit leveren is het moeilijkste wat er is.
        En zo ken ik er maar eentje in mijn streek. Ook geen sterren. Voor de mensen van het Pajottenland allicht beter gekend onder de naam "De Kroon" recht tegenover de kerk te OLV-Lombeek, mooiste dorp van Vlaanderen... De chef, eigenaar, staat er al 40 jaar achter het fornuis. Klassieke gastronomie, zeer beperkte kaart, maar steeds van topkwaliteit. Vast cliënteel en grote Belgische chefs zijn daar al meerdere keren te gast geweest. Dat zegt toch ook wat.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach, geen probleem mee op Het Hof Van Cleve met naam en toenaam te noemen evenals Peter Goossens zijn naam voluit te schrijven.
          Het is idd zoals Pol schreef gemakkelijker de initialen te gebruiken daar iedereen weet over welk restaurant het gaat. Niks sinister hoor.

Comment

Nu de chef de zaak runt is het niet meer die constante kwaliteit.
            De vroegere chef runt, van bij de overname, dit restaurant. De zaak werd overgenomen door de vroegere Sous-Chef. Je mag beslist eens terugkeren ! De kwaliteit is er enorm op vooruit gegaan, althans een paar weken geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
              De vroegere chef runt, van bij de overname, dit restaurant. De zaak werd overgenomen door de vroegere Sous-Chef. Je mag beslist eens terugkeren ! De kwaliteit is er enorm op vooruit gegaan, althans een paar weken geleden.
              Haha, dat wist ik niet. Mijn vrouw en ikzelf vonden dat al verdacht toen de kwaliteit en de regelmatigheid eneens ver te zoeken was. De versheid van het product liet ook al te wensen over. Enfin er waren tal van veranderingen in de negatieve zin.
              En op de foto's beken ik de man perfect. Daar gaan wij zeker binnenkort naar toe.
              En ik herken ineens de kaart terug van het vroegere Parksken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik denk dat het merendeel van de mensen ook wel eens gezellig willen gaan eten met bijhorende babbel maar dat de meerderheid kiest voor een betaalbaar menu, niet iets waar je per hap zoveel betaald als elders een volledig menu.
                Dit is geen verwijt naar wie het doet en het zich kan veroorloven maar ik heb meer plezier aan een resto waar ik op mijn gemak ik jeans naartoe kan dan een chic spel waar je bijna in smoking moet komen, het lepelke op de juiste mannier moet bekijken en waar ge u meer verslikt aan de rekening dan aan het eten dat ge krijgt.
                En ja, ik ben ook al op plaatsen gaan eten waar ge met honger buiten komt en toch een halve maandloon achter gelaten hebt ... zoiets noem ik niet meer genieten maar snobisme, zeker als het buiten uw budget ligt en ge het alleen doet om te laten zien dat ge dat ook kunt.
                En zoals gezegd, geen kritiek op wie het kan en graag doet, maar eenieder zijn zin.

En die fotokes bekijkend ... héél mooi gepresenteerd.
                Waar ben je dan gaan eten? Om nu maar even het top voorbeeld te nemen.
                In Noma is totaal geen dress code en betaal je 350€ voor hun Classic menu wijn inbegrepen. Dat is volgens mij niet direct een half maandloon van u en je krijgt er dan 12 gangen dus je zal er ook niet echt met honger buiten komen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Waar ben je dan gaan eten? Om nu maar even het top voorbeeld te nemen.
                  In Noma is totaal geen dress code en betaal je 350€ voor hun Classic menu wijn inbegrepen. Dat is volgens mij niet direct een half maandloon van u en je krijgt er dan 12 gangen dus je zal er ook niet echt met honger buiten komen.
                  Inderdaad, er wordt hier nogal eens overdreven qua prijzen. Wij hebben de ondervinding dat, als je één van die groten wil aandoen, je misschien best eens het marktmenu neemt. Als het even kan misschien tijdens de week onder de vorm van een lunch, wijnen of dranken inbegrepen. Dit geeft je een perfect idee van wat die mannen in huis hebben en kunnen. Ondertussen kan je ook eens de kaarten (spijs- en wijnkaart) bekijken en prijzen bekijken, dat is altijd interressant en je zal dan eens zien wat het echt kost om "à la carte" te eten.
                  Wij hebben een aantal van de allergrootsten bezocht in Frankrijk, wel allemaal aanhangers van de klassieke gastronomie en meestal volgelingen van Auguste Escoffier met name : Georges Blanc - Vonnas, Les Fréres Trois Gros (nu Maison Trois Gros)- Roanne, L'Esperence Marc Meneau - Vézelay, La Côte Saint Jacques - Joigny, Les Crayères - Reims (toen nog Boyer) en niet te vergeten de grote meester na Escoffier : Paul Bocuse - Collonges au Mont D'or. Als je daar een markmenu neemt ben je absoluut ook geen half maandloon kwijt. Ik weet niet waar sommigen dit halen.
                  Last edited by enero; 27 april 2011, 15:02.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je daar een markmenu neemt ben je absoluut ook geen half maandloon kwijt. Ik weet niet waar sommigen dit halen.
                    Misschien omdat de meesten niet alleen gaan eten. Het voorbeeld van 350€ is dan al gauw 700 Euro en het is voor sommigen misschien moeilijk te geloven maar er zijn veel mensen waarvoor dit MEER dan een half maandloon is (sla er op standaard.be de lonen maar eens op na).
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Misschien omdat de meesten niet alleen gaan eten. Het voorbeeld van 350€ is dan al gauw 700 Euro en het is voor sommigen misschien moeilijk te geloven maar er zijn veel mensen waarvoor dit MEER dan een half maandloon is (sla er op standaard.be de lonen maar eens op na).
                      Als je een fervente liefhebber bent van gastronomie kan je daar bvb. ook eens voor sparen. Dat hoor ik nog van mensen die bvb. eens per jaar of om de twee jaar zoiets doen. Een mens geeft ook grote sommen aan allerhande hobbies. En zoals er zich mensen misschien moeten pijn doen bij het kopen van een wagen om de buur of de vriend te volgen, zullen er ook wel zijn die beter niet naar dergelijke eetgelegenheden stappen willen ze zich niet pijnigen. Maar dat is nu éénmaal een beetje met alles. En bepaalde leeftijden hebben ook zo hun prioriteiten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je een fervente liefhebber bent van gastronomie kan je daar bvb. ook eens voor sparen. Dat hoor ik nog van mensen die bvb. eens per jaar of om de twee jaar zoiets doen. Een mens geeft ook grote sommen aan allerhande hobbies. En zoals er zich mensen misschien moeten pijn doen bij het kopen van een wagen om de buur of de vriend te volgen, zullen er ook wel zijn die beter niet naar dergelijke eetgelegenheden stappen willen ze zich niet pijnigen. Maar dat is nu éénmaal een beetje met alles. En bepaalde leeftijden hebben ook zo hun prioriteiten.
                        Klopt, ik heb er dan ook geen probleem mee, mijn reactie was er vooral omdat je schreef
                        Als je daar een markmenu neemt ben je absoluut ook geen half maandloon kwijt
                        terwijl de eerder genoemde prijs (minstens maal 2, je eet niet alleen) WEL een half maandloon kan zijn, afhankelijk van het loon natuurlijk

Voor mij niet gelaten, ieder geeft zijn geld aan wat hij/zij wil natuurlijk. Zelfs als ik uitgenodigd zou worden en niets zou moeten betalen dan nog zou ik bedanken voor het aanbod. Geef mij de keuze tussen HVC en McD en ik kies de laatste.
                        Gelukkig is iedereen anders en is er een breed aanbod, zo is er ten minste keuze.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Inderdaad, er wordt hier nogal eens overdreven qua prijzen. Wij hebben de ondervinding dat, als je één van die groten wil aandoen, je misschien best eens het marktmenu neemt. Als het even kan misschien tijdens de week onder de vorm van een lunch, wijnen of dranken inbegrepen. Dit geeft je een perfect idee van wat die mannen in huis hebben en kunnen. Ondertussen kan je ook eens de kaarten (spijs- en wijnkaart) bekijken en prijzen bekijken, dat is altijd interressant en je zal dan eens zien wat het echt kost om "à la carte" te eten.
                          Wij hebben een aantal van de allergrootsten bezocht in Frankrijk, wel allemaal aanhangers van de klassieke gastronomie en meestal volgelingen van Auguste Escoffier met name : Georges Blanc - Vonnas, Les Fréres Trois Gros (nu Maison Trois Gros)- Roanne, L'Esperence Marc Meneau - Vézelay, La Côte Saint Jacques - Joigny, Les Crayères - Reims (toen nog Boyer) en niet te vergeten de grote meester na Escoffier : Paul Bocuse - Collonges au Mont D'or. Als je daar een markmenu neemt ben je absoluut ook geen half maandloon kwijt. Ik weet niet waar sommigen dit halen.
                          Klinkt goed. Voor mij staat er morgen bij Noma een tafeltje klaar. We vertrekken morgenvroeg om 5u, vliegen naar kopenhagen. Gaan eens lekker eten en komen vrijdagmiddag terug. Kijk er echt naar uit.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Dus je telt wel de menu's voor de 2 mensen samen maar niet de maandlonen dat ze beide verdienen?
                            En 350€ dan spreek je over het restaurant dat pas herverkozen is tot beste restaurant ter wereld en daar de duurste menu met aangepaste wijnen.

Comment

Dus je telt wel de menu's voor de 2 mensen samen maar niet de maandlonen dat ze beide verdienen?
                              Werken ze beiden dan?
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Klinkt goed. Voor mij staat er morgen bij Noma een tafeltje klaar. We vertrekken morgenvroeg om 5u, vliegen naar kopenhagen. Gaan eens lekker eten en komen vrijdagmiddag terug. Kijk er echt naar uit.
                                Er zijn er nog die dit al gedaan hebben met een heen-terug ticket op dezelfde dag waaronder ene A. Coninckx van de VRT. Al vond hij dat voor zichzelf toch wel een beetje decadent.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X